8 Μαρτίου 2024

Ελβετία: Με υπόγειες σήραγγες 500 χιλιομέτρων θα λύσει το κυκλοφοριακό

Το έργο έχει αναλάβει η εταιρεία Cargo Sous Terrain (CST), καθώς το ελβετικό κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως τον Αύγουστο του 2022
 
Γράφει ο Μιχάλης Ψύλος • psilosm@naftemporiki.gr
 
Από την επιστημονική φαντασία, στην πραγματικότητα: Η Ελβετία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα υπόγειο δίκτυο τούνελ για τις εμπορευματικές μεταφορές, για να μειώσει την κυκλοφορία, αλλά και τις εκπομπές ρύπων.
 
Το έργο έχει αναλάβει η εταιρεία Cargo Sous Terrain (CST), καθώς το ελβετικό κοινοβούλιο έδωσε το πράσινο φως τον Αύγουστο του 2022 . «Αναζητούμε κεφάλαια για την κατασκευή, η οποία θα ξεκινήσει γύρω στο 2026 και στην πρώτη της φάση θα μπορούσε να κοστίσει περίπου 3,4 δισεκατομμύρια φράγκα (3,5 δισεκατομμύρια ευρώ)», εξήγησε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Πάτρικ Αέλινγκ. «Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από την ιδιωτική πρωτοβουλία», διευκρινίζει. «Το προτιμήσαμε έτσι, γιατί θέλουμε να σχεδιάσουμε ένα σύστημα σύμφωνα με τις ανάγκες της εφοδιαστικής και της οικονομίας. Δεν θέλαμε μια “πολιτική” λύση όπου θα μπορούσαμε να αναγκαστούμε, για παράδειγμα, να κάνουμε μια στάση εδώ ή εκεί», λέει ο Αέλιγκ.
 
Οι κύριοι μέτοχοι της CST περιλαμβάνουν την Coop, την Credit Suisse, τη Migros και την Swiss Post. Άλλοι μέτοχοι περιλαμβάνουν την Cargo Domizil, DPD, Dreier, DSV, Zurich Airport, GO! Express & Logistics, Rhenus Logistics και Virgin Hyperloop. 
 
Σε πρώτη φάση, θα κατασκευαστεί μια υπόγεια σήραγγα μεταξύ της Ζυρίχης και του Χάρκινγκεν, μιας μικρής πόλης περίπου 70 χιλιόμετρα δυτικά αλλά στρατηγικής σημασίας καθώς βρίσκεται στο σταυροδρόμι των σημερινών μεγάλων εθνικών οδών μεταφοράς.
 
Αργότερα, το υπόγειο δίκτυο θα επεκταθεί σε άλλες μεγάλες πόλεις όπως η Βέρνη, η Γενεύη, η Βασιλεία και η Λουκέρνη, σχηματίζοντας ένα δίκτυο τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων. 
 
Το υπόγειο οδικό δίκτυο θα βρίσκεται περίπου 40 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους και η συνολική επένδυση αναμένεται να φτάσει τα 30-36 δισεκατομμύρια ευρώ. Το υπόγειο σύστημα προορίζεται αποκλειστικά για την μεταφορά εμπορευμάτων. «Σε τεχνικό επίπεδο το έργο δεν θα είναι δύσκολο να κατασκευαστεί αυτό το δίκτυο, σε μια χώρα όπως η ορεινή Ελβετία, ήδη “συνηθισμένη” σε σήραγγες», τονίζει ο Αέλιγκ. «Η κύρια πρόκληση βρίσκεται στο σύστημα φόρτωσης, έναν ανελκυστήρα που μπορεί να μεταφέρει πολλά προϊόντα από πάνω προς τα κάτω ταυτόχρονα σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα», εξηγεί.
 
Ηδη, έχουν πραγματοποιηθούν 29 διερευνητικές γεωτρήσεις σε απόσταση 50 χιλιομέτρων μεταξύ του Χάρκινγκεν και του αεροδρομίου της Ζυρίχης και ελήφθησαν δείγματα πετρωμάτων από το έδαφος.
 
Ταχύτητα 34,5 χιλιόμετρα
 
Οι προσομοιώσεις του συστήματος έχουν δείξει ότι η ταχύτητα των οχημάτων μεταφοράς στο υπόγειο δίκτυο θα φτάνει τα 34,5 χιλιόμετρα την ώρα «Δεν είναι τόσο ζωτικής σημασίας τα προϊόντα να φτάνουν από ένα μέρος όπως η Ζυρίχη σε ένα άλλο όπως η Βασιλεία σε χρόνο ρεκόρ. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να υπάρχει σταθερή και ασφαλής ροή των προϊόντων και να μην διακόπτεται από μποτιλιαρίσματα. Η υψηλή ταχύτητα δεν είναι απαραίτητη και φυσικά Ναι, θα είναι φθηνότερο το κόστος», εξήγησε ο εκπρόσωπος του CST.
 
Σχεδιαστής του δικτύου είναι ο αρχιτέκτονας από τη Βασιλεία, Πιέρ ντε Μερόν, που έχει σχεδιάσει και την ποδοσφαιρική έδρα της Μπάγερν, την Allianz Arena στο Μόναχο.
 
«Ζωντανοί» κόμβοι
 
Ο Ντε Μαρόν θεωρεί το έργο πρωτοποριακό επειδή δεν επηρεάζει το τοπίο. «Οι κόμβοι πρέπει να γίνουν μέρος της πόλης, ζωντανοί χώροι συνάντησης χάρη στις πολλαπλές χρήσεις τους και ως εκ τούτου να αποτελούν καταλύτες για τη ανάπτυξη των περιοχών», τόνισε ο Ελβετός αρχιτέκτονας .
 
Στην Ελβετία, τα δύο τρίτα των εμπορευμάτων μεταφέρονται με φορτηγά, τα υπόλοιπα με τρένο και οι προβλέψεις δείχνουν ότι με τον τρέχοντα ρυθμό η πυκνότητα κυκλοφορίας των οδικών εμπορευμάτων θα αυξηθεί κατά περισσότερο από 30% έως το 2040.
 
«Γνωρίζουμε τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, οι άνθρωποι δεν θέλουν να κατασκευαστούν απεριόριστοι δρόμο», τονίζει ο εκπρόσωπος της εταιρείας. Επισημαίνει μάλιστα ότι έχουν δείξει ήδη ενδιαφέρον για το έργο αυτό, χώρες όπως η Βρετανία, η Γερμανία και η Κίνα.
 
Ναυτεμπορική



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.