13 Νοεμβρίου 2024

Φρεσκάροντας ζοφερές μνήμες από τα νομικά τερατουργήματα της εποχής των λοκντάουν

Η φωτογραφία αυτή είχε αναρτηθεί στην σελίδα του γράφοντος στο Facebook στις 12 Νοεμβρίου 2020

Όταν οι Έλληνες διέπρεψαν ως «ψηφιακά πειραματόζωα»
 
Γράφει ο Κωνσταντίνος Ι. Βαθιώτης
 
I. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΗΝ ΚΤΗΝΩΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΥΤΟΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟ
 
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ την κτηνωδία στην οποία μας βύθισε το καθεστώς Κυριακούλη Μητσοτάκη την τρομο-σαιζόν 2020-2021.
 
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τον αυτοεξευτελισμό των πολιτών, αλλά προπάντων των νομικών, που εξαναγκάσθηκαν να συμπληρώνουν τις αυτοβεβαιώσεις της ντροπής ή να στέλνουν τα επονείδιστα SMS στις σατανικές αρχές, δίνοντας ραπόρτο στα όρνεα του Μεγάλου Αδελφού για την πρόθεση μετακίνησής τους.
 
Η υποχρέωση αυτή είχε θεσπισθεί για πρώτη φορά στις 17 Μαρτίου 2020 και για δεύτερη φορά στις 5 Νοεμβρίου 2020.
 
ΙΙ. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟΝ ΕΓΚΩΜΙΑΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΣ 13033 
 
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τον σκληρό Νεοταξίτη Κυριάκο Πιερρακάκη, ο οποίος, στην εκπομπή της Βίκυς Φλέσσα «Στα άκρα» (4.11.2020), είχε παρουσιάσει το μέτρο της υποχρεωτικής αποστoλής SMS ως ένα «εξαιρετικά πετυχημένο πείραμα», για το οποίο η Ελλάδα έλαβε τα εύσημα της Μαργκρέτε Βεστάγκερ (Margrethe Vestager), Επιτρόπου Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
 
Τότε ήταν που είχε χαρακτηρίσει το μέτρο αυτό ως μια «κατ' ουσίαν αυτορρύθμιση»: 
 
«Γνωρίζοντας ότι έπρεπε να στέλνεις μήνυμα για να βγεις, εσύ ο ίδιος πειθαρχούσες στον εαυτό σου. [...] αυτό το πείραμα, το πείραμα του 13033, ήταν μια από τις πιο πετυχημένες παρεμβάσεις του covid».
 
Κοντολογίς, οι Έλληνες διέπρεψαν ως «ψηφιακά πειραματόζωα»!
 
ΙΙΙ. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΟΥΣ ΠΡΟΘΥΜΟΥΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΤΟΛΩΝ
 
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τους αστυνομικούς που με σταματούσαν στον δρόμο για να ελέγξουν αν έχω ανταποκριθεί στο αντισυνταγματικό καθήκον ενημέρωσης των αρχών για την πρόθεση μετακίνησής μου και οι οποίοι, όταν τους επεδείκνυα τις φωτοτυπίες από τα βιβλία των συνταγματολόγων Αριστόβουλου Μάνεση και Προδρόμου Δαγτόγλου, με χτυπούσαν συγκαταβατικά στην πλάτη, λέγοντάς μου: 
«Έχετε δίκιο, αλλά εμείς εντολές εκτελούμε».
 
Όταν τους απαντούσα ότι αυτήν ακριβώς την φράση έλεγαν και επί Χίτλερ, οι αστυνομικοί με κοιτούσαν με αμηχανία.
 
Σημειωτέον ότι η Χάνα Άρεντ, στο βιβλίο της «Ο Άιχμαν στην Ιερουσαλήμ. Η κοινοτ[ο]πία του κακού»1, αφιερώνει ένα κεφάλαιο στην υπερασπιστική γραμμή του κατηγορουμένου Άντολφ Άιχμαν, συνταγματάρχη των SS και επικεφαλής του Γραφείου Εβραϊκών Υποθέσεων της Γκεστάπο, ο οποίος προσπάθησε να εμφανισθεί ως νομοταγής πολίτης που εκπλήρωνε τα καθήκοντά του, επιδεικνύοντας τυφλή υπακοή. 
 
