- Είναι άραγε θέμα κομματικής ένταξης η διαφωνία στην προσβολή του θρησκευτικού αισθήματος. Όχι!.
- Δεν υπάρχουν θρησκευόμενοι «Αριστεροί /Κομμουνιστές» και άθεοι Ακροδεξιοί ή και Φασίστες;, Ναι!.
- Είναι καταδικαστέα η πράξη του κου Βουλευτή;. Ναι!
- Επιτρέπεται, στο όνομα ή το ανεμπόδιστο της «Τέχνης» να ελευθεριάζει και να ασχημονεί ο κάθε «καλλιτέχνης»;. Όχι!.
- Έχει το … ελεύθερο η όποια (διορισμένη;)- διοίκηση της Εθνικής Πινακοθήκης (καθώς και οι … εποπτεύοντες πολιτικοί προϊστάμενοι ) να εκθέτει χωρίς έλεγχο –αξιολόγηση ο, τιδήποτε;. Όχι!.
- Πότε επιτέλους ο θλιβερός κομματισμός /η των πάντων κομματικοποίηση θα συνεχίσει να κατευθύνει τη ζωή μας;. …. Πάντοτε!!!.
24 Μαρτίου 2025
Η Θρησκεία θεραπαινίδα της Τέχνης;
Τελευταία πολύς –και εν πολλοίς δικαιολογημένος – θόρυβος εγέρθηκε εξαιτίας της (αδικαιολόγητης;) «παρέμβασης» /αγανάκτησης Βουλευτού που «βανδάλισε και προσέβαλε ευπρεπή τεχνουργήματα /πίνακες –χαρακτικά». Φυσικά το μεγαλύτερο μέρος όσων έκριναν, επέκριναν ή επιδοκίμασαν την πράξη του , οφείλονταν (και κατευθύνονταν) από κομματισμό, θρησκευτικότητα, ή αθρησκία. Έτσι άλλοι μίλησαν για «Ακροδεξιό», «ταλιμπάν», «ακτιβιστή», «Ιεροεξεταστή του Μεσσαίωνα», «θρησκόληπτο /θρησκομανή Χριστιανό». Δικαίωμα ασφαλώς του καθενός να αποτιμήσει την πράξη εκείνου. Έχει όμως κάποια (μικρά εν Ελλάδι βέβαια ) δικαιώματα και η κοινή λογική /ορθολογισμός. Εξηγούμαι:
Μετά από τις παραπάνω ερωταπαντήσεις, ας πάμε στην …. ταμπακιέρα: Έχουμε τρείς (3) εμπλεκόμενους παράγοντες: τον κο Βουλευτή, τον κο Καλλιτέχνη / Ζωγράφο / Χαράκτη και την Διεύθυνση της Εθνικής Πινακοθήκης.
Κατακριτέοι και οι τρείς αναμφίβολα. Καταδικαστέοι!.
Αν όμως θελήσει κανείς να επιμερίσει ευθύνες, τότε ασφαλώς θα πάρει διαφορετικές απαντήσεις, ανάλογα με την κομματική ένταξη, τις ιδεολογίες ή ιδεοληψίες, τα θρησκευτικά πιστεύω και το …. «δίκαιο» του καλλιτέχνη να «δημιουργεί» ό, τι θέλει (!).
Προσωπικά –αν θα … δίκαζα- θα καταδίκαζα και τους τρεις. Την βαρύτερη όμως ποινή θα επιδίκαζα στην Διεύθυνση /Διοίκηση της Εθνικής Πινακοθήκης (Ε.Π).
Α). Η Ε.Π φιλοξένησε τα «Έργα Τέχνης». Αλήθεια με ποια κριτήρια το έπραξε;. Εδώ δεν πρόκειται για έκθεση έργων ιδιωτικής συλλογής ή τυχάρπαστης Γκαλερί. Μιλάμε για την Ε.Π η οποία έχει την υποχρέωση (και την ευθύνη) να είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Εκτός και αν –καταντήσει να – εκθέτει ο, τιδήποτε της πηγαίνουν. Τότε όμως δεν θα πρόκειται για Ε.Π αλλά για … γιουσουρούμ. Δεν είχα την τύχη να επισκεφτώ την Έκθεση και να θαυμάσω τα …. «αραβουργήματα» για τα οποία συζητούμε. Από φωτογραφίες στα ΜΜΕ ομολογώ πως δεν απόλαυσα κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς καλλιτεχνικής (μικρής ασφαλώς σημασίας /αξίας το σχόλιό μου αυτό). Εκείνο που έχει τεράστια σημασία είναι ο συμβολισμός . Όσο φιλότεχνος ή τεχνοελευθεριάζων και να είναι κανείς, ακόμα και άθεος, δεν μπορεί παρά να αισθανθεί αποστροφή . Ένας Αγ. Γεώργιος –βρυκόλακας, μια Παναγία που καπνίζει, ένα Χριστούλης –φρικιό κ.ο.κ . Θέαμα αηδιαστικό !....
Τι …. «καλλιτέχνημα»/τεχνούργημα είναι αυτό;. Τι εκφράζει; Ικανότητες (αξιοθαύμαστες;) ζωγραφικής / χαρακτικής; Μένος αντιθρησκευτικό;. Ισοπεδωτικό, αθειστικό; Αναρωτιέμαι: Αν ένας Μουσουλμάνος καλλιτέχνης έκανε κάτι ανάλογο στη χώρα του, τι θα συνέβαινε;. Μήπως θα τον εξόντωναν και θα έκαιγαν την Πινακοθήκη; Όχι! Γιατί απλούστατα, ούτε ο ίδιος, ούτε η Π. θα τολμούσαν να διανοηθούν τέτοια βάναυση προσβολή της Θρησκείας τους.
Εδώ -βάσει μπαχαλοποίησης –επιτρέπονται τα πάντα. Ίσως επειδή έχουμε … πλέρια δημοκρατία (τρομάρα μας) και ασύνορη, ανεξέλεγκτη ελευθεριότητα.
Στην προκειμένη περίπτωση θέτω ένα ερώτημα /προβληματισμό: Τι ακριβώς επιδιώκουν κάποιοι (λίγοι ευτυχώς);. Να προσβάλλουν /εξευτελίσουν τα Θεία /τη Θρησκεία; Ποιος ό λόγος;. Με ποιο δικαίωμα;. Δεν έχει άραγε το δικαίωμα να πιστεύει η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων στον Χριστιανισμό; Δεν τους σέβονται;. Θα πουν: «Χάριν της τέχνης όλα επιτρέπονται». Σοβαρά; Ποιος ηλίθιος το είπε και ποιοι βλάκες το ασπάζονται;. Δηλαδή σε τελική ανάλυση η Τέχνη είναι υπερτέρα της Θρησκείας;. Πως, τι, προς τα πού το πάνε μερικοί άραγε;.
Στην …. τεχνοποίηση και της Θρησκείας; Ή η Θρησκεία ως … θεραπαινίδα της Τέχνης;. Μωραίνει ο Κύριος ον βούλεται απολέσαι!.
Απορώ: τόσο πολύ στέρεψε από έμπνευση, η Τέχνη που αποφάσισε να ασχοληθεί με τον εξευτελισμό /απαξίωση της Θρησκείας;. Ή κάποιοι ατάλαντοι θέλουν να καταξιωθούν μέσω … αποθρησκιοποίησης;. Αιδώς αχρείοι!!!.
Β) Ο κος Βουλευτής, κακώς, κάκιστα έπραξε. Δεν επιτρέπεται ο ακτιβισμός ή βανδαλισμός για κανέναν, πολλώ μάλλον για Βουλευτή. Θα μπορούσε να διαμαρτυρηθεί με άλλους τρόπους αποτελεσματικότερα.
Γ) Ο «Καλλιτέχνης» . Δεν γνωρίζω ούτε το όνομα, ούτε την διαδρομή του. Θα του συνιστούσα όμως να ασχοληθεί με κάτι άλλο επαγγελματικά. Ακόμα να προσπαθήσει (αν μπορεί) να καταλάβει ότι υπάρχουν και όρια που δεν έχει το δικαίωμα να τα υπερβαίνει. Κορυφαίοι θεσμοί –όπως η Θρησκεία, δεν επιτρέπεται να προσβάλλονται και μάλιστα χυδαία, βάναυσα και ανεπίτρεπτα.
ΥΓ. Λυπηρό το περιστατικό από μέρους εκπροσώπων του Κοινοβουλίου. Αξιοθρήνητος ο κος «Καλλιτέχνης».
Απαράδεκτη η Διοίκηση/Διεύθυνση της Ε.Π.
Υπόλογοι και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι που τους (δι)όρισαν εκεί και δεν τους ελέγχουν. (Σ.Σ Εκτός και αν …. συμφωνούν, οπότε …..).
Ελπίζω ότι θα συγκινηθούν οι θεσμοί (Εκκλησιαστικοί, Δικαιοσύνης, Πολιτείας) και θα αντιδράσουν/πράξουν τα δέοντα. Ίδωμεν!.
*Ιατρού
Κατηγορία Θέματος
Κοινωνικά θέματα,
Κρίσεις και απόψεις,
Παγκοσμιοποίηση,
Χρονόπουλος
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου