13 Ιουλίου 2025

Η επικοινωνιακή διαχείριση της μετανάστευσης

Του Δημήτρη Δημόπουλου

Το νέο κύμα, από τη Λιβύη αυτή τη φορά, της παράνομης μετανάστευσης έφερε εκ νέου στο προσκήνιο την αποτυχία της μεταναστατευτικής πολιτικής όπως χαράσσεται στις Βρυξέλλες επί δεκαετίες και ακολουθείται πιστά από όλες τις ελληνικές κυβερνήσεις άνευ αντιρρήσεων. Από την αρχή του έτους πάνω από 9.000 λαθρομετανάστες (αύξηση 350%) έχουν φτάσει στη Κρήτη, μέσω Λιβύης, με αποκορύφωμα τις τελευταίες ημέρες που σχεδόν 1500 άτομα αποβιβάστηκαν σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο. 
 
Η κυβέρνηση με τροπολογία που ψηφίστηκε ήδη από τη Βουλή ανέστειλε, για ένα τρίμηνο, το δικαίωμα υποβολής αιτήσεων ασύλου για όσους καταφθάνουν στην Ελλάδα από τη Βόρεια Αφρική. Επίσης ανήγγειλε τη δημιουργία κλειστής δομής φιλοξενίας στην Κρήτη, το ενδεχόμενο δημιουργίας και δεύτερης δομής και τέλος τη συνεργασία με τις δύο κυβερνήσεις της Λιβύης για την αποτροπή νέων μεταναστευτικών ροών. 
 
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η αναστολή του δικαιώματος υποβολής αίτησης ασύλου έχει γεωγραφικό προσδιορισμό «Βόρεια Αφρική» και δεν περιλαμβάνει όλη την ελληνική επικράτεια, όπως είχε γίνει το 2020 με την απόπειρα εισβολής από τον Έβρο. Για όσους εισέρχονται π.χ. από την Τουρκία τίποτα δεν αλλάζει. Αυτό δείχνει ότι η Κυβέρνηση ενδιαφέρεται να διαχειριστεί προσωρινά την όξυνση του προβλήματος στην Κρήτη και όχι να αντιμετωπίσει μακροπρόθεσμα τους κινδύνους για την εθνική ασφάλεια που αντιπροσωπεύει η λαθρομετανάστευση. 
 
Σύμφωνα με την τροπολογία σε όσους εισέρχονται παράνομα από τη Βόρεια Αφρική θα επιβάλλεται πενταετής φυλάκιση άνευ αναστολής έως ότου συνεργαστούν με τις ελληνικές αρχές για την επιστροφή στις πατρίδες τους. Ο νέος υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θ. Πλεύρης μας ενημέρωσε ότι στις ακτές της Λιβύης περιμένουν περί τα 3.000.000 (!) άτομα προκειμένου να διαπεραιωθούν στην ελληνική γη η οποία ταυτίζεται με τη «Γη της επαγγελίας», καθ’ ότι ευρωπαϊκό έδαφος. 
 
Χάρη στον κύριο Πλεύρη, πληροφορηθήκαμε και τις διατροφικές επιλογές πού παρέχονται στους μετανάστες των δομών φιλοξενίας, ήτοι, τρία γεύματα την ημέρα συν τρεις αραβικές πίτες συν τρία λίτρα νερό. Επιπλέον κάθε ενήλικας μετανάστης εάν δηλώσει τόπο διαμονής, διεύθυνση συγγενικού ή φιλικού προσώπου, λαμβάνει 150 ευρώ μηνιαίως, εάν όμως προτιμήσει να παραμείνει στη δομή το επίδομα μειώνεται κατά το ήμισυ, στα 75 ευρώ. 
 
Η τροπολογία προκάλεσε ήπια αντίδραση από το ΠΑΣΟΚ και θυελλώδη αντίδραση από την αριστερή αντιπολίτευση, η οποία κατηγόρησε την Κυβέρνηση για αντισυνταγματικές ενέργειες και ρατσιστικές πρακτικές ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου. Ο πρώην υπουργός Β. Βενιζέλος, επίσης, ζήτησε την απόσυρσή της επειδή ότι δεν συνάδει με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) και το Διεθνές Δίκαιο. Από την άλλη πλευρά, ο Κ. Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης ζήτησε να κηρυχθεί η Κρήτη υπό καθεστώς πολιορκίας και να βυθίζονται τα δουλεμπορικά σκάφη. 
 
Στη πραγματικότητα το μεταναστευτικό είναι ένα σύνθετο και πολύπλοκο πρόβλημα, που η αντιμετώπισή του απαιτεί διακομματικές λύσεις και προτεραιότητα στις ανάγκες του ιθαγενούς πληθυσμού έναντι των παρανόμων μεταναστών. Επιπλέον στην Ελλάδα, όπως απέδειξε και η απόπειρα εισβολής χιλιάδων μεταναστών εκ Τουρκίας το 2020 με την ενθάρρυνση του τουρκικού κράτους και παρακράτους, αποτελεί και ζήτημα εθνικής ασφάλειας. Βλέπουμε όμως τη μείζονα αντιπολίτευση (ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ) να αντιμετωπίζει το όλο θέμα με την ιδεοληψία του δικαιωματισμού, του εθνομηδενισμού και της παγκοσμιοποίησης, αγνοώντας, επιδεικτικά, τα συμφέροντα και τις ανάγκες των Ελλήνων οι οποίοι, εκτός του ότι δοκιμάζονται σκληρά την τελευταία δεκαπενταετία λόγω σκληρής λιτότητας, έχουν να αντιμετωπίσουν και τις παράπλευρες επιπτώσεις της λαθρομετανάστευσης όπως εγκληματικότητα, πολιτισμική και εθνολογική αλλοίωση κ.α. 
 
Οι οπαδοί της άνευ όρων παγκοσμιοποίησης επικαλούνται τον θεσμό του ασύλου, αγνοώντας (εσκεμμένα) ότι η Σύμβαση της Γενεύης του 1951 ορίζει ποιος πληροί τις προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί πρόσφυγας, δηλαδή ένα άτομο πού φοβάται δίωξη λόγω φυλής, πολιτικών ή θρησκευτικών πεποιθήσεων, εθνικότητας κλπ και όχι κάποιος που επιδιώκει καλύτερη ζωή επειδή στη χώρα του επικρατεί ανέχεια ή κοινωνική-πολιτική ένταση. Δυστυχώς η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την πολιτική ανοχής προς τη λαθρομετανάστευση, λόγω προσκόλλησης στο δόγμα της παγκοσμιοποίησης και του εθνομηδενισμού, έχει καταστήσει δέσμιες και τις ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων 30 ετών, οι οποίες έχουν δείξει αδικαιολόγητη σπουδή στην υιοθεσία κάθε οδηγίας ή σύμβασης, λόγου χάρη το Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου, που προέρχεται από υπερεθνικά κέντρα εξουσίας, όπως η Ε.Ε. και ο Ο.Η.Ε. 
 
Ο κ. Μητσοτάκης, που τώρα απειλεί ότι θα σκληρύνει την πολιτική του, είναι ο ίδιος που τον Φεβρουάριο του 2020 έστειλε τα ΜΑΤ στη Χίο και τη Λέσβο, επειδή οι κάτοικοι τόλμησαν να πουν ότι δεν μπορούν να βλέπουν τη γη και την περιουσία τους να καταστρέφεται από τις ορδές των παρανόμων μεταναστών και τη δημιουργία αναρίθμητων δομών φιλοξενίας (π.χ. Μόρια κλπ). Τώρα απειλεί, κατόπιν εορτής, επιδιδόμενος σε λεονταρισμούς, ότι θα στείλει πολεμικά πλοία να σταματήσουν τα δουλεμπορικά, γνωρίζοντας εκ των προτέρων πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατον εφόσον δεν υπάρχει η ανάλογη βούληση, ούτε όμως και ανάληψη πρωτοβουλίας έναντι τρίτων μερών όπως οι κυβερνήσεις ενός διαλυμένου κράτους (Λιβύη), όπου διάφοροι πολέμαρχοι έχουν αυτοανακηρυχθεί στρατάρχες, πρωθυπουργοί, κυβερνήτες και πάει λέγοντας. Too little too late, για δράση όπως λένε και οι αγγλοσάξονες! 
 
Η Ελλάδα, στη μακραίωνη πορεία της, έχει αντιμετωπίσει πολλαπλές υπαρξιακές απειλές και έχει καταφέρει να επιβιώσει έστω και με απώλειες. Αυτή τη φορά η απειλή, έχει δυστυχώς, πολλούς υποστηρικτές στο εσωτερικό με τη μορφή ενός ψευδεπίγραφου ανθρωπισμού, ο οποίος επιδιώκει να μετατρέψει τη χώρα σε χώρο, όπου στο όχι μακρινό μέλλον διάφορες εθνοτικές και θρησκευτικές ομάδες, μία εκ των οποίων θα είναι οι Έλληνες, θα συγκρούονται μεταξύ τους για την κυριαρχία. 
 
Το παράδειγμα του Λιβάνου ο οποίος κατέρρευσε πολλαπλώς στη δεκαετία του 1970 και έκτοτε αδυνατεί να συνέλθει είναι ήδη γνωστό. Εναπόκειται στον Έλληνα και τον πατριωτισμό του, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, να μην επιτρέψει την κατάρρευση του εθνικού και κοινωνικού ιστού. Ας θυμούνται το πρόταγμα του Μακρυγιάννη και ας μην επιτρέψουν να γίνει η Ελλάδα «η παλιόψαθα των εθνών». 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.