15 Ιουλίου 2025

ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ;

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 
 
Είμαστε εταίροι με τους Βορειοευρωπαίους στην Ε.Ε., αλλά όποιος υπηρέτησε στις Βρυξέλλες ή έζησε στην Βόρεια Ευρώπη ασφαλώς έχει διαπιστώσει ότι διαφέρουμε πολύ από αυτούς. Θα έλεγα περισσότερα κοινά έχουμε με τους Αμερικανούς παρά με τους Βορειοευρωπαίους. Βέβαια φυλετικά ανήκουν κατά το πλείστον σε ασιατικές φυλές που μέσω Καυκάσου έφθασαν στην Β. Ευρώπη. Ομως εξαρτάται και από τον βίο τους κάτω από καταπιεστικά καθεστώτα δουλείας.
 
Από την εποχή του Διοκλητιανού και από τον 4ον αιώνα στην Ευρώπη ξεκίνησε ο Μεσαίωνας και γύρισε στην καθαρά αγροτική παραγωγή. Δηλαδή έκανε μια οπισθοδρόμηση σε σχέση με την Ελληνική αρχαιότητα, στο 1200 έως 600 π. Χ. Υποχώρησε η κεντρική εξουσία της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και οι άνθρωποι της υπαίθρου συσπειρώθηκαν γύρω από τους μεγάλους γαιοκτήμονες. Αυτοί έγιναν οι φεουδάρχες και οι μη έχοντες γη ήταν δούλοι κάτω από τον φεουδάρχη. Η παγκοσμιότητα και ο κοσμοπολιτισμός της Αθήνας αρχικά και μετά της Ρωμης υποχώρησε σε βαθμό που έθνη διαμελίστηκαν σε αυτοδιοικούμενες περιοχές κάτω από τον τοπικό φεουδάρχη. Με την επικράτηση του Χριστιανισμού η υποχώρηση έγινε βαθύτερη μετά την καταστροφή των μνημείων τέχνης και ιδιαίτερα των Βιβλιοθηκών. Τουλάχιστον 5.000 χρόνια υπολογίζουν την οπισθοδρόμηση του παγκόσμιου Πολιτισμού. 
 
Η ζωή ήταν οργανωμένη γύρω από τη γη και τον φεουδάρχη 
 
Κύριο προϊόν της φεουδαρχίας ήταν το αγροτικό. Οι δουλοπάροικοι ανήκαν στο φέουδο αυτοί και οι οικογένειες τους. Το αγροτικό προϊόν σαν φυσικό προϊόν δεν είχε τιμή που να καθορίζεται από κάποιο ας πούμε χρηματιστήριο. Αυτό ήταν προϊόν ανταλλαγής (στην διάρκεια της κατοχής ίσχυε και σε μας η ανταλλαγή «είδος με είδος»). Η γη θεωρείτο ιερή και η κοινωνία αγροτο-θεοκρατική. Ο θεός έφτιαξε τη φύση και η ιδιοκτησία ήταν θέλημα θεού. Ο εργάτης της θεϊκής γης ήταν δούλος του θεού και κατ’ επέκταση του επισκόπου και του φεουδάρχη. Λόγω αγνοίας των αιτίων καταστροφής στην καλλιέργεια προσπαθούσαν με λιτανείες και προσευχές να εξευμενίσουν το Θεό για καρποφορία. Ο κόσμος της αγροτιάς ποτέ δεν διερωτήθηκε «ποιος είναι» γιατί έγινε «δούλος» και πως θα απελευθερωθεί από τον φεουδάρχη που ζούσε σε χλιδή, ενώ αυτός και η οικογένεια του ήταν βυθισμένοι στη μιζέρια και στη λάσπη. Η παντοδυναμία της φύσεως εκφράζονταν σαν θεϊκή δεσποτεία και ο Θεός ήταν τύραννος, τιμωρός και αυστηρός όπως ο Γιαχβέ της Βίβλου, ο οποίος έγινε θεός της Ευρώπης. 
 
Οι λοιπές εργασίες μικρή σημασία είχαν λ.χ των τεχνιτών, εμπόρων κλπ μπρος στο «θεϊκή» αγροτική παραγωγή. Ο Πάπας είχε αυστηρά απαγορεύσει τον δανεισμό και θεωρούσε ανήθικη ασχολία την χρηματιστική. Τούτο είχε σαν αποτέλεσμα ο δανεισμός να περιέλθει ολοκληρωτικά στα χέρια των Εβραίων, οι οποίοι έγιναν στον Μεσαίωνα αργυραμοιβοί και τοκογλύφοι, έμποροι, βιοτέχνες και αστοί των πόλεων. Οι πόλεις είχαν κατηγορηθεί ως πηγή κάθε ακολασίας και αμαρτίας. Αυτός ήταν και ο λόγος άγριων διωγμών των Εβραίων στον Μεσαίωνα. 
 
Φεουδάρχες και Επίσκοποι είχαν στενή συνεργασία και συχνά αδέρφια ή μέλη της οικογένειας του φεουδάρχη χειροτονούνταν επίσκοποι. Ετσι ο έλεγχος (υπαρξιακός και πνευματικός) ήταν πλήρης. Ο επίσκοπος ήταν ο εκπρόσωπος του θεού στη γη και ως εκ τούτου είχε και το δικαίωμα αφαιρέσεως της ζωής του δούλου του Θεού καθώς και τον βασανισμό όταν αμάρτανε (Ιερά Εξέταση). Οι δουλοπάροικοι μεταβιβάζονταν κατά την πώληση της γης σαν εξάρτημα της.
 
Ο φεουδάρχης ήταν αριστοκράτης που εξέφραζε τις ιερές ταξιαρχίες των Σεραφείμ και Χερουβείμ στην επουράνια Ιερουσαλήμ. Διέμενε σε τεράστιο Πύργο ο οποίος ήταν φυσικά και τεχνητά προστατευμένος από εχθρούς, και διέθετε φανταστικούς κήπους, γλυπτά και έργα τέχνης. Η κατοικία του φεουδάρχη ήταν ένας παράδεισος, με διαρκή ψυχαγωγία με μουσική, χορούς, πάσης φύσεως εδέσματα, φιλοξενίες επισήμων και πλήθος υπηρετών. Σε κάποια αθέατη άκρη ζούσε το ποίμνιο, οι δουλοπάροικοι, στους οποίους απαγορευόταν να πλησιάζουν στον πύργο. Για να βγει ο δούλος εκτός του χωριού του ζητούσε την άδεια του πύργου.
 
Είχαν αυστηρά ήθη και η τιμή της γυναίκας περιορίζετο στα γεννητικά της όργανα. Όμως ο φεουδάρχης γλεντούσε πρώτος τις όμορφες δούλες παρθένες. Η αγαμία ήταν προσόν για να υπάγει κάποιος στον παράδεισο. Οι αφύσικες απαγορεύσεις δημιούργησαν σοβαρές ερωτικές ψυχώσεις και σκάνδαλα ακόμη και μεταξύ ιερωμένων (η Ορθοδοξία ήταν και αυτή υπέρ της παρθενίας της γυναίκας. Πολλά εγκλήματα συνέβησαν εξαιτίας της αφαιρέσεως της παρθενίας. Η απαγόρευση ίσχυε ως τη γενιά μου). Η παιδεία ήταν για τους ολίγους και τους γόνους των φεουδαρχών και αξιωματούχων. Τους δουλοπάροικους δίδασκαν πως θα είναι καλοί δούλοι του θεού και του φεουδάρχη. Στην αριστοκρατία πως να φέρεται με αριστοκρατικούς τρόπους.
 
Ο Καρλομάγνος υπήρξε καινοτόμος 
 
Ενας από του σημαντικούς αυτοκράτορες της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τόσο στον στρατιωτικό όσο και στον κοινωνικό τομέα. Με την επεκτατική του πολιτική και τους συνεχόμενους πολέμους κατάφερε να επεκτείνει την εξουσία του στο μεγαλύτερο μέρος της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης. Κυβέρνησε από το 768 μ.Χ έως το 814 μ.Χ και άφησε το στίγμα του στην παγκόσμια ιστορία ως ένας από τους μεγαλύτερους βασιλιάδες των Φράγκων. Η Ε.Ε έχει καθιερώσει στο πρόσωπο του την γέννηση της Ευρώπης.
 
Τον 9ον και 10ον αιώνα ξεκινά ο αστικός τρόπος ζωής από τις Ιταλικές εμπορικές και ναυτικές πόλεις (Βενετία, Γένοβα, Φλωρεντία) και γιγαντώθηκε με την άλωση της Κωνστ/λεως. Τότε έγινε μαζική μετάγγιση Ελληνικής Αναγέννησης από τους Έλληνες δασκάλους στην Ιταλία και μέσω αυτών στην λοιπή Ευρώπη καθώς και μεταφορά των έργων των Ελλήνων στη Δύση.
 
Σχολιασμός 
 
1/ Πρώτον διαφέρουμε στην ιστορία. 
Είναι ψευδές και αναληθέστατο ότι η ιστορία της Ευρώπης αρχίζει από τον Καρλομάγνο, όπως έγραψαν εκείνοι που έφτιαξαν την Ευρωπαϊκή Ιστορία. Αυτή αρχίζει από την αρπαγή της Ευρώπης από τον Δία. [Ο μύθος έχει ως εξής: Ο Ποσειδώνας και η Λιβύη απέκτησαν δύο γιους τον Βήλο και Αγήνορα. Ο Βήλος έμεινε στην Αφρική, ενώ ο Αγήνωρ ήρθε στην Ασία. Εκεί νυμφεύτηκε την Τηλέφασα και γέννησαν την Ευρώπη. Σαν μεγάλωσε έπαιζε με τις φίλες της κάποια μέρα στο λιβάδι. Εκεί έβοσκε ένας ταύρος τον οποίον πλησίασαν και καθώς τον είδε ήμερο η Ευρώπη τον χάιδεψε και μετά καβάλησε στην ράχη του. Αυτό ήταν. Τότε ο ταύρος τρέχοντας και διασχίζοντας βουνά και θάλασσες συνοδευόμενος από Τρίτωνες και Νηρηίδες έφτασε στην Κρήτη στο Ιδαίον άντρον. Εκεί παρουσιάστηκε σαν θεός βασιλιάς της Κρήτης και την νυμφεύτηκε. Σαν γαμήλιο δώρο της πρόσφερε: α/ τον Τάλω, τον τεράστιο γίγαντα που προστάτευε την Κρήτη β/ Ένα χρυσό κυνηγόσκυλο, γ/ Ένα όπλο που ποτέ δεν αστοχούσε. Μακάρι να τα εφάρμοζε η Ε.Ε] .
 
2/ Η δουλοπαροικία έκανε τον βορειοευρωπαίο πειθαρχικό και εργατικό, πειθήνιο στην ηγεσία του. Αντίθετα ο Έλληνας στερείται πειθαρχίας δύσκολα αποδέχεται τους ηγέτες του και είναι εχθρός του κράτους. Ακόμη και στην μακραίωνα υποδούλωση μας στους Τούρκους έμεινε ελεύθερος και δεν υποταχτήκαμε.
 
3/ Πέρασε και η Ελλάδα τον Μεσαίωνα της από το 12ον ως τον 8ον αιώνα π.Χ. σαν αποτέλεσμα του Τρωικού Πολέμου ή ίσως κάποιας άλλης άγνωστης αιτίας, πιθανόν κάποια φυσική καταστροφή όπως το ηφαίστειο της Σαντορίνης;
 
4/ Η λατρεία των βορειοευρωπαίων στην παραγωγή αγαθών συνεχίστηκε και στην βιομηχανική επανάσταση, η οποία ξεκίνησε από την Αγγλία και μετά ήρθε στην Ευρώπη. Αρκετοί φεουδάρχες έγιναν βιομήχανοι.
 
5/ Πυλώνες της Ευρώπης δύο: 1/ Το αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και η φιλοσοφία της Ελλάδας και 2/ Ο Χριστιανισμός της Βίβλου. Με την μαζική είσοδο των ισλαμικών πληθυσμών τρίζουν τώρα τα θεμέλια της γηραιάς ηπείρου.
 
6/ Διαφέρουμε στην θρησκεία. Εμείς Ορθόδοξοι και αυτοί Καθολικοί. Εμάς μας εξουσιάζει πνευματικά ο Πατριάρχης της Κωνστ/λεως και αυτούς ο Πάπας της Ρώμης. Χάσμα απροσμέτρητο! Η Δυτική Ευρώπη ευθύνεται για μεγάλα εγκλήματα κατά του Αρχαίου Ελληνισμού κόσμου και της Ορθόδοξης μετέπεια θρησκείας και αυτοκρατορίας του.
 
α/ Την καταστροφή του αρχαίου Ελληνικού Κόσμου από τον Μ. Θεοδόσιο (379 έως το 395 μ.Χ) και τον γιό του Αρκάδιο. Αυτοί έφεραν τον Αλάριχο και τους Βησιγότθους σε ενίσχυση για την επιβολή δια της βίας του Χριστιανισμού και την ερήμωση της Ελλάδος και εν μέρει και της Ρώμης και Ιταλίας από τα Ελληνικά μνημεία, ναούς κλπ. Ο Μ Θεοδόσιος διέταξε την σφαγή του πληθυσμού της Θεσ/νίκης το 390 μ.Χ. Αυτός ήταν ο τελευταίος αυτοκράτορας τόσο στο ανατολικό όσο και στο δυτικό ήμισυ της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Η Εκκλησία μας γιορτάζει την μνήμη του 17 Ιανουαρίου!!
 
β/ Ευθύνεται για την Δ' Σταυροφορία (1201-1204) και την καταστροφή της Κωνστ/πόλεως. Αυτή είχε σκοπό την κατάληψη της Ιερουσαλήμ μέσω μιας εισβολής στην Αίγυπτο και την Αλεξάνδρεια, αλλά παρέκκλινε και οι Σταυροφόροι κατέλαβαν τελικά την Κωνστ/πολη, καταλύοντας τη Βυζαντινή και ιδρύοντας τη Λατινική Αυτοκρατορία. Αυτή υπήρξε μια από τις αιτίες αλώσεως της Πόλης από τους Οθωμανούς Τούρκους. 
 
7/ Οι Ευρωπαίοι του Νότου έχουν διαφορετικά συμφέροντα από εκείνα των βορείων, αλλά και εντός των νοτίων υπάρχουν κραυγαλέες διαφορές (Δείτε Ισπανία και Ιταλία αλλά και την Ελλάδα που εγκατέλειψε την «κόρη» της Κυπρου στο έλεος της Τουρκίας ένεκα ΕΛΙΑΜΕΠ)
 
8/ Στην Ευρώπη ο καθένας έχει το δικό του " μπαϊράκι" και όπου λαλούν πολλοί κοκόροι (29 νάχουν υγεία) αργεί να ξημερώσει. Και τί κοκοροι!! Ανεγκέφαλοι.
 
9/ Υποχώρησε η λογική και η πολιτική σκέψη στην Ε.Ε και η Ευρώπη έγινε δογματική. Πέφτει από την μια γκαφα στην άλλη ωσάν να θέλει να αυτοκτονήσει. Αντί να ενσωματώσει την Χριστιανική Ρωσία, όπως είχε διακηρύξει ο Στρατηγός Ντε Γκωλ, η οποία Ρωσία είναι πολιτιστικό δημιούργημα της Ελληνικής Βυζαντινής αυτοκρατορίας, αυτή κήρυξε λυσσώδη πόλεμο προς χάριν της Ουκρανίας, η οποία σε τελική ανάλυση είναι Ρωσογενής. Η Ε.Ε αν δεν αλλάξει πορεία θα καταλήξει μια τριτοκοσμική χώρα. Αντίθετα, ερωτοτροπεί με το Εγκληματικό Ισλαμοφασιστικό Τουρκικό κράτος το οποίο συνεχίζει ακόμη και σήμερα τις γενοκτονίες και μακροπρόθεσμα τις σκάβει το λάκκο.
(13/7/25)
 
*Αμφικτύων ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφέας, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.