3 Ιουνίου 2015
Από την Μεγάλη Ιδέα στο μεγάλο τίποτα.
Γράφει ο Χρήστος Μπολώσης
Μεγάλη Ιδέα (Μ.Ι.) είναι το όραμα της απελευθερώσεως όλων των Ελληνικών χωρών από τους ξένους ζυγούς και η ένωσή τους με την μητέρα Ελλάδα για την δημιουργία ενός μεγάλου, ενιαίου ελληνικού κράτους, με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη.
Η Μ.Ι. αποτέλεσε τον γνώμονα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδος από την απελευθέρωσή της από το οθωμανικό ζυγό (1830), ως την Μικρασιατική καταστροφή (1922), επιστέγασμα της οποίας ήταν η δίκη – παρωδία των Εξ. Ως πολιτικός όρος, καθιερώθηκε το 1844 από τον Ιωάννη Κωλέττη. Η Μ.Ι. θεωρήθηκε από πολλούς, ως η ακραία έκφραση του ελληνικού εθνικισμού. Όμως, οι προβαλλόμενες μέσω αυτής εθνικές διεκδικήσεις, είχαν – και έχουν - μεγάλο υπόβαθρο, εφόσον η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων, ζούσε τότε εκτός των ορίων του ελληνικού κράτους. Αντίστοιχες πολιτικές θεωρίες αναπτύχθηκαν και στα άλλα βαλκανικά κράτη. Από τότε κύλισε πολύ νερό στ’ αυλάκι.
Το Ελληνικό έθνος γνώρισε πολλές εξάρσεις αλλά και ταπεινώσεις. Ο πόλεμος του 1897, χαρακτηρίστηκε ως ατυχής, παρά το γεγονός ότι στάθηκε αφορμή να ξυπνήσουν οι κρατούντες και να αντιληφθούν ότι χωρίς αξιόμαχο στρατό δεν μπορεί να υπάρξει κράτος (αν το καταλάβαιναν και τώρα…). Ο πόλεμος αυτός, όχι μόνον δεν υλοποίησε την Μ.Ι., αλλά και συρρίκνωσε το τότε ήδη μικρό Ελληνικό κράτος.
Ακολουθεί ο Μακεδονικός Αγώνας, οι σχεδόν μυθικοί πρωταγωνιστές του οποίου αρχίζουν να εξάπτουν την φαντασία του απλού Έλληνα. Ο Παύλος Μελάς (το σπίτι του οποίου ρημάζει στην Κηφισιά), ο Τέλος Άγρας, ο Σουλιώτης Νικολαΐδης, ο Γερμανός Καραβαγγέλης και εκατοντάδες άλλοι, δείχνουν τον δρόμο για την Μ.Ι. Στον δρόμο αυτόν βαδίζουν σε μια σπάνια για την Πατρίδα μας σύμπνοια η Πολιτική και Πολιτειακή ηγεσία και διπλασιάζουν την Ελλάδα, κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912 -13. Τόσο απλά.
Και έρχεται ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο και μεγάλος πόλεμος αποκληθείς. Είναι μία περίοδος την οποία πρέπει να θυμόμαστε, ως παράδειγμα προς αποφυγή, αφού ο επελθών διχασμός μεταξύ Κωνσταντίνου και Βενιζέλου, οδήγησε στην δημιουργία μιας χωρισμένης σε Βόρεια και Νότια Ελλάδος και σε μια απροκάλυπτη ανάμιξη των Μεγάλων Δυνάμεων στα εσωτερικά μας, με επιστέγασμα τον βομβαρδισμό των Αθηνών, αλλά και κάθε σκέψη για Μ.Ι. να βρίσκεται σε ύφεση.
Ακολουθεί η Μικρασιατική Εκστρατεία. Μία επιχείρηση που ξεκίνησε λάθος, εξελίχθηκε λάθος και κατέληξε σε τραγωδία. Όμως, σε κάποια στιγμή της και με αφορμή τις αρχικές επιτυχίες του Ελληνικού Στρατού, εκτόξευσε την Μ.Ι. σε δυσθεώρητα ύψη, ιδίως μετά την Συνθήκη των Σεβρών του 1920, με την οποία εδημιουργείτο μεν η Ελλάδα των 2 Ηπείρων και των 5 Θαλασσών, πλην όμως η Συνθήκη αυτή, παρέμεινε νεκρό γράμμα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά δύο χρόνια μετά η Ελλάδα εκαλείτο να αντιμετωπίσει μία καταστροφή, η οποία ακόμη την ταλανίζει.
Όμως η Ελλάδα, σχεδόν πάντοτε, αναγεννάται από την τέφρα της και το 1940, καθοδηγουμένη από τον Βασιλέα Γεώργιο και τον Εθνικό Κυβερνήτη Ιωάννη Μεταξά, δεν υλοποιεί βέβαια την Μ.Ι., αλλά στέλνει μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση αναγκάζοντας τους αντιπάλους να υποκλιθούν ενώπιόν της (ομιλία Χίτλερ).
Όταν αναφέρομαι στον Ι. Μεταξά, θυμάμαι κάτι που είχε γράψει ο Παναγιώτης Λιάκος στην «δημοκρατία». Ότι ο Μεταξάς λοιδορείται, διότι αντιμετώπισε τις δύο από τις τρεις αυτοκρατορίες του Άξονα, ενώ οι κατ’ επάγγελμα συκοφάντες του, δεν μπορούν να φέρουν ούτε μία ισοπαλία με μεγέθη όπως τα Σκόπια.
Όμως τα χρόνια περνούν. Η Ελλάδα μετά τον Δεύτερο πόλεμο, αντί να επιδοθεί στην επούλωση των πληγών της, όπως όλη η υφήλιος, αντιμετωπίζει μία οργανωμένη και καλά σχεδιασμένη κομμουνιστική ανταρσία (όπως και να την πεις, η ουσία είναι η ίδια), από την οποία εξέρχεται νικήτρια μεν το 1949, αλλά με τα τραύματά της να είναι μεγαλύτερα και απείρως πιο οδυνηρά, από αυτά του Β΄ ΠΠ. Ακολουθεί μία περίοδος ηρεμίας και ανασυγκροτήσεως, με την Μ.Ι. να ευρίσκεται αν όχι στην πρώτη γραμμή, πάντως πάντα εν ενεργεία.
Και φθάνουμε στο 1974, όταν στην δίκη των πρωτεργατών της 21ης Απριλίου του 1967, ένας αντιναύαρχος μάρτυρας κατηγορίας, κραυγάζει στο δικαστήριο ότι η Μ.Ι. πέθανε. Δεν μας είπε βέβαια, αν είχε εξουσιοδοτηθεί να πει κάτι τέτοιο, από τους χιλιάδες Ποντίους ή Βορειοηπειρώτες. Λίγο αργότερα μεγάλος πολιτικός θα διακηρύξει, χωρίς κανένας να του το ζητήσει, ότι «δεν διεκδικούμε τίποτα», χωρίς και αυτός να διευκρινίσει αν έχει σχετική εξουσιοδότηση προς τούτο από χιλιάδες Έλληνες, που στέναζαν και ακόμα στενάζουν κάτω από τυραννικά καθεστώτα. Η δήλωση αυτή, είναι η αφορμή για να ενταφιασθεί οποιαδήποτε σκέψη για την Μ.Ι.
Ακολουθούν ενέργειες που θλίβουν κάθε σωστό Έλληνα, όπως απαγόρευση της χρήσεως του όρου «Βόρειος Ήπειρος» και αντ’ αυτού την χρησιμοποίηση του «Νότιος Αλβανία». Απαγόρευση δήθεν εθνικιστικών τραγουδιών («Έχω μια αδελφή») ενώ τιμωρούνται Ευέλπιδες και στρατιώτες επιλέκτων μονάδων του Στρατού μας, όταν τραγουδούν το «Μακεδονία μας» στις παρελάσεις.
Όλα αυτά θα ήταν ίσως ανεκτά, αν και από την άλλη πλευρά υπήρχε η ίδια ή έστω ανάλογη στάση. Δεν είναι όμως έτσι.
Σταχυολογώντας από την ειδησεογραφία ΜΟΝΟ μιάς ημέρας (της 28ης Μαΐου) της «δημοκρατίας», διαβάζουμε ότι:
- Η τουρκικής υπηκοότητας Ευθαλία Ψευτέλη, χρειάστηκε να κάνει πολύχρονο δικαστικό αγώνα, φθάνοντας μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων για να αποκτήσει πρόσβαση στη πατρική περιουσία της στην Ίμβρο, από όπου κατάγεται.
- Οι Σκοπιανοί προτείνουν ονομασία για το κρατίδιό τους που θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία» εντός… παρενθέσεως(!), η οποία βεβαίως σε λίγα χρόνια θα εξαφανισθεί.
- Ο Αμερικανός πρέσβης στην Κύπρο δήλωσε ότι η παρουσία των Τούρκων εκεί από το 1974 «δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί ως ένα πρόβλημα εισβολής και κατοχής» (άλλος… συνωστισμός εν όψει).
- Ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων κ. Αχμέτ Ιμάμ ξεσκέπασε τον ρόλο των ψευδομουφτήδων αλλά και της Τουρκιάς γενικότερα κατά το Συνέδριο της Ομοσπονδιακής Ένωσης Εθνικοτήτων Ευρώπης (FUEN), που έγινε στην Κομοτηνή.
Όλα αυτά μέσα σε μόνον μία ημέρα. Όπως αντιλαμβάνεται και ο έχων νουν μεγέθους κόκκου σινάπεως, η Πατρίδα μας βρίσκεται στο στόχαστρο κι’ εμείς ανεχόμαστε τα πάντα. Μέχρι και τον… Κάτσε, τον ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ, να φοράει μπλουζάκι με το έμβλημα UCK και αντί να τον ξαποστείλουμε, τον ανακηρύσσουμε τον καλύτερο ξένο ποδοσφαιριστή. Από κοντά και ο αλβανικός μεγαλοϊδεατισμός για την Μεγάλη (τρομάρα τους) Αλβανία, με τους Ουτσεκάδες να οραματίζονται αντιπρόεδρο από την Τσαμουριά.
Και ποια είναι η αντίδρασή μας; Την περιγράφει θαυμάσια ο Σάββας Καλεντερίδης σε άρθρο του στην «Κυριακάτικη δημοκρατία». Δεν χρειάζεται να το διαβάσει κανείς. Ο τίτλος αρκεί: «Περίγελως και των Τιράνων».
Ευτυχώς που βρίσκεται κάποιος πομάκος ή κάποιος βορειοηπειρώτης ή κάποια δασκάλα, για να υψώσουν το ανάστημά τους, διότι οι υπεύθυνοι πολιτικοί μας (μη ξεχνάμε άλλωστε, ότι πρώτη φορά αριστερά) περί άλλα τυρβάζουν. Αυτούς τους ενδιαφέρουν το μαύρισμα των λαθρομεταναστών, το βόλεμα των ημετέρων, η διάλυση των Πανεπιστημίων και γενικώς, ότι μπορεί να συνεπάγεται το «πρώτη φορά αριστερά».
Και η «μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη», τι κάνει; Πώς αντιδρά; Αυτή σχεδιάζει, για πολλοστή φορά και πάντα χωρίς επιτυχία, το ιδεολογικό της μέλλον, έτσι ώστε να περιλαμβάνει από την Δεξιά έως τις παρυφές της Αριστεράς. Δηλαδή θα ψηφίζω την Κυριακή Ν.Δ. και θα ξυπνάω την Δευτέρα μάγουλο με μάγουλο με τον Ρούντι Ρινάλντι…
*Ο Χρήστος Μπολώσης είναι Υποστράτηγος ε.α.
δημοκρατία
το είδαμε ΕΔΩ
Μεγάλη Ιδέα (Μ.Ι.) είναι το όραμα της απελευθερώσεως όλων των Ελληνικών χωρών από τους ξένους ζυγούς και η ένωσή τους με την μητέρα Ελλάδα για την δημιουργία ενός μεγάλου, ενιαίου ελληνικού κράτους, με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη.
Η Μ.Ι. αποτέλεσε τον γνώμονα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδος από την απελευθέρωσή της από το οθωμανικό ζυγό (1830), ως την Μικρασιατική καταστροφή (1922), επιστέγασμα της οποίας ήταν η δίκη – παρωδία των Εξ. Ως πολιτικός όρος, καθιερώθηκε το 1844 από τον Ιωάννη Κωλέττη. Η Μ.Ι. θεωρήθηκε από πολλούς, ως η ακραία έκφραση του ελληνικού εθνικισμού. Όμως, οι προβαλλόμενες μέσω αυτής εθνικές διεκδικήσεις, είχαν – και έχουν - μεγάλο υπόβαθρο, εφόσον η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων, ζούσε τότε εκτός των ορίων του ελληνικού κράτους. Αντίστοιχες πολιτικές θεωρίες αναπτύχθηκαν και στα άλλα βαλκανικά κράτη. Από τότε κύλισε πολύ νερό στ’ αυλάκι.
Το Ελληνικό έθνος γνώρισε πολλές εξάρσεις αλλά και ταπεινώσεις. Ο πόλεμος του 1897, χαρακτηρίστηκε ως ατυχής, παρά το γεγονός ότι στάθηκε αφορμή να ξυπνήσουν οι κρατούντες και να αντιληφθούν ότι χωρίς αξιόμαχο στρατό δεν μπορεί να υπάρξει κράτος (αν το καταλάβαιναν και τώρα…). Ο πόλεμος αυτός, όχι μόνον δεν υλοποίησε την Μ.Ι., αλλά και συρρίκνωσε το τότε ήδη μικρό Ελληνικό κράτος.
Ακολουθεί ο Μακεδονικός Αγώνας, οι σχεδόν μυθικοί πρωταγωνιστές του οποίου αρχίζουν να εξάπτουν την φαντασία του απλού Έλληνα. Ο Παύλος Μελάς (το σπίτι του οποίου ρημάζει στην Κηφισιά), ο Τέλος Άγρας, ο Σουλιώτης Νικολαΐδης, ο Γερμανός Καραβαγγέλης και εκατοντάδες άλλοι, δείχνουν τον δρόμο για την Μ.Ι. Στον δρόμο αυτόν βαδίζουν σε μια σπάνια για την Πατρίδα μας σύμπνοια η Πολιτική και Πολιτειακή ηγεσία και διπλασιάζουν την Ελλάδα, κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους 1912 -13. Τόσο απλά.
Και έρχεται ο Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ο και μεγάλος πόλεμος αποκληθείς. Είναι μία περίοδος την οποία πρέπει να θυμόμαστε, ως παράδειγμα προς αποφυγή, αφού ο επελθών διχασμός μεταξύ Κωνσταντίνου και Βενιζέλου, οδήγησε στην δημιουργία μιας χωρισμένης σε Βόρεια και Νότια Ελλάδος και σε μια απροκάλυπτη ανάμιξη των Μεγάλων Δυνάμεων στα εσωτερικά μας, με επιστέγασμα τον βομβαρδισμό των Αθηνών, αλλά και κάθε σκέψη για Μ.Ι. να βρίσκεται σε ύφεση.
Ακολουθεί η Μικρασιατική Εκστρατεία. Μία επιχείρηση που ξεκίνησε λάθος, εξελίχθηκε λάθος και κατέληξε σε τραγωδία. Όμως, σε κάποια στιγμή της και με αφορμή τις αρχικές επιτυχίες του Ελληνικού Στρατού, εκτόξευσε την Μ.Ι. σε δυσθεώρητα ύψη, ιδίως μετά την Συνθήκη των Σεβρών του 1920, με την οποία εδημιουργείτο μεν η Ελλάδα των 2 Ηπείρων και των 5 Θαλασσών, πλην όμως η Συνθήκη αυτή, παρέμεινε νεκρό γράμμα. Και όχι μόνον αυτό, αλλά δύο χρόνια μετά η Ελλάδα εκαλείτο να αντιμετωπίσει μία καταστροφή, η οποία ακόμη την ταλανίζει.
Όμως η Ελλάδα, σχεδόν πάντοτε, αναγεννάται από την τέφρα της και το 1940, καθοδηγουμένη από τον Βασιλέα Γεώργιο και τον Εθνικό Κυβερνήτη Ιωάννη Μεταξά, δεν υλοποιεί βέβαια την Μ.Ι., αλλά στέλνει μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση αναγκάζοντας τους αντιπάλους να υποκλιθούν ενώπιόν της (ομιλία Χίτλερ).
Όταν αναφέρομαι στον Ι. Μεταξά, θυμάμαι κάτι που είχε γράψει ο Παναγιώτης Λιάκος στην «δημοκρατία». Ότι ο Μεταξάς λοιδορείται, διότι αντιμετώπισε τις δύο από τις τρεις αυτοκρατορίες του Άξονα, ενώ οι κατ’ επάγγελμα συκοφάντες του, δεν μπορούν να φέρουν ούτε μία ισοπαλία με μεγέθη όπως τα Σκόπια.
Όμως τα χρόνια περνούν. Η Ελλάδα μετά τον Δεύτερο πόλεμο, αντί να επιδοθεί στην επούλωση των πληγών της, όπως όλη η υφήλιος, αντιμετωπίζει μία οργανωμένη και καλά σχεδιασμένη κομμουνιστική ανταρσία (όπως και να την πεις, η ουσία είναι η ίδια), από την οποία εξέρχεται νικήτρια μεν το 1949, αλλά με τα τραύματά της να είναι μεγαλύτερα και απείρως πιο οδυνηρά, από αυτά του Β΄ ΠΠ. Ακολουθεί μία περίοδος ηρεμίας και ανασυγκροτήσεως, με την Μ.Ι. να ευρίσκεται αν όχι στην πρώτη γραμμή, πάντως πάντα εν ενεργεία.
Και φθάνουμε στο 1974, όταν στην δίκη των πρωτεργατών της 21ης Απριλίου του 1967, ένας αντιναύαρχος μάρτυρας κατηγορίας, κραυγάζει στο δικαστήριο ότι η Μ.Ι. πέθανε. Δεν μας είπε βέβαια, αν είχε εξουσιοδοτηθεί να πει κάτι τέτοιο, από τους χιλιάδες Ποντίους ή Βορειοηπειρώτες. Λίγο αργότερα μεγάλος πολιτικός θα διακηρύξει, χωρίς κανένας να του το ζητήσει, ότι «δεν διεκδικούμε τίποτα», χωρίς και αυτός να διευκρινίσει αν έχει σχετική εξουσιοδότηση προς τούτο από χιλιάδες Έλληνες, που στέναζαν και ακόμα στενάζουν κάτω από τυραννικά καθεστώτα. Η δήλωση αυτή, είναι η αφορμή για να ενταφιασθεί οποιαδήποτε σκέψη για την Μ.Ι.
Ακολουθούν ενέργειες που θλίβουν κάθε σωστό Έλληνα, όπως απαγόρευση της χρήσεως του όρου «Βόρειος Ήπειρος» και αντ’ αυτού την χρησιμοποίηση του «Νότιος Αλβανία». Απαγόρευση δήθεν εθνικιστικών τραγουδιών («Έχω μια αδελφή») ενώ τιμωρούνται Ευέλπιδες και στρατιώτες επιλέκτων μονάδων του Στρατού μας, όταν τραγουδούν το «Μακεδονία μας» στις παρελάσεις.
Όλα αυτά θα ήταν ίσως ανεκτά, αν και από την άλλη πλευρά υπήρχε η ίδια ή έστω ανάλογη στάση. Δεν είναι όμως έτσι.
Σταχυολογώντας από την ειδησεογραφία ΜΟΝΟ μιάς ημέρας (της 28ης Μαΐου) της «δημοκρατίας», διαβάζουμε ότι:
- Η τουρκικής υπηκοότητας Ευθαλία Ψευτέλη, χρειάστηκε να κάνει πολύχρονο δικαστικό αγώνα, φθάνοντας μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων για να αποκτήσει πρόσβαση στη πατρική περιουσία της στην Ίμβρο, από όπου κατάγεται.
- Οι Σκοπιανοί προτείνουν ονομασία για το κρατίδιό τους που θα περιέχει τον όρο «Μακεδονία» εντός… παρενθέσεως(!), η οποία βεβαίως σε λίγα χρόνια θα εξαφανισθεί.
- Ο Αμερικανός πρέσβης στην Κύπρο δήλωσε ότι η παρουσία των Τούρκων εκεί από το 1974 «δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί ως ένα πρόβλημα εισβολής και κατοχής» (άλλος… συνωστισμός εν όψει).
- Ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων κ. Αχμέτ Ιμάμ ξεσκέπασε τον ρόλο των ψευδομουφτήδων αλλά και της Τουρκιάς γενικότερα κατά το Συνέδριο της Ομοσπονδιακής Ένωσης Εθνικοτήτων Ευρώπης (FUEN), που έγινε στην Κομοτηνή.
Όλα αυτά μέσα σε μόνον μία ημέρα. Όπως αντιλαμβάνεται και ο έχων νουν μεγέθους κόκκου σινάπεως, η Πατρίδα μας βρίσκεται στο στόχαστρο κι’ εμείς ανεχόμαστε τα πάντα. Μέχρι και τον… Κάτσε, τον ποδοσφαιριστή του ΠΑΟΚ, να φοράει μπλουζάκι με το έμβλημα UCK και αντί να τον ξαποστείλουμε, τον ανακηρύσσουμε τον καλύτερο ξένο ποδοσφαιριστή. Από κοντά και ο αλβανικός μεγαλοϊδεατισμός για την Μεγάλη (τρομάρα τους) Αλβανία, με τους Ουτσεκάδες να οραματίζονται αντιπρόεδρο από την Τσαμουριά.
Και ποια είναι η αντίδρασή μας; Την περιγράφει θαυμάσια ο Σάββας Καλεντερίδης σε άρθρο του στην «Κυριακάτικη δημοκρατία». Δεν χρειάζεται να το διαβάσει κανείς. Ο τίτλος αρκεί: «Περίγελως και των Τιράνων».
Ευτυχώς που βρίσκεται κάποιος πομάκος ή κάποιος βορειοηπειρώτης ή κάποια δασκάλα, για να υψώσουν το ανάστημά τους, διότι οι υπεύθυνοι πολιτικοί μας (μη ξεχνάμε άλλωστε, ότι πρώτη φορά αριστερά) περί άλλα τυρβάζουν. Αυτούς τους ενδιαφέρουν το μαύρισμα των λαθρομεταναστών, το βόλεμα των ημετέρων, η διάλυση των Πανεπιστημίων και γενικώς, ότι μπορεί να συνεπάγεται το «πρώτη φορά αριστερά».
Και η «μεγάλη φιλελεύθερη παράταξη», τι κάνει; Πώς αντιδρά; Αυτή σχεδιάζει, για πολλοστή φορά και πάντα χωρίς επιτυχία, το ιδεολογικό της μέλλον, έτσι ώστε να περιλαμβάνει από την Δεξιά έως τις παρυφές της Αριστεράς. Δηλαδή θα ψηφίζω την Κυριακή Ν.Δ. και θα ξυπνάω την Δευτέρα μάγουλο με μάγουλο με τον Ρούντι Ρινάλντι…
*Ο Χρήστος Μπολώσης είναι Υποστράτηγος ε.α.
δημοκρατία
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Βόρεια Ηπειρος,
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ιστορικά θεματα,
Κρίσεις και απόψεις,
ΚΥΠΡΟΣ,
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου