3 Ιανουαρίου 2019

Γιατί η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει πάρει ακόμη θέση στο Ουκρανικό;

Εύλογα ερωτήματα προκαλούνται από το γεγονός ότι η Εκκλησία της Ελλάδος δεν έχει πάρει ακόμη θέση στο Ουκρανικό. Ερωτήματα, όχι έκπληξη, έκπληξη θα ήταν εάν έπαιρναν την απόφαση που οφείλουν να πάρουν. 

Το αποτέλεσμα αυτής της αδράνειας ήταν να έχουμε ήδη δύο… «διαρροές» (ενδεχομένως και περισσότερες που δεν έχουν πέσει στην αντίληψή μας). Σε δύο Μητροπόλεις, στην Ιερά Μητρόπολη Ζακύνθου και στην Ιερά Μητρόπολη Φλωρίνης, μνημονεύτηκε ο σχισματικός Επιφάνιος ως «Μητροπολίτης Κιέβου και Πάσης Ουκρανίας» και όχι ο κανονικός Επίσκοπος Ονούφριος.

Είναι αδιανόητο να σκεφθεί κανείς ότι δεν γνώριζαν ότι θα υπάρξουν διαρροές. Και όμως, δεν έκαναν τίποτε να τις προλάβουν. Δεν έκαναν τίποτα να σταματήσουν την επέκταση του σχίσματος που πάει να δημιουργήσει ο κανακάρης μας Βαρθολομαίος. Δεν κάνουν τίποτα να σταματήσουν τον διωγμό που υφίστανται οι Ορθόδοξοι στην Ουκρανία. Θα πάνε όμως αύριο στους Ναούς να ευχηθούν καλλίφωνα «υπέρ της…. ευσταθείας των αγίων του Θεού Εκκλησιών»!!

Είναι αδιανόητο να σκεφθεί κανείς ότι δεν γνώριζαν ότι ο Βαρθολομαίος θα επιχειρούσε με υπόγειους τρόπους να «νομιμοποιήσει» στην ζωή της Εκκλησίας τους σχισματικούς. Θα πει αργότερα, «η Εκκλησία τους αποδέχτηκε στην πράξη, μνημόνευσαν τον προκαθήμενό τους ο τάδε, ο δείνα, ο παραπέρα». Θα πιέζει, θα εκβιάζει, θα τάζει, για να μνημονεύουν τον σχισματικό όλο και περισσότεροι, μέχρι να πουν και οι υπόλοιποι, «δεν βαριέσαι, εμείς να ΄μαστε καλά, ας δεχτούμε αυτήν την κατάσταση».

Πόσο οδυνηρό είναι αυτό το πράγμα, να βλέπουμε για άλλη μια φορά την διοικούσα Εκκλησία να ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΟΛΟΡΘΙΑ. Η Εκκλησία που κηρύττει την Αλήθεια του Ευαγγελίου να μην μπορεί, δια των ταγών της, να ξεχωρίσει δυο λογιών άχυρα σε τούτον τον ψεύτικο κόσμο, να μην μπορεί να πει αυτό είναι σωστό και αυτό είναι λάθος.

Φοβάμαι όμως ότι εδώ μπορεί να συμβαίνει κάτι πολύ χειρότερο. Φοβάμαι ότι για άλλη μια φορά η Εκκλησία της Ελλάδος θα ακολουθήσει τα ντροπιαστικά χνάρια του έκπτωτου Οικουμενικού Πατριαρχείου. Όποτε το Οικουμενικό Πατριαρχείο έσχιζε, μάτωνε, πλήγωνε, μόλυνε το Σώμα της Εκκλησίας, η Εκκλησία της Ελλάδος ακολουθούσε δουλικά από πίσω: Ημερολόγιο, Ψευδοσύνοδος Κρήτης. Δύο τεράστια πλήγματα στην Εκκλησία του Χριστού και η Εκκλησία της Ελλάδος τα στήριξε.

Επειδή έχουν ήδη υπάρξει δύο (τουλάχιστον) διαρροές που θα πρέπει να χτυπήσουν το καμπανάκι στην Εκκλησία της Ελλάδος, και επειδή ο χρόνος σε αυτήν την περίπτωση μετράει υπέρ του Βαρθολομαίου διότι θα προσπαθεί διαρκώς να προσελκύσει υποστηρικτές, εάν δεν συγκληθεί έκτακτη Σύνοδος που θα καταδικάσει τις ενέργειές του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τότε είναι σχεδόν βέβαιο ότι δρομολογείται άλλη μία ντροπιαστική υποχώρηση εκ μέρους της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος δεν μνημόνευσε τον Επιφάνιο, μνημονεύτηκε όμως σε δύο Μητροπόλεις. Όταν έχεις ένα τεράστιο θέμα σαν και αυτό και δεν είσαι διατεθειμένος να τα βάλεις με τον Βαρθολομαίο και όποιον άλλον, τότε για να το διαχειριστείς και να μην προκαλέσεις εσωτερικές αντιδράσεις ΤΟ ΧΩΡΙΖΕΙΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ. Λέγεται διγλωσσία, δεξιά-αριστερά, κυβέρνηση-αντιπολίτευση, εγελιανή διαλεκτική. Λέγεται άλλο κάνω και λέω εγώ, άλλο εσύ, για να το φέρουμε σιγά-σιγά εκεί που θέλουμε. Το είδαμε στο μάθημα των Θρησκευτικών, στα συλλαλητήρια για την Μακεδονία, το βλέπουμε και στην αναθεώρηση του Συντάγματος.

Θέλετε να δείτε άλλη μία διγλωσσία; Θα πρέπει να μας προβληματίσει το γεγονός ότι όταν όλοι γνώριζαν ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο ετοιμαζόταν να χορηγήσει αυτοκεφαλία στους σχισματικούς της Ουκρανίας, οι Μητροπολίτες των «Νέων Χωρών» έλαβαν πρόσκληση από το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να συμμετάσχουν στην λεγόμενη «σύναξη της Ιεραρχίας». Εκείνες τις ημέρες το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα συζητούσε και το θέμα της Ουκρανίας. Και ενώ θα έπρεπε να απαγορευτεί στους Ιεράρχες της Βορείου Ελλάδος να συμμετάσχουν διότι ΔΕΝ ανήκουν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά στην Εκκλησία της Ελλάδος, και διότι θα εγκλωβίζονταν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σε τετελεσμένα, «η ΔΙΣ αποφάσισε να αποσταλούν κανονικά διά της υπηρεσιακής οδού οι σχετικές προσκλήσεις που το Οικουμενικό Πατριαρχείο απέστειλε στους μητροπολίτες των Νέων Χωρών και αυτοί να πράξουν κατά βούληση.»!!! Επιπλέον (και εδώ είναι η διγλωσσία), στην εισήγησή του τότε ο Αρχιεπίσκοπος εξέφρασε λέει τους προβληματισμούς του στο θέμα της αυτοκεφαλίας στην Ουκρανία και είπε ότι το Πατριαρχείο δεν είχε λάβει ακόμη αποφάσεις στο ζήτημα αλλά ούτε είχε συζητηθεί το θέμα στην Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος. Έκανε δε το εξής ερώτημα: «είναι δυνατόν το Σώμα των Ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδος να εμφανιστεί διχασμένο μπροστά σε ένα τέτοιο ζήτημα;».

Κι όμως είναι, θα έπρεπε μάλιστα να το είχαμε καταλάβει ευθύς αμέσως όταν τέθηκε το ερώτημα, την ώρα που ταυτόχρονα επετράπη στους Μητροπολίτες να μεταβούν στο Φανάρι, και σήμερα απλά να το επιβεβαιώναμε. Είχαμε ήδη δύο διαρροές, και ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΗΝΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ η Ιερά Σύνοδος ακόμη… να «συζητήσει» το θέμα και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ακόμη… «προβληματίζεται».

Αναρωτιέται τελικά κανείς: Εκκλησία της Ελλάδος υπάρχει; 
*** 

Φαίη για το ιστολόγιο ΑΒΕΡΩΦ



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.