17 Σεπτεμβρίου 2019
Οι Έλληνες της Κορυτσάς (και πως θέλουν να τους εξαφανίσουν)
Δεν θα κάνουμε μια ανάλυση της ιστορίας της Ελληνικής παρουσίας στην περιφέρεια της Κορυτσάς, ούτε προσέγγιση της πραγματικότητας σε λεπτομέρειες, όπως ίσως να αφήνει ο τίτλος του κειμένου να εννοηθεί.
Επιγραμματικά θέλουμε να αγγίξουμε την πολιτική διάσταση στην κατάσταση που βιώνει εν συνόλω η ΕΕΜ με την αρνητικότητα της πολιτείας να απαγκιστρωθεί από λογικές του απολυταρχικού καθεστώτος Χότζα.
Η περίπτωση της περιφέρειας Κορυτσάς είναι απ' τις πλέον ενδεικτικές για τη νοοτροπία που επικρατεί στους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αποδεικνύει στην πράξη τη συμπεριφορά δύο μέτρων και δύο σταθμών. Το πλείστον φέρνει στην επιφάνεια τις αρνητικές συνέπειες της πρακτικής εφαρμογής των λογικών με τις «μειονοτικές ζώνες» και αφήνει έκθετη την πολιτεία έναντι των συμβάσεων και νόμων που η ίδια θεσπίζει για τις εθνικές μειονότητες.
Για την ΟΜΟΝΟΙΑ και κατ επέκταση για οργανώσεις που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα των εθνικών μειονοτήτων κ.α. είναι απ' τα καλύτερα και πειστικότερα επιχειρήματα. Με μια γρήγορη ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα του Φορέα Κρατικών Στατιστικών παρατηρεί κανείς ότι με τη στρεβλή έστω διαδικασία Απογραφής Πληθυσμού 2011 συνομολογείται στην Περιφέρεια Κορυτσάς η ύπαρξη Ελληνικής κοινότητας 3000 ατόμων. Ας ληφθεί υπόψη ότι επισήμως η ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ είχε καλέσει τότε του πολίτες ελληνικής καταγωγής σε αποχή απ' τη διαδικασία λόγω των γνωστών προβλημάτων που είχε το νομικό πλαίσιο, το ερωτηματολόγιο αλλά και η όλη πρακτική διαδικασία.
Η τεράστια ψυχολογική βία που είχε ασκηθεί απ' τα ΜΜΕ αλλά και εθνικιστικές οργανώσεις εις βάρος των πολιτών ελληνικής καταγωγής κυρίως για να μην δηλώσουν την εθνικότητα, έχει στα στατιστικά ευρήματα το δικό της αποτύπωμα.
Συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Κορυτσάς διαφοροποιούνται της αλβανικής εθνικότητας αθροιστικά 11 700 πολίτες (3000 έλληνες, 2700 αρουμάνοι Βλάχοι και 4000 Σλαβοσκοπιανοί), ωστόσο όμως ο αριθμός των πολιτών που δεν απαντάει στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι περίπου 30 000 πολίτες. Αντιλαμβάνεται κανείς πόσο είναι το ποσοστό των Ελλήνων που «κρύβεται» σ' αυτό είτε από δυσκολία στη δήλωση λόγω του κλίματος είτε κατά την επεξεργασία των δεδομένων.
Σε μια άλλη διάσταση επίσης είναι απαραίτητο να εστιάσει κανείς. Ο αριθμός των Ελλήνων και των Σλάβων στην περιοχή, έστω κατά τις επίσημες στατιστικές (η αναφορά σ' αυτές δεν σημαίνει αποδοχή τους αλλά χάρη ανάλυσης) είναι σχεδόν ίσος. Δεν είναι όμως ανάλογη η κρατική αντιμετώπιση. Για την πολιτεία δεν υφίσταται καν Ελληνική κοινότητα πόσο μάλλον να μεριμνήσει για την εκπλήρωση των αντίστοιχων υποχρεώσεων που έχει με βάση της διεθνή πρακτική και την εγχώρια νομοθεσία;
Απεναντίας για την Σλαβική μειονότητα απ' την εποχή του κομμουνιστικού καθεστώτος και άλλο τόσο σήμερα υφίσταται ένα καθεστώς προνομιακής μεταχείρισης. Η προσέγγιση δεν υπονοεί λογικές να στερηθούν κι αυτοί όπως και οι Έλληνες. Απεναντίας εφόσον στην περιοχή υπάρχει εμπειρία μεταχείρισης εθνικής μειονότητας θα μπορούσε να επεκταθούν οι καλές πρακτικές και σε ότι αφορά την Ελληνική γηγενή κοινότητα.
Ο χρόνος για την πρόκληση της επερχόμενης διαδικασίας Απογραφής μετράει ήδη αντίστροφα. Η περίπτωση της Ελληνικής κοινότητας της Κορυτσάς είναι απ' τις πλέον ενδεικτικές για το δίκαιο του αγώνα της οργανωμένης αυτόνομης πολιτικής έκφρασης της ΕΕΜ και επίσης τεκμηριώνει τον προπαγανδιστικό χαρακτήρα του περί μειονοτήτων Νόμου, εφόσον δεν έχει στην πράξη εφαρμοστεί το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού των πολιτών που θέλουν να ανήκουν στην ΕΕΜ.
tachydromos.or
πηγή
Επιγραμματικά θέλουμε να αγγίξουμε την πολιτική διάσταση στην κατάσταση που βιώνει εν συνόλω η ΕΕΜ με την αρνητικότητα της πολιτείας να απαγκιστρωθεί από λογικές του απολυταρχικού καθεστώτος Χότζα.
Η περίπτωση της περιφέρειας Κορυτσάς είναι απ' τις πλέον ενδεικτικές για τη νοοτροπία που επικρατεί στους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αποδεικνύει στην πράξη τη συμπεριφορά δύο μέτρων και δύο σταθμών. Το πλείστον φέρνει στην επιφάνεια τις αρνητικές συνέπειες της πρακτικής εφαρμογής των λογικών με τις «μειονοτικές ζώνες» και αφήνει έκθετη την πολιτεία έναντι των συμβάσεων και νόμων που η ίδια θεσπίζει για τις εθνικές μειονότητες.
Για την ΟΜΟΝΟΙΑ και κατ επέκταση για οργανώσεις που ασχολούνται με τα ανθρώπινα δικαιώματα των εθνικών μειονοτήτων κ.α. είναι απ' τα καλύτερα και πειστικότερα επιχειρήματα. Με μια γρήγορη ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα του Φορέα Κρατικών Στατιστικών παρατηρεί κανείς ότι με τη στρεβλή έστω διαδικασία Απογραφής Πληθυσμού 2011 συνομολογείται στην Περιφέρεια Κορυτσάς η ύπαρξη Ελληνικής κοινότητας 3000 ατόμων. Ας ληφθεί υπόψη ότι επισήμως η ΔΕΕΕΜ ΟΜΟΝΟΙΑ είχε καλέσει τότε του πολίτες ελληνικής καταγωγής σε αποχή απ' τη διαδικασία λόγω των γνωστών προβλημάτων που είχε το νομικό πλαίσιο, το ερωτηματολόγιο αλλά και η όλη πρακτική διαδικασία.
Η τεράστια ψυχολογική βία που είχε ασκηθεί απ' τα ΜΜΕ αλλά και εθνικιστικές οργανώσεις εις βάρος των πολιτών ελληνικής καταγωγής κυρίως για να μην δηλώσουν την εθνικότητα, έχει στα στατιστικά ευρήματα το δικό της αποτύπωμα.
Συγκεκριμένα στην Περιφέρεια Κορυτσάς διαφοροποιούνται της αλβανικής εθνικότητας αθροιστικά 11 700 πολίτες (3000 έλληνες, 2700 αρουμάνοι Βλάχοι και 4000 Σλαβοσκοπιανοί), ωστόσο όμως ο αριθμός των πολιτών που δεν απαντάει στο συγκεκριμένο ερώτημα είναι περίπου 30 000 πολίτες. Αντιλαμβάνεται κανείς πόσο είναι το ποσοστό των Ελλήνων που «κρύβεται» σ' αυτό είτε από δυσκολία στη δήλωση λόγω του κλίματος είτε κατά την επεξεργασία των δεδομένων.
Σε μια άλλη διάσταση επίσης είναι απαραίτητο να εστιάσει κανείς. Ο αριθμός των Ελλήνων και των Σλάβων στην περιοχή, έστω κατά τις επίσημες στατιστικές (η αναφορά σ' αυτές δεν σημαίνει αποδοχή τους αλλά χάρη ανάλυσης) είναι σχεδόν ίσος. Δεν είναι όμως ανάλογη η κρατική αντιμετώπιση. Για την πολιτεία δεν υφίσταται καν Ελληνική κοινότητα πόσο μάλλον να μεριμνήσει για την εκπλήρωση των αντίστοιχων υποχρεώσεων που έχει με βάση της διεθνή πρακτική και την εγχώρια νομοθεσία;
Απεναντίας για την Σλαβική μειονότητα απ' την εποχή του κομμουνιστικού καθεστώτος και άλλο τόσο σήμερα υφίσταται ένα καθεστώς προνομιακής μεταχείρισης. Η προσέγγιση δεν υπονοεί λογικές να στερηθούν κι αυτοί όπως και οι Έλληνες. Απεναντίας εφόσον στην περιοχή υπάρχει εμπειρία μεταχείρισης εθνικής μειονότητας θα μπορούσε να επεκταθούν οι καλές πρακτικές και σε ότι αφορά την Ελληνική γηγενή κοινότητα.
Ο χρόνος για την πρόκληση της επερχόμενης διαδικασίας Απογραφής μετράει ήδη αντίστροφα. Η περίπτωση της Ελληνικής κοινότητας της Κορυτσάς είναι απ' τις πλέον ενδεικτικές για το δίκαιο του αγώνα της οργανωμένης αυτόνομης πολιτικής έκφρασης της ΕΕΜ και επίσης τεκμηριώνει τον προπαγανδιστικό χαρακτήρα του περί μειονοτήτων Νόμου, εφόσον δεν έχει στην πράξη εφαρμοστεί το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού των πολιτών που θέλουν να ανήκουν στην ΕΕΜ.
tachydromos.or
πηγή
Κατηγορία Θέματος
ΑΛΒΑΝΟΙ,
Βόρεια Ηπειρος,
Εθνικά Θέματα,
Καταγγελίες,
Κοινωνικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου