10 Σεπτεμβρίου 2024

Μικρά Ασία 1922. Τι σημαίνει να είσαι αιχμάλωτος του Τούρκου;

Του Γεωργίου Λεονταρή 
 
Το ξημέρωμα της 3ης Σεπτεμβρίου 1922 θα βρει τη Μ. Ασία άδεια από ελληνικό στρατό, με την Μ. Ασία στο έλεος του τουρκικού στρατού και τους έλληνες μικρασιάτες στην οργή και στο έλεος του τουρκικού πληθυσμού, στην μετοικεσία και τη προσφυγιά.
Ο ελληνισμός της θα χαθεί στη σκοπιμότητα της ανταλλαγής. 
 
Οι Έλληνες αιχμάλωτοι οδηγούνταν στα στρατόπεδα αιχμαλώτων σε φάλαγγες μετά από μαρτυρική πεζοπορία πολλών ημερών ακόμη και μηνών, oλοι μαζί μέσα στις φάλαγγες, αξιωματικοί και στρατιώτες, τουλάχιστον μέχρι να διαχωριστούν από τους Τούρκους. Οι αιχμάλωτοι ανώτεροι και κατώτεροι αξιωματικοί οδηγούνταν σε στρατόπεδα στο Κιρ Σεχίρ, μικρή πόλη νότια της Άγκυρας, και στην Καισάρεια. Οι στρατιώτες αιχμάλωτοι μοιράζονταν στοιβαγμένοι στα στρατόπεδα αιχμαλώτων του Ουσάκ, της Προύσας , του Μπαλουκεσέρ και άλλων περιοχών. 
 
Γεύτηκαν όλοι, από το βαθμό του ανώτερου αξιωματικού μέχρι και του ανθυπασπιστή και του απλού στρατιώτη, το μαρτύριο της δίψας, τις πορείες θανάτου των Γεσίρ, υπάκουσαν ταπεινά στην εντολή «Τσικάρ» και απογυμνώθηκαν από κάθε ρούχο και ότι άλλο πολύτιμο είχαν πάνω τους. Πετροβολήθηκαν και μαχαιρώθηκαν, ραβδίστηκαν και γιουχαΐστηκαν από τα πλήθη, περιελούστηκαν με ακαθαρσίες ανθρώπινες και ζώων, διαπομπεύτηκαν και εξευτελίστηκαν παντοιοτρόπως, εκτελέστηκαν ψυχρά και αναίτια, περιφερόμενοι από πόλη σε πόλη και από χωριό σε χωριό της Ανατολίας, έτσι, για να χαρούν οι τούρκικοι πληθυσμοί τη νίκη των όπλων τους και να εκτονώσουν τα ταπεινά και βάρβαρα αισθήματά τους. 
 
Πλημμύρισαν οι δρόμοι όλης της Τουρκίας με αξιοθρήνητες φάλαγγες αιχμαλώτων, που όποιος δεν τις είδε δεν μπορεί να φανταστεί τι θα πει ατίμωση λαού. 
 
Μισότρελοι τέλος όλοι τους από τον τρόμο και τη ντροπή, γυμνοί, πεινασμένοι και αποζωομένοι, θα φτάσουν όσοι μπόρεσαν στα στρατόπεδα της αιχμαλωσίας τους. 
 
Ο ανθυπασπιστής Κατηφόρης, διηγείται: «Πιαστήκαμε έξω από τη Σμύρνη πολλές χιλιάδες που είχαμε χάσει τα σώματά μας και κατεβαίναμε άτακτα προς τα παράλια. Mας έκλεισαν στα συρματοπλέγματα. Εκεί, ήρθαν πολλοί λυσσασμένοι τουρκοκρητικοί με μαχαίρια και έπεσαν σαν λύκοι ανάμεσά μας και σκότωναν πολλούς, χωρίς στη αρχή να τους εμποδίζει κανένας. Επειδή γινόταν αληθινή σφαγή και σηκώθηκε μεγάλη ταραχή μέσα στους αιχμαλώτους και από τα ξεφωνητά και τα ουρλιάσματα νόμιζες πως πολλά άγρια ζώα τρώγονταν μεταξύ τους, επεμβήκαν αξιωματικοί τους και σταμάτησε το κακό. Όχι από την επιθυμία να μας σώσουν αλλά γιατί φοβήθηκαν πως θα τους φεύγαμε». 
 
Ο αμερικανός, γενικός πρόξενος στη Σμύρνη το 1922, Τζόρτζ Χόρτον, στο βιβλίο του «Τουρκία, η κατάρα της Ασίας» σημειώνει για τους Έλληνες αιχμαλώτους. «Πολλοί εκτελέστηκαν σε αποσπάσματα αλλά οι περισσότεροι-χιλιάδες δηλαδή, πέθαναν από τη πείνα , τις αρρώστιες και τις κακουχίες». 
 
Οι μαρτυρίες των αιχμαλώτων για τη πόλη της Μαγνησίας, θέλουν όλες να είναι η πόλη αυτή, πόλη της φρίκης και του παραλόγου. 
 
Αφήγηση αξιωματικού αναφέρει: «…μας έκλεισαν στα συρματοπλέγματα. Όλη τη νύχτα στρατιώτες και πολίτες πυροβολούσαν απάνω μας, στο σωρό, για διασκέδαση. Μείναμε εκεί τη νύχτα κάτω από δυνατή βροχή. Είμαστε ξαπλωμένοι μέσα στα νερά για να φυλαγόμαστε από τους πυροβολισμούς, όποιον έβλεπαν όρθιο τον σκότωναν αμέσως. Το πρωί μας ξεκίνησαν για τη Μαγνησία. Στο δρόμο οι Τούρκοι χωρικοί έρχονταν από τα γύρω με τσεκούρια με ξύλα, μαχαίρια και δίκαννα και σκότωναν ανεμπόδιστα. Έξω από τη Μαγνησία ξεχώρισαν τους μικρασιάτες, έως 500, τους έβγαλαν παράμερα και τους έδεσαν όλους μαζί. Έπειτα τους κατέβασαν σε μια χαράδρα μπροστά μας και τους σκότωσαν με το πολυβόλο». 
 
Για το μαρτύριο της δίψας ο Σπανομανώλης γράφει στο βιβλίο του για το δικό του στρατόπεδο: «Ήταν η 7η ημέρα της νηστείας κα της δίψας. Το απόγευμα της 22ης Αυγούστου με δυσκολία προχώρησα ως τα πρόχειρα αποχωρητήρια. Εκεί είδα ένα απαίσιο θέαμα που ποτέ δεν θα μπορέσω να ξεχάσω. Πολλοί αιχμάλωτοι είχαν κυριολεκτικά αποτρελαθεί από τη δίψα, είχαν πέσει μπρούμυτα μέσα στα αποχωρητήρια και έπιναν ούρα. Κάποιος σαν σκελετός γύριζε κρατώντας ένα δοχείο ζητώντας ούρα. Είδαμε ανθρώπους, που πίνανε τα κάτουρα των συντρόφων τους, προσφέροντας κι αυτοί για αντάλλαγμα της καλοσύνης τα δικά τους». 
 
Η σκληρή καθημερινότητα στα στρατόπεδα, σ’ όλο το μήκος της αιχμαλωσίας, πρόσθεσε τον δικό της τύμβο. Η δυσεντερία και ο εξανθηματικός τύφος, η πνευμονία και οι μολύνσεις των τραυμάτων, η έλλειψη φαρμάκων και κάθε υγειονομικής φροντίδας θα δώσουν τους δικούς τους θανάτους. 
 
Ο αιχμάλωτος Υπίατρος Π. Χατζηπέτρος εξιστορεί σε σημείωμά του: «ασθενείς και τραυματίες μαζί άνευ ιατρικής τινός περιθάλψεως, καιόμενοι υπό πυρετού και οιμόζωντες εκ των πόνων, ως επί το πλείστον νηστικοί. Πλείστοι είχον πάθει γάγγραιναν και όζων φρικτώς. Στο νοσοκομείο Ουσάκ υπήρχεν ο περίφημος θάλαμος των διαρροϊκών. Από τον θάλαμο αυτό κανείς δεν βγήκε ζωντανός πλην ενός. Η βρόμα ήταν τέτοια που μόνο να μπης, για να κάνεις επίσκεψη, ήταν ηρωισμός. Δεν είχα τον καιρό, ούτε το δικαίωμα να κλάψω βλέποντας τα παλληκάρια εκείνα, που πρό της αιχμαλωσίας τα είχα δει γεμάτα σφρίγος και ζωντάνια»
 
Ο αιχμάλωτος λοχαγός του πυροβολικού Παπαδόπουλος Κων/νος μέσα σε ξέσπασμα οργής και οδύνης διηγείται: «Είναι απίστευτο να πιστέψει κανείς αυτό που συνέβη. Ο στρατός μας νικήθηκε χωρίς να πολεμήσει. Όταν άρχισε η επίθεση, δεν είχε διάθεση να αντισταθεί, έτσι από πείσμα. Αγανακτισμένος που τον άφηναν εκεί ατέλειωτα, αγανακτισμένος που τον έβαζαν να χτυπιέται ανώφελα, που τον παραμελούσαν και τον εκμεταλλεύονταν για σκοπούς που δεν έβλεπε πια, αγανακτισμένος γιατί έχυνε το αίμα του χωρίς κι ο ίδιος να πιστεύει στη ωφέλεια των μεγάλων του θυσιών. Δεν ήθελε να παλέψει χωρίς λόγο. Ήταν μια γενική άρνηση υπηρεσίας». 
 
Η καταστροφή του στρατού μας στη Μ. Ασία που μας ήρθε απότομα, ραγδαία, ήταν αναπάντεχη, τρομερή. Όλα τα λάθη μας, όλα τα πάθη μας τα ανεκρίζοντα βιώματα, οι εδραιωμένες πλάνες, όλα τα ελαττώματα της ιδιοσυγκρασίας μας σε μια στιγμή μαζεύτηκαν όλα, λογαριάστηκαν όλα. Τίποτε δεν έμεινε που να μην το πληρώσουμε. Καμία επιπολαιότητα, καμία λιποψυχία καμιά απερισκεψία. Η αμείλικτη μοίρα που μας παραφύλαγε μας τα ζύγιασε όλα με το σπυρί, δεν μας χάρισε τίποτα, μας δίκασε και μας καταδίκασε. 
 
Εξόχως ιδιαίτερη όμως και πολλαπλώς ενδιαφέρουσα η άποψη του ιδίου του Κεμάλ για τα συντελεσθέντα γεγονότα του Αυγούστου, ο οποίος, σε αργότερο χρόνο στα αποκαλυπτήρια μνημείου στο Τουμλού Μπουνάρ, ενώπιον πλήθους που έπαλε από ενθουσιασμό για τη νίκη των τουρκικών όπλων, είπε: «Ο ελληνικός στρατός ο οποίος, επί μια δεκαετία έδωσε στη σύγχρονη ιστορία της πατρίδος του τις ωραιότερες σελίδες ηρωισμού και αυτοθυσίας αηδιάσας και αποκαμών από την πολιτική και πολιτική διοίκηση της Ανατολής αρνήθηκε να πολεμήσει, κατέθεσε τα όπλα και έθεσε τον εαυτό του στη διάθεση μας. Αυτό δεν αποτελεί στρατιωτική νίκη. Όπου μεμονωμένα μικρά τμήματα του ελληνικού στρατού ηθέλησαν να αντισταθούν επολέμησαν όπως οι αρχαίοι πρόγονοί τους». Δεν είναι η μεγαθυμία του νικητή στρατηγού τα λόγια αυτά. Είναι η βεβαιωμένη αντίληψη του Κεμάλ για την αξία του ελληνικού στρατού μέσα από τα πεδία των μαχών και τους σκληρούς αγώνες μαζί του. 
 
Οι Τούρκοι πάνω στον Έλληνα αιχμάλωτο, μεταχειρίστηκαν όλα τα μέσα για να τον ξεκάνουν τελειωτικά και γρήγορα και δεν ήθελαν μόνο να τον εξοντώσουν. Ήθελαν να σκοτώσουν μαζί και τη ψυχή του. Η χαρά τους ήταν να ιδούν εξευτελισμένη τη περήφανη εκείνη ελληνική ενέργεια, που ήταν τόσο καιρό ο φθόνος και ο φόβος τους. 
 
Άξιο όμως αναφοράς, ότι ανάμεσα στους αιχμαλώτους ήταν οι δύο αντιστράτηγοι σωματάρχες του Α και Β σώματος στρατού, οι μέραρχοι 4ης και 11ης, 12ης και 13ης μεραρχίας. Επίσης 2.050 αξιωματικοί αιχμάλωτοι εκ των οποίων 250 ανώτεροι. 
 
Το δράμα των αιχμαλώτων, που επέζησαν, τελείωσε τον Αύγουστο του 1923 με την ανταλλαγή και τη παράδοσή τους στις ελληνικές αρχές. 
 
Ανάμεσά τους και συμπατριώτες μας Θεσσαλοί. Μεταφέρω αντιπροσωπευτικά στη μνήμη τους 8 ονόματα οπλιτών: 
 
– Λοχίαι: Θωμάς Ι. (Λάρισα), Γαβαλάς Ν. (Καρυά)
– Δεκανείς: Πουτόκας Α. (Λάρισα), Δέλλας Γ. (Τύρναβος)
– Υποδεκανείς: Δρογκόγιας Ν. (Λάρισα), Τζίκας Α. (Λυκούδι)
– Στρατιώτες: Κοκκινάκης Ι. (Αγιά), Λιάκος Δ. (Λάρισα) 
 
Οι αιχμάλωτοι μεταφέρθηκαν ακτοπλοϊκώς από τη Σμύρνη στον Πειραιά με συνεχόμενα δρομολόγια. 
 
Η ολιγοήμερη στάση στο λοιμοκαθαρτήριο του Αγίου Γεωργίου στη περιοχή του Πειραιά ήταν υποχρεωτική. Την εικόνα αποτυπώνει σε αναφορά του και πάλι ο Άγγλος συνταγματάρχης Nairne: «Τα μπράτσα τους δεν υπήρχαν για να γίνει ο εμβολιασμός. Κάτω από το ηλιοκαμένο δέρμα δεν υπήρχε ζωή». Πολλοί ή μάλλον σχεδόν όλοι τους διατελούν με την εντύπωση, ότι είναι ακόμη αιχμάλωτοι: άλλοι, αντικρίζουν φοβισμένα κάθε άνθρωπο, που πλησιάζει, φανταζόμενοι προς στιγμήν, ότι πρόκειται να τους αγοράσει, όπως αγόραζαν, εκεί κάτω, τους συντρόφους των οι Τούρκοι, ανανεώνοντες, τα παλαιά παζάρια των σκλάβων. Άλλοι, τινάζονται πάνω έντρομοι στην προσέγγιση οιουδήποτε βαθμοφόρου του Λοιμοκαθαρτηρίου και δουλικά απαντούν «Εφέντημ» σε κάθε ερώτησή τους. Άλλοι, τείνουν το χέρι να πάρουν το ψωμί των και φυλάγονται μήπως δεχτούν κανένα κατακέφαλον, από αυτούς εις τους οποίους είχε συνηθίσει η τουρκική αβρότης».
 
Η εφημερίδα «Ελεύθερο Βήμα» θα γράψει τότε: «Ας τους δεχτούμε αδέρφια με όση έχουμε αγάπη και τρυφερότητα, για να αναρρώσουν ψυχικώς, έχουν ανάγκην όλης της στοργής μας. Πρέπει να σηκώσουμε τη βαριά πλάκα η οποία πιέζει τα στήθη των. Είναι και αυτοί τραγικά θύματα των σκοτεινών δυνάμεων της αποσυνθέσεως , εις τας οποίας ημείς παρεδώσαμεν την Ελλάδα ,δια να την οδηγήσουν εις την καταισχύνη και την ατίμωση. Ας μην τους ομιλήσουμε εις το παρελθόν. Ούτε δια τους θριάμβους ,ούτε δια τας συμφοράς. Ας τους σφίξουμε σιωπηλά το χέρι και ας κλάψουμε μαζί τους». 
 
Ο ελληνικός λαός στρέφεται και σήμερα προς τους χθεσινούς του φίλους και συμμάχους, τους οποίους εμπιστεύτηκε τότε, με τους οποίους μοιράστηκε κάποτε γενναιόφρονα αγώνες και μνημόσυνα νεκρών και τους ερωτά: «κατά τι διαφέρετε εσείς οι φίλοι μου και συναγωνιστές μου από τους λύκους που τρώνε όποιον από το κοπάδι πέσει πληγωμένος. Εμένα τον αδελφό σας, με ρίξατε στη άβυσσο και με τον θανάσιμο εχθρό μου κάματε από πάνω μου λυκοφιλίες, μαζί του με χλευάσατε στη δυστυχία μου και γίνατε θεατές της σφαγής μου». Μέσα στη πικρία αυτή η ελληνική στρατιά και όλη η χριστιανική Ανατολία προδομένη, τους ερωτά: «Κάιν…. που είναι ο αδελφός σου;». 
 
* Το παρόν κείμενο αποτελεί απόσπασμα εκτενούς ομιλίας του Γεωργίου Λεονταρή, υποστρατήγου ε.α., η οποία έγινε την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, στην κατάμεστη από αξιωματικούς και οπλίτες αίθουσα του αμφιθεάτρου της 1ης Στρατιάς. Στην εκδήλωση προλόγισε ο στρατηγός-διοικητής της 1ης Στρατιάς Ηλ. Λεοντάρης 
 



Share

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΝΑ ΣΑΣ ΠΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ ΤΟ 1974.
ΚΑΠΟΙΟΣ *ΗΡΩΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΚΥΠΡΙΟΣ ΠΟΛΕΜΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΙΚΥΘΡΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ 15 ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΟΧΥΡΩΘΗΚΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΜΑΝΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΕΙΣΜΑ ΠΟΛΕΜΟΥΣΑΝ ΜΕ ΤΑ ΛΙΑΝΟΝΤΟΥΦΕΚΑ ΤΟΥ ΒΠΠ, ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΜΥΡΙΟΥΣ ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΟΡΘΩΣΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΟ ΜΕΤΕΡΙΖΙ ΤΩΝ ΗΡΩΙΚΩΝ ΜΑΣ ΕΘΝΟΦΡΟΥΡΩΝ ΚΑΛΕΣΑΝ ΤΕΣΣΕΡΑ ΤΑΝΚΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΟΒΟΛΗΣΟΥΝ..... ΙΣΟΠΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΜΑΝΤΡΑ ΣΧΕΔΟΝ ΑΛΛΑ ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΩΘΗΚΑΝ. ΒΑΡΕΙΑ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΡΡΙΞΑΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΤΟΥΣ ΣΦΑΙΡΕΣ, ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΜΕ ΓΙΟΥΡΟΥΣΙ ΚΑΤΕΛΑΒΑΝ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΟΧΥΡΟ .... ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΗΤΑΝ ΗΔΗ ΣΚΟΤΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΕΠΝΕΑΝ ΤΑ ΛΟΙΣΘΙΑ ... ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ 18ΧΡΟΝΟΣ ΗΡΩΑΣ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΦΟΥ ΕΡΙΞΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΣΦΑΙΡΑ ΣΗΚΩΘΗΚΕ ΟΡΘΙΟΣ ΚΑΙ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΣΩΜΑ, ΟΤΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΦΩΝΑΞΕ ... ΕΓΩ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΠΕΣΕ ΗΜΙΘΑΝΗΣ ΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΧΩΜΑ.... ΟΙ ΒΑΡΒΑΡΟΙ ΤΟΝ ΕΣΥΡΑΝ ΕΚΤΟΣ ΜΑΝΤΡΑΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΤΟΝ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΡΙΞΑΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΤΟΝ ΕΚΑΨΑΝ ΖΩΝΤΑΝΟ .... ΠΡΟΤΟΥ ΤΟΝ ΚΑΨΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΛΙΓΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΑΚΟΜΗ ΤΟΥΣ ΕΦΤΥΣΕ ΚΑΤΑΜΟΥΤΡΑ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΞΑΓΡΙΩΣΕ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ .... ( ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΔΙΑΦΥΓΟΝΤΩΝ ΕΘΝΟΦΡΟΥΡΩΝ ΠΟΥ ΑΠΟ ΜΑΚΡΥΑ ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΑ ΑΙΣΧΡΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΩΝ ΤΟΥΣ) ΕΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΜΕ ΞΙΦΟΛΟΓΧΕΣ ΤΡΥΠΟΥΣΑΝ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΥ .... ΕΝΑΣ ΕΞΤΡΕΜΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΜΤ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΣΕ ΤΑ ΑΚΡΑ ΤΩΝ ΑΙΧΜΑΛΩΤΩΝ ΕΘΝΟΦΡΟΥΡΩΝ ΚΑΙ ΓΕΛΟΥΣΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΤΟΡΘΩΜΑΤΑ ΤΟΥ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΠΕΡΗΦΑΝΕΥΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΑΡΒΑΡΟ ΑΘΛΟ ΤΟΥ Ο ΑΘΛΙΟΣ, ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΣ ΤΜΤ ..... TURGUT YENAGRALI
O Τουρκοκύπριος Turgut Yenagrali, περιφερόταν μετά το 74 υπερήφανος για τους ανυπεράσπιστους αιχμαλώτους Έλληνες Κυπρίους που βασάνισε και σκότωσε εν ψυχρώ, και «καιγόταν» από τη λύπη του για όσους ξέφυγαν απ’ τις αιμοβόρες επιδόσεις του, τις οποίες μάλιστα και προσδιόριζε ο ίδιος ως... «είδος τέχνης»! Ο GENAGRALI ΠΕΘΑΝΕ ΜΕ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ, ΑΦΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΚΟΙΤΟΣ ΓΙΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ. ΕΛΥΩΣΕ ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΝΟΙΩΣΕ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ ΒΑΣΑΝΙΣΤΙΚΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ. ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ.
Κ Α Υ Χ Η Θ Η Κ Ε και από τηλεοράσεως ότι επιβραβεύθηκε κιόλας από το τουρκικό κράτος και από τις εξουσίες στο κατοχικό καθεστώς του ψευδοκράτους και από την πλειονότητα ίσως των κουβαλημένων απ’ την Τουρκία πληθυσμών που διαμένουν σφετεριζόμενοι τα σκλαβωμένα από τον Αττίλα, 50 ήδη χρόνια, ελληνικά εδάφη της Κύπρου - για τις εν ψυχρώ μαζικές δολοφονίες Ελλήνων Κυπρίων αιχμαλώτων, κατά τις επιχειρήσεις του Αττίλα το 1974, ο «βετεράνος αξιωματικός» των «μουτζαχίντ» της ΤΜΤ Turgut Yenagrali.

Ο Μ Ο Λ Ο Γ Η Σ Ε αποτρόπαια και στυγερά κακουργήματα, που ο ίδιος ισχυριζόταν με περηφάνια ότι διέπραξε. Η ομολογία του επαληθεύει κατ’ απόλυτον και συγκεκριμένον τρόπο τις προσωπικές μαρτυρίες που είχαν αφηγηθεί, με τύψεις συνειδήσεως, ως αυτόπτες κι αυτήκοοι μάρτυρες, Τούρκοι και Κούρδοι υπηρετήσαντες σε μονάδες του τουρκικού στρατού εισβολής το ‘74 και οι οποίες έχουν καταγραφεί.
* Ο 18ΧΡΟΝΟΣ ΗΡΩΑΣ ΕΘΝΟΦΡΟΥΡΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΘΑΝΑΤΟ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ 15 ΣΥΜΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΑΣ.
Τα οστά τους βρέθηκαν ακρωτηριασμένα και καμένα σε πηγάδι το 2010 και η ταυτοποίηση έγινε με την μέθοδο DNA.
Μαρία Ρ. Από κατεχόμενη Κερύνεια που θρήνησε στενούς συγγενείς και φίλους.
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΜΑΣ....

Ανώνυμος είπε...

Συγκινηση αποτροπιασμος και αγανακτηση. Στη κολαση να πανε οι βσρβαροι δημιοι.
Δοξα στους ηρωες μας.
Κωνσταντινα

Ανώνυμος είπε...

ΙΔΟΥ Η ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΟΚΤΗΝΩΜΕΝΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΒΑΡΑΒΑΡΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ ΚΟΡΑΝΙ.
ΟΛΙΓΑ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ.

Ο πόλεμος, οι γενοκτονίες, οι λεηλασίες, η καταπάτηση και παραβίαση ξένων εδαφών, αιθέρων και θαλασσών, τα βασανιστήρια για την επικράτηση του Ισλάμ επιζητείται μέσα από τις σελίδες του Κορανίου: «Μην επιδιώκεται την ειρήνη, για να είστε οι κερδισμένοι» (47: 35). Και αλλού: «Οι Τούρκοι ήταν από τους πρώτους που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του πολεμοχαρούς ΠροφήτηΜωάμεθ… 
«Είμαστε οι βοηθοί του Αλλάχ και οι βεζύρηδες του Αγγελιοφόρου του. Πολεμούμε τον κόσμο μέχρι που να πιστέψουν στον Αλλάχ. Όποιος πιστέψει στον Αλλάχ και στον Αγγελιοφόρο του έχει εξασφαλίσει τη ζωή του και τα υπάρχοντά του από μας. Όσο για κείνον που δεν πιστεύει, θα τον πολεμήσουμε για πάντα για τον σκοπό του Αλλάχ. Ο φόνος του είναι μικρό πράγμα για μας» Σούρα (9: 69).»
«Φονεύετε τους απίστους όπου και αν τους βρίσκετε» (2: 190-193).
«Θυμηθείτε ότι ο Κύριός σας ενέπνευσε τους αγγέλους (με το μήνυμα): “Είμαι μαζί σας δώστε αντοχή στους Πιστούς. Θα σπείρω τον τρόμο στις καρδιές των απίστων. Τσακίστε τους λαιμούς τους, και σακατέψτε τα ακροδάχτυλά τους”» (8: 12).
– «Όταν συναντάτε τους απίστους (στη μάχη), τσακίστε τούς λαιμούς τους· αργότερα, όταν θα τους έχετε πλήρως καθυποτάξει, δέστε τους γερά» (47: 4).
– «Πολεμήστε εκείνους που δεν πιστεύουν στον Αλλάχ, ούτε στην Ημέρα της Κρίσεως, ούτε θεωρούν απαγορευμένο εκείνο που έχει απαγορεύσει ο Αλλάχ και ο Αγγελιοφόρος του, ούτε παραδέχονται τη θρησκεία της Αλήθειας, (ακόμη κι αν είναι) απ’ τους ανθρώπους του Βιβλίου (χριστιανοί και Εβραίοι) μέχρις ότου πληρώσουν το φόρο υποταγής, κι αισθάνονται καθυποταγμένοι» (9: 29).

Π.Β. ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΣΣΑ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΥΜΕΛΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΓΛΥΤΩΣΑΝ ΤΥΧΑΙΑ ΜΟΝΟ Η ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑΓΙΑ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΕΦΥΓΑΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΥΠΡΟ.
ΑΙΣΧΟΣ ΒΑΡΒΑΡΟΙ. ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΘΕΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΚΟΣΜΟ. ΜΟΝΟ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ .....

Ανώνυμος είπε...

ΟΤΑΝ Ο ΠΛΑΣΤΗ ΕΠΛΑΘΕ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ, ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΣΣΕΨΕ ΖΥΜΗ. ΠΗΓΕ ΝΑ ΞΟΥΚΟΥΡΑΣΤΕΙ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΞΥΠΝΗΣΕ ΜΠΕΡΔΕΨΕ ΤΙΣ ΖΥΜΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΣΜΙΞΕ ΟΠΟΤΕ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ ΑΙΜΟΒΟΡΑ ΑΝΘΡΩΠΟΜΟΡΦΑ ΖΩΑ .... ΣΑΝ ΠΑΝΑΓΑΘΟΣ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕ ΚΑΙ ΤΑ ΕΒΑΛΕ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΖΩΑ ... ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΑ ΔΡΑΠΕΤΕΥΣΑΝ ΚΑΙ ΕΙΣΕΒΑΛΑΝ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΟΣΜΟ ,,,,, ΟΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΣΠΑΡΑΣΣΟΥΝ .... ΑΥΤΑ ΤΑ ΟΝΟΜΑΣΕ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ... ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΑΛΛΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΟΦΑΓΑ ΚΤΗΝΗ ΜΕ ΜΟΡΦΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ. ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ Ο ΥΨΙΣΤΟΣ ΝΑ ΕΠΑΝΟΡΘΩΣΕΙ ΤΟ ΑΘΕΛΗΤΟ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΕΙ.... ΗΔΗ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΕΩΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΒΟΘΡΕΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΑΝΤΟΥ .... ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΑΦΟΙ ΤΟΥΣ......
ΙΔΕΤΕ, ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ. ΓΙΓΑΝΤΙΕΣ ΚΑΤΑΒΟΘΡΕΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ Η ΜΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ,,,
ΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΙΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΙΜΟΔΙΨΕΙΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ.
Α.Α,

Ανώνυμος είπε...

Σχολια συντριπτικα για τα βαρβαρα ανθρωποειδη σαρκοβορα ζωα.
Κ.Κ.

Μαρία Τσουμαροπούλου είπε...

Ο ΘΕΟΣ να αναπαύει τις ψυχούλες τους …αιωνία η μνήμη…!

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.