Otto Adolf Eichmann‎‎, 1906-1962
 
Στο βιβλίο αυτό αναφέρονται τα εξής:
το να είναι κανείς νομοταγής δεν σημαίνει ότι υπακούει απλά στους νόμους, αλλά ότι ενεργεί σαν να ήταν ο νομοθέτης των νόμων στους οποίους υπακούει. Από εκεί πηγάζει και η πεποίθηση ότι χρειάζεται να ξεπερνά κανείς τη φωνή του καθήκοντος.
 
Σημαντική είναι και η ακόλουθη επισήμανση του Φίλιπ Ζιμπάρντο, καθηγητή Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, στο εκπληκτικό βιβλίο του «H επιρροή του Εωσφόρου. Πώς καλοί άνθρωποι γίνονται κακοί»:2 
«Σύμφωνα με τον Robert Jay Lifton στο Nazi Doctors, υπήρχαν οι “ζηλωτές”, που συμμετείχαν με προθυμία στη διαδικασία εξόντωσης και έκαναν ακόμα και “επιπλέον δουλειά” όσον αφορά τους φόνους, εκείνοι που εκτελούσαν τη διαδικασία περίπου μεθοδικά, και δεν έκαναν ούτε λιγότερα ούτε περισσότερα από ό,τι πίστευαν ότι έπρεπε να κάνουν, και εκείνοι που συμμετείχαν στη διαδικασία εξόντωσης, αλλά απρόθυμα».
 
Στην εποχή του κορωνοϊού φαίνεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό πολιτών αισθάνθηκαν έτσι ακριβώς: σαν νομοθέτες των νόμων της υγειονομικής τυραννίας με τους οποίους θεσπίσθηκαν όλες οι υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις. Γι’ αυτό και επέδειξαν μια πρωτοφανή συμμόρφωση στα εκάστοτε μέτρα, όσο παράλογα-απάνθρωπα κι αν ήταν, αξιώνοντας υστερικά μιαν αντίστοιχη σιδηρά πειθαρχία εκ μέρους των τρίτων: Dura lex sed lex. 
 
Την φράση αυτή (ελληνιστί: «σκληρός νόμος αλλά νόμος») μου την είχε πει μια πρόεδρος πολιτικού δικαστηρίου, όταν την είχα ρωτήσει πώς αντέχει επί τόσες ώρες ημερησίως να φορά την πουλόμασκα. 
 
Σε ό,τι αφορά τις αυτοβεβαιώσεις και SMS μετακίνησης, ο πατριάρχης του ελληνικού Συνταγματικού Δικαίου Αριστόβουλος Μάνεσης στο εγχειρίδιό του «Συνταγματικά Δικαιώματα, α΄ ατομικές ελευθερίες» έγραφε:3
 
Η εν γένει διακίνηση και κυκλοφορία στο εσωτερικό της χώρας μπορεί να ρυθμισθεί ή και περιορισθεί με νόμο ή βάσει νόμου. Βασικά όμως είναι ελεύθερη: δεν υπόκειται σε απαγορεύσεις ούτε εξαρτάται από σχετική άδεια ούτε απαιτείται, έστω, υποβολή σχετικής δήλωσης (γνωστοποίησης) προς τις αρχές εκ μέρους των πολιτών. […] Υπάρχουν όμως κράτη όπου απαιτείται άδεια κυκλοφορίας στο εσωτερικό της χώρας, ακόμη και για τους υπηκόους τους. Στην Ελλάδα παρόμοιες απαγορεύσεις, καθώς και κυκλοφορίας κατά τη νύχτα, ίσχυσαν σε συνταγματικά ανώμαλες περιόδους. Πάντως τέτοιοι έντονοι και εκτεταμένοι περιορισμοί αναιρούν την ουσία του συγκεκριμένου ατομικού δικαιώματος και αντιβαίνουν προς το άρθρο 5 παρ. 3 του Συντάγματος.
 
Αντιστοίχως, ο Πρόδρομος Δαγτόγλου στο ογκώδες έργο του «Ατομικά Δικαιώματα» σημείωνε:4
«Από την ίδια την έννοια της ελευθερίας προκύπτει ότι η άσκησή της δεν εξαρτάται από κρατική άδεια. Το ίδιο ισχύει και για την κίνηση ή εγκατάσταση προσώπου εντός της χώρας. Αντισυνταγματική θα ήταν και η επιβολή υποχρεώσεως δηλώσεως (αναγγελίας, γνωστοποιήσεως) κάθε κινήσεως, γιατί θα κατέληγε στην πράξη σε τέτοια συρρίκνωση και εξασθένιση του δικαιώματος, ώστε θα έθιγε τον ίδιο τον πυρήνα μιας ελευθερίας που το ίδιο το Σύνταγμα διακηρύσσει ως απαραβίαστη».
 
IV. ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΤΗΝ ΑΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΝΟΜΙΚΩΝ
 
ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τους δικηγόρους, τους δικαστές και τους καθηγητές Νομικών Σχολών (ιδίως του Συνταγματικού και του Ποινικού Δικαίου), που κράτησαν σφραγισμένα τα χείλη τους και δεμένα τα χέρια τους, ενώ γνώριζαν άριστα ότι η υποχρέωση γνωστοποίησης της πρόθεσης μετακίνησης στις αρχές, όπως και η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21.00 μέχρι τις 05.00, ήταν κραυγαλέα αντισυνταγματικές, παραπέμποντας σε DNA δικτατορίας.
 
Από τους εν ζωή ποινικολόγους, η Ελισάβετ Συμεωνίδου-Καστανίδου, ομότιμη καθηγήτρια Ποινικού Δικαίου της Νομικής Σχολής Α.Π.Θ., στο βιβλίο της «Προσβολές του πολιτεύματος. Άρθρα 134-137 ΠΚ», συνέδεε την απαγόρευση κυκλοφορίας με την επιβολή πραξικοπήματος5:
 
«Δεν είναι τυχαίο ότι μια από τις πρώτες ενέργειες των πραξικοπηματιών είναι κατά κανόνα η κατάληψη των ραδιοφωνικών σταθμών, η μετάδοση εντολής με την οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία των πολιτών και η απειλή ότι θα ασκηθεί βία εναντίον εκείνων που θα παραβιάσουν την εντολή».
 
V. ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΤΕΤΟΙΑ ΟΣΦΥΟΚΑΜΨΙΑ ΚΑΙ ΤΥΦΛΗ ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΑ ΓΡΑΝΑΖΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΥ ΛΕΒΙΑΘΑΝ! 
 
Το φρεσκάρισμα της τραυματικής μνήμης μας από την εποχή της λεγόμενης «πανδημίας του κορωνοϊού» αποσκοπεί στην νομική θωράκισή μας ενόψει μιας από καιρού εις καιρόν τρομολαγνικά προπαγανδιζόμενης νέας πανδημίας, για την καταπολέμηση της οποίας είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθούν εκ νέου τα δοκιμασμένα-δρακόντεια «εργαλεία» της προηγούμενης.
 
Μακάρι η πρωτοφανής οσφυοκαμψία της συμπαγούς πλειοψηφίας και, ειδικότερα, η τυφλή υπακοή της στα γρανάζια του αυταρχικού Λεβιάθαν6 να μην επαναληφθεί. 
 
Όποιος επιθυμεί να εμβαθύνει στα νομικά τερατουργήματα που συνέβησαν στην εποχή της Covid-19 μπορεί να μελετήσει τα γραφόμενα στο βιβλίο: «Από την τρομοκρατία στην πανδημία. Υποχρεωτικές ιατρικές πράξεις στον πόλεμο κατά του αόρατου εχθρού», Τρίτη επικαιροποιημένη έκδοση, Αλφειός, Αθήνα 2023.
 
Παραπομπές
 
1 Μτφ.: Α. Μπέντζα, εκδ. Θύρσος, Αθήνα 1995, σελ. 172.
2 Μτφ.: Α. Λακιώτη / Μ. Φωτοπούλου, εκδ. University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2011, σελ. 291.
3 Πανεπιστημιακές παραδόσεις, δ΄ έκδοση, εκδ. Σάκκουλα, Θεσσαλονίκη 1982, σελ. 134.
4 Εκδ. Σάκκουλα, Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 4η έκδ., 2012, σελ. 296, αριθμ. περιθ. 467.
5 Εκδ. Σάκκουλα, Θεσσαλονίκη 1988, σελ. 108.
6 Για το περίφημο πείραμα του Μίλγκραμ, αντικείμενο του οποίου ήταν η εξέταση του ζητήματος κατά πόσον ο απλός άνθρωπος είναι πρόθυμος να υπακούσει στις εντολές μιας ανώτερης αρχής βλ.: 
30 Ιαν
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.