14 Οκτωβρίου 2020

Έκπτωση θεσμών

Είναι πρόδηλο ότι βιώνουμε πρωτόγνωρες συνθήκες αντιλήψεως της έννοιας της δημοκρατίας μας, ως επιδερμικής οχλοκρατίας, διά της στρεβλωτικής πρακτικής του δημαγωγικού λαϊκισμού και συνάμα της συνειδητής εκπτώσεως των θεσμών, υπό της Πολιτείας, η οποία αφεαυτής υπολαμβάνει συλλήβδην τους θεσμούς ως εργαλεία – στυγνές θεραπαινίδες – μηχανισμούς προς, κατά περίσταση και κατά το δοκούν, χειραγώγηση της πνευματικά ευνουχισμένης μάζας, η οποία γαυριά διά «άρτον και θεάματα», κατά το προσφυώς λεγόμενο διά «νωπό-φρέσκο αίμα». 
 
Από τον Χαράλαμπο Β. Κατσιβαρδά*
 
Προϊούσης της εξάρσεως του φονικού «ιού» και της επιβεβλημένης υπό των ειδικών ευλαβικής τηρήσεως των προφυλακτικών μέτρων προς αποσόβηση της διασποράς αυτού, ακόμη και των πιο αυστηρών, ως προς τον καθολικό περιορισμό λειτουργίας απάντων των καταστημάτων έως τις 24.00, αλλά και την προληπτικά προαναγγελθείσα απαγόρευση των μαθητικών και στρατιωτικών παρελάσεων, προς απότιση φόρου τιμής εν όψει του Επους του 1940 και του ηχηρού «ΟΧΙ», η ίδια η κυβέρνηση επιδεικνύει ακαταλήπτως μεροληπτική μεταχείριση προς ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες οι οποίες είναι φορείς συγκεκριμένων πολιτικών πεποιθήσεων, δημιουργώντας προβληματισμό.  
 
Την 7/10/2020 συγκεντρώθηκε έξωθεν του Εφετείου εξ αφορμής της δίκης της Χρυσής Αυγής πλήθος κόσμου, πρωτίστως κατά παράβαση του υγειονομικού νόμου αλλά και δευτερευόντως της απαγορεύσεως των συναθροίσεων, μία πράξη η οποία εγκυμονεί πάμπολλους κινδύνους διά τη δημόσια υγεία, πλην όμως ουδείς το επισήμανε. Η κυβέρνηση υπέθαλψε το μείζον τούτο ατόπημα πέμποντας το μήνυμα ότι η εφαρμογή δύο μέτρων και δύο σταθμών, ήτοι μεροληπτικής μεταχειρίσεως, εναπόκειται εις τη διακριτικής της ευχέρεια. Πέραν τούτου εύλογα θεσμικά ερωτήματα προκύπτουν διά το νόημα της εν λόγω συγκεντρώσεως εις την εν λόγω πολύκροτη δίκη, δίχως να υπεισέρχομαι σε λεπτομέρειες, καθότι τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχουν οι δικαστές και οι συμπράττοντες εκατέρωθεν των διάδικων πλευρών συνήγοροι, όμως εγείρονται ζητήματα διά τη διάκριση των εξουσιών.  
 
Ειδικότερον καθόσον αφορά την ελληνική έννομη τάξη εις το Σύνταγμα (άρθρο 26) αλλά και την ΕΣΔΑ (άρθρο 6 παρ. 1) απαντάται η καθιέρωση της αρχής της διάκρισης των λειτουργιών, κατά την παραδεγμένη τριπλή ουσιαστική διάκριση των λειτουργιών του κράτους σε νομοθετική, εκτελεστική και δικαστική, οι οποίες ανατίθενται σε διαφορετικά η καθεμιά όργανα (τυπική ή οργανική διάκριση των λειτουργιών). Η αποδοχή της τυπικής διάκρισης των λειτουργιών, που αποτελεί θεμελιώδη οργανωτική αρχή του πολιτεύματος, είναι συνέπεια της ανάγκης να αποφευχθεί η σύμπτωση της άσκησης νομοθετικής, εκτελεστικής ή δικαστικής εξουσίας μόνο σε ένα πρόσωπο (όργανο) και ο κίνδυνος τυραννίας, είναι δε τόσο άρρηκτα συνδεδεμένη με την αρχή του κράτους δικαίου, ώστε να παρατηρείται ότι η μια αποτελεί πρόκριμα και συγχρόνως επακόλουθο της άλλης.  
 
Περαιτέρω, διά των πολυποίκιλων πολιτικών δηλώσεων, προ του οριστικού πέρατος την εν θέματι δίκης, εις τον πρώτο βαθμό δικαιοδοσίας, καταλύεται εκ βάθρων κάθε ψήγμα νομικού πολιτισμού και ουσιαστικών εγγυήσεων περί του τεκμηρίου της αθωότητας υπέρ του κατηγορουμένου, το οποίο ισχύει έως την αμετάκλητη καταδίκη του κατηγορουμένου, τις οποίες προβλέπει ρητώς η εθνική, ευρωπαϊκή αλλά και διεθνής έννομη τάξη (άρθρο 28 παρ. 1 του Συντάγματος, άρθρο 6 παρ. 2 της ΕΣΔΑ, καθώς και 223 παρ. 4, 273 παρ. 2 εδάφ. β’ και 371 παρ. 2 εδάφ. γ’ ΚΠΔ).  
 
Εν κατακλείδι, τι κοινωνία ζητούμε, τι ελευθερία επιδιώκουμε, ποια είναι η αλήθεια, η αντικειμενική ή υποκειμενική; Ίσως εις τον νεοελλαδικό πολιτισμό η ανθρώπινη αξία, η ζωή και η δημόσια υγεία καθίστανται το ύπατο προς προστασίαν αγαθό υπό αίρεση, ήτοι μόνον όταν περιάπτεται ορισμένων πολιτικών – κομματικών κριτηρίων. Ας αποδοθεί ακριβοδίκαιη δικαιοσύνη, διότι ενδημούν εισέτι και σήμερον «ψυχές» οι οποίες επαισχύντως και καταφώρως λοιδορούνται από τους ατιμώρητους και ασύλληπτους δράστες τους. 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.