17 Ιουλίου 2025
ΨΟΓΟΣ ΓΗΡΑΤΟΣ
Ευριπίδου (Βάκχαι 1251):
«Ως δύσκολον το γήρας ανθρώποις έφυ»
Πόσο από τη φύση δύσκολα για τους ανθρώπους είναι τα γηρατειά!
Ευριπίδου Αίολος:
Αλί και τρισαλί! Πόσο σωστός
είν’ ο παλιός ο λόγος!
Δεν είμαστ’ άλλο τίποτα οι γέροντες
παρά βάρος και εικόνα!
Σερνόμαστε ωσάν σκιές ονείρων!
Νους μέσα μας δεν είναι κι’ όμως
Νομίζουμε πως έχουμε τη φρόνηση γερή!
Ευριπίδου Οινόμαος:
Όποιος να φτάσει θέλει στα δυσώνυμα
Τα γηρατειά δεν σκέφτεται σωστά
Ζωή μακρά βάσαν μύρια έχει
Ω! γηρατειά! Τι ελπίδα χαράς σας απομένει;
Και όλοι θέλουμε να φτάσουμε σε σας!
Μα σαν φτάσει καθένας και σας δοκιμάσει
Πικρά μετανοεί, γιατί δεν είναι τίποτ’ άλλο
χειρότερο στο γένος των ανθρώπων
Μενάνδρου:
Οχληρός είν’ ο μακρός ο βίος
Και τα γηρατειά βαριά
Τίποτα καλό δεν έχουν
Παρά βάσανα πολλά
κι’ όλο λύπες σε όποιον ζει
Κι’ όμως όλοι αυτό ζητούμε
και όλοι αυτό ευχόμαστε
να γεράσουμε
Ηρώδου εκ Μολπεινού:
«Επήν τον εξηκοστόν ήλιον κάμψης!
Γρύλλε, Γρύλλε θνήσκε και τέφρη γίνε
Ως τυφλός ουπέκεινα του βίου καμπτήρ»
Γρύλλε Γρύλλε , όταν περάσεις
Ήλιον τον εξηκοστόν
Πέθανε και γίνε στάχτη
Γιατί από κει και πέρα
ο καμπτήρας της ζωής είναι τυφλός
Πλάτωνος Πολιτεία ε’ (460 d):
Είπαμε ότι πρέπει τα παιδιά να γεννιούνται από γονείς που βρίσκονται στην ακμή της ηλικίας των. Συμφωνείς ότι ο καταλληλότερος χρόνος ακμής είναι για μεν τη γυναίκα τα είκοσι, για δε τον άνδρα τα τριάντα; Τι εννοείς ακριβώς;
Για μεν τη γυναίκα να αρχίσει να γεννά χάριν της πόλεως από τα είκοσι της χρόνια μέχρι τα σαράντα για δε τον άνδρα, αφ’ ότου βρίσκεται στη μεγαλύτερη ακμή της ζωής του, δηλαδή από τα τριάντα, να γεννά χάριν της πόλεως μέχρι τα πενήντα πέντε του. Αυτή είπε είναι και για τους δυο η ακμή του σώματος και της φρονήσεως.
Σχολιασμός:
1/ Σήμερα μερικές γυναίκες και άντρες δεν παντρεύονται και άλλοι που παντρεύονται μένουν άκληροι για διάφορους λόγους, ή παντρεύονται σε μεγάλη ηλικία και δεν τεκνοποιούν. Η μεν γυναίκα αργεί να μπει στο στάδιο της τεκνοποιίας γιατί θέτει σε πρώτη προτεραιότητα τις σπουδές της και την επαγγελματική της σταδιοδρομία. Έτσι η γυναίκα αρχίζει μετά τα 25 ή και τα 30 να συνάψει γάμο και να γεννήσει παιδιά. Κατά παρόμοιο τρόπο ενεργεί και ο άνδρας και νυμφεύεται μετά τα τριάντα του.
Οι Ελληνες σταμάτησαν να γεννούν πολλά παιδιά όπως στο παρελθόν. Λ. χ η γιαγιά μου γέννησε 12 παιδιά και τελικά έζησαν τα έξη. Σήμερα μικρό ποσοστό γεννούν άνω των δύο και ακόμη μικρότερο άνω των τριών παιδιών. Επειδή το Δημογραφικό είναι το σοβαρότερο πρόβλημα της Ελλάδος, το κράτος οφείλει επειγόντως να αναλάβει όλα τα έξοδα διατροφής και σπουδών στα πολύτεκνα ζευγάρια. Παράλληλα, να οργανώσει την στήριξη της πολύτεκνης οικογένειας (παιδικοί σταθμοί, άδειες μητέρων, δωρεάν περίθαλψη, παροχή στέγης, επιδόματα, μηδενική φορολογία, ειδικά προνόμια πολυτέκνων κ.α)
2/ Η φράση «να γεννούν χάριν της πόλεως» που το τονίζει δις ο Πλάτων δείχνει ότι τα παιδιά ανήκουν στην πόλη και είναι το κυριότερο κεφάλαιο της με μεγαλύτερη αξία από κάθε τι άλλο. Επομένως για τον Αθηναίο/α η γέννηση παιδιών ήταν πρώτιστο πατριωτικό καθήκον προς την Πολιτεία που έπρεπε να εκτελέσει ο άνδρας και η γυναίκα για την συνέχεια της πόλεως-κράτους. Σήμερα ο ατομικισμός (φιλοτομαρισμός), εγωισμός και η έλλειψη πατριωτισμού και αγάπης προς τη φυλή μας κυριαρχεί στους νέους. Ετσι το γάμο θεωρούν σαν πάρεργο και αποφεύγουν την πραγματοποίηση του φυσικού προορισμού του ανθρώπου, δηλαδή την διαδοχή τους.
3/ Η διαστροφή της ομοφυλοφιλίας και της “woke” ιδεοληψίας έχει θέσει ένα μέρος των νέων (ανδρών και γυναικών ) σε «αφύσικους γάμους» (συμβιώσεις) με την στήριξη δυστυχώς της πολιτείας δίνοντας τους επιπρόσθετα προνόμια έναντι των φυσιολογικών ζευγαριών. Αυτοί ζητούν την υιοθεσία από παρένθετες μητέρες. Τα παιδιά όμως αυτά θα τα καταστήσουν ανώμαλα όπως οι ίδιοι
4/ Ηλικία δηλώνει την διάρκεια περιστροφής της γης περί τον Ήλιο. Μια πλήρης περιστροφή ισοδυναμεί με ένα έτος. Η Ελληνική γλώσσα κυριολεκτεί και δηλώνει το ζητούμενο. Ολες οι άλλες γλώσσες είναι συμβατικές χωρίς σχέση της σημασίας με το αντικείμενο. Όμως οι Έλληνες δεν τη σεβόμαστε και την βανδαλίζουμε ή την αναμιγνύουμε με ξένα γλωσσικά στοιχεία, με αποτέλεσμα γραπτά του 2025 αδυνατούν να κατανοήσουν τα παιδιά του 1960. Το μέγιστο κακό το προξένησε η Πολιτεία με την αυθαίρετη μετατροπή της Γλώσσας το 1981 στο γλωσσικό «έκτρωμα». Εμπνευστής για την καθιέρωση της δημοτικής γλώσσα είναι ο Εμμανουήλ Κριαράς και επιβλήθηκε από την κυβέρνηση Καραμανλή με υπουργό παιδείας τον Γ. Ραλλη το 1981.
(17/7/25)
*Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com
Κατηγορία Θέματος
δημογραφικό,
Εθνική Προδοσία,
Κοινωνικά θέματα,
Κρίσεις και απόψεις,
Λογοτεχνία,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.








Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου