19 Νοεμβρίου 2018

ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου

Ο όρος είναι γνωστός στον χώρο του ποδοσφαίρου. Παλιότερα οι παίκτες έπαιζαν για την τιμή της φανέλας. Σήμερα παίζουν για την ανύψωση της τιμής τους στο χρηματιστήριο του ποδοσφαίρου. Και είναι συνήθεις οι μεταπηδήσεις των πλέον ικανών παικτών από ασθενέστερες οικονομικά επιχειρηματικές ομάδες σε άλλες, οι οποίες ελέγχονται από πανίσχυρους οικονομικά και με επιρροή και στην πολιτική σκηνή επιχειρηματίες.

Οι κομματικά αντιπαρατιθέμενοι διέδιδαν το ιδεολόγημα ότι χάσμα μέγα ιδεολογικό τους χωρίζει από τους πολιτικούς τους αντιπάλους. Και ο λαός, άδολος και απονήρευτος, το πίστευε αυτό. Και βρίσκονταν σε συνεχή σύγκρουση συγγενείς, φίλοι, γείτονες και συνεργάτες για θέματα «κομματικής ιδεολογίας». Με την πάροδο του χρόνου και ιδίως μετά τον πόλεμο έγιναν συνήθεις οι μετακινήσεις από τα εφήμερα κόμματα, τα αρχηγικά.

Κάποια εποχή υποστηρίχτηκε ότι αυτά έπαψαν να είναι αρχηγικά και έγιναν κόμματα αρχών, όπως στον λοιπό «δημοκρατικό» κόσμο της Δύσης. Ιδιαίτερα μετά την αλματώδη άνοδο του σοσιαλιστικού κινήματος, με σημαντική υστέρηση σε σχέση με χώρες της δυτικής Ευρώπης, το ιδεολόγημα περί αρχών και χαώδους ιδεολογικής διαφοράς επικράτησε με συνέπεια οδυνηρή: Τη σκληρή αντιπαράθεση, ώστε να βιώσουμε κατάσταση στα πρόθυρα εμφυλιοπολεμικού κλίματος.

Όταν οι ελπίδες για κοινωνικό μετασχηματισμό άρχισαν να εξανεμίζονται και ο λαός άρχισε να διαισθάνεται ότι υπάρχει συμπαιγνία των πολιτικών σε βάρος του, συνέβησαν νέες μετακινήσεις. «Προοδευτικοί» μεταβάλλονταν σε «συντηρητικούς» και τανάπαλιν (οι όροι δεν με εκφράζουν). Είδαμε μάλιστα και ακραίους υπέρμαχους του οικονομικού «φιλελευθερισμού» να ασπάζονται (πράγματι;) το «σοσιαλιστικό ιδεώδες»! Και αφού η κατάσταση επιδεινώθηκε σε κλίμα «πολεμικών» αντιπαραθέσεων, αλληλοκατηγοριών για διασπάθιση του δημοσίου χρήματος και προδοσία της χώρας, ξαφνικά είδαμε να συμφωνούν οι για το κατάντημα της χώρας υπαίτιοι και να συγκυβερνούν με δοτό πρωθυπουργό, που είχε την εύνοια του τραπεζικού κεφαλαίου! Μάλιστα, για να πείσουν, τον, δυστυχώς, ευκολόπιστο λαό, διακήρυξαν ότι για τη σωτηρία της πατρίδας παραμερίζουν τις ιδεολογικές τους διαφορές!

Έχει και ο λαός ευθύνη για την παθητική στάση του έναντι της συμπαιγνίας. Δεν αναφέρομαι σ’ αυτούς που συνειδητά επιλέγουν ένα από τα κόμματα εξουσίας, για να καρπωθούν οφέλη διαθέτοντας τα μόνα θεωρούμενα ουσιαστικά προσόντα στη χώρα μας, αυτά του χειροκροτητή και αφισοκολλητή. Ούτε περισσότερο αναφέρομαι στους άλλους, που μεταπηδούν, χωρίς διαδικασίες μεταγραφής, από κόμμα σε κόμμα, για να βολευτούν κάτω από οποιαδήποτε κατάσταση. Αναφέρομαι στους έντιμους πολίτες. Και υπάρχουν ακόμη, δόξα τω Θεώ, αρκετοί και απ’ αυτούς. Σύρθηκαν όμως κι αυτοί στο άθλιο «παιχνίδι» της αντιπαράθεσης για κομματικούς λόγους. Όφειλαν κάποιοι να γνωρίζουν ότι το σοσιαλιστικό κίνημα είχε υποταγεί στο αστικό καθεστώς ήδη κατά τον 19ο αιώνα, με συνέπεια την εμφάνιση του κομμουνισμού. Όφειλαν άλλοι να συνειδητοποιήσουν την πατριδοκαπηλεία και τη μονοπώληση της «θεοσέβειας».

¨Όταν ο κομμουνισμός κατέρρευσε, το αστικό καθεστώς πανηγύρισε. Αυτοπροβλήθηκε ως το μόνο, το οποίο εγγυάται την ελευθερία και την οικονομική άνοδο των κοινωνιών. Παράλληλα κατήγγειλε το κράτος ως κακό επιχειρηματία, προβάλλοντας την παταγώδη αποτυχία των κομμουνιστικών χωρών σε πλείστους όσους τομείς. Και απαλλαγμένο πλέον από το αντίπαλο δέος (ήταν πράγματι;), πέρασε σε άγρια επίθεση κατά των εργασιακών δικαιωμάτων, που είχαν αποκτηθεί, οπωσδήποτε με αγώνες, στους οποίους πρωτοπορούσαν κομμουνιστές. 

Οι ελεγχόμενοι από το διεθνές σύστημα νομής εξουσίας πολιτικοί στις δυτικές χώρες παρέδωσαν χωρίς αντίσταση την εξουσία, η οποία, υποτίθεται ότι, πηγάζει από τον λαό στο αδηφάγο κεφάλαιο. Ακόμη και οι «συντηρητικές» παρατάξεις, οι οποίες εμφανίζονταν στο παρελθόν ως προασπιστές των ιερών και των οσίων, άρχισαν να προβάλλονται ως υπέρμαχοι μιας νέας μορφής διεθνισμού, αυτής της παγκοσμιοποίησης. Σχέδιο των ισχυρών του χρήματος είναι, μετά την ενοποίηση της οικονομικής αγοράς, που οδηγεί στην εξαθλίωση ακόμη και τις οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες, να προχωρήσουν αυτοί και στην κατάργηση των συνόρων και όλων των ιδιαιτεροτήτων των λαών, όπως θρησκευτικής πίστης, φιλοπατρίας και πολιτισμού. 

Πρώην κομμουνιστές ή μαρξιστές κινούμενοι σε ομιχλώδες τοπίο, με πόθο να απολαύσουν κι αυτοί τη γλύκα της εξουσίας, κάνουν πως δεν αντιλαμβάνονται ότι ο διεθνισμός της παγκοσμιοποίησης δεν έχει ουδεμία σχέση με τον προλεταριακό της παλιάς τους ιδεολογίας, αν εμφορούνταν πράγματι απ’ αυτήν. Πάλι ο λαός πίστεψε στις αθεμελίωτες ελπίδες, που του πρόβαλαν, καθώς πόθος του είναι η κοινωνική δικαιοσύνη. Για μία ακόμη φορά εξαπατήθηκε. Η πρώτη φορά αριστερά (δεύτερη στον χώρο του ελληνισμού μετά την άνοδο του ΑΚΕΛ στην εξουσία της Κύπρου) δεν θορύβησε το διεθνές σύστημα εξουσίας. Δεν κλονίστηκε το χρηματιστήριο ούτε βέβαια μειώθηκε το χρέος της χώρας και το αδηφάγο κεφάλαιο ζητά να εκποιήσουμε τα πάντα!

Τον τελευταίο καιρό γίναμε μάρτυρες νέων μετακινήσεων πολιτικών. Στέλεχος του κυβερνώντος κόμματος μεταπήδησε στην αξιωματική αντιπολίτευση. Είχε γίνει σπουδαίος όταν, μαζί με εκπρόσωπο ιδρύματος, το οποίο εκφράζει στον τόπο μας τα γεωστρατηγικά συμφέροντα των ΗΠΑ και αποδομεί την ιστορική αλήθεια, κατεξευτέλισαν την επανάσταση του 1821 από τηλεοπτικό σταθμό, που έθεσε στη διάθεσή τους εγχώριος πλουτοκράτης. Του ιδίου ιδρύματος εκπρόσωποι μας ενημερώνουν τώρα για τα οφέλη που θα αποκομίσει η χώρα μας εκ της συμφωνίας των Πρεσπών! Γιατί άραγε διαχώρισε τη θέση του ο εν λόγω τηλεοπτικός «αστέρας» και ανανήψας προσχώρησε στην «εθνικόφρονα» παράταξη; Γιατί κάποια άλλη «φιλόπατρις» ερωτεύτηκε ξαφνικά τον «διεθνισμό της αριστεράς» και προσελθούσα απέλαβε και υπουργικό θώκο; Μήπως είναι αυτά προανακρούσματα μιας συμφωνίας, που θα οδηγήσει στην συγκυβέρνηση των κομμάτων αυτών με δοτό πάλι πρωθυπουργό, εκλεκτό του τραπεζικού κεφαλαίου;

Είναι κακή η συνεργασία; Ασφαλώς όχι αρκεί να γίνεται εν ειρήνη και ομονοία, όπως εύχεται η Εκκλησία. Πρέπει όμως να εγκαταλειφθεί το ιδεολόγημα του ιδεολογικού χάσματος. Αλλά, δυστυχώς, αυτό τρέφει την αντιπαράθεση και την ένταση του λαού, ο οποίος αδυνατεί να σκεφθεί ώριμα και να αντιληφθεί τη συμπαιγνία. ΚΙ αν πέσουν κι αυτά τα προσωπεία, τι άραγε θα ακολουθήσει; Το σύστημα εξουσίας δεν είναι αφελές.

Τμήμα της «συντηρητικής» παράταξης θα αποχωρήσει, ίνα μη μιανθεί, και θα διακηρύξει ότι παραμένει θεματοφύλακας των ιερών και των οσίων. Στο μεταξύ θα έχουν καταργηθεί, ερήμην του ελληνικού λαού, όλα τα επίμαχα άρθρα του Συντάγματος, που στέκονται εμπόδια στην πλήρη αποδόμηση της παράδοσής μας (σχέσεις Πολιτείας Εκκλησίας, σκοπός της εκπαίδευσης, ιδιωτικά πανεπιστήμια). Και από κοινού πλέον, και όχι όπως στο παρελθόν μόνο οι μεν, θα ξεκοκκαλίσουν και την εκκλησιαστική περιουσία, την οποία δεν φαίνεται να έχει αντίρρηση η Ιεραρχία της Εκκλησίας, να εκχωρήσει στην υπηρεσία του κεφαλαίου ευρισκόμενη Πολιτεία, καθιστώντας συνεταίρο της τον πλέον αφερέγγυο στη χώρα μας θεσμό! Και επικροτεί και η αξιωματική αντιπολίτευση!

Δεν θα λυπηθώ, αν διαψευσθώ. Θεωρώ πάντως πολύ πιθανό να επαληθευθούν οι προβλέψεις μου.

«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»

* Ο Απόστολος Παπαδημητρίου εἶναι διπλωματοῦχος ἠλεκτρολόγος-μηχανολόγος μηχανικός τοῦ Ἐθνικοῦ Μετσοβίου Πολυτεχνείου καί συνταξιοῦχος τῆς Δημόσιας Ἐπιχείρησης Ἠλεκτρισμοῦ.



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.