27 Ιουνίου 2019
H ΕΦΗΒΙΚΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Γράφει ο Ιωάννης Ασλανίδης
- Προ 2000 ετών π. Χ. κάποιος Αιγύπτιος Ιερέας χάραξε πάνω σε μία πέτρα: «Η Γη μας εκφυλίστηκε, τα παιδιά δεν υπακούουν πια στους γονείς». Η εφηβική εγκληματικότητα δεν είναι καινούργιο πρόβλημα.
- Σήμερα έχουμε εκτός από τα «αδικήματα ηλικίας» (όπως, σκασιαρχείο, έριδες μεταξύ νέων, εγκατάλειψη οικίας, σεξουαλική παρενόχληση, απειθαρχία κ.λπ.), αντιμετωπίζουμε πλέον πιο σοβαρά αδικήματα όπως: διαρρήξεις, ληστείες, επιθέσεις κατά αγνώστων κοινωνικές αναταραχές, συγκρούσεις ομάδων νέων μεταξύ των, συγκρούσεις με το έννομο κράτος και φόνους ακόμη.
- Ο Σύγχρονος ρυθμός αύξησης της εφηβικής εγκληματικότητας σε πολλές χώρες της Ευρώπης, όπως και στην Ελλάδα, πρέπει σοβαρά να μας ανησυχεί.
- Για να μπορέσουμε, κατά την γνώμη μου, να βοηθήσουμε λίγο η και πολύ ακόμη, στην μείωση της συμπεριφοράς αυτής των νέων μας, ας εξετάσουμε έστω στοιχειωδώς τρεις βασικούς πυλώνες, που συμβάλλουν ουσιαστικά στην μείωση του προβλήματος:
ΠΡΩΤΟΝ: Τα αίτια εγκληματικότητος των νέων.
- Η εγκληματικότητα των εφήβων είναι και ψυχολογικό και κοινωνικό πρόβλημα. Λέμε, ότι είναι περισσότερα τα περιστατικά σε περιοχές κοινωνικά ανοργάνωτες και οικονομικά αποστερημένες, όπου υπάρχουν συμμορίες εφήβων και το θεωρούμε κοινό φαινόμενο. Εν τούτοις υπάρχουν έφηβοι από τέτοιες περιοχές που δεν γίνονται εγκληματίες. Αντίθετα και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό, έχουμε εφήβους από πιο εύπορες αστικές περιοχές να παίρνουν μέρος σε εγκληματικές πράξεις.
- Τι είναι λοιπόν, αυτό που ξεχωρίζει τον νέο που γίνεται εγκληματίας, από αυτόν που δεν γίνεται, παρ’ όλη την κοινή προέλευση;
Όπως αναφέρει και ο John Gorger στο βιβλίο του «Η ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ», οι έφηβοι εγκληματίες είναι κατά βάση, οργισμένοι και προκλητικοί, μνησίκακοι, παρορμητικοί, καχύποπτοι για την εξουσία και χωρίς αυτοέλεγχο. Έχουν χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και περισσότερα αισθήματα προσωπικής ανεπάρκειας, καθώς και συναισθηματικής και κοινωνικής απόρριψης.
Ακόμη! παρά το συχνό τους θράσος, κάτω απ’ την επιφάνεια αυτή κρύβεται μια κακή γνώμη για τον εαυτό τους.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Οι σχέσεις των παιδιών με τους γονείς.
- Αν και είναι εμφανές ότι οι επιδράσεις των συνομηλίκων και γενικά το αντίξοο κοινωνικό περιβάλλον, συμβάλλουν στην εφηβική εγκληματικότητα, ο Ρόλος των Γονέων και των δασκάλων ακόμη είναι καθοριστικός.
- Οι πρώτες μέθοδοι πειθαρχίας που επιβάλλονται στους εφήβους αυτούς από τους γονείς των, είναι χλιαρές, σποραδικές ή ιδιαίτερα αυστηρές και περιορίζονται σε σωματική τιμωρία, χωρίς την λογική εξέταση της κακής συμπεριφοράς των παιδιών τους, δηλαδή την άμεση επαφή με το παιδί και τον διάλογο. Ανάμεσα στους εφήβους εγκληματίες και στους γονείς τους οι σχέσεις χαρακτηρίζονται από αμοιβαία εχθρότητα, έλλειψη οικογενειακής συνοχής και γονική απόρριψη, αδιαφορία, διαφωνία ή απάθεια.
- Οι πατέρες των εφήβων εγκληματιών, χαρακτηρίζονται ως ανεξάρτητοι παρατηρητές, σκληροί, αδιάφοροι και έτοιμοι να γελοιοποιήσουν τα παιδιά τους (ιδιαίτερα τ’ αγόρια). Σπάνια χαρακτηρίζονται ζεστοί και τρυφεροί. Επίσης! τα παιδιά αυτά με την σειρά τους, ιδιαίτερα τ’ αγόρια, έχουν πολύ λίγους στενούς δεσμούς με τους πατέρες τους και τους θεωρούν τελείως απαράδεκτα πρότυπα συμπεριφοράς.
- Οι Μητέρες των εφήβων αυτών χαρακτηρίζονται, απρόσεχτες, λίγες και ανεπαρκείς στην φροντίδα των παιδιών και περισσότερο εχθρικές και αδιάφορες παρά τρυφερές και υπεύθυνες. Ακόμη, είναι γεγονός ότι, πολλοί έφηβοι εγκληματίες προέρχονται από διαλυμένες οικογένειες. Χωρίς να αποκλείεται και το αντίθετο.
- Ο αξιότιμος κ. Βασίλης Μενούτος επίκουρος καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου και διατελέσας Διευθυντής του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά μας είπε κάποτε: «Σε μια ολόκληρη ΕΣΣΟ του Πολεμικού Ναυτικού, ζητήσαμε από τους νεοσύλλεκτους να μας πουν ανώνυμα τι θέλουν από εμάς. Όσο και να φανεί περίεργο, σε ποσοστό 84%(!) ζήτησαν να τους διδάξουμε ό,τι δεν τους δίδαξαν η Οικογένεια και το σχολείο τους.
- Η ολέθρια σχέση λοιπόν μερικών γονέων και εκπαιδευτικών με το παιδί, είναι ο ηθικός αυτουργός της κοινωνικής ήττας, που σήμερα ζούμε.
ΤΡΙΤΟΝ: Τι, μπορούμε να κάνουμε
- Κατ’ αρχήν οι γονείς θα πρέπει να βλέπουν τις προεκτάσεις του προβλήματος. Η Εγκληματική ή Παράξενη συμπεριφορά των παιδιών δεν πρέπει ποτέ ν’ αγνοείται, έχουμε βέβαια και νέους, που αναμίχθηκαν σε ήπια αδικήματα (τσάμπα στους κινηματογράφους, αποφυγή πληρωμών σε κέντρα διασκέδασης, σκασιαρχείο από το Σχολείο, κλοπή μικροαντικειμένων από μαγαζιά κ.λπ. τελικά όμως με την υπομονετική συμπεριφορά των γονέων, οι νέοι αυτοί εξελίχθησαν σε απόλυτα φυσιολογικούς ανθρώπους και υπεύθυνους ενήλικες. Βέβαια οι ανωτέρω πράξεις δεν αποτελούν εγκλήματα, όπως η διάρρηξη και η ένοπλη επίθεση. Αλλά και αυτοί εκεί θα έφθαναν, εάν δεν υπήρχε η ανάλογη συμπεριφορά και το ενδιαφέρον από τους γονείς των.
- Μια σοβαρή και ειλικρινής συζήτηση ανάμεσα στο γονιό και το παιδί, μέσα σε ήρεμη αλλά ρεαλιστική ατμόσφαιρα, μπορεί συχνά να βοηθήσει, ιδιαίτερα αν η σχέση μεταξύ τους βασίζεται σε αμοιβαία εμπιστοσύνη, αγάπη και σεβασμό. Όταν τέτοια επικοινωνία δεν υφίσταται, όταν είναι φανερό ότι οι συναισθηματικές διαταραχές παίζουν σημαντικό ρόλο στην εγκληματική συμπεριφορά του νέου και όταν το αδίκημα είναι σοβαρό, θα πρέπει οπωσδήποτε ν’ αναζητηθεί η βοήθεια από τους ειδικούς.
- Είναι σχεδόν δογματικός κανόνας, το παιδί ενός υπεύθυνου γονιού, ο οποίος πραγματικά ενδιαφέρεται, με συμβουλές και πρότυπα στην εφηβεία του και ακόμη ενδιαφέρεται και ενθαρρύνει την σταδιακή ανάπτυξη της ανεξαρτησίας και αυτάρκειας του παιδιού του, απαιτώντας παράλληλα υπεύθυνη και παραδεκτή συμπεριφορά – έχει ελάχιστες πιθανότητες να γίνει εγκληματίας, απ’ όσο εκείνο το παιδί του αυταρχικού, απορριπτικού, υπερβολικά ελαστικού ή αδιάφορου γονιού.
- Όσο δε αφορά τους δασκάλους, τους υπενθυμίζω την ρήση του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: «Περισσότερο πρέπει να τιμούμε εκείνους που ανατρέφουν και εκπαιδεύουν καλά παιδιά, παρά εκείνους που τα γεννάνε.»
Ιωάννης Μ. Ασλανίδης
Αντγος ε.α.
Επίτιμος Δκτης της Σ. Σ. Ε.
- Προ 2000 ετών π. Χ. κάποιος Αιγύπτιος Ιερέας χάραξε πάνω σε μία πέτρα: «Η Γη μας εκφυλίστηκε, τα παιδιά δεν υπακούουν πια στους γονείς». Η εφηβική εγκληματικότητα δεν είναι καινούργιο πρόβλημα.
- Σήμερα έχουμε εκτός από τα «αδικήματα ηλικίας» (όπως, σκασιαρχείο, έριδες μεταξύ νέων, εγκατάλειψη οικίας, σεξουαλική παρενόχληση, απειθαρχία κ.λπ.), αντιμετωπίζουμε πλέον πιο σοβαρά αδικήματα όπως: διαρρήξεις, ληστείες, επιθέσεις κατά αγνώστων κοινωνικές αναταραχές, συγκρούσεις ομάδων νέων μεταξύ των, συγκρούσεις με το έννομο κράτος και φόνους ακόμη.
- Ο Σύγχρονος ρυθμός αύξησης της εφηβικής εγκληματικότητας σε πολλές χώρες της Ευρώπης, όπως και στην Ελλάδα, πρέπει σοβαρά να μας ανησυχεί.
- Για να μπορέσουμε, κατά την γνώμη μου, να βοηθήσουμε λίγο η και πολύ ακόμη, στην μείωση της συμπεριφοράς αυτής των νέων μας, ας εξετάσουμε έστω στοιχειωδώς τρεις βασικούς πυλώνες, που συμβάλλουν ουσιαστικά στην μείωση του προβλήματος:
ΠΡΩΤΟΝ: Τα αίτια εγκληματικότητος των νέων.
- Η εγκληματικότητα των εφήβων είναι και ψυχολογικό και κοινωνικό πρόβλημα. Λέμε, ότι είναι περισσότερα τα περιστατικά σε περιοχές κοινωνικά ανοργάνωτες και οικονομικά αποστερημένες, όπου υπάρχουν συμμορίες εφήβων και το θεωρούμε κοινό φαινόμενο. Εν τούτοις υπάρχουν έφηβοι από τέτοιες περιοχές που δεν γίνονται εγκληματίες. Αντίθετα και μάλιστα με αυξανόμενο ρυθμό, έχουμε εφήβους από πιο εύπορες αστικές περιοχές να παίρνουν μέρος σε εγκληματικές πράξεις.
- Τι είναι λοιπόν, αυτό που ξεχωρίζει τον νέο που γίνεται εγκληματίας, από αυτόν που δεν γίνεται, παρ’ όλη την κοινή προέλευση;
Όπως αναφέρει και ο John Gorger στο βιβλίο του «Η ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ», οι έφηβοι εγκληματίες είναι κατά βάση, οργισμένοι και προκλητικοί, μνησίκακοι, παρορμητικοί, καχύποπτοι για την εξουσία και χωρίς αυτοέλεγχο. Έχουν χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και περισσότερα αισθήματα προσωπικής ανεπάρκειας, καθώς και συναισθηματικής και κοινωνικής απόρριψης.
Ακόμη! παρά το συχνό τους θράσος, κάτω απ’ την επιφάνεια αυτή κρύβεται μια κακή γνώμη για τον εαυτό τους.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Οι σχέσεις των παιδιών με τους γονείς.
- Αν και είναι εμφανές ότι οι επιδράσεις των συνομηλίκων και γενικά το αντίξοο κοινωνικό περιβάλλον, συμβάλλουν στην εφηβική εγκληματικότητα, ο Ρόλος των Γονέων και των δασκάλων ακόμη είναι καθοριστικός.
- Οι πρώτες μέθοδοι πειθαρχίας που επιβάλλονται στους εφήβους αυτούς από τους γονείς των, είναι χλιαρές, σποραδικές ή ιδιαίτερα αυστηρές και περιορίζονται σε σωματική τιμωρία, χωρίς την λογική εξέταση της κακής συμπεριφοράς των παιδιών τους, δηλαδή την άμεση επαφή με το παιδί και τον διάλογο. Ανάμεσα στους εφήβους εγκληματίες και στους γονείς τους οι σχέσεις χαρακτηρίζονται από αμοιβαία εχθρότητα, έλλειψη οικογενειακής συνοχής και γονική απόρριψη, αδιαφορία, διαφωνία ή απάθεια.
- Οι πατέρες των εφήβων εγκληματιών, χαρακτηρίζονται ως ανεξάρτητοι παρατηρητές, σκληροί, αδιάφοροι και έτοιμοι να γελοιοποιήσουν τα παιδιά τους (ιδιαίτερα τ’ αγόρια). Σπάνια χαρακτηρίζονται ζεστοί και τρυφεροί. Επίσης! τα παιδιά αυτά με την σειρά τους, ιδιαίτερα τ’ αγόρια, έχουν πολύ λίγους στενούς δεσμούς με τους πατέρες τους και τους θεωρούν τελείως απαράδεκτα πρότυπα συμπεριφοράς.
- Οι Μητέρες των εφήβων αυτών χαρακτηρίζονται, απρόσεχτες, λίγες και ανεπαρκείς στην φροντίδα των παιδιών και περισσότερο εχθρικές και αδιάφορες παρά τρυφερές και υπεύθυνες. Ακόμη, είναι γεγονός ότι, πολλοί έφηβοι εγκληματίες προέρχονται από διαλυμένες οικογένειες. Χωρίς να αποκλείεται και το αντίθετο.
- Ο αξιότιμος κ. Βασίλης Μενούτος επίκουρος καθηγητής Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Ρεθύμνου και διατελέσας Διευθυντής του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά μας είπε κάποτε: «Σε μια ολόκληρη ΕΣΣΟ του Πολεμικού Ναυτικού, ζητήσαμε από τους νεοσύλλεκτους να μας πουν ανώνυμα τι θέλουν από εμάς. Όσο και να φανεί περίεργο, σε ποσοστό 84%(!) ζήτησαν να τους διδάξουμε ό,τι δεν τους δίδαξαν η Οικογένεια και το σχολείο τους.
- Η ολέθρια σχέση λοιπόν μερικών γονέων και εκπαιδευτικών με το παιδί, είναι ο ηθικός αυτουργός της κοινωνικής ήττας, που σήμερα ζούμε.
ΤΡΙΤΟΝ: Τι, μπορούμε να κάνουμε
- Κατ’ αρχήν οι γονείς θα πρέπει να βλέπουν τις προεκτάσεις του προβλήματος. Η Εγκληματική ή Παράξενη συμπεριφορά των παιδιών δεν πρέπει ποτέ ν’ αγνοείται, έχουμε βέβαια και νέους, που αναμίχθηκαν σε ήπια αδικήματα (τσάμπα στους κινηματογράφους, αποφυγή πληρωμών σε κέντρα διασκέδασης, σκασιαρχείο από το Σχολείο, κλοπή μικροαντικειμένων από μαγαζιά κ.λπ. τελικά όμως με την υπομονετική συμπεριφορά των γονέων, οι νέοι αυτοί εξελίχθησαν σε απόλυτα φυσιολογικούς ανθρώπους και υπεύθυνους ενήλικες. Βέβαια οι ανωτέρω πράξεις δεν αποτελούν εγκλήματα, όπως η διάρρηξη και η ένοπλη επίθεση. Αλλά και αυτοί εκεί θα έφθαναν, εάν δεν υπήρχε η ανάλογη συμπεριφορά και το ενδιαφέρον από τους γονείς των.
- Μια σοβαρή και ειλικρινής συζήτηση ανάμεσα στο γονιό και το παιδί, μέσα σε ήρεμη αλλά ρεαλιστική ατμόσφαιρα, μπορεί συχνά να βοηθήσει, ιδιαίτερα αν η σχέση μεταξύ τους βασίζεται σε αμοιβαία εμπιστοσύνη, αγάπη και σεβασμό. Όταν τέτοια επικοινωνία δεν υφίσταται, όταν είναι φανερό ότι οι συναισθηματικές διαταραχές παίζουν σημαντικό ρόλο στην εγκληματική συμπεριφορά του νέου και όταν το αδίκημα είναι σοβαρό, θα πρέπει οπωσδήποτε ν’ αναζητηθεί η βοήθεια από τους ειδικούς.
- Είναι σχεδόν δογματικός κανόνας, το παιδί ενός υπεύθυνου γονιού, ο οποίος πραγματικά ενδιαφέρεται, με συμβουλές και πρότυπα στην εφηβεία του και ακόμη ενδιαφέρεται και ενθαρρύνει την σταδιακή ανάπτυξη της ανεξαρτησίας και αυτάρκειας του παιδιού του, απαιτώντας παράλληλα υπεύθυνη και παραδεκτή συμπεριφορά – έχει ελάχιστες πιθανότητες να γίνει εγκληματίας, απ’ όσο εκείνο το παιδί του αυταρχικού, απορριπτικού, υπερβολικά ελαστικού ή αδιάφορου γονιού.
- Όσο δε αφορά τους δασκάλους, τους υπενθυμίζω την ρήση του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ: «Περισσότερο πρέπει να τιμούμε εκείνους που ανατρέφουν και εκπαιδεύουν καλά παιδιά, παρά εκείνους που τα γεννάνε.»
Ιωάννης Μ. Ασλανίδης
Αντγος ε.α.
Επίτιμος Δκτης της Σ. Σ. Ε.
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Ι. Ασλανίδη,
Εγκληματικότητα,
Κοινωνικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου