12 Αυγούστου 2023

Ποιος δικαιούται τον τίτλο του ”Εθνάρχη” για τον λαό;

Γράφει η Κρινιώ Καλογερίδου
 
Πάντα ήμουν καχύποπτη απέναντι στους ”μύθους” της πολιτικής μας σκηνής, γιατί είχαν κομματική αφετηρία συνήθως και παγίδευαν τον λαό για τις ανάγκες των κομμάτων στην προσπάθειά τους να κατασκευάσουν προπαγανδιστικά την ταυτότητα του ”Εθνάρχη”.
 
Να κατασκευάσουν έναν πολιτικό μύθο για λόγους εντυπωσιασμού των μαζών ή ιδεολογικής υπεροψίας των εκφραστών τους, κάτι που δεν συνάδει με τη διαμόρφωση πλαισίου εθνικής πολιτικής πρότασης (ως επιστέγασμα της πολιτικής παρουσίας) για τη συλλογική πορεία του Ελληνισμού την οποία οφείλει να έχει κατά νου ο πραγματικός πολιτικός ”μύθος”. 
 
Μια πορεία όχι απαραίτητα δημοφιλής, αλλά χρήσιμη στην πατρίδα και την κοινωνία. Μια πορεία που να τολμά να μιλά για τα ”μικρά”, ώστε να είναι πειστική όταν μπαίνει στη μάχη για τα ”μεγάλα”. Μια πορεία που δεν πολλαπλασιάζει τις κοινωνικές ανισότητες, δεν δημιουργεί ταξικά χάσματα και δεν έχει ελεγκτική φύση με βάση κομματικά συμφέροντα. 
 
Δεν στηρίζεται σε αφορισμούς, καταγγελίες και τεχνάσματα κατά πολιτικών αντιπάλων, αλλά εργάζεται αθόρυβα για την ενότητα των Ελλήνων προσπαθώντας να εξαλείψει τα σημάδια του εθνικού διχασμού και των τραυματικών εμφυλιοπολεμικών περιόδων του παρελθόντος. 
 
Υπό το πρίσμα αυτό απομυθοποιούνται διαχρονικοί ”μύθοι” της πολιτικής μας ζωής που πέρασαν στην ιστορία ως ”Εθνάρχες”. Απομυθοποιούνται εκείνοι και μένουν αειθαλείς και αναλλοίωτοι μέσα στον χρόνο οι πραγματικοί, οι οποίοι πέρασαν αυτοδίκαια ως στις χρυσές σελίδες της ελληνικής ιστορίας. 
 
Σ’ αυτούς τους τελευταίους εντάσσονται τα πρόσωπα-μύθοι (με ηγετική διάσταση) των ραψωδιών του Ομήρου και του Ησιόδου (των επών και της αρχαίας λυρικής ποίησης), των τραγικών και κωμικών ποιητών, των μυθογράφων και ιστοριογράφων, που λειτουργούν ως απεσταλμένοι των προγονικών παρακαταθηκών στις επόμενες γενιές των Ελλήνων. 
 
Έτσι αξιολογούνται με βάση τις πραγματικές διαστάσεις τους πολιτικές προσωπικότητες που σημάδεψαν την εθνοαπελευθερωτική, πολιτιστική, πολιτική και πολιτειακή πορεία της Ελλάδας και με κριτήριο τις επιδόσεις τους παίρνουν επάξια ή χάνουν στη συνείδηση του λαού τον τίτλο του ”εθνάρχη”. 
 
Με σεβασμό και τιμή προσπερνώ τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, μια από τις εξέχουσες στρατιωτικές (όχι πολιτικές) προσωπικότητες στην εθνικοαπελευθερωτική ελληνική ιστορία, όπως και τον πραγματικό Εθνάρχη Ιωάννη Καποδίστρια, ”άγιο” και ”αισυμνήτη” της πολιτικής μας ζωής, με την αριστοτελική σημασία του όρου. 
 
Αυτήν του μετριοπαθούς μεταρρυθμιστή και απόλυτου άρχοντα που δεν επιβλήθηκε με τη βία ως τύραννος, αλλά είχε τη συγκατάθεση των πολιτών (βλ. εκλογή Καποδίστρια ως Κυβερνήτη από την Γ΄ Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας [1827] με επταετή θητεία). 
 
Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, δεν ήρθε σε ρήξη με μικρότερες, κατεστημένες εξουσίες (πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές), αλλά τις προσέγγισε με διάθεση συμφιλιωτική και σκοπό να ”χτίσει” μαζί τους επί των ερειπίων για την αναστήλωση της ημιαπελευθερωθείσας από τον τουρκικό ζυγό Ελλάδας. 
 
Κάτι που δεν εκτιμήθηκε, δυστυχώς, από όλους (δολοφονήθηκε το 1831 απ’ τους Μαυρομιχαλαίους), παρά το τιτάνιο έργο που επιτέλεσε προς όφελος της Ελλάδας. Παρά την απαράμιλλη φιλοπατρία, την αυταπάρνηση και γενναιοδωρία του, την πολιτική οξύνοια και διορατικότητά του, την ψυχική ευγένεια, την εσωτερική καλλιέργεια και την αταλάντευτη πίστη του στην ορθόδοξη πίστη.. 
 
Την ίδια τύχη παρ’ ολίγον να είχε ο διασωθείς από τρεις απόπειρες δολοφονίας επόμενος ”τιτλούχος” πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος (1910-’20, διαλειμματικά), ο οποίος αποκαλείται ακόμα ”Εθνάρχης” από μεγάλη μερίδα του ελληνικού λαού. 
 
Ο θριαμβευτής της Συνθήκης των Σεβρών ” που έκανε το όνειρο εκατομμυρίων Ελλήνων πραγματικότητα (Ελλάδα των πέντε θαλασσών και των δύο ηπείρων) ήταν, αναμφισβήτητα, χαρισματικός άνθρωπος και πολιτικός. 
 
Πολιτικός όμως που ένωσε και δίχασε ταυτόχρονα τον ελληνικό λαό. Το δυστύχημα είναι ότι ο Εθνικός Διχασμός Βενιζελικών-Βασιλικών (αποτέλεσμα της διχογνωμίας Βενιζέλου-Κωνσταντίνου για το αν η Ελλάδα έπρεπε να συνταχθεί ή όχι με τις δυνάμεις της Αντάντ κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, 1814-’18) στοίχειωνε για πολλά χρόνια την πολιτική σκηνή του τόπου μας. 
 
Κι αυτό γιατί — μέχρι τον θάνατό του (1959) — εξελίσσονταν σφοδρές αντιπαραθέσεις στο πολιτικό πεδίο, ενώ — μετά απ’ αυτόν — ήταν συχνές οι έριδες διεκδίκησης της πολιτικής κληρονομιάς και των ιδεών του Κρητικού επαναστάτη και πολιτικού (σ.σ: Ξεκίνησε ως ”επαναστάτης” του κινήματος του Θερίσου στην τουρκοκρατούμενη Κρήτη [1905] και αναδείχθηκε, στη συνέχεια, πρωταγωνιστής στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας, αρχές του 20ου αιώνα). 
 
Πρωταγωνιστής ως στοχαστής (μετάφρασε το 1921 την ιστορία του Θουκυδίδη), οραματιστής διπλωμάτης (θριαμβευτής της ”Συνθήκης των Σεβρών”, 1920), διαμορφωτής των σημερινών συνόρων της Ελλάδας δια της Συνθήκης της Λωζάνης (την οποία υπέγραψε το 1923 με τον Ισμέτ Ινονού εγκαινιάζοντας τον ”πολιτικό ρεαλισμό” στην προσέγγιση των διεθνών σχέσεων, στο πλαίσιο του οποίου πήρε τη λάθος απόφαση το 1934 για την απονομή του βραβείου Νόμπελ Ειρήνης στον Μουσταφά Κεμάλ).
 
Με δεδομένα αυτά, θα μπορούσε να του αποδοθεί ο τίτλος του ”Εθνάρχη” ηγέτη, αν δεν υπήρχαν ελαττώματα και λάθη του που μείωναν την ηγετική μορφή του και ακύρωναν στη συνείδηση μερίδας Ελλήνων διακομματικά το προσωνύμιό του. 
 
Μερίδας Ελλήνων που τον αναθεμάτιζε και τον καθύβριζε από διαφορετικές πολιτικές αφετηρίες. Έτσι οι δεξιοί εθνικολαϊκιστές (”Βασιλικοί” στην πλειοψηφία τους) επέρριπταν στον Ελευθέριο Βενιζέλο την ευθύνη για την Μικρασιατική Καταστροφή, αν και δεν ήταν αυτός ο φυσικός αυτουργός της (βλ. υπαίτιοι ΜΚ). Σημειωτέον ότι — μετά τον θάνατό του — πολλοί από τους ”σκληρούς” που τον πολέμησαν, παραδέχτηκαν το πολιτικό ανάστημά του. 
 
Οι αριστεροί πάλι (οι κομμουνιστές, όχι οι… ”ροζέ” και οι κεντροαριστεροί που τον έχρισαν προοδευτικό από εθνικιστή ”μεγαλοϊδεάτη”) δεν συγχωρούν στον Βενιζέλο το ”Ιδιώνυμο” (νόμος ”Περί μέτρων ασφαλείας του κοινωνικού καθεστώτος και προστασίας των ελευθεριών των πολιτών”, 24/7/’34). 
 
Δεν συγχωρούν τον υπ’ αριθμόν 4229 του 1929 νόμο του, γιατί αντιμετώπιζε τον κομμουνισμό ως ”ειδικό αδίκημα” που επέβαλε κατασταλτικά μέτρα και είχε στόχο τη συντριβή της δράσης του ΚΚΕ με τη δικαιολογία ότι θα θωρακιστεί η αστική εξουσία. 
 
Στο θέμα αυτό οι πολιτικοί αντίπαλοι του Βενιζέλου έχουν πολλά δίκια και γίνεται κατανοητή η απόρριψη εκ μέρους τους του χαρακτηρισμού του ως ”Εθνάρχη”, γιατί ο Εθνάρχης ενώνει, ενώ ο πρώην πρωθυπουργός δίχασε τον λαό στο θέμα αυτό, παρά τις αιτιάσεις που δικαιολογούσαν την απόφασή του. 
 
Αντίθετα, τον Εθνικό Διχασμό δεν τον προκάλεσε αποκλειστικά εκείνος. Ευθύνες είχε και ο βασιλιάς Κωνσταντίνος Α’ που ήταν εξαρτημένος από την Γερμανία, ενώ ο Βενιζέλος από το ’16 είχε προσεταιριστεί τους Συμμάχους και αφέθηκε να γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης των Μεγάλων Δυνάμεων. 
 
Των Μεγάλων Δυνάμεων οι οποίες (έχοντας μαζεμένα πολλά κατά της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) πάτησαν πάνω στους οραματισμούς του για το μεγάλωμα της Ελλάδας και τον έστειλαν σαν δόλωμα στην Μ. Ασία με την δικαιολογία επιβράβευσης της Ελλάδας λόγω της νικηφόρας παρουσίας της κατά τον Α’ ΠΠ (βλ. απόβαση του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη [16 Μαΐου 1919] με απόφαση του ”Ανώτατου Συμμαχικού Συμβουλίου” της ΑΝΤΑΝΤ, σύμφωνα με την εφαρμογή της συνθήκης του Μούδρου, το 1918). 
 
Τριαντατρία χρόνια μετά την Μικρασιατική Καταστροφή (1955) εμφανίζεται ο τελευταίος πρωθυπουργός (Κωνσταντίνος Καραμανλής), ο οποίος — χρόνια αργότερα — πήρε τον τίτλο του ”Εθνάρχη” από τους οπαδούς του κόμματός του (η ΕΡΕ έγινε Νέα Δημοκρατία το ’74) για τον ενοποιητικό, πολιτικό ρόλο του (νομιμοποίηση του ΚΚΕ στις 23 Σεπτέμβρη 1974 από την κυβέρνηση εθνικής ενότητας υπό την ηγεσία του). Και, φυσικά, για τη συμβολή του στην οικονομική ανασυγκρότηση της Ελλάδας (με αποκορύφωμα την είσοδό της στην ΕΟΚ [μετέπειτα Ε.Ε] το 1979, από τα χρόνια της υπουργίας [Εργασίας, Μεταφορών, Κοινωνικής Πρόνοιας, Εθνικής Άμυνας και Δημοσίων Έργων στην κυβέρνηση Παπάγου (1952-’55)] και πρωθυπουργίας του (1955- ’63 & 1974-’80) έως και αυτά της Προεδρίας (ΠτΔ: 1997-2009). 
 
Για ένα μέρος των Ελλήνων, ωστόσο, κάποια αρνητικά πεπραγμένα και λόγια του Κωνσταντίνου Καραμανλή αναιρούν τον τίτλο ”Εθνάρχης” που του είχε αποδοθεί, παρά την παραδοχή τους για τη συνεισφορά του στην αναστήλωση των ερειπίων της μεταπολεμικής Ελλάδας και την επάνοδο της Δημοκρατίας στον τόπο μας (βλ. ”πρόγραμμα ταχείας εκβιομηχάνισης, επένδυσης σε έργα υποδομής και βελτίωσης της γεωργικής παραγωγής, το οποίο οδήγησε, από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, στο ”ελληνικό οικονομικό θαύμα”). 
 
Ως κύριες αιτίες αμφισβήτησης του προσωνυμίου ”Εθνάρχης” για τον Καραμανλή αναφέρονται: 
 
1. Οι εθνικά ζημιογόνες για την Κύπρο συμφωνίες Ζυρίχης Λονδίνου (1959) που κατέστησαν την Τουρκία τρίτη συνεγγυήτρια δύναμη (πλην Ελλάδας και Βρετανίας) στην Κύπρο (με αντάλλαγμα την ίδρυση ανεξάρτητης Κυπριακής Δημοκρατίας [1960] ανοίγοντας την Κερκόπορτα για την κατάκτηση της μισής Κύπρου το ’74 (την καίρια ευθύνη της οποίας, ωστόσο, είχε η Χούντα των Συνταγματαρχών), 
2. Οι ”εκλογές της βίας και της νοθείας” του 1961 (βλ. ανένδοτο αγώνα Ένωσης Κέντρου που αμφισβητούσε τη θεσμική δυνατότητα στην κυβέρνηση της ΕΡΕ να κυβερνήσει) και 
3. Η δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη από το παρακράτος, γεγονός που ανάγκασε και τον ίδιο τον Καραμανλή να αναφωνήσει όταν το πληροφορήθηκε: ”Ποιος κυβερνάει αυτόν τον τόπο;”, Μάιος ’63). 
 
Αρνητική εντύπωση προκαλούν, επίσης — προστιθέμενα στα ως άνω γεγονότα — εκφράσεις που αποδίδονται στον Κωνσταντίνο Καραμανλή και δεν συνάδουν με Εθνάρχη-προστάτη του Ελληνισμού , όπως: 
 
”Δεν θα χαλάσουμε οι Έλληνες τις σχέσεις μας με την Τουρκία για μια χούφτα ψαράδες” (για τους Ίμβριους μειονοτικούς που ζητούσαν παρέμβαση της Ελλάδας για τα πάνδεινα που υφίσταντο απ’ τους Τούρκους ιδιοκτήτες της Ίμβρου στις αρχές της δεκαετίας του ’60) και η δικαιολογία συμπυκνωμένη στη φράση ”Η Κύπρος κείται μακράν” για την αδυναμία της Ελλάδας να στείλει βοήθεια, ώστε να εμποδίσει την προέλαση του Αττίλα Νο2 το 1974. 
 
Η τελευταία ρήση, σημειωτέον, στοιχειώνει ακόμα τους Κύπριους, γιατί θεωρούν ότι ολοκλήρωσε το κακό που είχε προξενήσει η δικτατορία (απόσυρση της Ελληνικής Μεραρχίας το ’67 και άνοιγμα της Κερκόπορτας με την τοποθέτηση του Σαμψών στη θέση του εκδιωχθέντος Μακάριου το ’74) , αφού ο Καραμανλής ήταν σαν να έδινε ασυλία στους Τούρκους επιτρέποντας παράλληλα στους Αμερικανούς να στηρίξουν τον Αττίλα Νο2”. ..
 



Share

6 σχόλια:

ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ Ο ΔΙ..., ΑΠΡΕΠΗΣ είπε...

Στις 14-12-1958 πριν ακόμη τελειώσει ο αγώνας της ΕΟΚΑ ...ο ... Μέγας αυτοαποκαλούμενος εθνάρχης έλεγε ....
«Το Κυπριακό έχει μεταβληθεί σε εθνική γάγγραινα και αποτελεί εθνική περιπέτεια στην οποία σύρεται η Ελλάς και η μόνη λύση που σπομένει είναι μια απ ευθείας συνεννόηση με τους Τούρκους.» (Βουλή Ελλήνων 14-12-1958.) Και σύντομα συνεννοήθηκε με τους βαρβάρους ....

1959-1960 Συμφωνίες Ζυρίχης – Λονδίνου….Και ακολούθησαν οι επαίσχυντες συμφωνίες Ζυρίχης μετά από ένα νικηφόρο αγώνα κατά τον οποίον θυσιάστηκαν δεκάδες αγωνιστές υπέρ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και ΕΝΩΣΗΣ 55-59 μας εξανάγκασαν να «συνθηκολογήσουμε» και να βάλουμε ασήκωτη ταφόπλακα στο εθνικά μας οράματα, διότι ΟΛΟΙ ήθελαν να απαλλαγούν από αυτό τον μπελά των απροσκύνητων Ελλήνων Κυπρίων…Κατά τα άλλα, ΝΕΝΙΚΗΚΑΜΕ αναφώνησε και άλλος εθνάρχης ο Αρχιεπίσκοπος Μακάριος επιστρέφοντας στην Κύπρο… Περίπου στο ίδιο μήκος κύματος και ο Καραμανλής….Μια Πύρειος και Κάδμειος νίκη διότι τελικά αυτοί που ΝΕΝΙΚΗΚΑΝ ήταν οι Τούρκοι και οι Άγγλοι….!.Ήταν η αρχή όλων των δεινών μας…και αυτό απεδείχθη όταν ο Μακάριος αργά αντελήφθη ότι έπρεπε να ανατρέψει με την κατάργηση των 13 σημείων που ευνοούσαν κατάφωρα τους Τουρκοκυπρίους….
Και ακολούθησε η αιματοβαμμένη εξέγερση των εξτρεμιστών ΤΚ με δάκτυλο της Τουρκίας 1963, 1964, 1967, 15η Ι5η Ιουλίου το άφρων και προδοτικό πραξικόπημα και το τέλος η 20η Ιουλίου και 14η Αυγούσοτου 1974, η εισβολή των Βαρβάρων, 6000 και 1619 αγνοούμενοι, 250000 εκτοπισμένοι, το 37% των πατρίων εδαφών υπό κατοχή.…..

Και το 1974 αφού πρόδωσε και εγκατέλειψε την Ελληνική Κύπρο ... ΕΑΛΩ. 6000 (1619 αγνοούμενοι) νεκροί ζητούν το αίμα τους να συνοδεύει πάντα και τους βαρβάρους αλλά και τον ριψάσπιδα Καραμανλή... Ας μην ξεχνούν οι Έλληνες και ας τον αναθεματίζουν αντί να τον λιβανίζουν ... Η αδέκαστος ιστορία κατέγραψε και καταγράφει τις επαίσχυντες μέρες και πράξεις του .... Επί τέλους ας δούμε κατάματα την αληθινη ιστορία ... διότι η αλήθεια θα απελευθερώσει υμάς ... απέναντι στους ”μύθους” της πολιτικής μας σκηνής, γιατί είχαν κομματική αφετηρία συνήθως και παγίδευαν τον λαό για τις ανάγκες των κομμάτων στην προσπάθειά τους να κατασκευάσουν προπαγανδιστικά την ταυτότητα του ”Εθνάρχη”. Να κατασκευάσουν έναν πολιτικό μύθο για λόγους εντυπωσιασμού των μαζών ή ιδεολογικής υπεροψίας των εκφραστών τους, κάτι που δεν συνάδει με τη διαμόρφωση πλαισίου εθνικής πολιτικής πρότασης (ως επιστέγασμα της πολιτικής παρουσίας) για τη συλλογική πορεία του Ελληνισμού την οποία οφείλει να έχει κατά νου ο πραγματικός πολιτικός ”μύθος”.

Αυτός ήταν ο εθνόρχης του Ελληνισμού....
Ας του στήσουμε ένα πελώριο άγαλμα στην Ελληνική Κύπρο για να μην λησμονούμε την προδοσία του ....

Συνέχεια.







ΜΠΟΥΜΕΡΑΓΚ Ο ΔΙ..., ΑΠΡΕΠΗΣ είπε...

Και ένα απόσπασμα αρχείου μας ....
Κωνσταντίνος Καραμανλής: Ο «Εθνάρχης» που ολοκλήρωσε το ξεπούλημα της Κύπρου
15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2016 - 15:38
Κωνσταντίνος Καραμανλής: Ο «Εθνάρχης» που ολοκλήρωσε το ξεπούλημα της Κύπρου
Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής «καθάρισε» με το η Κύπρος «κείται μακράν» και εμείς ακόμα αναζητούμε τους αγνοούμενους μας!
Του φίλου Χ.Ζ.

Στις 15 Αυγούστου η Κύπρος μετράει νεκρούς και αγνοούμενους, ενώ κάποιοι στην Αθήνα πίνουν το ουίσκι τους στις πρωθυπουργικές τους καρέκλες αδιαφορώντας.

Η ιστορία του Κωνσταντίνου Καραμανλή είναι γνωστή. Για μερικούς είναι Εθνάρχης, για πολλούς που γνωρίσουν ιστορία ένας ακόμη δοσίλογος Έλληνας πολιτικός.

Τελικά πόσο μακριά είναι η Κύπρος για κάποιον που πρέπει να λέγεται Εθνάρχης;

Η Κύπρος δεν ήταν ποτέ μακριά, ούτε θα είναι ποτέ, γι’ αυτούς που πραγματικά πονάνε το Έθνος όπως ήταν ο Κίμωνας. Πως θα μπορούσε άλλωστε κάποιος που θα ήθελε να λέγεται Εθνάρχης να βλέπει αμέτοχος τον λαό του να σφαγιάζεται και τα εδάφη του να χάνονται;

Η Κύπρος πουλήθηκε από την Χούντα αλλά το κακό ολοκληρώθηκε με την άφιξη του Καραμανλή στην Ελλάδα. Καμία αντίδραση, καμία βοήθεια…


"....Εμένα θα μ’ αδικήσει η ιστορία, γιατί ...δεν έκανα ούτε επαναστάσεις ούτε πολέμους». Αυτό είχε δηλώσει κάποτε ο Κ. Καραμανλής." Όχι! Δεν θα σε αδικήσει. Η ιστορία γράφεται με βάση αληθινά γεγονότα ...

Με την απόφαση του να αφήσει την Κύπρο απροστάτευτη το 1974, ο Καραμανλής αδίκησε το ελληνικό νησί και το ξαναπούλησε. Τελικά τί είναι χειρότερο; Η «αδικία» σε ένα άτομο ή το ξεπούλημα ενός ολόκληρου Έθνους;

ΥΓ: Η προδοσία είναι η μόνη αλήθεια που μένει…

ΘΑΡΣΕΙΝ. ΛΕΓΩΝ Τ ΑΛΗΘΕΣ ΟΥ ΣΦΑΛΛΕΙ ΠΟΤΕ ....

Αυτά τα ολίγα και άλλα μύρια επαίσχυντα για τον Καραμανλή, που ποτέ το πόδι του στην Κύπρο δεν πάτησε ένα στεφάνι να καταθέσει στους τάφους αυτών, που από υπαιτιότητα του χάθηκαν.
Ντρέπεται και η ντροπή ...
Η Νέμεσις και Ερινύες ας συνοδεύουν αυτούς, που πρόδωσαν την Κύπρο μας.
Εν θυμώ ...
Μπούμεραγκ ο δια ...ΑΠΡΕΠΗΣ, βετεράνος από Αγία Μεσαορία γη Αγίων και ηρώων, που θρήνησε στενούς συγγενείς και φίλους και σαν μεθαύριο 14η Αυγούστου Αττίλας 2,έχασε και τον ήρωα εθνομάρτυρα αδελφό του.
ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΥΡΙΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ.
AENAH ΑΙΣΧΥΝΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΠΡΟΔΩΣΑΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΚΡΙΤΙΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΝΗΣΙ, ΠΟΥ ΕΠΙ 34 ΑΙΩΝΕΣ ΑΓΩΝΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ, ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.


Ανώνυμος είπε...

Κατακεφαλα τον κτυπα ο Μπουμεραγκ.
Σ.Μ.

Ανώνυμος είπε...

Ο Εθναρχης Καποδιστριας μεγαλωσε την Ελλαδα.
Ο Καρα-μ-αλης την συρρικνωσε.
Τι χειριστο;
Μινως

Ανώνυμος είπε...

Ο Καραμανλης απο το 63 μεχρι το 74 διακοπευε σε πολυτελες ξενοδοχειο στο Παρισι οταν ο Ελληνικος λαος υπεφερε.
Επεστρεψε στην Ελλαδα χαριν της θυσιας της Κυπρου ο αποστατης και καποιοι τον αποκαλουν ... εθναρχη .... τον αντιστασιακο του αστακου και ντροπη της Ελληνικης ιστοριας.
Κ.Κ.

Ανώνυμος είπε...

Το χειριστο για τους προδοτες ειναι να εχουν το τελος του Ιουδα ...
Μ.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.