8 Οκτωβρίου 2020

Οι επιθέσεις κατά της Θείας Κοινωνίας κλιμακώνονται…

(Ποιοι τις ενορχηστρώνουν και ποιοι φέρουν την κύρια ευθύνη;)
 
Του Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ιστορίας 
 
Μία ακόμη τηλεοπτική επίθεση κατά της Θείας Κοινωνίας ζήσαμε πρόσφατα - και αυτή τη φορά στο κεντρικό δελτίο προπαγάνδας και γκεμπελίστικης χυδαιότητας μεγάλου καναλιού (κάποιοι έχουν το θράσος τα εν λόγω σκουπίδια να τα αποκαλούν ακόμη δελτία ειδήσεων). Εκεί παρουσιάστηκε δημοσκόπηση γνωστής εταιρείας και φυσικά ένα από τα ερωτήματα ήταν αν «θεωρείτε ότι κολλάει ο κορωνοϊός με τη θεία κοινωνία» (γραμμένο ακριβώς έτσι, χωρίς κεφαλαία). Περιχαρής λοιπόν η παρουσιάστρια ανακοίνωσε ότι «ευτυχώς, το 70% των ερωτηθέντων απάντησε ότι κολλάει» (τονίζοντας εμφατικά το «ευτυχώς»), ένα ποσοστό 8% δεν απάντησε, υπάρχει όμως και ένα 22% που μάλλον πιστεύει ότι προστατεύεται με κάποιο τρόπο ή από κάποια δύναμη»! Ακόμη και αυτό το νέο έπος αντικειμενικής δημοσιογραφίας όμως δεν ήταν αρκετό στον παρακαθήμενο υπεύθυνο της δημοσκοπικής εταιρείας πουπροφανώς θεώρησε μικρό αυτό το 70%, γιατί σχολίασε και τους μειοψηφούντες, κάνοντας υποτιμητικά λόγο για αντιλήψεις που παραμένουν ακόμη μέσα στην ελληνική κοινωνία και μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στην πορεία υλοποίησης και εφαρμογής των υγειονομικών μέτρων.  
 
Άλλο ένα περιστατικό συνεπώς που προστίθεται σε μία μεγάλη αλυσίδα αθλιοτήτων οι οποίες κλιμακώνονται τον τελευταίο καιρό, εν μέσω μία τεράστιας γκάμας από καγχασμούς και γέλωτες έως εκνευρισμένες «αναλύσεις» και οργισμένα σχόλια για τους ανεύθυνους που έτσι όπως πηγαίνουν στους ναούς και μεταλαμβάνουν, «βάζουν σε κίνδυνο τη ζωή των συνανθρώπων τους». Ένας πολυπληθής ρυπαρολόγος και βλάσφημος συρφετός που έχει κατακλύσει τα ξεφτιλισμένα ΜΜΕ της καταισχύνης και κοπρίζει αδιάντροπα πάνω σε όλα τα ιερά και τα όσιά μας. Και φυσικά ξέρουμε καλά ότι αυτό θα συνεχιστεί. Όπως το είχαμε γράψει επανειλημμένα εδώ και μήνες, όλα αυτά τα εγκάθετα καθεστωτικά μαντρόσκυλα θα επανέρχονται και θα κλιμακώνουν τις επιθέσεις τους συνεχώς μέχρι το θέμα της αλλαγής του τρόπου μετάδοσης των Αχράντων Μυστηρίων να τεθεί επίσημα και επιτακτικά από το αντίχριστο κράτος.  
 
Η ευθύνη όμως δεν είναι ασφαλώς μόνο δική τους. Για μία ακόμη φορά θα το πούμε ότι ένα τεράστιο μέρος της ευθύνης ανήκει και στη διοικούσα Εκκλησία. Ίσως μάλιστα και το μεγαλύτερο, δεδομένου ότι από το κράτος δεν αναμέναμε ούτως ή άλλως κάτι καλύτερο, ενώ από την άλλη οι πνευματικοί μας ταγοί όχι μόνο είχαν ξεκάθαρη ευθύνη και αποστολή να αντισταθούν σε όλη αυτή την ευρύτερη αντεκκλησιαστική εκστρατεία που ζούμε από τον περασμένο Μάρτιο, αλλά και είναι απολύτως βέβαιο ότι, αν το έπρατταν με αποφασιστικότητα εξαρχής, τα πράγματα δεν θα έφταναν ποτέ μέχρι τη σημερινή κατάντια.
 
Αρνούμενη εξαρχής όμως η διοικούσα Εκκλησία να αντισταθεί στο παραμικρό και δίνοντας γη και ύδωρ στον αδηφάγο Καίσαρα από τις πρώτες κιόλας ημέρες εμφάνισης της δήθεν πανδημίας, βρίσκεται πια εδώ και πολύ καιρό στη θλιβερή φάση όπου όλο και πιο πέρα αναγκάζεται καθημερινά πλέον να σπρώχνει τις λεγόμενες «κόκκινες γραμμές» της. Στη θλιβερή φάση, όπου για να θυμηθούμε για μια ακόμη φορά τον Θουκυδίδη, μετά από κάθε υποχώρηση που κάνει και κάθε δικαίωμα που εκχωρεί στο δυστοπικό καθεστώς, συνεχώς «καὶ ἄλλο τι μεῖζον εὐθὺς ἐπιτάσσεται, ὡς φόβῳ καὶ τοῦτο ὑπακούσασα».  
 
Εδώ μάλιστα βλέπουμε πλέον όλο και περισσότερους κληρικούς, από επισκόπους (κάποιους μάλιστα φερομένους εδώ και χρόνια ως λέοντες της Ορθοδοξίας και ως θεματοφύλακες της πίστης) έως απλούς ιερείς, να βγαίνουν δημοσίως στα ίδια άθλια ΜΜΕ και να παίζουν το παιχνίδι του καθεστώτος, δηλώνοντας πλήρη υποταγή στις εντολές του και άκριτη αποδοχή των αλλοπρόσαλλων μέτρων που εισηγούνται οι δήθεν «ειδικοί», σε θέματα όπως η απολύμανση των ναών, ο μη ασπασμός των εικόνων ή η βλάσφημη εντός των ναών μασκοφορία. Ποια εικόνα άραγε περνούν όλα αυτά και ποια πεποίθηση προκαλεί στο καθεστώς αυτός ο άκρατος ενδοτισμός; 
 
Και το κύριο προβαλλόμενο επιχείρημα που ακούμε από τόσα χείλη κληρικών μας ότι «υποχωρούμε κατ’ οικονομίαν σε κάποια θέματα για να κερδίσουμε το μείζον, όπως π.χ. να κρατήσουμε ανοιχτούς τους ναούς και να διατηρήσουμε κάποια ζητήματα αδιαπραγμάτευτα, όπως η Θεία Κοινωνία», δεν έχει άραγε ήδη αποδειχθεί πόσο ανεπαρκές είναι στην πραγματικότητα; Εδώ όμως ούτε η έννοια της «οικονομίας» υφίσταται, γιατί η νεοβαρλααμική και νεοεικονομαχική πλάνη που σχετίζεται με όσα θλιβερά βλέπουμε εσχάτως στους ναούς μας είναι θέματα ουσιαστικά και δογματικά και καθόλου ήσσονος σημασίας. Ακόμη όμως κι αν ήταν τέτοια, όταν βρίσκεσαι απέναντι σε ορκισμένο εχθρό (και δεν μπορεί να νοηθεί αλλιώς πια το συγκεκριμένο κράτος έναντι της πίστης μας) είναι αδιανόητο τακτικά να υποχωρείς τόσο εύκολα. Ακόμη και στα πλέον ασήμαντα.
 
Και όλο και συχνότερα βλέπουμε μάλιστα πλέον όχι απλώς αποδοχή του όλου ψευδαφηγήματος με επιχείρημα τη δήθεν «οικονομία», αλλά και απόπειρα ενίοτε να δικαιολογηθούν αφ’ υψηλού τα αδικαιολόγητα και με άλλα κωμικοτραγικά επιχειρήματα που εκφέρονται με βαρύγδουπους τρόπους ως θεολογικά. Και εννοώ βεβαίως τη λεγόμενη «θεολογία της μάσκας», αυτό το τερατώδες ψευτοθεολογικό κατασκεύασμα διαταραγμένων μεταπατερικών νοών, που…εμπλούτισε με νέα τοξικά απόνερα την ευρύτερη πλάνη της αγαπολογίας και της οικουμενιστικής δογματικής διαστρέβλωσης. Με τέτοια όμως συμπεριφορά, επαναλαμβάνω και πάλι: ποια εικόνα περνάς προς τα έξω απέναντι στο εχθρικό κράτος, αλλά και σε ποιαν αντίσταση μπορούμε κι εμείς άραγε να περιμένουμε και να ελπίζουμε εφεξής;  
 
Η ερώτηση φυσικά είναι ρητορική. Και η απάντηση δυστυχώς απλούστατη: σε καμία αντίσταση. Γι’ αυτό και οι επιθέσεις του καθεστώτος σε βάρος όλων των ιερών και των οσίων μας θα συνεχιστούν και θα κλιμακωθούν (πολύ λογικό, από τη στιγμή που καθημερινά διαπιστώνουν ότι μπορούν και τους «παίρνει») και απολύτως τίποτε ουσιώδες δεν θα δούμε
από την πλευρά της άφωνης κι ενδοτικής ιεραρχίας, πέρα ίσως από κάποια ψελλίσματα που όμως βέβαια κανείς δεν πρόκειται να τα πάρει στα σοβαρά. Και γι’ αυτό ακριβώς είναι και θέμα χρόνου να δούμε και τα χειρότερα. Και οι ναοί θα ξανακλείσουν και οι πιέσεις για αλλαγή του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας θα γίνουν ασφυκτικές. Και πλαστικά κουταλάκια ίσως δούμε σύντομα ή εμβαπτισμένα ψωμάκια τύπου όστιας ή οτιδήποτε άλλο απαιτήσει και επιβάλει το καθεστωτικό μασωνοκίνητο κρατικό (αλλά και ενδοεκκλησιατικό) κατεστημένο.
 
Και οι περισσότεροι κληρικοί μας δυστυχώς θα τα αποδεχτούν και πάλι εύκολα όλα αυτά. Είτε ψευδοθεολογώντας και γι’ αυτά ακόμη μέσα στη σύγχυση και την πλάνη τους (εμπλουτίζοντας ίσως περαιτέρω και την ανοιξιάτικη εκείνη ανοησία με την ατομική προσευχή στις…κατ’ οίκον εκκλησίες - λες κι υπάρχει δηλαδή τίποτε που να μπορεί να υποκαταστήσει τη συμμετοχή στα εκκλησιαστικά Μυστήρια και στην εντός του ναού Θεία Λατρεία), είτε απλώς επειδή δεν θα έχουν κουράγιο ούτε και για τα πιο σοβαρά να αντιδράσουν.  
 
Ναι, και πάλι ακριβώς όπως το έγραφε ο μέγας Θουκυδίδης: «ὡς φόβῳ καὶ τοῦτο ὑπακούσαντες»…



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.