19 Οκτωβρίου 2015
Υπάλληλος της Coca-Cola : «Αυτά που είδαν τα μάτια μου με Τρομοκράτησαν»
Του Chris Hemmings (The Independent)
Σαν ένα κουνημένο κουτί αναψυκτικού, η οργή έχει χυθεί παντού σήμερα. Μια έρευνα από την εφημερίδα The Times περιέγραψε πώς η Coca-Cola ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο σε «ερευνες» προσπαθώντας να διαψεύσει τα α-διαψευστα.
Ειλικρινά, είναι κανείς αρκετά αφελης να πιστεύει ότι οποιαδήποτε «έρευνα» που υποδηλώνει ότι «δοχεία ζάχαρης ανθρακούχα» δεν σας αυξάνουν το λίπος, τότε είναι ηλίθιος, αλλά αυτό δεν είναι το πραγματικό πρόβλημα εδώ. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι αυτό το κάνει η Coca-Cola μέρα-νύχτα, και δεν μιλάει κανείς.
Όταν μου προσφέρθηκε η πρώτη μου «καλή δουλειά», το 2009 ήταν, για κακή μου τύχη, με την Coca-Cola Enterprises (του Ηνωμένου Βασιλείου). Ήμουν ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων.
Με ένα φορτηγό γεμάτο με όλα τα αναψυκτικά για να κατανάλωση, (Fanta, Sprite, κοκ) με σύνθημα πουλα-πουλα-πούλα.
Μου πήρε μόλις δύο ημέρες για να χάσω τον ενθουσιασμό μου.
Στόχος μου ήταν σαφής: να γνωρίσω τον πελάτη μου, να γνωρίσω τους πελάτες του πελάτη μου, να τους πουλάω ό, τι χρειάζονται και στη συνέχεια να τους πουλάω ό, τι δεν χρειάζονται.
Κατά την άφιξη στο προαύλιο χώρο ενός σταθμού βενζίνης, απογοητεύτικα, είδα ένα νεαρό αγόρι, γυρω στα 14, το πρόσωπό του ήταν φουσκωμένο και κατακόκκινο και σχεδόν αδύνατο να σταθεί όρθιος. Στο χέρι του; Ένα μπουκάλι δύο λίτρων της Sprite. Η περιεκτικότητα σε σάκχαρα της οποίας είναι 136 γραμμάρια. Αυτό είναι 144% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας !!!
Είχα γίνει μεταφορέας για την παχυσαρκία, και ένιωσα απαίσια.
Έτσι, αυτό συνεχίστηκε – μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα. Κάθε μήνα ένα νέο στόχο, νέο προϊόν ή νέα πρωτοβουλία για να «πουλήσω». Κάθε πώληση μου «σκόραρε» στο μεγάλο υπολογιστή Coke πίσω στη βάση.
Κάθε προϊόν μη εταιρικό σε ψυγείο CocaCola και η εταιρεία έστελνε απειλητικές επιστολές να συμμορφωθει ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.
Στη συνέχεια ήρθε το νέο χρυσό ποτό: το ενεργειακό ποτό. Από την εμφάνιση της Red Bull, ο τομέας αυτός αναπτύσσεται κατά εκατοντάδες ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση.
Σε συνάντηση μας είπαν για όλες τις νέες ποικιλίες της καφεΐνης γεμάτες βόμβες ζάχαρης που επρόκειτο να πλασάρουν: Ανηλεής τέσσερις γεύσεις, τρεις Μονστερ, τρεις Powerade.
Οι στόχοι μας έπρεπε να πληρούνται, και οι στόχοι μας ήταν παιδιά. «Μάθετε όπου τα μεγάλα σχολεία είναι στην περιοχή σας,» μας είπαν. «Δείξτε στα καταστήματα αυτά τα γραφήματα, διαγράμματα, στοιχεία … Τα παιδιά αγαπούν τα προϊόντα αυτά.»
Ένα 500ml Monster Ripper όχι μόνο περιέχει 47 τοις εκατό της συνιστώμενης πρόσληψης ζάχαρης μας, έχει επίσης 160mg καφεΐνης. Αυτό είναι το ισοδύναμο που έχει ένα κύπελλο και ένα μισό του καφέ, με δέκα σάκχαρα.
Οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να παραπονιούνται για τους μαθητές τους ότι είχαν παντού ενέργειακα ποτά κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, πολλά σχολεία απαγορευσαν τα ανθρακούχα ποτά από τις εγκαταστάσεις τους. Η Coke έπρεπε να αρχίσει την άρση μηχανήματων αυτόματης πώλησης στα σχολεια. Η αντίδρασή τους ήταν απλή: να τα πουλήσει εξω απο τα σχολεία.
Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων η «ενεργοποίηση» μας ήταν τρομακτική. Ως επίσημος χορηγός, καταλάβαμε πλήρως την Ολυμπιακή λαμπαδηδρομία. Εσωτερικά έγινε λιγότερο για τον φακό, αλλά περισσότερο για το πόσο το προϊόν ήταν διαθέσιμο στη διαδρομή που είχε μέσα από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Άρχισα να αμφισβητω την ηθική μας από μέσα, αλλά η απάντηση ήταν συχνά μια παθητική επιθετική «Είμαστε απλά για να προσφέρουμε στον πελάτη μια επιλογή». Με τα επίπεδα όμως της διαφήμισης, χορηγίας και branding δεν είναι μια επιλογή, ειναι περισσότερο μια υποσυνείδητη ώθηση.
Δουλέψαμε με τα τέσσερα μεγάλα σούπερ μάρκετ να προσφέρουν ευκαιρίες για Coca-Cola με πίτσα, Coca-Cola με ψημένα κοτόπουλα, Coca-Cola με κάρυ και, φυσικά, Coca-Cola με περισσότερη Coke.
Η Coca-Cola τα έχει όλα. Η μόνη μας άμυνα είναι να σταματήσουμε να τα δίνουμε σε αυτούς.
Ω – και αν πίνετε το «Βιταμινούχο Νερό» σκεφτόμενοι ότι είναι καλό για σας, σας αξίζει με το παραπάνω εκείνο το τριπλό bypass.
πηγή
Σαν ένα κουνημένο κουτί αναψυκτικού, η οργή έχει χυθεί παντού σήμερα. Μια έρευνα από την εφημερίδα The Times περιέγραψε πώς η Coca-Cola ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο σε «ερευνες» προσπαθώντας να διαψεύσει τα α-διαψευστα.
Ειλικρινά, είναι κανείς αρκετά αφελης να πιστεύει ότι οποιαδήποτε «έρευνα» που υποδηλώνει ότι «δοχεία ζάχαρης ανθρακούχα» δεν σας αυξάνουν το λίπος, τότε είναι ηλίθιος, αλλά αυτό δεν είναι το πραγματικό πρόβλημα εδώ. Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι αυτό το κάνει η Coca-Cola μέρα-νύχτα, και δεν μιλάει κανείς.
Όταν μου προσφέρθηκε η πρώτη μου «καλή δουλειά», το 2009 ήταν, για κακή μου τύχη, με την Coca-Cola Enterprises (του Ηνωμένου Βασιλείου). Ήμουν ένας αντιπρόσωπος πωλήσεων.
Με ένα φορτηγό γεμάτο με όλα τα αναψυκτικά για να κατανάλωση, (Fanta, Sprite, κοκ) με σύνθημα πουλα-πουλα-πούλα.
Μου πήρε μόλις δύο ημέρες για να χάσω τον ενθουσιασμό μου.
Στόχος μου ήταν σαφής: να γνωρίσω τον πελάτη μου, να γνωρίσω τους πελάτες του πελάτη μου, να τους πουλάω ό, τι χρειάζονται και στη συνέχεια να τους πουλάω ό, τι δεν χρειάζονται.
Κατά την άφιξη στο προαύλιο χώρο ενός σταθμού βενζίνης, απογοητεύτικα, είδα ένα νεαρό αγόρι, γυρω στα 14, το πρόσωπό του ήταν φουσκωμένο και κατακόκκινο και σχεδόν αδύνατο να σταθεί όρθιος. Στο χέρι του; Ένα μπουκάλι δύο λίτρων της Sprite. Η περιεκτικότητα σε σάκχαρα της οποίας είναι 136 γραμμάρια. Αυτό είναι 144% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας !!!
Είχα γίνει μεταφορέας για την παχυσαρκία, και ένιωσα απαίσια.
Έτσι, αυτό συνεχίστηκε – μέρα με τη μέρα, μήνα με το μήνα. Κάθε μήνα ένα νέο στόχο, νέο προϊόν ή νέα πρωτοβουλία για να «πουλήσω». Κάθε πώληση μου «σκόραρε» στο μεγάλο υπολογιστή Coke πίσω στη βάση.
Κάθε προϊόν μη εταιρικό σε ψυγείο CocaCola και η εταιρεία έστελνε απειλητικές επιστολές να συμμορφωθει ο ιδιοκτήτης του καταστήματος.
Στη συνέχεια ήρθε το νέο χρυσό ποτό: το ενεργειακό ποτό. Από την εμφάνιση της Red Bull, ο τομέας αυτός αναπτύσσεται κατά εκατοντάδες ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση.
Σε συνάντηση μας είπαν για όλες τις νέες ποικιλίες της καφεΐνης γεμάτες βόμβες ζάχαρης που επρόκειτο να πλασάρουν: Ανηλεής τέσσερις γεύσεις, τρεις Μονστερ, τρεις Powerade.
Οι στόχοι μας έπρεπε να πληρούνται, και οι στόχοι μας ήταν παιδιά. «Μάθετε όπου τα μεγάλα σχολεία είναι στην περιοχή σας,» μας είπαν. «Δείξτε στα καταστήματα αυτά τα γραφήματα, διαγράμματα, στοιχεία … Τα παιδιά αγαπούν τα προϊόντα αυτά.»
Ένα 500ml Monster Ripper όχι μόνο περιέχει 47 τοις εκατό της συνιστώμενης πρόσληψης ζάχαρης μας, έχει επίσης 160mg καφεΐνης. Αυτό είναι το ισοδύναμο που έχει ένα κύπελλο και ένα μισό του καφέ, με δέκα σάκχαρα.
Οι εκπαιδευτικοί άρχισαν να παραπονιούνται για τους μαθητές τους ότι είχαν παντού ενέργειακα ποτά κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Έτσι, πολλά σχολεία απαγορευσαν τα ανθρακούχα ποτά από τις εγκαταστάσεις τους. Η Coke έπρεπε να αρχίσει την άρση μηχανήματων αυτόματης πώλησης στα σχολεια. Η αντίδρασή τους ήταν απλή: να τα πουλήσει εξω απο τα σχολεία.
Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων η «ενεργοποίηση» μας ήταν τρομακτική. Ως επίσημος χορηγός, καταλάβαμε πλήρως την Ολυμπιακή λαμπαδηδρομία. Εσωτερικά έγινε λιγότερο για τον φακό, αλλά περισσότερο για το πόσο το προϊόν ήταν διαθέσιμο στη διαδρομή που είχε μέσα από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Άρχισα να αμφισβητω την ηθική μας από μέσα, αλλά η απάντηση ήταν συχνά μια παθητική επιθετική «Είμαστε απλά για να προσφέρουμε στον πελάτη μια επιλογή». Με τα επίπεδα όμως της διαφήμισης, χορηγίας και branding δεν είναι μια επιλογή, ειναι περισσότερο μια υποσυνείδητη ώθηση.
Δουλέψαμε με τα τέσσερα μεγάλα σούπερ μάρκετ να προσφέρουν ευκαιρίες για Coca-Cola με πίτσα, Coca-Cola με ψημένα κοτόπουλα, Coca-Cola με κάρυ και, φυσικά, Coca-Cola με περισσότερη Coke.
Η Coca-Cola τα έχει όλα. Η μόνη μας άμυνα είναι να σταματήσουμε να τα δίνουμε σε αυτούς.
Ω – και αν πίνετε το «Βιταμινούχο Νερό» σκεφτόμενοι ότι είναι καλό για σας, σας αξίζει με το παραπάνω εκείνο το τριπλό bypass.
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εγκληματικότητα,
Ενημέρωση,
Θέματα Υγείας,
Καταγγελίες,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου