14 Μαρτίου 2025
Καλαβρύτων σε Μενδώνη: ''Ποιος είναι ο σκοπός αυτής της «σαγήνης» του «αλλόκοτου»;''
Επιστολή προς την Υπουργό Πολιτισμού κ. Μενδώνη, απέστειλε ο Σεβ. Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Ιερώνυμος, σχετικά με την έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη με θέμα: «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου»
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:
Ἀξιότιμη κ. Ὑπουργέ,
Μέ εἰλικρινῆ σεβασμό πρός τό ἀξίωμα καί τήν ἀποστολή σας, ἀλλά καί μέ βαθύ αἴσθημα ποιμαντικῆς εὐθύνης ἔναντι τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου καί τοῦ εὐσεβοῦς Λαοῦ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας, ἀπευθυνόμαστε πρός ἐσᾶς μέ σκοπό νά ἐκφράσουμε τόν ἔντονο προβληματισμό μας σχετικά μέ τήν ἔκθεση πού φιλοξενεῖται στήν Ἐθνική Πινακοθήκη, μέ θέμα «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου».
Ὡς γνωστόν, ἡ τέχνη εἶναι ἕνας ἀπό τούς ἰσχυρούς παράγοντες διαμόρφωσης τῆς ἀνθρώπινης σκέψης, τῆς κοινωνικῆς συνείδησης καί τῆς πολιτισμικῆς ταυτότητας ἑνός Ἔθνους.
Στήν Ἱστορία, ἡ ἑλληνική τέχνη προσανατολιζόταν πάντοτε πρός τό κάλλος, τήν ἀλήθεια καί τήν ἁρμονία.
Σήμερα, ὅμως, διαπιστώνουμε μία αὐξανόμενη τάση ἀπομάκρυνσης ἀπό αὐτές τίς ἀξίες, μέ τήν ἀνάδειξη καλλιτεχνικῶν ρευμάτων πού προωθοῦν τή δυσαρμονία, τήν αἰσθητική ἀποδόμηση καί, συχνά, τήν παραμόρφωση καί τήν προσβολή τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης.
Ἡ ἔκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου» φαίνεται νά ἑστιάζει στήν προβολή τοῦ ἀποκρουστικοῦ, τοῦ παραδόξου καί τοῦ νοσηροῦ ὡς καλλιτεχνικῆς ἀξίας, καί αὐτό προκαλεῖ σοβαρή ἀνησυχία γιά τό ποιό εἶναι τό μήνυμα πού μεταδίδεται στό κοινό.
Εἶναι ὁ πολιτισμός μας τόσο ἀποπροσανατολισμένος, ὥστε νά θεωρεῖ τό «ἀλλόκοτο» ὡς κάτι πού πρέπει νά σαγηνεύει καί νά ἐμπνέει;
Ὡστόσο, ἡ συγκεκριμένη ἔκθεση δέν ἀποτελεῖ ἁπλῶς μία ἀμφιλεγόμενη αἰσθητική πρόταση.
Φαίνεται, δυστυχῶς, ὅτι προβάλλει καί ἔργα πού ἐγείρουν ζητήματα εὐθείας προσβολῆς τῆς Ὀρθόδοξης Πίστης καί τῆς πνευματικῆς μας κληρονομιᾶς.
Ἡ Πατρίδα μας, μία χώρα ὅπου ἡ Ὀρθοδοξία ἀποτελεῖ ἀναπόσπαστο μέρος τῆς ταυτότητάς της, δέν μπορεῖ νά γίνεται χῶρος, ὅπου ἡ ἱερότητα καί τό θεῖο γελοιοποιοῦνται μέ τό πρόσχημα τῆς “καλλιτεχνικῆς ἐλευθερίας”.
Στήν ἔκθεση αὐτή ὑπάρχουν ἔργα πού παραμορφώνουν τά ἱερά πρόσωπα τοῦ Χριστοῦ, τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων τῆς Ἐκκλησίας μας, μέ τρόπο πού θυμίζει ἀποκρυφιστικά καί δαιμονικά μοτίβα, προβάλλοντας μία διαστρεβλωτική αἰσθητική, πού θυμίζει σκοτεινές καί ἀντιχριστιανικές τάσεις.
Ὡς ἐκ τούτου, τά ἐρωτήματα πού προκύπτουν εἶναι εὔλογα καί σαφῆ: Γιατί πρέπει ἡ Ὀρθοδοξία, ἡ ὁποία διδάσκει τήν ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ καί προσφέρει στόν ἄνθρωπο τήν πραγματική ἐλπίδα τῆς σωτηρίας, νά μετατραπεῖ σέ ἀντικείμενο αἰσθητικῆς διαστροφῆς; Γιατί πρέπει οἱ εἰκόνες πού ἀναπαριστοῦν τή σχέση τοῦ ἀνθρώπου μέ τό θεῖο νά ἀλλοιώνονται μέ τέτοιον τρόπο, ὥστε νά δημιουργοῦν ἀποστροφή καί νά προωθοῦν τήν ἀμφισβήτηση τῆς ἱερᾶς πραγματικότητος πού βιώνει ὁ Ὀρθόδοξος λαός μας ἐδῶ καί αἰῶνες;
Ὁ Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν μᾶς προειδοποιεῖ: «Μή πλανᾶσθε, Θεός οὐ μυκτηρίζεται·» (Γαλ. 6,7).
Δέν μποροῦμε νά περιφρονοῦμε τόν Θεό καί νά ἐπιτρέπουμε τή διακωμώδηση τῆς πίστης μας στό ὄνομα τῆς τέχνης.
Ἡ τέχνη, βεβαίως, ἔχει πολλαπλές ἐκφράσεις καί ἀναμφισβήτητα ἡ ἐλευθερία τῆς δημιουργικῆς ἔκφρασης εἶναι ἕνα σημαντικό ἀγαθό. Ὡστόσο, ὅπως καί πάλι μᾶς διδάσκει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, «Πάντα μοι ἔξεστιν, ἀλλ’ οὐ πάντα συμφέρει·» (Α’ Κορ. 6,12).
Δέν εἶναι ὅλα χρήσιμα ἤ ὠφέλιμα γιά τήν ψυχή τοῦ ἀνθρώπου, ἀκόμα καί ἄν μποροῦν νά δημιουργηθοῦν ἤ νά προβληθοῦν.
Ἐδῶ βρίσκεται ἡ μεγάλη εὐθύνη τοῦ Κράτους καί τῶν πολιτιστικῶν θεσμῶν: Νά ἐπιλέγουν καί νά προάγουν ἐκεῖνες τίς μορφές τέχνης πού ὑπηρετοῦν τήν ἀληθινή ὀμορφιά, τήν πνευματική ἀνύψωση καί ὄχι τήν αἰσθητική παραμόρφωση.
Ὡς ποιμένας τῆς Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ αἰσθανόμαστε τήν ἀνάγκη νά ὑπερασπιστοῦμε τόσο τό λοιδορούμενο θρησκευτικό αἴσθημα, ὅσο καί τήν αἰσθητική καί ἠθική ἀκεραιότητα τοῦ λαοῦ μας, ὁ ὁποῖος ἔχει ἀνάγκη ἀπό ἔργα πού ζωογονοῦν τό πνεῦμα καί ὄχι ἀπό ἐκεῖνα πού τό καταβαραθρώνουν στή σύγχυση καί τήν ἀπελπισία.
Ἐπιπροσθέτως, ὅμως, ἀναρωτιόμαστε, κυρία Ὑπουργέ· Ποιά εἶναι ἡ προοπτική καί ἡ στόχευση τοῦ Ὑπουργείου Πολιτισμοῦ μέ τήν προώθηση μιᾶς τέτοιας θεματολογίας; Ποιός εἶναι ὁ σκοπός αὐτῆς τῆς «σαγήνης» τοῦ «ἀλλόκοτου»;
Ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη εἶναι ἕνας δημόσιος θεσμός, ὑπό τήν αἰγίδα τοῦ Κράτους, πού θά ἔπρεπε νά ὑπηρετεῖ τήν τέχνη μέ σεβασμό στήν ἐθνική, ἱστορική καί θρησκευτική μας ταυτότητα.
Ἡ Ἑλλάδα δέν εἶναι μία χώρα ἀθέων, οὔτε εἶναι ἀποκομμένη ἀπό τίς ρίζες της. Τό ἀντίθετο·
Ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένη μέ τήν ἱστορία, τήν παιδεία καί τόν πολιτισμό μας.
Ὅταν, λοιπόν, ἕνας κρατικός πολιτιστικός φορέας προβάλλει ἔργα πού περιφρονοῦν καί προσβάλλουν τή θρησκευτική μας παράδοση, ἀναρωτιόμαστε: Αὐτή εἶναι ἡ πολιτιστική πολιτική πού ἐπιθυμεῖ νά στηρίξει τό Ἑλληνικό Κράτος;
Αὐτή εἶναι ἡ εἰκόνα πού θέλουμε νά μεταλαμπαδεύσουμε στίς νέα γενιά;
Εἶναι ὁ Χριστιανισμός, ὁ Ὁποῖος ἀποτελεῖ θεμέλιο τοῦ ἑλληνικοῦ πολιτισμοῦ, ἕνα στοιχεῖο πού πρέπει νά διαστρεβλωθεῖ καί νά γελοιοποιηθεῖ γιά νά θεωρηθεῖ «σύγχρονη τέχνη»;
Ἡ ἐπίμονη προώθηση τοῦ «ἀλλόκοτου» ὡς νέας ἀξίας, καί μάλιστα μέ τήν ἔμμεση ἤ ἄμεση περιφρόνηση τῆς πίστης μας, δέν εἶναι ἁπλῶς αἰσθητικό ζήτημα.
Εἶναι ἕνα βαθύτατα πνευματικό καί ἠθικό πρόβλημα, πού φανερώνει τήν ἀπομάκρυνση τῆς σύγχρονης κοινωνίας ἀπό τίς ρίζες της.
Ὡς Ἐκκλησία, δέν ἐπιδιώκουμε νά περιορίσουμε τήν τέχνη. Ὅμως, ἀπαιτοῦμε τόν σεβασμό πρός τά ἱερά καί τά ὅσια τοῦ Ἔθνους μας.
Ἐάν ἡ Πολιτεία δέν ἀναγνωρίζει τή σημασία τῆς Ὀρθόδοξης Πίστης ὡς ἀναπόσπαστου στοιχείου τοῦ πολιτισμοῦ μας, τότε κινδυνεύουμε νά διολισθήσουμε στό σφάλμα τῆς δημιουργίας μίας κοινωνίας ἀποκομμένης ἀπό τίς ρίζες της, ἕρμαιο ἑνός παγκοσμιοποιημένου καί ἀποϊεροποιημένου πολιτισμοῦ, πού προωθεῖ τήν παραμόρφωση τοῦ ἱεροῦ καί τήν ἀποδόμηση κάθε παραδοσιακῆς ἀξίας.
Γι’ αὐτό, κυρία Ὑπουργέ, σᾶς καλοῦμε νά ἐξετάσετε μέ προσοχή τίς ἐπιλογές πού προωθοῦνται μέσῳ τῶν κρατικῶν πολιτιστικῶν θεσμῶν.
Ἡ Πολιτεία ἔχει τήν εὐθύνη νά προάγει ἕναν πολιτισμό πού δέν παραμορφώνει τόν ἄνθρωπο, ἀλλά τόν ἐξυψώνει.
Ἡ Ἐθνική Πινακοθήκη εἶναι ἕνας χῶρος, ὁ ὁποῖος ἀνήκει σέ ὅλους τούς Ἕλληνες.
Δέν εἶναι ἕνας ἰδιωτικός ἐκθεσιακός χῶρος, ὅπου ἐνδεχομένως μπορεῖ νά προβάλλεται κάθε εἴδους αἰσθητική πρόταση, χωρίς καμία εὐθύνη ἀπέναντι στήν κοινωνία.
Ἡ τέχνη πού στηρίζεται σέ δημόσιες δαπάνες πρέπει νά ὑπηρετεῖ τήν ἀλήθεια, τήν ἁρμονία καί τόν σεβασμό πρός τήν πολιτιστική καί θρησκευτική κληρονομιά τοῦ λαοῦ μας.
Ἐάν σήμερα ἐπιτρέπεται καί προβάλλεται τό «ἀλλόκοτο» καί τό «παραμορφωμένο» ὡς ἰδεῶδες, ποιό θά εἶναι τό ἑπόμενο βῆμα; Ποιά θά εἶναι ἡ ἑπόμενη αἰσθητική καί ἠθική διολίσθηση;
Ὁ Ντοστογιέφσκι ἔγραψε ὅτι «ἡ ὀμορφιά θά σώσει τόν κόσμο». Ποιά ὀμορφιά, ὅμως;
Ὄχι ἡ ἐπιφανειακή, οὔτε ἡ τεχνητή, ἀλλά ἡ ἀληθινή ὀμορφιά, πού ἀντανακλᾶ τήν ἀλήθεια καί τό βαθύτερο νόημα τῆς ἀνθρώπινης ὕπαρξης.
Ἀξιότιμη κ. Ὑπουργέ,
Σᾶς καλοῦμε νά ἀναλογιστεῖτε τόν ρόλο πού διαδραματίζει τό Ὑπουργεῖο Πολιτισμοῦ στήν κατεύθυνση πού παίρνει ἡ τέχνη στή Χώρα μας.
Εἶναι ἀπαραίτητο νά ἐπανεξεταστοῦν τά κριτήρια, μέ τά ὁποῖα ἐπιλέγονται οἱ θεματικές τῶν μεγάλων πολιτιστικῶν ἐκδηλώσεων πού ὑποστηρίζονται ἀπό τό Κράτος.
Σᾶς ζητοῦμε νά λάβετε ὑπ’ ὄψιν σας τή δικαιολογημένη ἀγανάκτηση πολλῶν Ἑλλήνων πολιτῶν καί νά ἐπανεξετάσετε ἐάν τέτοιες ἐκθέσεις ἔχουν θέση σέ κρατικούς πολιτιστικούς φορεῖς.
Δέν εἶναι λογοκρισία οὔτε ἐπιβολή αἰσθητικῶν κανόνων νά ἀπαιτοῦμε τόν σεβασμό. Εἶναι ζήτημα εὐθύνης ἀπέναντι στή θρησκεία, στήν ἱστορία καί στήν ψυχή τοῦ λαοῦ μας.
Μέ ἐκτίμηση καί προσευχητική ἀγωνία
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θρησκευτικά θέματα,
Καταγγελίες,
Λόγος Ορθοδοξίας,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.








Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου