20 Ιανουαρίου 2019
Στρατηγόπουλος: «Μπορεῖ νὰ βγεῖ ἕνα ψευτοκρατίδιο Μακεδονία. Τὰ μεγάλα ἀφεντικὰ τῆς γῆς θέλουν νὰ φτιάξουν ὅπως θέλουν τὴν ἱστορία. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο καταπίπτει καὶ διαλύεται ὁλόκληρο»
Ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ πατρὸς Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου,
ἀπὸ τὴν ἀνάλυση Συναξαρίων πού πραγματοποίησε σὲ σπουδαστὲς 23/02/08.
Τὰ σύγχρονα πολιτικὰ δρώμενα ἔχουν ἄλλες ἀντιλήψεις γιὰ τὴν γεωγραφία τοῦ κόσμου καὶ τῆς ἱστορίας. Δὲν πειράζει, θὰ κατακαοῦν στὴν φωτιὰ ὅλα αὐτὰ τὰ γελοῖα πράγματα. Ξέρετε, ὅ,τι μοντέλο ἀναποδιασμένο καὶ στραβὸ βγεῖ, καίγεται στὴν ἀχλὴ τῆς ἱστορίας. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο καὶ στηρίζεται σὲ ψεύτικα πόδια, μέσα ἀπὸ κάποιες ἱστορικὲς συγκυρίες καὶ ζυμώσεις, δὲν ξέρω πῶς γίνεται, διαχρονικὰ μετὰ ἀπὸ πολὺ καιρὸ καταπίπτουν καὶ διαλύονται ὁλόκληρες. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο καταπίπτει. Ἂν μετελετήσετε τὴν ἱστορία τοῦ κόσμου, θὰ τὸ συλλάβετε αὐτὸ.
Πρώτη φορὰ τὸ συνέλαβα ὡς ἱστορικὸ γεγονὸς, ὅταν διάβαζα τὴν ἱστορία τοῦ Τόϊνμπι. Αὐτοῦ τοῦ Ἀμερικάνου μελετητοῦ καὶ ἱστορικοῦ Ἄρνολντ Τόϊνμπι γιὰ τὴν ἱστορία τῶν πολιτισμῶν. Αὐτὸς κάνοντας τὴν ἀνάλυση τῶν πολιτισμῶν, εἶπε ὅτι ὅσοι πολιτισμοὶ ἦταν στηριγμένοι σὲ ψεύτικα... καὶ πλαστὰ μεγέθη, διαχρονικὰ κατέρρευσαν ὅλοι. Τὸ ἀποδεικνύει μὲ ἱστορικὴ ἐμπειρία, κάνει ἐπιστήμη ὁ ἄνθρωπος. Λέει: αὐτός - αὐτός, μικροὶ – μεγάλοι πολιτισμοί, κράτη ἢ κρατίδια. Kαὶ αὐτὸ ἐκεῖνος τὸ ἔλεγε νόμο, εἶναι νόμος τῆς ἱστορίας καὶ εἶναι ἀληθινὸς αὐτὸς ὁ νόμος τῆς ἱστορίας. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο, ὅ,τι στηρίζεται σὲ ψεύτικα πόδια, μιά μέρα καταρρέει.
Δηλαδὴ μπορεῖ τώρα αὐτὴ ἡ ἱστορία νὰ μᾶς πονάει, νὰ βγεῖ ἕνα ψευτοκρατίδιο ποὺ λέγεται Μακεδονία κτλ ἂς γίνει ὅ,τι γίνει ἐντάξει, ὑπάρχουν βλέπετε καὶ τὰ μεγάλα ἀφεντικὰ τῆς γῆς ποὺ θέλουν τὴν ἱστορία ὅπως τὴν θέλουν αὐτοὶ νὰ τὴν φτιάξουν, ἂς τὴν φτιάξουν. Ἀλλὰ πέρα ἀπ΄ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἂς τὴν ἀφήσω στὴν ἄκρη, δὲν τὴν ἀφήνω ἀλλὰ ἂς τὴν ἀφήσω, ἀξιοποιώντας καὶ τὴν νόμο τοῦ Τόϊνμπι, δὲν μπορεῖ κάτι νὰ κρατήσει πολλὰ χρόνια ἢ πολλοὺς αἰῶνες. Καταρρέει κάπου, γιατί δὲν ἔχει ἐρείσματα.
Αὐτὸ εἶναι νόμος ἱστορικός τίποτε ἄλλο, τὸ λέω ἔτσι γιατί ἐγὼ δὲν ἔχω καμμιὰ ἀγωνία. Καὶ ξέρετε, ἐμεῖς τὴν Ἄνω Ἱερουσαλὴμ ἐπιζητοῦμε, ἀλλὰ δὲν σημαίνει ὅτι δὲν σεβόμαστε τὴν Ἱστορία, τὴν Πατρίδα μας, τὰ γεγονότα, τὸ ψέμα τὴν ἀλήθεια, ἀλλοίμονο. Δὲν λέμε εἴμαστε τῆς Ἄνω Ἱερουσαλὴμ «γαία πυρὶ μιχθήτω», ἀλλ΄ ἐπειδὴ ἀκριβῶς ἀγαπᾶμε τὸν τόπο αὐτὸν καὶ τὸν κάθε τόπο ποὺ ἔχει θεμέλια σ΄ ἕναν τόπο, δὲν φοβόμαστε ποὺ θὰ καταλυθεῖ τίποτε, τὴν ἀπιστία μας νὰ φοβόμαστε. 400 χρόνια ἡ Ἑλλάδα ἔχει ἀπόδειξη, δὲν κατελύθη τίποτε ἀπ΄ τὸ κάλλος της μετὰ ἄρχισαν οἱ κίνδυνοι. Ἔμεινε ὅ,τι ἔμεινε, πῶς ἔμεινε. Γιατί ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ πρωτογενῶς εἶχε ρίζα, εἶχε θεμέλια στὴν ρίζα τῶν αἰώνων. Δὲν μπόρεσε αὐτὴ ἡ ρίζα νὰ κατακαεῖ. Ἕνας ἐμπρηστὴς ὅσο νὰ κατέβει, δὲν θὰ κατέβει στὶς ρίζες τῶν αἰώνων νὰ τὶς ξεριζώσει, ξεριζώνει τὰ πρόχειρα πράγματα ποὺ εἶναι ἐπὶ ἀνέμου σαλευόμενα.
Ἄρα, ἱστορικὰ ἀφήνοντας προσωρινὰ καὶ κακῶς τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ εἶναι Ἐκείνη ποὺ ἐνεργεῖ τὰ πάντα, ἀξιοποιώντας καὶ τὴν ὁριζόντια ἱστορικὴ ἐμπειρία, τὴν εἶπα Ἄρνολντ Τόϊνμπι πεῖτε την ὅπως θέλετε, ἀλλὰ εἶναι ἐπιστήμη τὸ ἀποδεικνύει. Δὲν μπορεῖ κάτι ποὺ εἶναι ἀληθινὸ νὰ ξεριζωθεῖ ἢ κάτι ψεύτικο νὰ θεμελιωθεῖ, γι΄ αὐτὸ δὲν φοβᾶμαι. Νὰ γίνει ὅ,τι μπορεῖ νὰ γίνει, νὰ μὴν ὑπάρχει ψέμα, ἀλλὰ ὑπάρχουν αὐτοὶ οἱ πλανεμένοι κοσμοκράτορες τῆς γῆς ποὺ θέλουν νὰ ἔχουν τὰ δικά τους μοντέλα γιὰ τὸν κόσμο, γιὰ τὰ Βαλκάνια. Ἁπλῶς παίζουν τὴν δική τους τραγωδία καὶ τὸ κεφάλι τους παίζουνε δηλαδή. Αὐτοὶ ὅλοι θὰ φύγουνε καὶ θὰ παραμείνουνε στιγματισμένοι ἀπὸ τὴν ἱστορικὴ ἐμπειρία τοῦ κόσμου τίποτε ἄλλο. Καὶ τὰ ΝΑΤΟ θὰ διαλυθοῦνε καὶ ὅλοι οἱ ψεῦτες θὰ διαλυθοῦνε.
Ἄρα, νὰ γίνει ὅ,τι μπορεῖ νὰ γίνει, χωρὶς ἀγωνία ὅμως νὰ κάνουμε τὸ καλύτερό μας. Νὰ μὴν πουλήσουμε τὸν τόπο μας ἀλλὰ χωρὶς ἀγωνία. Ἀπὸ ΄κεῖ καὶ μετὰ θὰ λειτουργήσουν οἱ νόμοι τῆς Χάρης τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ νόμος τοῦ Τόϊνμπι κατὰ τὸ κοσμικὸ τὸ μέρος. Γι΄ αὐτὸ δὲν ἔχω ἀγωνία, νὰ γίνει ὅμως τὸ καλύτερο χωρὶς ἀγωνία, μὴ μᾶς πιάνει τρέμουλο δηλαδή. Ἄνω – Κάτω Μακεδονία, ἀνωπαρακάτω Μακεδονία, δὲν ξέρω τί θὰ ποῦν ἐκεῖ πέρα, δὲν θέλω νὰ μᾶς κοροϊδεύουνε, ἀλλὰ τὸ ψέμα πάντοτε καταπίπτει.
Μετέφερα τὴν θεωρία τοῦ Τόϊνμπι στὴν Μακεδονία... Δὲν ἀπαιτῶ ἀπὸ κανέναν λαὸ νὰ μάθει Ἑλληνικὰ μὲ τὸ ζόρι. Ἐμένα μὲ ἐνδιαφέρει ἡ ἐντιμότητα καὶ ἡ εὐθύτητα, τίποτε ἄλλο καὶ ἂς μιλάει ὅ,τι γλώσσα θέλει. Δὲν εἶμαι γλωσσολάτρης, οὔτε Ἑλληνολάτρης. Οὔτε ἀπαιτῶ ἀπὸ κάποιον λαὸ ποὺ ἔχει ἄλλη συνείδηση, νὰ ἔχει ἄλλη συνείδηση. Ἡ ἀλήθεια μὲ ἐνδιαφέρει μόνο τίποτε ἄλλο. Νὰ ἐπιβάλω ἕνα ἄλλο μέγεθος ζωῆς πάνω τους; Ἄλλη γλώσσα; Συγγνώμη καὶ στὴν Μικρὰ Ἀσία οἱ Καραμανλῆδες δὲν πολυμιλοῦσαν ἑλληνικά, ἑλληνικὰ μὲ τουρκικοὺς χαρακτήρας γράφανε. Παρέμειναν βαθύτατα Ἕλληνες μὲς στὴν συνείδησή τους. Ἐκεῖ εἶναι τὸ κριτήριο; [Οἱ Καραμανλῆδες] ἦρθαν στὴν Ἑλλάδα καὶ μάθαν μερικὰ ἑλληνικὰ καὶ σπαστὰ τὰ μάθαν καὶ τὰ λένε μέχρι σήμερα. Τούρκικα μιλοῦσαν, Ἕλληνες ἦταν, Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ἦταν, ἀκολουθίες στὰ τούρκικα ἔκαναν. Δὲν μὲ πειράζει αὐτό, ρωμηοὶ ἦταν. Ἀκρότατο ὑπόδειγμα, ἀλλὰ γιατί ὄχι; Μὲ ἐνδιαφέρει ἡ εὐθύτητα καὶ ἡ ἐντιμότητα τῆς ἱστορικῆς πραγματικότητας.
…Κάνω μία θεολογικὴ ὁμιλία γιὰ τοὺς Ἁγίους. Πῆρα ἀφορμὴ καὶ εἶπα [ὅτι] στὸ τέλος – τέλος δὲν μὲ νοιάζει, καὶ εἶπα γιατί δὲν μὲ νοιάζει. Γιατί ἂν δὲν ἰσχύσει ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ἱστορικὴ πραγματικότητα, ἀπὸ ΄κεῖ καὶ μετὰ ὑπάρχουν δυό ἄλλα πράγματα ποὺ ὑπερισχύουν αὐτῶν τῶν πραγμάτων. Θέλω νὰ ἰσχύσει ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ἱστορικὴ πραγματικότητα, ἀλλὰ ἐπειδὴ ζῶ καὶ εἶμαι μέσα στὴν Ἐκκλησία, εἶπα δὲν μὲ νοιάζει, τὸ τόλμησα γιὰ δύο λόγους. Πίσω ἀπ΄ ὅλα ὑπάρχει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, ὁτιδήποτε ἄδικο Ἐκεῖνος τὸ ἀποκαθιστᾶ μὲ ἄλλο τρόπο, μὲ ἄλλες διαδικασίες καὶ μίλησα ἀπ΄ τὰ ἀνθρώπινα γιὰ τὸν νόμο τοῦ Τόϊνμπι σᾶς μίλησα ἀνθρώπινα. Γι΄ αὐτὸ εἶπα δὲν μὲ νοιάζει, τὸ ἀποτέλεσμα θὰ ΄ρθει διαχρονικὰ μετὰ μετὰ ἀπὸ πόσο καιρὸ δὲν ξέρω, ἀλλὰ τέτοια ψευτοσυστήματα πάντοτε διαχρονικὰ καταλύονται.
Καὶ ὑπάρχει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ πάνω ἀπ΄ ὅλα, ποὺ ἀφήνει τὸ ψέμα προσωρινὰ νὰ θριαμβεύσει, ἀπὸ τὴν ἀγάπη Του γιὰ τοὺς ψεῦτες γιὰ νὰ μὴ τοὺς διαλύσει. Ἀλλὰ τὸ ψέμμα μόνο του δὲν μπορεῖ νὰ κρατηθεῖ στὰ πόδια του. Ἄρα τέλος – τέλος δὲν μὲ νοιάζει νὰ παραμείνει τὸ στίγμα μίας ψευτιᾶς στὴν ἱστορία τους δὲν θὰ κρατήσει πολύ, αὐτὸ ξέρω. Ἐκτὸς ἂν βλέπουμε τὰ πράγματα τῆς ἱστορίας κοντόφθαλμα, καὶ τὰ βλέπουμε χωρὶς τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ξεχνώντας καὶ τὸν νόμο τοῦ Τόϊνμπι. Γιατί γράφεται ἡ ἱστορία; Εἶναι περίπτωση ποὺ ἡ ἱστορία τώρα εἶναι ἐργαλεῖο – ὄργανο γιὰ τὴν σύγχρονη πολιτικὴ καὶ ἐδῶ ἡ ἱστορία γίνεται ἐπιστήμη. Ἡ ἱστορία εἶναι ἐπιστημονικὴ ὄχι γιατί ἀναλύει τὶς κινήσεις τῶν λαῶν, [ἀλλὰ] τί συμπεράσματα βγαίνουν μέσα ἀπὸ τὶς ἀναλύσεις τῶν λαῶν μετὰ ἀπὸ συστηματικὴ ἐπιστημονικὴ ἀνάλυση. Αὐτὴ εἶναι ἡ ἐπιστήμη τῆς ἱστορίας.
Στὴν Ἑλλάδα δὲν ξέρουμε ἱστορία; Δὲν μετελετήσαμε τὶς ἱστορικὲς ψευτιὲς λαῶν πού ἰσχυρίστηκαν ψεύτικα; Δεκάδες τέτοια ἀποδείγματα ὑπάρχουν στὴν πορεία τῶν πολιτισμῶν, αὐτὸ νὰ μελετήσουμε. Ἐπικαλοῦμαι τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ σχετικῶς πρὸς τὰ ἀνθρώπινα, τὸν λόγο τῆς ἱστορικῆς ἐπιστήμης ποὺ παίρνει ἀποκορύφωμα μέσα ἀπὸ τὴν ὄχι θεωρία τοῦ Τόϊνμπι, τὴν ἀποδεικτικὴ δύναμη τῆς ἱστορίας τῶν λαῶν ποὺ παρουσιάζει ὁ Τόϊνμπι, τίποτε ἄλλο. Ἄρα δὲν φοβᾶμαι τίποτε. Τί νά φοβᾶμαι; Ἂς κάνουμε ὅ,τι θέλουν οἱ λαοὶ ἀπὸ ΄κεῖ καὶ μετά, ἁπλῶς νὰ ΄μαστε ἐμεῖς ἔντιμοι νὰ μὴ πουλήσουμε τίποτα καὶ ἂς κάνουν ὅ,τι θέλουν. Δὲν μποροῦν νὰ ἰσχύσουν, γιατί τὸ κακὸ δὲν εἶναι ποτὲ ἀθάνατο.
πηγή
ἀπὸ τὴν ἀνάλυση Συναξαρίων πού πραγματοποίησε σὲ σπουδαστὲς 23/02/08.
Τὰ σύγχρονα πολιτικὰ δρώμενα ἔχουν ἄλλες ἀντιλήψεις γιὰ τὴν γεωγραφία τοῦ κόσμου καὶ τῆς ἱστορίας. Δὲν πειράζει, θὰ κατακαοῦν στὴν φωτιὰ ὅλα αὐτὰ τὰ γελοῖα πράγματα. Ξέρετε, ὅ,τι μοντέλο ἀναποδιασμένο καὶ στραβὸ βγεῖ, καίγεται στὴν ἀχλὴ τῆς ἱστορίας. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο καὶ στηρίζεται σὲ ψεύτικα πόδια, μέσα ἀπὸ κάποιες ἱστορικὲς συγκυρίες καὶ ζυμώσεις, δὲν ξέρω πῶς γίνεται, διαχρονικὰ μετὰ ἀπὸ πολὺ καιρὸ καταπίπτουν καὶ διαλύονται ὁλόκληρες. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο καταπίπτει. Ἂν μετελετήσετε τὴν ἱστορία τοῦ κόσμου, θὰ τὸ συλλάβετε αὐτὸ.
Πρώτη φορὰ τὸ συνέλαβα ὡς ἱστορικὸ γεγονὸς, ὅταν διάβαζα τὴν ἱστορία τοῦ Τόϊνμπι. Αὐτοῦ τοῦ Ἀμερικάνου μελετητοῦ καὶ ἱστορικοῦ Ἄρνολντ Τόϊνμπι γιὰ τὴν ἱστορία τῶν πολιτισμῶν. Αὐτὸς κάνοντας τὴν ἀνάλυση τῶν πολιτισμῶν, εἶπε ὅτι ὅσοι πολιτισμοὶ ἦταν στηριγμένοι σὲ ψεύτικα... καὶ πλαστὰ μεγέθη, διαχρονικὰ κατέρρευσαν ὅλοι. Τὸ ἀποδεικνύει μὲ ἱστορικὴ ἐμπειρία, κάνει ἐπιστήμη ὁ ἄνθρωπος. Λέει: αὐτός - αὐτός, μικροὶ – μεγάλοι πολιτισμοί, κράτη ἢ κρατίδια. Kαὶ αὐτὸ ἐκεῖνος τὸ ἔλεγε νόμο, εἶναι νόμος τῆς ἱστορίας καὶ εἶναι ἀληθινὸς αὐτὸς ὁ νόμος τῆς ἱστορίας. Ὅ,τι εἶναι ψεύτικο, ὅ,τι στηρίζεται σὲ ψεύτικα πόδια, μιά μέρα καταρρέει.
Δηλαδὴ μπορεῖ τώρα αὐτὴ ἡ ἱστορία νὰ μᾶς πονάει, νὰ βγεῖ ἕνα ψευτοκρατίδιο ποὺ λέγεται Μακεδονία κτλ ἂς γίνει ὅ,τι γίνει ἐντάξει, ὑπάρχουν βλέπετε καὶ τὰ μεγάλα ἀφεντικὰ τῆς γῆς ποὺ θέλουν τὴν ἱστορία ὅπως τὴν θέλουν αὐτοὶ νὰ τὴν φτιάξουν, ἂς τὴν φτιάξουν. Ἀλλὰ πέρα ἀπ΄ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἂς τὴν ἀφήσω στὴν ἄκρη, δὲν τὴν ἀφήνω ἀλλὰ ἂς τὴν ἀφήσω, ἀξιοποιώντας καὶ τὴν νόμο τοῦ Τόϊνμπι, δὲν μπορεῖ κάτι νὰ κρατήσει πολλὰ χρόνια ἢ πολλοὺς αἰῶνες. Καταρρέει κάπου, γιατί δὲν ἔχει ἐρείσματα.
Αὐτὸ εἶναι νόμος ἱστορικός τίποτε ἄλλο, τὸ λέω ἔτσι γιατί ἐγὼ δὲν ἔχω καμμιὰ ἀγωνία. Καὶ ξέρετε, ἐμεῖς τὴν Ἄνω Ἱερουσαλὴμ ἐπιζητοῦμε, ἀλλὰ δὲν σημαίνει ὅτι δὲν σεβόμαστε τὴν Ἱστορία, τὴν Πατρίδα μας, τὰ γεγονότα, τὸ ψέμα τὴν ἀλήθεια, ἀλλοίμονο. Δὲν λέμε εἴμαστε τῆς Ἄνω Ἱερουσαλὴμ «γαία πυρὶ μιχθήτω», ἀλλ΄ ἐπειδὴ ἀκριβῶς ἀγαπᾶμε τὸν τόπο αὐτὸν καὶ τὸν κάθε τόπο ποὺ ἔχει θεμέλια σ΄ ἕναν τόπο, δὲν φοβόμαστε ποὺ θὰ καταλυθεῖ τίποτε, τὴν ἀπιστία μας νὰ φοβόμαστε. 400 χρόνια ἡ Ἑλλάδα ἔχει ἀπόδειξη, δὲν κατελύθη τίποτε ἀπ΄ τὸ κάλλος της μετὰ ἄρχισαν οἱ κίνδυνοι. Ἔμεινε ὅ,τι ἔμεινε, πῶς ἔμεινε. Γιατί ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ πρωτογενῶς εἶχε ρίζα, εἶχε θεμέλια στὴν ρίζα τῶν αἰώνων. Δὲν μπόρεσε αὐτὴ ἡ ρίζα νὰ κατακαεῖ. Ἕνας ἐμπρηστὴς ὅσο νὰ κατέβει, δὲν θὰ κατέβει στὶς ρίζες τῶν αἰώνων νὰ τὶς ξεριζώσει, ξεριζώνει τὰ πρόχειρα πράγματα ποὺ εἶναι ἐπὶ ἀνέμου σαλευόμενα.
Ἄρα, ἱστορικὰ ἀφήνοντας προσωρινὰ καὶ κακῶς τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ ποὺ εἶναι Ἐκείνη ποὺ ἐνεργεῖ τὰ πάντα, ἀξιοποιώντας καὶ τὴν ὁριζόντια ἱστορικὴ ἐμπειρία, τὴν εἶπα Ἄρνολντ Τόϊνμπι πεῖτε την ὅπως θέλετε, ἀλλὰ εἶναι ἐπιστήμη τὸ ἀποδεικνύει. Δὲν μπορεῖ κάτι ποὺ εἶναι ἀληθινὸ νὰ ξεριζωθεῖ ἢ κάτι ψεύτικο νὰ θεμελιωθεῖ, γι΄ αὐτὸ δὲν φοβᾶμαι. Νὰ γίνει ὅ,τι μπορεῖ νὰ γίνει, νὰ μὴν ὑπάρχει ψέμα, ἀλλὰ ὑπάρχουν αὐτοὶ οἱ πλανεμένοι κοσμοκράτορες τῆς γῆς ποὺ θέλουν νὰ ἔχουν τὰ δικά τους μοντέλα γιὰ τὸν κόσμο, γιὰ τὰ Βαλκάνια. Ἁπλῶς παίζουν τὴν δική τους τραγωδία καὶ τὸ κεφάλι τους παίζουνε δηλαδή. Αὐτοὶ ὅλοι θὰ φύγουνε καὶ θὰ παραμείνουνε στιγματισμένοι ἀπὸ τὴν ἱστορικὴ ἐμπειρία τοῦ κόσμου τίποτε ἄλλο. Καὶ τὰ ΝΑΤΟ θὰ διαλυθοῦνε καὶ ὅλοι οἱ ψεῦτες θὰ διαλυθοῦνε.
Ἄρα, νὰ γίνει ὅ,τι μπορεῖ νὰ γίνει, χωρὶς ἀγωνία ὅμως νὰ κάνουμε τὸ καλύτερό μας. Νὰ μὴν πουλήσουμε τὸν τόπο μας ἀλλὰ χωρὶς ἀγωνία. Ἀπὸ ΄κεῖ καὶ μετὰ θὰ λειτουργήσουν οἱ νόμοι τῆς Χάρης τοῦ Θεοῦ καὶ ὁ νόμος τοῦ Τόϊνμπι κατὰ τὸ κοσμικὸ τὸ μέρος. Γι΄ αὐτὸ δὲν ἔχω ἀγωνία, νὰ γίνει ὅμως τὸ καλύτερο χωρὶς ἀγωνία, μὴ μᾶς πιάνει τρέμουλο δηλαδή. Ἄνω – Κάτω Μακεδονία, ἀνωπαρακάτω Μακεδονία, δὲν ξέρω τί θὰ ποῦν ἐκεῖ πέρα, δὲν θέλω νὰ μᾶς κοροϊδεύουνε, ἀλλὰ τὸ ψέμα πάντοτε καταπίπτει.
Μετέφερα τὴν θεωρία τοῦ Τόϊνμπι στὴν Μακεδονία... Δὲν ἀπαιτῶ ἀπὸ κανέναν λαὸ νὰ μάθει Ἑλληνικὰ μὲ τὸ ζόρι. Ἐμένα μὲ ἐνδιαφέρει ἡ ἐντιμότητα καὶ ἡ εὐθύτητα, τίποτε ἄλλο καὶ ἂς μιλάει ὅ,τι γλώσσα θέλει. Δὲν εἶμαι γλωσσολάτρης, οὔτε Ἑλληνολάτρης. Οὔτε ἀπαιτῶ ἀπὸ κάποιον λαὸ ποὺ ἔχει ἄλλη συνείδηση, νὰ ἔχει ἄλλη συνείδηση. Ἡ ἀλήθεια μὲ ἐνδιαφέρει μόνο τίποτε ἄλλο. Νὰ ἐπιβάλω ἕνα ἄλλο μέγεθος ζωῆς πάνω τους; Ἄλλη γλώσσα; Συγγνώμη καὶ στὴν Μικρὰ Ἀσία οἱ Καραμανλῆδες δὲν πολυμιλοῦσαν ἑλληνικά, ἑλληνικὰ μὲ τουρκικοὺς χαρακτήρας γράφανε. Παρέμειναν βαθύτατα Ἕλληνες μὲς στὴν συνείδησή τους. Ἐκεῖ εἶναι τὸ κριτήριο; [Οἱ Καραμανλῆδες] ἦρθαν στὴν Ἑλλάδα καὶ μάθαν μερικὰ ἑλληνικὰ καὶ σπαστὰ τὰ μάθαν καὶ τὰ λένε μέχρι σήμερα. Τούρκικα μιλοῦσαν, Ἕλληνες ἦταν, Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ἦταν, ἀκολουθίες στὰ τούρκικα ἔκαναν. Δὲν μὲ πειράζει αὐτό, ρωμηοὶ ἦταν. Ἀκρότατο ὑπόδειγμα, ἀλλὰ γιατί ὄχι; Μὲ ἐνδιαφέρει ἡ εὐθύτητα καὶ ἡ ἐντιμότητα τῆς ἱστορικῆς πραγματικότητας.
…Κάνω μία θεολογικὴ ὁμιλία γιὰ τοὺς Ἁγίους. Πῆρα ἀφορμὴ καὶ εἶπα [ὅτι] στὸ τέλος – τέλος δὲν μὲ νοιάζει, καὶ εἶπα γιατί δὲν μὲ νοιάζει. Γιατί ἂν δὲν ἰσχύσει ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ἱστορικὴ πραγματικότητα, ἀπὸ ΄κεῖ καὶ μετὰ ὑπάρχουν δυό ἄλλα πράγματα ποὺ ὑπερισχύουν αὐτῶν τῶν πραγμάτων. Θέλω νὰ ἰσχύσει ἡ ἀλήθεια καὶ ἡ ἱστορικὴ πραγματικότητα, ἀλλὰ ἐπειδὴ ζῶ καὶ εἶμαι μέσα στὴν Ἐκκλησία, εἶπα δὲν μὲ νοιάζει, τὸ τόλμησα γιὰ δύο λόγους. Πίσω ἀπ΄ ὅλα ὑπάρχει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, ὁτιδήποτε ἄδικο Ἐκεῖνος τὸ ἀποκαθιστᾶ μὲ ἄλλο τρόπο, μὲ ἄλλες διαδικασίες καὶ μίλησα ἀπ΄ τὰ ἀνθρώπινα γιὰ τὸν νόμο τοῦ Τόϊνμπι σᾶς μίλησα ἀνθρώπινα. Γι΄ αὐτὸ εἶπα δὲν μὲ νοιάζει, τὸ ἀποτέλεσμα θὰ ΄ρθει διαχρονικὰ μετὰ μετὰ ἀπὸ πόσο καιρὸ δὲν ξέρω, ἀλλὰ τέτοια ψευτοσυστήματα πάντοτε διαχρονικὰ καταλύονται.
Καὶ ὑπάρχει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ πάνω ἀπ΄ ὅλα, ποὺ ἀφήνει τὸ ψέμα προσωρινὰ νὰ θριαμβεύσει, ἀπὸ τὴν ἀγάπη Του γιὰ τοὺς ψεῦτες γιὰ νὰ μὴ τοὺς διαλύσει. Ἀλλὰ τὸ ψέμμα μόνο του δὲν μπορεῖ νὰ κρατηθεῖ στὰ πόδια του. Ἄρα τέλος – τέλος δὲν μὲ νοιάζει νὰ παραμείνει τὸ στίγμα μίας ψευτιᾶς στὴν ἱστορία τους δὲν θὰ κρατήσει πολύ, αὐτὸ ξέρω. Ἐκτὸς ἂν βλέπουμε τὰ πράγματα τῆς ἱστορίας κοντόφθαλμα, καὶ τὰ βλέπουμε χωρὶς τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ, ξεχνώντας καὶ τὸν νόμο τοῦ Τόϊνμπι. Γιατί γράφεται ἡ ἱστορία; Εἶναι περίπτωση ποὺ ἡ ἱστορία τώρα εἶναι ἐργαλεῖο – ὄργανο γιὰ τὴν σύγχρονη πολιτικὴ καὶ ἐδῶ ἡ ἱστορία γίνεται ἐπιστήμη. Ἡ ἱστορία εἶναι ἐπιστημονικὴ ὄχι γιατί ἀναλύει τὶς κινήσεις τῶν λαῶν, [ἀλλὰ] τί συμπεράσματα βγαίνουν μέσα ἀπὸ τὶς ἀναλύσεις τῶν λαῶν μετὰ ἀπὸ συστηματικὴ ἐπιστημονικὴ ἀνάλυση. Αὐτὴ εἶναι ἡ ἐπιστήμη τῆς ἱστορίας.
Στὴν Ἑλλάδα δὲν ξέρουμε ἱστορία; Δὲν μετελετήσαμε τὶς ἱστορικὲς ψευτιὲς λαῶν πού ἰσχυρίστηκαν ψεύτικα; Δεκάδες τέτοια ἀποδείγματα ὑπάρχουν στὴν πορεία τῶν πολιτισμῶν, αὐτὸ νὰ μελετήσουμε. Ἐπικαλοῦμαι τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ καὶ σχετικῶς πρὸς τὰ ἀνθρώπινα, τὸν λόγο τῆς ἱστορικῆς ἐπιστήμης ποὺ παίρνει ἀποκορύφωμα μέσα ἀπὸ τὴν ὄχι θεωρία τοῦ Τόϊνμπι, τὴν ἀποδεικτικὴ δύναμη τῆς ἱστορίας τῶν λαῶν ποὺ παρουσιάζει ὁ Τόϊνμπι, τίποτε ἄλλο. Ἄρα δὲν φοβᾶμαι τίποτε. Τί νά φοβᾶμαι; Ἂς κάνουμε ὅ,τι θέλουν οἱ λαοὶ ἀπὸ ΄κεῖ καὶ μετά, ἁπλῶς νὰ ΄μαστε ἐμεῖς ἔντιμοι νὰ μὴ πουλήσουμε τίποτα καὶ ἂς κάνουν ὅ,τι θέλουν. Δὲν μποροῦν νὰ ἰσχύσουν, γιατί τὸ κακὸ δὲν εἶναι ποτὲ ἀθάνατο.
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Ιστορικά θεματα,
Λόγος Ορθοδοξίας,
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου