19 Οκτωβρίου 2020

Θα ξεπεράσουν άραγε ακόμη και τη «Ζώσα Εκκλησία»;

Tου Νεκτάριου Δαπέργολα
Διδάκτορος Ιστορίας
 
Συνεδρίασαν πάλι προ ολίγων ημερών οι εκπρόσωποι της ιεραρχίας της ελλαδικής Εκκλησίας. Όχι φυσικά όλη η ιεραρχία ως ολομέλεια, καθότι ο θεσμός της Ιεράς Συνόδου στην πράξη πλέον ουσιαστικά δεν υφίσταται, το συνοδικό εκκλησιαστικό σύστημα εδώ και πολύ καιρό έχει τιναχτεί στον αέρα και κουμάντο πια κάνει εντελώς πραξικοπηματικά ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος Λιάπης και ένα κονκλάβιο παρατρεχάμενων γύρω του. 
 
Τώρα βέβαια γιατί αυτήν την έκδηλη παρανομία και κατάφωρη καταστρατήγηση δεν την καταγγέλλει σχεδόν κανείς από τους 80 μητροπολίτες μας και κυρίως γιατί δεν ζητάει τα αυτονόητα, δεν μπορώ με σιγουριά να το πω. Ίσως να θεωρούν οι άνθρωποι ότι όλα βαίνουν καλώς (βαθιά… ειρήνη και πλέρια δημοκρατία έχουμε άλλωστε, ως γνωστόν, και μαζί ένα…στοργικό κράτος που νυχθημερόν φροντίζει με αυταπάρνηση την υγεία και την ασφάλειά μας) και επομένως δεν υπάρχει κάτι σοβαρό να συζητηθεί. Ίσως πάλι και να θεωρούν ότι υπάρχει όντως κάτι σοβαρό, αλλά επειδή στην πραγματικότητα ακριβώς παραείναι σοβαρό και καυτό, καλό είναι να το αποφύγουν (μακριά από εμάς, ας πάρουν άλλοι την ευθύνη). Ίσως επίσης επειδή κάποιοι από αυτούς είναι από ολιγόπιστοι έως άθεοι (δυστυχώς υπάρχει ακόμη και αυτό), κάποιοι άλλοι (ακόμη δυστυχέστερα) βρίσκονται χωμένοι μέσα στη μασονία, άλλοι είναι πρωτίστως καριερίστες, αδιάφοροι για την ουσία και ενδιαφερόμενοι βασικά για την εξουσία και «τάς πρωτοκλισίας ἐν ταῖς συναγωγαῖς» (για όσους δεν γνωρίζουν, «αρχιμανδριτισμός» και «οξεία επισκοπίτιδα» λέγονται οι σχετικές ασθένειες και είναι πιο ανίκητες κι από επιθετικό μεταστατικό καρκίνο), μερικοί πιθανόν να εκβιάζονται για διάφορα ζητήματα (υπαρκτά και σοβαρά, ίσως λιγότερο σοβαρά, ίσως ενίοτε και κατασκευασμένα), άλλοι πάλι ούτως ή άλλως φοβούνται κυριολεκτικά τον ίσκιο τους.
 
Ό,τι όμως κι αν φταίει, όποιος κι αν είναι ο λόγος, δεν έχει πια τόση σημασία. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Και το ότι συνεδρίασαν πάλι (έστω στο επίπεδο αυτής της ολιγομελούς εκκλησιολογικής ψευδομορφίας που λέγεται «Διαρκής Ιερά Σύνοδος», που ουδόλως μπορεί στην πραγματικότητα να αναπληρώσει την κανονική Σύνοδο για κανένα σοβαρό ζήτημα) και το μόνο που βρήκαν να πουν - μέσα στον πνευματικό βόρβορο και την απόλυτη παράνοια που βουλιάζουμε εδώ και μήνες - είναι πάλι ο ίδιος αυτός τραγέλαφος περί τυφλής υπακοής στους «ειδικούς» και μαζί μια τρισάθλια εγκύκλιος σκληρής υγειονομικής κατεύθυνσης, αυτό είναι το νέο αποτέλεσμα. Ένα ακόμη πολυσέλιδο παραλήρημα με αναλυτικά μέτρα ασφαλείας, με αυστηρή έμφαση στην υποχρεωτική μασκοφορία και την απολύμανση των ιερών εικόνων και όλων των επιφανειών του ναού, με εμμονή στις απαγορεύσεις των λιτανειών, με αναφορά σε ειδικό δωμάτιο covid μέσα στους ναούς, με εντολή ορισμού μασκοφόρων γκαουλάιτερ/τοποτηρητών για την απαρέγκλιτη τήρηση των παραπάνω αθλιοτήτων και με ό,τι άλλο βλάσφημο μπορεί να συλλάβει ο πιο διαστροφικός και πλανεμένος νους του ανθρώπου. Ένα ακόμη θλιβερό αποτέλεσμα της απουσίας τους, της ανυπαρξίας τους, της προδοσίας τους. Και των λίγων που αποφασίζουν και των πολλών που το ανέχονται και δεν αντιδρούν. Σχεδόν όλων τους. 
 
Κοντεύουν να ξεπεράσουν πια ακόμη και τη διαβόητη εκείνη σοβιετική «Ζώσα Εκκλησία», το καρικατουρίστικο σχισματικό ψευδοεκκλησιαστικό μόρφωμα που είχε διορίσει το 1922 η αιματοβαμμένη καθεστωτική συμμορία του Λένιν και που ως προβατόσχημος λύκος (την ώρα που οι πραγματικοί κληρικοί και πιστοί διώκονταν, βασανίζονταν και εκτελούνταν μαζικά) αυτό είχε τον ρόλο να συναινεί, να ισοκρατεί και να ντύνει και με ψευτοθεολογικά επιχειρήματα τη δράση του αντίχριστου καθεστώτος. Ναι, είναι βαρύς ο λόγος και σκληρή η διαπίστωση, αλλά δυστυχώς σχεδόν εκεί βρισκόμαστε. 
 
Είναι τέτοιος ο εναγκαλισμός πολλών εκ των επισκόπων μας με την άθεη και μηδενιστική πολιτική εξουσία και τόσο προκλητική και αιδήμων η σιωπή σχεδόν όλων των υπολοίπων, που ένα τέτοιο συμπέρασμα δεν απέχει πλέον πολύ από τη θλιβερή πραγματικότητα. Και αν σκεφτούμε βέβαια ότι τουλάχιστον εκείνη η αυτοαποκαλούμενη «Ζώσα Εκκλησία» δεν ήταν στο κάτω-κάτω παρά ένα τεχνητό και σχισματικό γκρουπούσκουλο, δίχως εκκλησιαστική αυθεντία και γνήσια αποστολική διαδοχή, σε πλήρη αντίθεση δηλαδή με τη δική μας διοικούσα Εκκλησία, το συμπέρασμα γίνεται ακόμη θλιβερότερο. Θλιβερότερο, εννοείται, όσον αφορά την απογοητευτική στάση της τελευταίας. 
 
Και σε λίγο ξανάρχεται βέβαια στο επίκεντρο το νέο κλείσιμο των ναών και είναι απολύτως ξεκάθαρο - δια τους έχοντας οφθαλμούς οράν και νουν συνιέναι - ότι θα προκύψει επίσημα και θέμα Θείας Κοινωνίας. Ποιος αμφιβάλλει άραγε ότι σύντομα θα ζήσουμε και πολύ χειρότερα; Και τι θα δούμε τότε από την ιεραρχία μας; Θα ακούσουμε επιτέλους και κανένα πραγματικό «όχι» ή μετά τη «θεολογία της μάσκας» και τη «θεολογία της ζακέτας», θα ζήσουμε και τη «θεολογία του πλαστικού κουταλιού μιας χρήσεως»; Έχει απομείνει άραγε η παραμικρή «κόκκινη γραμμή» ή απλώς πλέον δεν έχει τέρμα ο κατήφορος;



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.