2 Νοεμβρίου 2018
Είναι οι προγαμιαίες σχέσεις πορνεία; (Μακαριστοῦ Ἀρχιμ. π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου)
Υπάρχουν πολλοί, ενίοτε και καθηγητές Θεολόγοι που διδάσκουν μια πολύ «βολική» και «έξυπνη» θεωρία:
Ότι πορνεία είναι μόνο η σαρκική ικανοποίηση που γίνεται έξω από το γάμο με πόρνες και με χρήματα (δηλαδή με πληρωμή).
Ενώ όπου υπάρχει αγάπη, όπου υπάρχει ψυχική επαφή, εκεί δεν έχουμε πορνεία. Συνεπώς, ένα ζευγάρι νέων που αγαπιούνται και η σαρκική σχέση του αποτελεί «ολοκλήρωση της αγάπης των», δεν είναι πορνεία και άρα δεν κάνουν αμαρτία.
Το Ευαγγέλιο μόνο την πορνεία και τη μοιχεία απαγορεύει. Δεν απαγορεύει την «ολοκλήρωση της αγάπης» ενός ζευγαριού...
Βέβαια η λέξη «πορνεία» στην κυριολεξία σημαίνει την ικανοποίηση των σαρκικών ορέξεων με χρήματα, αφού στην αρχαιότητα ασκούσαν το «επάγγελμα» αυτό γυναίκες αγορασμένες, δηλαδή δούλες.
Όμως εκτός από την κύρια σημασία της, η λέξη πορνεία, είχε ανέκαθεν και τη σημασία της σαρκικής σχέσεως δύο ετερόφυλων προσώπων, χωρίς να υπάρχει χρηματική δοσοληψία.
Μία είναι η νόμιμη συζυγία ανδρός και γυναικός, αυτή που γίνεται με την ευλογία του Μυστηρίου του γάμου. Κάθε πράξη που γίνεται έξω από το Μυστήριο του γάμου χαρακτηρίζεται ως πορνεία ή μοιχεία και καμία διάκριση δεν γίνεται αν συμβαίνει με αμοιβή ή εξ αγάπης...
[Σχόλιο Π. κοινωνίας: Για τις σαρκικές σχέσεις τελείται το ειδικό μυστήριο του γάμου, ώστε αυτές να χάσουν την φθοροποιό ενέργειά τους και να μη εμποδίζουν να αναπτυχθεί στο ζεύγος η τελεία αγάπη.
Το μυστήριο του γάμου είναι προαιρετικό, δεν είναι απαραίτητο για τη σωτηρία του ανθρώπου. Είναι όμως υποχρεωτικό, για οποίον επιθυμεί να έχει σαρκικές σχέσεις και να κοινωνεί.
Σαρκικές σχέσεις και Θ. Κοινωνία χωρίς τον εκκλησιαστικό γάμο είναι αδιανόητες. Είναι «κρίμα» και «κατάκριμα». Πολιτικός γάμος και σύμφωνα συμβίωσης, οδηγούν στην ακοινωνησία με Τον Χριστό.]
Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν δικαιώνονται οι προγαμιαίες σχέσεις εφ’ όσον γίνονται μεταξύ δύο προσώπων που αγαπιούνται. Και πουθενά στην Αγία Γραφή δεν θα βρούμε αμνήστευση των σχέσεων αυτών, επειδή απουσιάζει η πληρωμή και γίνεται επίκληση του ερωτικού αισθήματος.
Ας αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:
1) Η περίπτωση της Σαμαρείτιδος. Είχε τελέσει πέντε νόμιμους γάμους (ο νόμος τότε το επέτρεπε) και τώρα συζεί με ξένον άνδρα, ασφαλώς γιατί «αγαπιούνται». Έχει όμως τη συνείδησή της βαριά, γι’ αυτό και όταν ο Κύριος της λέει να πάει να φωνάξει τον (νόμιμο) άνδρα της, εκείνη του λέει «ουκ έχω άνδρα» για να κρύψει ότι συζεί παρανόμως με άνδρα που δεν είναι νόμιμος σύζυγός της.
Και ο Κύριος την επιβεβαιώνει, λέγοντας της ότι είπε την αλήθεια, γιατί πέντε άνδρες νυμφέυθηκε και αυτόν που έχει τώρα δεν είναι νόμιμος σύζυγός της.
Δηλαδή ο Κύριος αρνείται πως η σχέση αυτή είναι νόμιμη και αποδεκτή.
2) Ο Απόστολος Παύλος ήταν άγαμος. Γράφει λοιπόν για τους άγαμους άνδρες και τις χήρες γυναίκες, ότι θα προτιμούσε και αυτοί να παραμείνουν όπως και αυτός δηλαδή να μην παντρευτούν. Δεν αγνοεί όμως ότι η αγαμία είναι μεν ανώτερη, αλλά όχι και εύκολος δρόμος. Γι’ αυτό προσθέτει: «Αν δεν μπορούν, λόγω της ασθενείας της σάρκας να εγκρατεύονται, τότε καλόν είναι να παντρευτούν».
Δεν τους είπε να βολευθούν με εξώγαμες σεξουαλικές σχέσεις, βρίσκοντας ο καθένας ή η καθεμιά ένα ταίρι έξω από το γάμο...
Μοναδική διέξοδος ο γάμος. «Μονόδρομος». Άλλη διέξοδος δεν υπάρχει. Ούτε διανοείται ο Παύλος την εύκολη «λύση» των εξ αγάπης σχέσεων γι’ αυτούς που δεν εγκρατεύονται. Αυτά λέει το Πνεύμα το Άγιον διά στόματος Παύλου!...
3) Και ερχόμαστε στο χωρίο: Α΄ Κορ. Ζ΄ 27-28. «Δέδεσαι γυναικί; Μη ζήτει λύσιν. Λέλυσαι από γυναικός; Μη ζήτει γυναίκα. Εάν δε και γήμης ουχ ήμαρτες». Μια σχέση βλέπει ο Παύλος αναμάρτητη.Αυτή στο γάμο. Ούτε υπαινιγμός υπάρχει για σχέσεις «εξ αγάπης» έξω από το γάμο.
4) Επίσης ο θείος Παύλος γράφει στην (Α΄ Κορ. 5, 1) επιστολή του. «Όλως ακούεται εν υμίν πορνεία, και τοιάυτη πορνεία, ήτις ουδέ εν τοις έθνεσιν ονομάζεται, ώστε γυναίκα τινά του πατρός έχειν». Ο άνθρωπος για τον οποίον ομιλεί ο Παύλος δεν εσκέπτετο πορνεία, απλώς συζούσε με τη μητριά του και προφανώς ο δεσμός του ήταν «εξ αγάπης». Δεν συζεί με χρήματα.
Και όμως για τον Παύλο η αθέμιτος αυτή συζυγία ήταν πορνεία.
Οι επινοήσεις αυτές οδηγούν σε Άτυπον πολυγαμία.
Γιατί είναι αυτονόητο ότι, όταν οι χριστιανές νέες διαφωνήσουν αργότερα με το πρόσωπο που αγαπούν σήμερα και με το οποίο «ολοκληρώνουν την αγάπη τους», δεν εμποδίζονται να το αντικαταστήσουν με άλλο. Κι αν και με εκείνο διαφωνήσουν και χωρισθούν, θα αναζητήσουν την «αγάπη» τρίτου, μετά τέταρτου, πέμπτου κ.ο.κ. μέχρις ότου «κάπου, κάποτε, με κάποιον» καταλήξουν σε γάμο.
Το ίδιο θα πράττουν και οι χριστιανοί νέοι. Όλα αυτά είναι αναμάρτητα!, γιατί γίνονται… «εξ αγάπης» και όχι με χρήματα; Ωραίος Χριστιανισμός! «Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος».
Αυτές είναι οι θέσεις του Χριστού και της Εκκλησίας Του. Ας μη μας πλανά ο Διάβολος. Ας μη απατούμε τον εαυτό μας. Όλοι είμαστε αμαρτωλοί και ανάξιοι. «Τις καθαρός από ρύπου…»; Ας προσφέρουμε όμως την αμαρτωλότητά μας με ταπείνωση στο Θεό με τη μορφή της μετάνοιας. Μη καθησυχάζουμε και ναρκώνουμε τη συνείδηση μας λέγοντας ότι οι προγαμιαίες σχέσεις δεν είναι αμαρτία.
Ότι είμαστε αδύναμοι, ναι...
Ότι παρασυρθήκαμε, ναι...
Όχι όμως ότι δεν είναι αμαρτία, δεν είναι πορνεία...
Αδελφοί, «στώμεν καλώς∙ στώμεν μετά φόβου»! Είτε είμαστε Επίσκοποι, κληρικοί, πνευματικοί, θεολόγοι, λαϊκοί. Ο Χριστός δεν εμπαίζεται. Ο λόγος του Θεού είναι σαφής: «Εν εσχάταις ημέραις ενστήσονται καιροί χαλεποί∙ έσονται γαρ οι άνθρωποι φίλαυτοι… ακρατείς… φιλήδονοι μάλλον ή φιλόθεοι» (Β’ Τιμ. 3, 1)
[Σχόλιο αδελφού θεολόγου: Ο έρωτας δεν είναι κάτι κακό, αλλά δώρο του Θεού. Η Εκκλησία αγαπά και δέχεται όλα τα παιδιά της όπως και αν είναι, όχι όμως και την αμαρτία. Δείχνει κατανόηση και καταλαβαίνει τις δυσκολίες "των καιρών". Οι πιστοί θα πρέπει να αγωνίζονται, με τη βοήθεια του πνευματικού, να διατηρήσουν την αγνότητα της ψυχής και του σώματος. Και αυτό όχι γιατί η Εκκλησία μισεί τις απολαύσεις (στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σεξουαλική επαφή), αλλά γιατί ενεργώντας εκτός γάμου, αρνούνται την προτεραιότητα της ευλογίας και της χάριτος του Θεού.]
† Ἀρχιμ. π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου
Απόσπασμα (σελ. 35-38) από το βιβλίο του π. Γεωργίου Καλπούζου:
«ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΓΑΜΙΑΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ», Εκδ. ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ
Πνεύματος Κοινωνία
Πηγή
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
Ότι πορνεία είναι μόνο η σαρκική ικανοποίηση που γίνεται έξω από το γάμο με πόρνες και με χρήματα (δηλαδή με πληρωμή).
Ενώ όπου υπάρχει αγάπη, όπου υπάρχει ψυχική επαφή, εκεί δεν έχουμε πορνεία. Συνεπώς, ένα ζευγάρι νέων που αγαπιούνται και η σαρκική σχέση του αποτελεί «ολοκλήρωση της αγάπης των», δεν είναι πορνεία και άρα δεν κάνουν αμαρτία.
Το Ευαγγέλιο μόνο την πορνεία και τη μοιχεία απαγορεύει. Δεν απαγορεύει την «ολοκλήρωση της αγάπης» ενός ζευγαριού...
Βέβαια η λέξη «πορνεία» στην κυριολεξία σημαίνει την ικανοποίηση των σαρκικών ορέξεων με χρήματα, αφού στην αρχαιότητα ασκούσαν το «επάγγελμα» αυτό γυναίκες αγορασμένες, δηλαδή δούλες.
Όμως εκτός από την κύρια σημασία της, η λέξη πορνεία, είχε ανέκαθεν και τη σημασία της σαρκικής σχέσεως δύο ετερόφυλων προσώπων, χωρίς να υπάρχει χρηματική δοσοληψία.
Μία είναι η νόμιμη συζυγία ανδρός και γυναικός, αυτή που γίνεται με την ευλογία του Μυστηρίου του γάμου. Κάθε πράξη που γίνεται έξω από το Μυστήριο του γάμου χαρακτηρίζεται ως πορνεία ή μοιχεία και καμία διάκριση δεν γίνεται αν συμβαίνει με αμοιβή ή εξ αγάπης...
[Σχόλιο Π. κοινωνίας: Για τις σαρκικές σχέσεις τελείται το ειδικό μυστήριο του γάμου, ώστε αυτές να χάσουν την φθοροποιό ενέργειά τους και να μη εμποδίζουν να αναπτυχθεί στο ζεύγος η τελεία αγάπη.
Το μυστήριο του γάμου είναι προαιρετικό, δεν είναι απαραίτητο για τη σωτηρία του ανθρώπου. Είναι όμως υποχρεωτικό, για οποίον επιθυμεί να έχει σαρκικές σχέσεις και να κοινωνεί.
Σαρκικές σχέσεις και Θ. Κοινωνία χωρίς τον εκκλησιαστικό γάμο είναι αδιανόητες. Είναι «κρίμα» και «κατάκριμα». Πολιτικός γάμος και σύμφωνα συμβίωσης, οδηγούν στην ακοινωνησία με Τον Χριστό.]
Πουθενά στην Αγία Γραφή δεν δικαιώνονται οι προγαμιαίες σχέσεις εφ’ όσον γίνονται μεταξύ δύο προσώπων που αγαπιούνται. Και πουθενά στην Αγία Γραφή δεν θα βρούμε αμνήστευση των σχέσεων αυτών, επειδή απουσιάζει η πληρωμή και γίνεται επίκληση του ερωτικού αισθήματος.
Ας αναφέρουμε μερικά παραδείγματα:
1) Η περίπτωση της Σαμαρείτιδος. Είχε τελέσει πέντε νόμιμους γάμους (ο νόμος τότε το επέτρεπε) και τώρα συζεί με ξένον άνδρα, ασφαλώς γιατί «αγαπιούνται». Έχει όμως τη συνείδησή της βαριά, γι’ αυτό και όταν ο Κύριος της λέει να πάει να φωνάξει τον (νόμιμο) άνδρα της, εκείνη του λέει «ουκ έχω άνδρα» για να κρύψει ότι συζεί παρανόμως με άνδρα που δεν είναι νόμιμος σύζυγός της.
Και ο Κύριος την επιβεβαιώνει, λέγοντας της ότι είπε την αλήθεια, γιατί πέντε άνδρες νυμφέυθηκε και αυτόν που έχει τώρα δεν είναι νόμιμος σύζυγός της.
Δηλαδή ο Κύριος αρνείται πως η σχέση αυτή είναι νόμιμη και αποδεκτή.
2) Ο Απόστολος Παύλος ήταν άγαμος. Γράφει λοιπόν για τους άγαμους άνδρες και τις χήρες γυναίκες, ότι θα προτιμούσε και αυτοί να παραμείνουν όπως και αυτός δηλαδή να μην παντρευτούν. Δεν αγνοεί όμως ότι η αγαμία είναι μεν ανώτερη, αλλά όχι και εύκολος δρόμος. Γι’ αυτό προσθέτει: «Αν δεν μπορούν, λόγω της ασθενείας της σάρκας να εγκρατεύονται, τότε καλόν είναι να παντρευτούν».
Δεν τους είπε να βολευθούν με εξώγαμες σεξουαλικές σχέσεις, βρίσκοντας ο καθένας ή η καθεμιά ένα ταίρι έξω από το γάμο...
Μοναδική διέξοδος ο γάμος. «Μονόδρομος». Άλλη διέξοδος δεν υπάρχει. Ούτε διανοείται ο Παύλος την εύκολη «λύση» των εξ αγάπης σχέσεων γι’ αυτούς που δεν εγκρατεύονται. Αυτά λέει το Πνεύμα το Άγιον διά στόματος Παύλου!...
3) Και ερχόμαστε στο χωρίο: Α΄ Κορ. Ζ΄ 27-28. «Δέδεσαι γυναικί; Μη ζήτει λύσιν. Λέλυσαι από γυναικός; Μη ζήτει γυναίκα. Εάν δε και γήμης ουχ ήμαρτες». Μια σχέση βλέπει ο Παύλος αναμάρτητη.Αυτή στο γάμο. Ούτε υπαινιγμός υπάρχει για σχέσεις «εξ αγάπης» έξω από το γάμο.
4) Επίσης ο θείος Παύλος γράφει στην (Α΄ Κορ. 5, 1) επιστολή του. «Όλως ακούεται εν υμίν πορνεία, και τοιάυτη πορνεία, ήτις ουδέ εν τοις έθνεσιν ονομάζεται, ώστε γυναίκα τινά του πατρός έχειν». Ο άνθρωπος για τον οποίον ομιλεί ο Παύλος δεν εσκέπτετο πορνεία, απλώς συζούσε με τη μητριά του και προφανώς ο δεσμός του ήταν «εξ αγάπης». Δεν συζεί με χρήματα.
Και όμως για τον Παύλο η αθέμιτος αυτή συζυγία ήταν πορνεία.
Οι επινοήσεις αυτές οδηγούν σε Άτυπον πολυγαμία.
Γιατί είναι αυτονόητο ότι, όταν οι χριστιανές νέες διαφωνήσουν αργότερα με το πρόσωπο που αγαπούν σήμερα και με το οποίο «ολοκληρώνουν την αγάπη τους», δεν εμποδίζονται να το αντικαταστήσουν με άλλο. Κι αν και με εκείνο διαφωνήσουν και χωρισθούν, θα αναζητήσουν την «αγάπη» τρίτου, μετά τέταρτου, πέμπτου κ.ο.κ. μέχρις ότου «κάπου, κάποτε, με κάποιον» καταλήξουν σε γάμο.
Το ίδιο θα πράττουν και οι χριστιανοί νέοι. Όλα αυτά είναι αναμάρτητα!, γιατί γίνονται… «εξ αγάπης» και όχι με χρήματα; Ωραίος Χριστιανισμός! «Όμορφος κόσμος, ηθικός, αγγελικά πλασμένος».
Αυτές είναι οι θέσεις του Χριστού και της Εκκλησίας Του. Ας μη μας πλανά ο Διάβολος. Ας μη απατούμε τον εαυτό μας. Όλοι είμαστε αμαρτωλοί και ανάξιοι. «Τις καθαρός από ρύπου…»; Ας προσφέρουμε όμως την αμαρτωλότητά μας με ταπείνωση στο Θεό με τη μορφή της μετάνοιας. Μη καθησυχάζουμε και ναρκώνουμε τη συνείδηση μας λέγοντας ότι οι προγαμιαίες σχέσεις δεν είναι αμαρτία.
Ότι είμαστε αδύναμοι, ναι...
Ότι παρασυρθήκαμε, ναι...
Όχι όμως ότι δεν είναι αμαρτία, δεν είναι πορνεία...
Αδελφοί, «στώμεν καλώς∙ στώμεν μετά φόβου»! Είτε είμαστε Επίσκοποι, κληρικοί, πνευματικοί, θεολόγοι, λαϊκοί. Ο Χριστός δεν εμπαίζεται. Ο λόγος του Θεού είναι σαφής: «Εν εσχάταις ημέραις ενστήσονται καιροί χαλεποί∙ έσονται γαρ οι άνθρωποι φίλαυτοι… ακρατείς… φιλήδονοι μάλλον ή φιλόθεοι» (Β’ Τιμ. 3, 1)
[Σχόλιο αδελφού θεολόγου: Ο έρωτας δεν είναι κάτι κακό, αλλά δώρο του Θεού. Η Εκκλησία αγαπά και δέχεται όλα τα παιδιά της όπως και αν είναι, όχι όμως και την αμαρτία. Δείχνει κατανόηση και καταλαβαίνει τις δυσκολίες "των καιρών". Οι πιστοί θα πρέπει να αγωνίζονται, με τη βοήθεια του πνευματικού, να διατηρήσουν την αγνότητα της ψυχής και του σώματος. Και αυτό όχι γιατί η Εκκλησία μισεί τις απολαύσεις (στη συγκεκριμένη περίπτωση τη σεξουαλική επαφή), αλλά γιατί ενεργώντας εκτός γάμου, αρνούνται την προτεραιότητα της ευλογίας και της χάριτος του Θεού.]
† Ἀρχιμ. π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου
Απόσπασμα (σελ. 35-38) από το βιβλίο του π. Γεωργίου Καλπούζου:
«ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΓΑΜΙΑΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ», Εκδ. ΦΩΤΟΔΟΤΕΣ
Πνεύματος Κοινωνία
Πηγή
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
Κατηγορία Θέματος
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
4 σχόλια:
Είναι οι προγαμιαίες σχέσεις πορνεια?
Είναι η κατανάλωση θαλάσσιων μαλακιων (πχ γαριδες) απαγορευμένη?
Είναι επιτρεπτό να αφήνουμε μούσι και φαβοριτες?
Είναι ηθικό να φοράμε ρούχα που έχουν πλέξη από 2 διαφορετικες ίνες?
Είναι επιτρεπτό να φυτεύουμε στο μποστάνι μας πάνω από 2 είδη φυτών?
Είναι θεμιτό να έχουμε δούλους?
.......
Είναι επιτρεπτό να μας ζαλίζουν τον έρωτα θρησκόληπτοι ψυχανωμαλοι με ηθικές επιταγές της εποχής του σιδήρου όταν έχουμε εισέλθει στην εποχή της πληροφορίας και η κοινωνία μας έχει αλλάξει παντελώς χαρακτήρα, κουλτούρα και προσανατολισμό?
Δηλαδη η επιχειρηματολογια σου σε ένα άρθρο στο οποιο εκφραζονται οι θεσεις τις Εκκλησίας είναι η κοροϊδία και η ειρωνεία....., οι ετικέττες του τυπου θρησκοληπτοι ψυχανωμαλοι.... και η εποχή του σιδηρου.... και το οτι ζουμε στην εποχή της πληροφορίας και σε μια κοινωνια με διαφορετικη προοδευτικη (αυτο το τονιζω εγω γιατι πιθανως να σου αρεσει) κουλτουρα....;
Δηλαδή στο μέλλον σε μια ακομα πιο ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ εποχή με ΑΝΩΤΕΡΗ κουλτουρα θα επιτρεπεται για παραδειγμα ελευθερα και νομιμα η παιδοφιλία και θα κυνηγανε οι ανωμαλοι τα παιδακια για να ικανοποιησουν τις αρρωστες ορεξεις τους και φυσικα τοτε εκεινη την οχι και τοσο μακρινη εποχη, θα βγαινει η Εκκλησία και θα λεει οτι η παιδοφιλια ειναι αμαρτία....
Και ο αντιστοιχος ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΑΡΑΣ της εποχης εκεινης θα μας ειρωνευεται και θα λεει οτι ζουμε στην εποχη του σιδηρου και ειμαστε θρησκοληπτοι ψυχανωμαλοι...
Δεν πιστευω λοιπον να εισαι ο θρησκοληπτος ψυχανωμαλος του 2100 μ. Χ.;
Το μονο που μενει λοιπον ειναι να περιμενεις να ψηφιστουν οι νομοι να αρχισεις να κυνηγας παιδακια...
Η Εκκλησία και ο Χριστός ειναι διαχρονικα και η αμαρτία το ίδιο....
Δε πα να λες εσυ για το 2018 και την "κοινωνια της πληροφορίας" στην οποια οι τζιχαντιστες (με τα χρηματα της δυσης της κοινωνιας της πληροφοριας) κοβουν κεφαλια....
Οι πλουσιοι γινονται πλουσιοτεροι και σκληροτεροι και οι φτωχοι φτωχοτεροι....
Οι καθε ειδους ανωμαλια επιβραβευεται σαν κατι διαφορετικο....
Παιδακια πουλιονται σε ομοφυλοφιλους....
Το εμποριο λευκης σαρκος παει συννεφο...
Στην Ελλάδα εχουμε 300.000 εκτρωσεις τον χρονο....
Ολη η προοδευτικαρια βρωμοκοπαει μπαφο....
Και σε πειραξε που η Εκκλησια συνεχιζει εδω και 2000 χρονια να λεει τον Λογο Του Θεου και την Αληθεια;;
Μηπως μεσα στην "κοινωνια της πληροφοριας" γουσταρεις και το ψεμα;
Αντε σύνελθε... και επειδη εσυ, εγω κι ο καθενας μας δεν μπορουμε να επιτυχουμε αυτο που λεει η Εκκλησία δηλαδη την παρθενια και την αγνοτητα, μηπως αυτο σημαίνει οτι πρεπει να καταδικαζουμε την αληθεια;
Εχεις διαβασει τον μυθο του Αισωπου για την Αλεπου και τα σταφυλια;
Διαβασε τον μπορει να διδαχτεις κατι χρησιμο....
Οι αλεπούδες δεν είναι γατιά, να πιάνονται με τα νύχια τους και ν’ ανεβαίνουν όπου τους αρέσει. Ωστόσο, δοκίμασε κάμποσες φορές. Πιάστηκε από δω, πιάστηκε από κει, τίποτα δεν κατάφερνε. Καθότανε μόνο κάτω, σήκωνε τα μάτια της στα σταφύλια, τα κοίταζε καλά καλά κι ο καημός τους την έτρωγε.
Στο τελος απελπισμένη, για να παρηγορηθεί, κορόιδεψε η ίδια τον εαυτό της:
– Δε βαριέσαι, δεν πειράζει, ας πάμε παρακάτω… Εξάλλου, αυτά δεν τρώγονται. Αγίνωτα είναι ακόμη…
Τα σταφύλια, ακούγοντάς τη, μοιάζανε να την ειρωνεύονται, να την περιγελούν:
– Ακούς εκεί… Είμαστε, λέει, αγίνωτα! Εμείς, κυρα-αλεπού, αγίνωτα δεν είμαστε. Γλυκά, σαν το μέλι, είμαστε! Μα, αφού δε μας φτάνεις, τι να πεις… μας λες αγίνωτα, για να ξεγελάσεις την ανημποριά σου!
Από το μύθο αυτό έμεινε και η έκφραση:
«Όσα δεν φτάνει η αλεπού, τα κάνει κρεμαστάρια!»
Ειναι δυνατον απο αθεους να περιμενεις να συμφωνησουν στο αρχικο ερωτημα του αρθρου...???
Η απο εναν μαλακα αν ειναι καλη η μαλακια??.. τι περιμενεις να σου πει??
Επομενως η ερωτηση απευθυνεται σ'αυτους
που πιστευουν(οσο μπορουν),σ'αυτους που εχουν ορθοδοξη-χριστιανικη ζωη,εκκλησιαζονται κλπ και γενικα αυτοι που "υπηρετουν"η αποδεχονται κατα το δυνατον καποιες αξιες ηθικης, σεβασμου.
στην ζωη τους, εκεινοι που δεν τα δεχονται και ειναι .."συγχρονοι" "μοντερνοι",και της.... "πληροφοριας" λενε και πιστευουν αυτα που "λεει" το προηγουμενο σχολιο η τουλαχιστον οπως το αντιλαμβανεται...και φυσικα θα κριθει αναλογα.
Ειναι πραγματικα απολαυση να διαβαζει
κανεις τις απαντησεις σου.
Με εκφραζεις ΑΠΟΛΥΤΑ.
Δημοσίευση σχολίου