13 Αυγούστου 2019
Έποικοι: Μια κρίσιμη πτυχή της λύσης
Γράφει ο Γιώργος Κολοκασίδης
Η προστασία της φυσιογνωμίας του τόπου, στο πλαίσιο μιας λύσης, είναι μια εξαιρετικής σημασίας παράμετρος. Η παρουσία των εποίκων (μαζί με άλλους παράγοντες) απειλεί ακριβώς αυτήν τη φυσιογνωμία. Στον βαθμό που τίθεται σε κίνδυνο η μελλοντική εθνοτική επιβίωση τόσο των γηγενών Ελλήνων της Κύπρου, όσο και των υπολοίπων εθνικών ομάδων.
Σημαντική πτυχή του Κυπριακού, την οποία, λίγο-πολύ, ακούμε να συζητείται. Παλαιότερα, πολύ. Πρόσφατα, λίγο. Πρόσφατα, λίγο, διότι, πιθανώς, είναι πλέον κοινός τόπος ότι οι Τούρκοι δεν κάνουν πίσω σε αυτό το θέμα. Συνεπώς, μια μερίδα η οποία προωθεί τη λύση του Κυπριακού ταχύτατα, προτάσσοντας τους κινδύνους παράτασης της εκκρεμότητας, το έχει ήδη αφαιρέσει από την ατζέντα της. Το κείμενο θα προσπαθήσει ακριβώς να ανιχνεύσει τη σημασία της πτυχής αυτής για τη λύση.
Κατ’ αρχάς, πρέπει να αναφερθεί ότι οι αριθμοί των εποίκων δεν είναι αμελητέοι. Ιδιαίτερα σε σχέση με το μέγεθος της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Λέγεται, πειστικά, ότι οι Τουρκοκύπριοι αυτήν τη στιγμή είναι περί τις 80.000. Για τους εποίκους, οι αναφερόμενοι αριθμοί κυμαίνονται. Έχουν ακουστεί από 100.000 – 150.000, έως και 400.000. Και πιο πάνω ακόμη, αλλά θέλω να ελπίζω ότι αυτά ανήκουν στη σφαίρα της υπερβολής. Εν πάση περιπτώσει, φαίνεται ότι υπερβαίνουν τους Τουρκοκυπρίους, οι οποίοι έχουν καταστεί μειονότητα εντός της λεγόμενης τουρκοκυπριακής κοινότητας. Και να μην είναι εκεί οι αριθμοί τους, έχουν ήδη αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Ιδιαίτερα συνεκτιμώντας και λοιπούς αρνητικούς παράγοντες. Όπως την παρουσία του τουρκικού στρατού. Την εκτουρκιστική εκστρατεία που προωθεί έκπαλαι η Άγκυρα στα κατεχόμενα. Τον τουρκικό έλεγχο στους πόρους, στην πολιτική κ.λπ.
Η παράμετρος των εποίκων είναι εξαιρετικά σημαντική. Η δημογραφική σύνθεση της Κύπρου καθορίζει αναπόφευκτα και το μέλλον του τόπου. Σε αναγνώριση αυτής της αρχής, η Τουρκία χρησιμοποιεί αναφανδόν το πληθυσμιακό χαρτί. Μέχρι πολύ πρόσφατα, στην Αφρίν, κατηγορήθηκε από τον εγχώριο πληθυσμό ότι άρχισε να εγκαθιστά εκεί Τουρκομάνους και άλλους τουρκογενείς, προκειμένου να αλλάξει την εθνική φυσιογνωμία. Το ίδιο έχει πράξει στην Κωνσταντινούπολη με τους Έλληνες. Όπως και στην Ίμβρο και στην Τένεδο. Πιο κοντά μας το έχει πράξει και στα κατεχόμενα, όπου ο γηγενής ελληνικός πληθυσμός έχει σχεδόν εξαφανιστεί, στο πλαίσιο μιας σαφούς εθνοκαθαρτικής πολιτικής.
Και αυτό, παρά τις δεσμεύσεις στο πλαίσιο της συμφωνίας της 3ης Βιέννης. Στη βάση της ίδιας λογικής, αλλά εξ αντιθέτου, η Τουρκία έχει ενισχύσει την τουρκική εθνική φυσιογνωμία τής μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη. Ακόμη και μεταξύ των Πομάκων. Συνεπώς, το πληθυσμιακό εργαλείο ξέρει και δεν διστάζει να το χρησιμοποιήσει η Άγκυρα. Είτε στην Άγκυρα κατοικοεδρεύουν ισλαμιστές είτε κεμαλιστές.
Συμφωνούμε, όμως, με την Τουρκία για τη σημαντικότητα της δημογραφικής φυσιογνωμίας. Περισσότερο από τον έλεγχο σε κρατικούς μηχανισμούς, στη σύνθεση της μελλοντικής κυβέρνησης, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, περισσότερο απ’ όλα αυτά, σημαντικότερη είναι η αποκατάσταση της δημογραφικής ισορροπίας. Τη σημασία αυτή την αναγνωρίζουν και οι Τουρκοκύπριοι, οι οποίοι, κατά τα δικά τους λεγόμενα, νιώθουν εντελώς ξένοι προς το στοιχείο των εποίκων. Συνοψίζοντας, μάλιστα, την ελάχιστη αποδεκτή λύση, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η αποκατάσταση των γηγενών Κυπρίων (όχι των εποίκων) σε ένα πλαίσιο δημοκρατικής λειτουργίας, χωρίς δυνατότητα ξένης επέμβασης. Συνεπώς, η απομάκρυνση των εποίκων είναι θεμελιακή παράμετρος μιας ‘ενωτικής’ λύσης.
Σε αυτό το σημείο αρχίζουν κάποιες τραβηγμένες προσεγγίσεις. Ναι μεν είναι θεμελιώδης η δημογραφική ισορροπία, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει ακόμα υπάρξει αλλοίωση της φυσιογνωμίας των κατεχομένων. Και αν τρέξουμε, ακόμα και σήμερα, σχεδόν μετά από μισό αιώνα ανεξέλεγκτου εποικισμού, μπορούμε να προλάβουμε. Φτάνει να βάλουμε νερό στο κρασί της λύσης. Αυτή η αναφορά σε ‘πρόληψη’ μοιάζει περίεργη. Ιδιαίτερα ακούγοντας τις μαρτυρίες αυτών που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα. Αυτό που βλέπουν, όπως το περιγράφουν οι ίδιοι, είναι μια προέκταση της Τουρκίας. Δηλαδή, ενώ κάποιοι ιδεολογικά ορμώμενοι βεβαιώνουν ότι μπορούμε να προλάβουμε, η βουβή μαρτυρία της εικόνας βεβαιώνει ότι ήδη οι έποικοι έχουν συνθλίψει την τουρκοκυπριακή φυσιογνωμία, της οποίας σήμερα η επίδραση είναι πολύ περιορισμένη.
Γίνεται όμως και ένα άλλο κρισιμότατο λάθος. Λέγουν διάφοροι πολιτικοί σχολιαστές: Πολλοί από τους εποίκους έχουν ήδη αφομοιωθεί και νιώθουν Κύπριοι. Ακόμα και παιδιά εποίκων με Τουρκοκυπρίους έχουν περίπου αποκηρύξει τις ρίζες των Τούρκων γονιών τους υπέρ της κυπριακής τους ταυτότητας. Αυτό, όμως, που παραβλέπουν είναι ότι, όταν λέγω εγώ ‘είμαι Κύπριος’ δεν έχει το ίδιο εννοιολογικό περιεχόμενο με έναν έποικο που μπορεί να πει το ίδιο πράγμα. Όταν λέγω εγώ ή ένας Αρμενοκύπριος ή ένας Μαρωνίτης Κύπριος ή ο Σενέρ Λεβέντ κ.λπ. ότι είμαστε Κύπριοι, εννοούμε μια Κύπρο με μια φυσιογνωμία που διαμορφώθηκε μέσα από εκατονταετίες συνύπαρξης και αναλογικής, εκ των πραγμάτων, επίδρασης στη φυσιογνωμία του τόπου από τους Έλληνες, Τούρκους, Αρμένιους, Μαρωνίτες, Λατίνους και άλλους κατοίκους της Κύπρου. Όταν, όμως, ένας έποικος λέγει ότι είναι Κύπριος, δεν εννοεί αυτό. Εννοεί την τεχνητή, αιμοσταγή, μετα-εισβολική φυσιογνωμία των κατεχομένων που διαμορφώθηκε μετά το ’74. Εξ ου και σχεδόν όλοι στα κατεχόμενα μιλούν για συνύπαρξη πλάι πλάι και όχι σύμπηξη. Θέλουν να διατηρήσουν αυτήν την κοινωνική φυσιογνωμία που δημιουργήθηκε και προστατεύεται από τα τουρκικά όπλα. Ένα ανάλογο παράδειγμα είναι η αμερικανική επανάσταση των αγγλογενών, κυρίως, εποίκων της Αμερικής, που ήθελαν να απαλλαγούν από τον έλεγχο της μητέρας Αγγλίας.
Είχαν αρχίσει να νιώθουν ως πατρίδα τους την Αμερική. Όταν, όμως, έλεγαν ότι είναι Αμερικανοί, δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ένιωθαν όταν έλεγαν το ίδιο πράγμα οι Ινδιάνοι γηγενείς κάτοικοι της Αμερικής. Εξ ου και σήμερα η κυρίαρχη φυσιογνωμία της Αμερικής δεν έχει τίποτα να κάνει με τους Αμερικανούς Ινδιάνους, τους οποίους οι λευκοί έχουν σχεδόν εξαφανίσει ως πολιτισμική παρουσία.
Καταληκτικά. Η προστασία της φυσιογνωμίας του τόπου, στο πλαίσιο μιας λύσης, είναι μια εξαιρετικής σημασίας παράμετρος. Η παρουσία των εποίκων (μαζί με άλλους παράγοντες) απειλεί ακριβώς αυτήν τη φυσιογνωμία. Στον βαθμό που τίθεται σε κίνδυνο η μελλοντική εθνοτική επιβίωση τόσο των γηγενών Ελλήνων της Κύπρου, όσο και των υπολοίπων εθνικών ομάδων. Η έντονη επιθυμία μας για λύση, αφενός, και η τουρκική επιμονή στην παραμονή των εποίκων, αφετέρου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μας εξωθήσει σε αποδοχή και αυτού του τετελεσμένου.
*Δικηγόρος
Σημερινή
πηγή
Η προστασία της φυσιογνωμίας του τόπου, στο πλαίσιο μιας λύσης, είναι μια εξαιρετικής σημασίας παράμετρος. Η παρουσία των εποίκων (μαζί με άλλους παράγοντες) απειλεί ακριβώς αυτήν τη φυσιογνωμία. Στον βαθμό που τίθεται σε κίνδυνο η μελλοντική εθνοτική επιβίωση τόσο των γηγενών Ελλήνων της Κύπρου, όσο και των υπολοίπων εθνικών ομάδων.
Σημαντική πτυχή του Κυπριακού, την οποία, λίγο-πολύ, ακούμε να συζητείται. Παλαιότερα, πολύ. Πρόσφατα, λίγο. Πρόσφατα, λίγο, διότι, πιθανώς, είναι πλέον κοινός τόπος ότι οι Τούρκοι δεν κάνουν πίσω σε αυτό το θέμα. Συνεπώς, μια μερίδα η οποία προωθεί τη λύση του Κυπριακού ταχύτατα, προτάσσοντας τους κινδύνους παράτασης της εκκρεμότητας, το έχει ήδη αφαιρέσει από την ατζέντα της. Το κείμενο θα προσπαθήσει ακριβώς να ανιχνεύσει τη σημασία της πτυχής αυτής για τη λύση.
Κατ’ αρχάς, πρέπει να αναφερθεί ότι οι αριθμοί των εποίκων δεν είναι αμελητέοι. Ιδιαίτερα σε σχέση με το μέγεθος της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Λέγεται, πειστικά, ότι οι Τουρκοκύπριοι αυτήν τη στιγμή είναι περί τις 80.000. Για τους εποίκους, οι αναφερόμενοι αριθμοί κυμαίνονται. Έχουν ακουστεί από 100.000 – 150.000, έως και 400.000. Και πιο πάνω ακόμη, αλλά θέλω να ελπίζω ότι αυτά ανήκουν στη σφαίρα της υπερβολής. Εν πάση περιπτώσει, φαίνεται ότι υπερβαίνουν τους Τουρκοκυπρίους, οι οποίοι έχουν καταστεί μειονότητα εντός της λεγόμενης τουρκοκυπριακής κοινότητας. Και να μην είναι εκεί οι αριθμοί τους, έχουν ήδη αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Ιδιαίτερα συνεκτιμώντας και λοιπούς αρνητικούς παράγοντες. Όπως την παρουσία του τουρκικού στρατού. Την εκτουρκιστική εκστρατεία που προωθεί έκπαλαι η Άγκυρα στα κατεχόμενα. Τον τουρκικό έλεγχο στους πόρους, στην πολιτική κ.λπ.
Η παράμετρος των εποίκων είναι εξαιρετικά σημαντική. Η δημογραφική σύνθεση της Κύπρου καθορίζει αναπόφευκτα και το μέλλον του τόπου. Σε αναγνώριση αυτής της αρχής, η Τουρκία χρησιμοποιεί αναφανδόν το πληθυσμιακό χαρτί. Μέχρι πολύ πρόσφατα, στην Αφρίν, κατηγορήθηκε από τον εγχώριο πληθυσμό ότι άρχισε να εγκαθιστά εκεί Τουρκομάνους και άλλους τουρκογενείς, προκειμένου να αλλάξει την εθνική φυσιογνωμία. Το ίδιο έχει πράξει στην Κωνσταντινούπολη με τους Έλληνες. Όπως και στην Ίμβρο και στην Τένεδο. Πιο κοντά μας το έχει πράξει και στα κατεχόμενα, όπου ο γηγενής ελληνικός πληθυσμός έχει σχεδόν εξαφανιστεί, στο πλαίσιο μιας σαφούς εθνοκαθαρτικής πολιτικής.
Και αυτό, παρά τις δεσμεύσεις στο πλαίσιο της συμφωνίας της 3ης Βιέννης. Στη βάση της ίδιας λογικής, αλλά εξ αντιθέτου, η Τουρκία έχει ενισχύσει την τουρκική εθνική φυσιογνωμία τής μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη. Ακόμη και μεταξύ των Πομάκων. Συνεπώς, το πληθυσμιακό εργαλείο ξέρει και δεν διστάζει να το χρησιμοποιήσει η Άγκυρα. Είτε στην Άγκυρα κατοικοεδρεύουν ισλαμιστές είτε κεμαλιστές.
Συμφωνούμε, όμως, με την Τουρκία για τη σημαντικότητα της δημογραφικής φυσιογνωμίας. Περισσότερο από τον έλεγχο σε κρατικούς μηχανισμούς, στη σύνθεση της μελλοντικής κυβέρνησης, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, περισσότερο απ’ όλα αυτά, σημαντικότερη είναι η αποκατάσταση της δημογραφικής ισορροπίας. Τη σημασία αυτή την αναγνωρίζουν και οι Τουρκοκύπριοι, οι οποίοι, κατά τα δικά τους λεγόμενα, νιώθουν εντελώς ξένοι προς το στοιχείο των εποίκων. Συνοψίζοντας, μάλιστα, την ελάχιστη αποδεκτή λύση, θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι η αποκατάσταση των γηγενών Κυπρίων (όχι των εποίκων) σε ένα πλαίσιο δημοκρατικής λειτουργίας, χωρίς δυνατότητα ξένης επέμβασης. Συνεπώς, η απομάκρυνση των εποίκων είναι θεμελιακή παράμετρος μιας ‘ενωτικής’ λύσης.
Σε αυτό το σημείο αρχίζουν κάποιες τραβηγμένες προσεγγίσεις. Ναι μεν είναι θεμελιώδης η δημογραφική ισορροπία, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει ακόμα υπάρξει αλλοίωση της φυσιογνωμίας των κατεχομένων. Και αν τρέξουμε, ακόμα και σήμερα, σχεδόν μετά από μισό αιώνα ανεξέλεγκτου εποικισμού, μπορούμε να προλάβουμε. Φτάνει να βάλουμε νερό στο κρασί της λύσης. Αυτή η αναφορά σε ‘πρόληψη’ μοιάζει περίεργη. Ιδιαίτερα ακούγοντας τις μαρτυρίες αυτών που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα. Αυτό που βλέπουν, όπως το περιγράφουν οι ίδιοι, είναι μια προέκταση της Τουρκίας. Δηλαδή, ενώ κάποιοι ιδεολογικά ορμώμενοι βεβαιώνουν ότι μπορούμε να προλάβουμε, η βουβή μαρτυρία της εικόνας βεβαιώνει ότι ήδη οι έποικοι έχουν συνθλίψει την τουρκοκυπριακή φυσιογνωμία, της οποίας σήμερα η επίδραση είναι πολύ περιορισμένη.
Γίνεται όμως και ένα άλλο κρισιμότατο λάθος. Λέγουν διάφοροι πολιτικοί σχολιαστές: Πολλοί από τους εποίκους έχουν ήδη αφομοιωθεί και νιώθουν Κύπριοι. Ακόμα και παιδιά εποίκων με Τουρκοκυπρίους έχουν περίπου αποκηρύξει τις ρίζες των Τούρκων γονιών τους υπέρ της κυπριακής τους ταυτότητας. Αυτό, όμως, που παραβλέπουν είναι ότι, όταν λέγω εγώ ‘είμαι Κύπριος’ δεν έχει το ίδιο εννοιολογικό περιεχόμενο με έναν έποικο που μπορεί να πει το ίδιο πράγμα. Όταν λέγω εγώ ή ένας Αρμενοκύπριος ή ένας Μαρωνίτης Κύπριος ή ο Σενέρ Λεβέντ κ.λπ. ότι είμαστε Κύπριοι, εννοούμε μια Κύπρο με μια φυσιογνωμία που διαμορφώθηκε μέσα από εκατονταετίες συνύπαρξης και αναλογικής, εκ των πραγμάτων, επίδρασης στη φυσιογνωμία του τόπου από τους Έλληνες, Τούρκους, Αρμένιους, Μαρωνίτες, Λατίνους και άλλους κατοίκους της Κύπρου. Όταν, όμως, ένας έποικος λέγει ότι είναι Κύπριος, δεν εννοεί αυτό. Εννοεί την τεχνητή, αιμοσταγή, μετα-εισβολική φυσιογνωμία των κατεχομένων που διαμορφώθηκε μετά το ’74. Εξ ου και σχεδόν όλοι στα κατεχόμενα μιλούν για συνύπαρξη πλάι πλάι και όχι σύμπηξη. Θέλουν να διατηρήσουν αυτήν την κοινωνική φυσιογνωμία που δημιουργήθηκε και προστατεύεται από τα τουρκικά όπλα. Ένα ανάλογο παράδειγμα είναι η αμερικανική επανάσταση των αγγλογενών, κυρίως, εποίκων της Αμερικής, που ήθελαν να απαλλαγούν από τον έλεγχο της μητέρας Αγγλίας.
Είχαν αρχίσει να νιώθουν ως πατρίδα τους την Αμερική. Όταν, όμως, έλεγαν ότι είναι Αμερικανοί, δεν είχε καμία σχέση με αυτό που ένιωθαν όταν έλεγαν το ίδιο πράγμα οι Ινδιάνοι γηγενείς κάτοικοι της Αμερικής. Εξ ου και σήμερα η κυρίαρχη φυσιογνωμία της Αμερικής δεν έχει τίποτα να κάνει με τους Αμερικανούς Ινδιάνους, τους οποίους οι λευκοί έχουν σχεδόν εξαφανίσει ως πολιτισμική παρουσία.
Καταληκτικά. Η προστασία της φυσιογνωμίας του τόπου, στο πλαίσιο μιας λύσης, είναι μια εξαιρετικής σημασίας παράμετρος. Η παρουσία των εποίκων (μαζί με άλλους παράγοντες) απειλεί ακριβώς αυτήν τη φυσιογνωμία. Στον βαθμό που τίθεται σε κίνδυνο η μελλοντική εθνοτική επιβίωση τόσο των γηγενών Ελλήνων της Κύπρου, όσο και των υπολοίπων εθνικών ομάδων. Η έντονη επιθυμία μας για λύση, αφενός, και η τουρκική επιμονή στην παραμονή των εποίκων, αφετέρου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να μας εξωθήσει σε αποδοχή και αυτού του τετελεσμένου.
*Δικηγόρος
Σημερινή
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Κοινωνικά θέματα,
ΚΥΠΡΟΣ,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου