4 Νοεμβρίου 2018
Έρευνα: Όσο λιγότερο χρόνο περνούν μπροστά στην οθόνη, τόσο πιο έξυπνα γίνονται τα παιδιά
Του Γιάννη Γορανίτη
Όσο πιο πολύ δικτυώνεται ο κόσμος μας και οι άνθρωποι κάθε ηλικίας αποκτούν πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές, τόσο πολλαπλασιάζονται οι ευκαιρίες αλλά και οι κίνδυνοι. Είναι μάλλον περιττό να επισημάνουμε ότι για τις μικρότερες ηλικίες, η πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους, ειδικά αν δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες γονεϊκού ελέγχου. Δεν πρόκειται για κινδυνολογία, αλλά για κοινή διαπίστωση πολυάριθμων επιστημονικών ερευνών.
Μία ακόμη πανεπιστημιακή μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH) που υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά και οι έφηβοι μπροστά στις οθόνες έχει άμεση συσχέτιση με τις γνωσιακές λειτουργίες.
Το γενικό συμπέρασμα της εκτεταμένης μελέτης είναι ότι τα παιδιά που χρησιμοποιούν smartphones, tablets και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές στον ελεύθερο χρόνο τους για λιγότερο από δύο ώρες ημερησίως είχαν καλύτερη απόδοση σε γνωστικά τεστ αξιολόγησης σκέψης, μνήμης και γλώσσας.
Μόλις το 5% των παιδιών συμμορφώνεται με τις οδηγίες
Η μελέτη αξιολόγησε τη συμπεριφορά των 4.500 παιδιών ηλικίας 8 έως 11 ετών, ελέγχοντας τα χρονοδιαγράμματα του ύπνου τους, το διάστημα που δαπανούν μπροστά σε οθόνες και τη συχνότητα άσκησής τους. Αφού συνέκριναν τα αποτελέσματα με τις κατευθυντήριες γραμμές για την υγεία των παιδιών (τουλάχιστον μία ώρα φυσικής δραστηριότητας, λιγότερες από δύο ώρες χρόνο ψυχαγωγίας μπροστά σε οθόνη και εννέα έως έντεκα ώρες ύπνου), ανέλυσε πώς οι παράγοντες αυτοί επηρεάζουν τις διανοητικές ικανότητες των παιδιών μέσω σχετικών τεστ.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόλις το 5% των παιδιών πληροί καθημερινά και τα τρία κριτήρια, ενώ το 63% των παιδιών περνάει περισσότερο από δύο ώρες την ημέρα μπροστά από μια οθόνη. Σχεδόν στο σύνολό τους τα παιδιά αυτά εμφάνισαν χειρότερες επιδόσεις στα τεστ σκέψης, γλώσσας και μνήμης σε σύγκριση με τα παιδιά που πληρούσαν τα κριτήρια. Οι ερευνητές τονίζουν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες με μεγαλύτερο δείγμα για το συγκεκριμένο ζήτημα, προκειμένου να αναλυθεί η αιτιώδης σχέση.
Η μελέτη που διενεργήθηκε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Οτάβα και άλλων ερευνητικών κέντρων σε ΗΠΑ και Καναδά, δημοσιεύθηκε στο Lancet Παιδικής & Εφηβικής Υγείας.
Θετικός αντίκτυπος της μείωσης
Όπως σχολιάζει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Jeremy Walsh, η μείωση του χρόνου έκθεσης σε οθόνες είχε άμεσα θετικές επιδράσεις στις γνωσιακές λειτουργίες των παιδιών. Συστήνει βέβαια να μην απομακρύνονται τους απαγορεύεται εντελώς η πρόσβαση στις οθόνες, γιατί ενδέχεται να έχει αντίθετα αποτελέσματα. «Λιγότερες από δύο ώρες αναψυχής με ψηφιακές συσκευές μπορούν να αποδειχθούν ακόμη και ωφέλιμες», επισημαίνει.
Επειδή όμως τα όρια είναι λεπτά και πρέπει να τηρούνται, ο εξειδικευμένος επιστήμονας τονίζει την ανάγκη να τίθενται συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια χρήσης από τους γονείς. Η ενθάρρυνση του υγιούς ύπνου και των άλλων δραστηριοτήτων (κυρίως σωματικών) είναι εξίσου απαραίτητες με τον περιορισμό του χρόνου μπροστά στις οθόνες.
https://www.liberal.gr
το είδαμε ΕΔΩ
Όσο πιο πολύ δικτυώνεται ο κόσμος μας και οι άνθρωποι κάθε ηλικίας αποκτούν πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές, τόσο πολλαπλασιάζονται οι ευκαιρίες αλλά και οι κίνδυνοι. Είναι μάλλον περιττό να επισημάνουμε ότι για τις μικρότερες ηλικίες, η πρόσβαση σε ψηφιακές συσκευές ενέχει μεγαλύτερους κινδύνους, ειδικά αν δεν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες γονεϊκού ελέγχου. Δεν πρόκειται για κινδυνολογία, αλλά για κοινή διαπίστωση πολυάριθμων επιστημονικών ερευνών.
Μία ακόμη πανεπιστημιακή μελέτη που χρηματοδοτήθηκε από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH) που υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά και οι έφηβοι μπροστά στις οθόνες έχει άμεση συσχέτιση με τις γνωσιακές λειτουργίες.
Το γενικό συμπέρασμα της εκτεταμένης μελέτης είναι ότι τα παιδιά που χρησιμοποιούν smartphones, tablets και άλλες ηλεκτρονικές συσκευές στον ελεύθερο χρόνο τους για λιγότερο από δύο ώρες ημερησίως είχαν καλύτερη απόδοση σε γνωστικά τεστ αξιολόγησης σκέψης, μνήμης και γλώσσας.
Μόλις το 5% των παιδιών συμμορφώνεται με τις οδηγίες
Η μελέτη αξιολόγησε τη συμπεριφορά των 4.500 παιδιών ηλικίας 8 έως 11 ετών, ελέγχοντας τα χρονοδιαγράμματα του ύπνου τους, το διάστημα που δαπανούν μπροστά σε οθόνες και τη συχνότητα άσκησής τους. Αφού συνέκριναν τα αποτελέσματα με τις κατευθυντήριες γραμμές για την υγεία των παιδιών (τουλάχιστον μία ώρα φυσικής δραστηριότητας, λιγότερες από δύο ώρες χρόνο ψυχαγωγίας μπροστά σε οθόνη και εννέα έως έντεκα ώρες ύπνου), ανέλυσε πώς οι παράγοντες αυτοί επηρεάζουν τις διανοητικές ικανότητες των παιδιών μέσω σχετικών τεστ.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόλις το 5% των παιδιών πληροί καθημερινά και τα τρία κριτήρια, ενώ το 63% των παιδιών περνάει περισσότερο από δύο ώρες την ημέρα μπροστά από μια οθόνη. Σχεδόν στο σύνολό τους τα παιδιά αυτά εμφάνισαν χειρότερες επιδόσεις στα τεστ σκέψης, γλώσσας και μνήμης σε σύγκριση με τα παιδιά που πληρούσαν τα κριτήρια. Οι ερευνητές τονίζουν ότι απαιτούνται περαιτέρω μελέτες με μεγαλύτερο δείγμα για το συγκεκριμένο ζήτημα, προκειμένου να αναλυθεί η αιτιώδης σχέση.
Η μελέτη που διενεργήθηκε από επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Οτάβα και άλλων ερευνητικών κέντρων σε ΗΠΑ και Καναδά, δημοσιεύθηκε στο Lancet Παιδικής & Εφηβικής Υγείας.
Θετικός αντίκτυπος της μείωσης
Όπως σχολιάζει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Jeremy Walsh, η μείωση του χρόνου έκθεσης σε οθόνες είχε άμεσα θετικές επιδράσεις στις γνωσιακές λειτουργίες των παιδιών. Συστήνει βέβαια να μην απομακρύνονται τους απαγορεύεται εντελώς η πρόσβαση στις οθόνες, γιατί ενδέχεται να έχει αντίθετα αποτελέσματα. «Λιγότερες από δύο ώρες αναψυχής με ψηφιακές συσκευές μπορούν να αποδειχθούν ακόμη και ωφέλιμες», επισημαίνει.
Επειδή όμως τα όρια είναι λεπτά και πρέπει να τηρούνται, ο εξειδικευμένος επιστήμονας τονίζει την ανάγκη να τίθενται συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια χρήσης από τους γονείς. Η ενθάρρυνση του υγιούς ύπνου και των άλλων δραστηριοτήτων (κυρίως σωματικών) είναι εξίσου απαραίτητες με τον περιορισμό του χρόνου μπροστά στις οθόνες.
https://www.liberal.gr
το είδαμε ΕΔΩ
Κατηγορία Θέματος
Ενημέρωση,
Επιστημονικά θέματα,
Θέματα Παιδείας,
Θέματα Υγείας,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου