Α. Ευρωπαϊκή Ένωση και υγεία
1. Όχι μόνον η Ελλάδα, αλλά και άλλες χώρες όπως η Ιταλία και η Ισπανία, βρέθηκαν ανοχύρωτες απέναντι στην πανδημία, λόγω των εκτεταμένων περικοπών που έχουν επιβάλει οι γερμανοκρατούμενες Ευρωπαϊκή Ένωση και Ευρωζώνη, με το «σύμφωνο δημοσιονομικής σταθερότητας» και τα συμπληρωματικά Μνημόνια. Κι ενώ φέρουν καίρια ευθύνη για την αποψίλωση των εθνικών συστημάτων υγείας, οι γερμανοκρατούμενοι «ευρωπαϊκοί» θεσμοί, είτε αρνούνται να συνδράμουν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση των τεράστιων συνεπειών της πανδημίας, είτε ζητούν ως αντάλλαγμα να επιβάλουν νέα καταθλιπτικά Μνημόνια.
2. Για την Ελλάδα ειδικότερα, η κρίση του κορονοϊού ανέδειξε χρόνιες παθογένειες της οικονομίας, αλλά και την κατάρρευση της τουριστικής «βιομηχανίας». Μείζον θέμα την επαύριον της κρίσης θα είναι η στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων με γενναία μέτρα –όχι μόνον επιδόματα–, αλλά και ο επανασχεδιασμός μιας εθνικής οικονομίας, με την ανάδειξη της πρωτογενούς παραγωγής, τη στήριξη της μικρομεσαίας επιχείρησης που είναι η αναπτυξιακή ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας και τον επανασχεδιασμός μιας ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, μακρυά από τον παρασιτικό (και αντιαναπτυξιακό εν τέλει) γιγαντισμό τριτοκοσμικού τύπου.
3. Εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της χώρας, που με κίνδυνο της υγείας και της ζωής του και με περισσή φιλοτιμία βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας. Αλλά και στους ειδικούς επιστήμονες, οι οποίοι εγκαίρως εισηγήθηκαν μέτρα πρόληψης, τα οποία προς το παρόν συμβάλλουν στον περιορισμό της διάδοσης της επιδημίας. Η στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας, όπως αποδείχθηκε αυτές τις μέρες, πρέπει να γίνει πρώτη εθνική προτεραιότητα.
4. Η ανθρώπινη ζωή είναι για μας πρώτη προτεραιότητα και ορθώς η προστασία της τίθεται υπεράνω οικονομικών συμφερόντων. Γι’ αυτό συμφωνούμε στη λήψη περιοριστικών μέτρων, των απαραίτητων για την προστασία από την μετάδοση του κορονοϊού, τα οποία επικεντρώνονται στον περιορισμό των συναθροίσεων και μετακινήσεων στις απολύτως αναγκαίες, με τήρηση των αναγκαίων αποστάσεων μεταξύ των προσώπων κ.λπ., χωρίς να υπολογιστεί το οικονομικό κόστος, αλλά ταυτόχρονα να με στόχο να αποφευχθεί το χειρότερο ενδεχόμενο για τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.
5. Με αυτό το πνεύμα, την προτεραιότητα δηλαδή της ανθρώπινης ζωής, θα πρέπει να επιδιωχθεί η ανάπτυξη δικτύων αλληλεγγύης, με δημοτική, κοινοτική ή εκκλησιαστική βάση, πέραν των «αμαρτωλών» Μ.Κ.Ο., ως μία εθελοντική ασπίδα και απέναντι στο ενδεχόμενο νέας επιδημίας και απέναντι στην απειλούμενη, λόγω των μέτρων της πανδημίας, οικονομική ύφεση, που θα επιδεινώσει την φτωχή ήδη κατάσταση πολλών νοικοκυριών.
Β. Οι κλειστές εκκλησίες
6. Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν ήταν προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει το κλίμα πανικού που δημιουργήθηκε με αφορμή τον ιό, αλλά και την ύποπτη καμπάνια που εξαπολύθηκε κατά της θείας κοινωνίας. Έτσι, δεν μπόρεσε εγκαίρως να πείσει την κοινή γνώμη ότι μπορούσαν οι εκκλησίες να λειτουργήσουν με την διασφάλιση τήρησης των υγειονομικών μέτρων ασφαλείας που απαιτούνται και στους άλλους χώρους προσέλευσης κοινού. Τη λύση αυτή έχουν πετύχει Εκκλησίες όπως αυτή της Βουλγαρίας και της Γεωργίας. Στο πνεύμα αυτό, η Χ.Δ. συντάχθηκε με την απόφαση της Ιεράς Συνόδου της 16ης Μαρτίου, που προέβλεπε την τέλεση σύντομων ακολουθιών με περιορισμένο αριθμό πιστών.
7. Η Κυβέρνηση αγνόησε προκλητικά την απόφαση αυτή της Ιεράς Συνόδου και επέβαλε γενικευμένη απαγόρευση κάθε ιεροπραξίας, εκτός της κάλυψης των αναγκών ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης. Η πρωτοφανής αυτή απόφαση, παραβιάζει μεν ευθέως τις περί θρησκευτικής ελευθερίας διατάξεις του Συντάγματος, υπερβαίνει δε κατά πολύ τις ανάγκες για τήρηση των υγειονομικών προφυλάξεων. Από την περασμένη Κυριακή (των Βαϊων) επιτράπηκε σε όλους τους ναούς να λειτουργήσουν, ωστόσο με θύρες κλειστές και χωρίς τη δυνατότητα έστω και ελάχιστων πιστών να παρευρίσκονται, ενώ απαγορεύτηκε ολωσδιόλου η μετάβαση στις εκκλησίες, ακόμη και για «ατομική προσευχή». Με αυτόν τον τρόπο, αναδεικνύεται η πραγματική θεώρηση της Εκκλησίας από την κυβέρνηση, εφόσον, στο βωμό ενός αφηγήματος απόλυτης «υπευθυνότητας» και «προστασίας της δημόσιας υγείας» που καλλιεργείται με τη συνεπικουρία της υστερίας φιλοκυβερνητικών μέσων, δεν κωλύεται στην επιβολή μέτρων απόλυτης φαλκίδευσης της θρησκευτικής ελευθερίας, που εμφανώς λογίζεται ως χόμπι και «κινδυνώδης πολυτέλεια σε περίοδο εθνικής κρίσης..
Γ. Κλίμα τρομοκράτησης και χαφιεδισμού
8. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας των κυβερνητικών αποφάσεων, με σύμφωνη γνώμη της αντιπολίτευσης, αλλά και την υστερία ορισμένων ΜΜΕ, τείνει να περάσει στην κοινή γνώμη η πλάνη ότι η μετάδοση της Θείας Κοινωνίας είναι παράνομη και δήθεν επικίνδυνη για την υγεία. Βρισκόμαστε μπροστά στο επικίνδυνο φαινόμενο αστυνόμευσης της θρησκευτικής ζωής των Ελλήνων, με πολίτες να λειτουργούν ως καταδότες. Χαρακτηριστική του κλίματος είναι η δήλωση της Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας Μερόπης Υδραίου, ότι δεν κοινώνησε την Κυριακή των Βαϊων στον Άγιο Σπυρίδωνα, ωσάν να έπρεπε να απολογηθεί, ως ύποπτη παράνομης πράξης!
9. Καταδικάζουμε τη στάση της Κυβέρνησης που επιχειρεί, δια του Υπουργού Πολιτικής Προστασίας Νικολάου Χαρδαλιά, να ποινικοποιήσει τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας, με επίκληση, μάλιστα, χωρίς να έχει καμμία αρμοδιότητα προς τούτο, παράβαση των εντολών της Ιεράς Συνόδου! Η Διοικούσα Εκκλησία δεν είναι υπό επιτροπεία και είναι αποκλειστικά αρμόδια να κρίνει αν παραβιάστηκαν οι εντολές της.
10. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους απλούς ιερείς, που είναι συνεπείς με την κύρια αποστολή τους, τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας σε όσους έχουν ανάγκη και το ζητήσουν. Μια αποστολή που έχει γίνει ασήκωτο βάρος στις μέρες μας και ενέχει κινδύνους διασυρμού και διώξεων. Θεία Μετάληψη όπως αυτή που έγινε στο Κουκάκι, γίνεται απ’ όλους σχεδόν τους παπάδες και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά, γιατί αλλιώς θα αρνούνταν το πετραχήλι τους και την ιεροσύνη που τους έδωσε η Εκκλησία.
11. Καλούμε την Κυβέρνηση να πάψει να υποθάλπει την τρομοκράτηση της θρησκευτικής ζωής του ελληνικού λαού. Και την Ιερά Σύνοδο, με συμπληρωματική ανακοίνωσή της, να καλύψει τους θρησκευτικούς λειτουργούς και να καθορίσει σαφώς τις προϋποθέσεις με τις οποίες θα μεταδίδεται η Θεία Κοινωνία σε όσους έχουν ανάγκη. Κάτι που έχουν πράξει οι διοικήσεις άλλων ορθοδόξων εκκλησιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου