23 Σεπτεμβρίου 2019
Παιδεία και Αναπηρία: Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα
Του Δημήτρη Κωνσταντάρα
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ανάπηροι μέσα στην καθημερινότητά τους στην Ελλάδα είναι πάρα πολλά για να μπορέσουν να κάνουν αυτή την καθημερινότητα απλώς ανεκτή. Οργανώσεις, όμιλοι, σύνδεσμοι, ομοσπονδίες, ομάδες, πρωτοβουλίες παλεύουν χρόνια με την αδιαφορία και την αδυναμία του Κράτους να κάνει ακόμα και τα απολύτως απαραίτητα κι αν πετυχαίνουν κάτι, ένα ελάχιστο ποσοστό αυτών που χρειάζονται αλλά και δικαιούνται οι ανάπηροι συνάνθρωποί μας, το πανηγυρίζουν. Ακόμα και όταν τους «δίνονται» τα αυτονόητα.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεχούς δραστηριοποίησης των Φορέων της Αναπηρίας, η Συνομοσπονδία (Ε.Σ.Α.μεΑ) απευθύνθηκε τις τελευταίες ημέρες στο Υπουργείο Παιδείας και στη νέα υπουργό κ. Κεραμέως με αναλυτική επιστολή που έχει τον τίτλο «Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου και εκτός υποστήριξης- άμεση ανάγκη η μετάβαση στη συμπεριληπτική εκπαίδευση». Το αυτονόητο έτσι; Θα δούμε. Αλλά σήμερα, τα πράγματα δείχνουν να δυσκολεύουν για την κυρία Κεραμέως – που δεν αμφιβάλλω ότι και ευαισθησίες έχει και τα θέματα γνωρίζει- η οποία δεν μπορεί να αντιδράσει με απλές υποσχέσεις και απλές προσπάθειες. Κι αυτό γιατί υπάρχει πλέον, εδώ και λίγες μέρες η αξιολόγηση της Ελλάδας από την Επιτροπή του ΟΗΕ για τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, σχετικά με την τήρηση των υποχρεώσεων του κράτους προς τα άτομα με αναπηρία.
Η Έκθεση της Επιτροπής δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς εύκολα να «ξεπεράσει» με διαβεβαιώσεις και υποσχέσεις. Εδώ χρειάζονται απαντήσεις. Συγκεκριμένες. Διότι η Επιτροπή κάνει «συστάσεις». Και μπορεί η Έκθεση να αφιερώνει ένα αρκετά μεγάλο τμήμα της στην κατάσταση των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο με αναπηρία – αναγνωρίζοντας φυσικά το γενικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα από την με κάθε τρόπο «άφιξη» στη χώρα δεκάδων χιλιάδων προσφύγων/μεταναστών αλλά επισημαίνει καίρια, καθημερινά και χρόνια προβλήματα με τη διαδικασία αποϊδρυματοποίησης και την ακούσια ψυχιατρική θεραπεία στην Ελλάδα, τα μέτρα για την προστασία των γυναικών με αναπηρία από βία και κακομεταχείριση και την άρνηση δικαιοπρακτικής ικανότητας σε άτομα με νοητικές και ψυχοκοινωνικές αναπηρίες.
Ύστερα από συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία αλλά και αφού άκουσαν την κα Ματθίλδη Χατζηπαναγιώτου, Ειδική Συνεργάτιδα του Υπουργού Επικρατείας της Ελλάδας, που τους παρουσίασε επίσημη έκθεση,, οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής επισημαίνουν ότι « Η ιδρυματοποίηση των ατόμων με αναπηρία, ιδίως των παιδιών, αποτελεί μεγάλη πηγή ανησυχίας για την Επιτροπή, η οποία έθεσε υπό αμφισβήτηση τις συστημικές αλλαγές που έχουν υιοθετηθεί για την πλήρη και ολοκληρωτική αποϊδρυματοποίηση όλων των παιδιών με αναπηρία και την υλοποίηση του δικαιώματός τους να ζουν στην οικογένεια και στην κοινότητα».
Και όχι μόνον αυτό. Οι Εμπειρογνώμονες της Επιτροπής ανέφεραν ότι παρόλο που υπάρχει ένα πλαίσιο για την καταπολέμηση των άμεσων και έμμεσων διακρίσεων λόγω αναπηρίας, η Ελλάδα πρέπει να λάβει συγκεκριμένα νομοθετικά μέτρα για να αναγνωρίσει την άρνηση εύλογων προσαρμογών ως άμεση διάκριση και να καταργήσει νόμους που εξακολουθούν να περιέχουν διατάξεις που συνεπάγονται διακρίσεις, όπως αυτές που αφορούν στην κοινωνική προστασία και την κοινωνική πρόνοια.
Η ΕΣΑμεΑ εργάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε η Επιτροπή να είναι πλήρως ενημερωμένη για την πραγματικότητα που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και οι οικογένειές τους στην Ελλάδα και αυτό φάνηκε από τις ερωτήσεις που απεύθυνε η Επιτροπή στο Ελληνικό κράτος κατά την εξέτασή του. Οι ερωτήσεις αφορούσαν στην αποϊδρυματοποίηση, στα Λεχαινά, στην δικαιοπρακτική ικανότητα και στην αφαίρεσή της, στα δικαιώματα των ατόμων με ψυχοκοινωνικές και νοητικές αναπηρίες, στο δικαίωμα ψήφου και στην εκλογική διαδικασία, στην κοινωνική προστασία, στην καταπολέμηση των διακρίσεων, στα θέματα των γυναικών και των παιδιών με αναπηρία, στην προσβασιμότητα (σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον) και σε άλλα θέματα που ανέδειξε η Ε.Σ.Α.μεΑ. ως κρίσιμα. Και φυσικά την Παιδεία. Για την οποία, στην επιστολή της προς την Υπουργό, η Ε.Σ.Α.μεΑ τονίζει ότι «Η διαρκής υποχρηματοδότηση του χώρου της Εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο που διέπει το σύστημα εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, απαιτεί από μέρους της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή ενός σχεδίου ουσιαστικής θεσμικής και διαδικαστικής ανασυγκρότησής του. Στόνος: η μετάβαση σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές, ικανό να ανταποκρίνεται θετικά σε μια εξατομικευμένη εκπαιδευτική διαδικασία στη βάση της ποικιλομορφίας του μαθητικού πληθυσμού, αφαιρώντας όλα τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την πρόσβαση σε ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, όπως επιτάσσει το σύνταγμα της χώρας και το άρθρο 24 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Εμπρός λοιπόν. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Αλλά απαραίτητα.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ανάπηροι μέσα στην καθημερινότητά τους στην Ελλάδα είναι πάρα πολλά για να μπορέσουν να κάνουν αυτή την καθημερινότητα απλώς ανεκτή. Οργανώσεις, όμιλοι, σύνδεσμοι, ομοσπονδίες, ομάδες, πρωτοβουλίες παλεύουν χρόνια με την αδιαφορία και την αδυναμία του Κράτους να κάνει ακόμα και τα απολύτως απαραίτητα κι αν πετυχαίνουν κάτι, ένα ελάχιστο ποσοστό αυτών που χρειάζονται αλλά και δικαιούνται οι ανάπηροι συνάνθρωποί μας, το πανηγυρίζουν. Ακόμα και όταν τους «δίνονται» τα αυτονόητα.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεχούς δραστηριοποίησης των Φορέων της Αναπηρίας, η Συνομοσπονδία (Ε.Σ.Α.μεΑ) απευθύνθηκε τις τελευταίες ημέρες στο Υπουργείο Παιδείας και στη νέα υπουργό κ. Κεραμέως με αναλυτική επιστολή που έχει τον τίτλο «Κανένα παιδί με αναπηρία εκτός σχολείου και εκτός υποστήριξης- άμεση ανάγκη η μετάβαση στη συμπεριληπτική εκπαίδευση». Το αυτονόητο έτσι; Θα δούμε. Αλλά σήμερα, τα πράγματα δείχνουν να δυσκολεύουν για την κυρία Κεραμέως – που δεν αμφιβάλλω ότι και ευαισθησίες έχει και τα θέματα γνωρίζει- η οποία δεν μπορεί να αντιδράσει με απλές υποσχέσεις και απλές προσπάθειες. Κι αυτό γιατί υπάρχει πλέον, εδώ και λίγες μέρες η αξιολόγηση της Ελλάδας από την Επιτροπή του ΟΗΕ για τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία, σχετικά με την τήρηση των υποχρεώσεων του κράτους προς τα άτομα με αναπηρία.
Η Έκθεση της Επιτροπής δεν είναι κάτι που μπορεί κανείς εύκολα να «ξεπεράσει» με διαβεβαιώσεις και υποσχέσεις. Εδώ χρειάζονται απαντήσεις. Συγκεκριμένες. Διότι η Επιτροπή κάνει «συστάσεις». Και μπορεί η Έκθεση να αφιερώνει ένα αρκετά μεγάλο τμήμα της στην κατάσταση των προσφύγων και των αιτούντων άσυλο με αναπηρία – αναγνωρίζοντας φυσικά το γενικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα από την με κάθε τρόπο «άφιξη» στη χώρα δεκάδων χιλιάδων προσφύγων/μεταναστών αλλά επισημαίνει καίρια, καθημερινά και χρόνια προβλήματα με τη διαδικασία αποϊδρυματοποίησης και την ακούσια ψυχιατρική θεραπεία στην Ελλάδα, τα μέτρα για την προστασία των γυναικών με αναπηρία από βία και κακομεταχείριση και την άρνηση δικαιοπρακτικής ικανότητας σε άτομα με νοητικές και ψυχοκοινωνικές αναπηρίες.
Ύστερα από συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία αλλά και αφού άκουσαν την κα Ματθίλδη Χατζηπαναγιώτου, Ειδική Συνεργάτιδα του Υπουργού Επικρατείας της Ελλάδας, που τους παρουσίασε επίσημη έκθεση,, οι εμπειρογνώμονες της Επιτροπής επισημαίνουν ότι « Η ιδρυματοποίηση των ατόμων με αναπηρία, ιδίως των παιδιών, αποτελεί μεγάλη πηγή ανησυχίας για την Επιτροπή, η οποία έθεσε υπό αμφισβήτηση τις συστημικές αλλαγές που έχουν υιοθετηθεί για την πλήρη και ολοκληρωτική αποϊδρυματοποίηση όλων των παιδιών με αναπηρία και την υλοποίηση του δικαιώματός τους να ζουν στην οικογένεια και στην κοινότητα».
Και όχι μόνον αυτό. Οι Εμπειρογνώμονες της Επιτροπής ανέφεραν ότι παρόλο που υπάρχει ένα πλαίσιο για την καταπολέμηση των άμεσων και έμμεσων διακρίσεων λόγω αναπηρίας, η Ελλάδα πρέπει να λάβει συγκεκριμένα νομοθετικά μέτρα για να αναγνωρίσει την άρνηση εύλογων προσαρμογών ως άμεση διάκριση και να καταργήσει νόμους που εξακολουθούν να περιέχουν διατάξεις που συνεπάγονται διακρίσεις, όπως αυτές που αφορούν στην κοινωνική προστασία και την κοινωνική πρόνοια.
Η ΕΣΑμεΑ εργάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε η Επιτροπή να είναι πλήρως ενημερωμένη για την πραγματικότητα που βιώνουν τα άτομα με αναπηρία, χρόνιες παθήσεις και οι οικογένειές τους στην Ελλάδα και αυτό φάνηκε από τις ερωτήσεις που απεύθυνε η Επιτροπή στο Ελληνικό κράτος κατά την εξέτασή του. Οι ερωτήσεις αφορούσαν στην αποϊδρυματοποίηση, στα Λεχαινά, στην δικαιοπρακτική ικανότητα και στην αφαίρεσή της, στα δικαιώματα των ατόμων με ψυχοκοινωνικές και νοητικές αναπηρίες, στο δικαίωμα ψήφου και στην εκλογική διαδικασία, στην κοινωνική προστασία, στην καταπολέμηση των διακρίσεων, στα θέματα των γυναικών και των παιδιών με αναπηρία, στην προσβασιμότητα (σε φυσικό και ψηφιακό περιβάλλον) και σε άλλα θέματα που ανέδειξε η Ε.Σ.Α.μεΑ. ως κρίσιμα. Και φυσικά την Παιδεία. Για την οποία, στην επιστολή της προς την Υπουργό, η Ε.Σ.Α.μεΑ τονίζει ότι «Η διαρκής υποχρηματοδότηση του χώρου της Εκπαίδευσης, σε συνδυασμό με το ελλιπές θεσμικό πλαίσιο που διέπει το σύστημα εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία, απαιτεί από μέρους της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή ενός σχεδίου ουσιαστικής θεσμικής και διαδικαστικής ανασυγκρότησής του. Στόνος: η μετάβαση σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές, ικανό να ανταποκρίνεται θετικά σε μια εξατομικευμένη εκπαιδευτική διαδικασία στη βάση της ποικιλομορφίας του μαθητικού πληθυσμού, αφαιρώντας όλα τα εμπόδια που δυσχεραίνουν την πρόσβαση σε ισότιμη και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση, όπως επιτάσσει το σύνταγμα της χώρας και το άρθρο 24 της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.
Εμπρός λοιπόν. Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα. Αλλά απαραίτητα.
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Δ.Κωνσταντάρα,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ενημέρωση,
Θέματα Παιδείας,
Κοινωνικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου