28 Νοεμβρίου 2024

Το ασύλληπτο φαγοπότι στο ΜΕΤΡΟ και στα άλλα έργα της Θεσσαλονίκης

Γράφει ο Δημήτριος Γκιουζέλης
 
 
Λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια, έκαναν τεχνηέντως πρώτο θέμα τα 30.000 ευρώ που δόθηκαν με απευθείας ανάθεση για το λογότυπο και μπήκε σε δεύτερη μοίρα το ασύλληπτο φαγοπότι του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης το οποίο κόστισε στον Ελληνικό λαό περισσότερα από 2,082 δισ. ευρώ για μια γραμμή μόλις 9,6 χλμ..
 
Ένα υπερσύγχρονο όπως παρουσιάζεται ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα έχει την παγκόσμια πρωτοτυπία να μη συνδέει την πόλη με το αεροδρόμιο, ούτε και με τον υπεραστικό σταθμό των ΚΤΕΛ! Δηλαδή για ένα έργο που ξοδεύτηκε αυτό το ασύλληπτο ποσό των 2,082 δισ. ευρώ και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης ταλαιπωρήθηκαν και βασανίστηκαν για περισσότερα από τριάντα ολόκληρα χρόνια για την υλοποίηση του, αυτό δεν θα έχει τις βασικές συνδέσεις με τα άλλα βασικά μέσα μεταφοράς, όπως συμβαίνει σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου!
 
Θυμίζουμε πως με υπογραφή Σταϊκούρα, τον Οκτώβριο του 2023 δεσμεύτηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα αποδοθούν σε εταιρεία για το έργο - φάντασμα της υποθαλάσσιας σήραγγας της Θεσσαλονίκης, δηλαδή για ένα έργο - φάντασμα στο οποίο δεν μπήκε ούτε ένα καρφί και αποτελεί πανευρωπαϊκά το μεγαλύτερο σκάνδαλο δημοσίου έργου. 
 
Αμέσως μετά, εξαγγέλθηκε και πάλι από τον ίδιο υπουργό, ο Flyover, ένα προβληματικό έργο με τεράστιες αδυναμίες υλοποίησης, που δημιούργησε τεράστια προβλήματα στο λαό της Θεσσαλονίκης. Ποιο είναι το προβλεπόμενο κόστος για την πολυδιαφημισμένη υπεριπτάμενη λεωφόρο στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης; 
 
Το κόστος υλοποίησης του έργου φτάνει στο ιλιγγιώδες ύψος του 1,55 δισεκατομμυρίου ευρώ, ποσό που προκύπτει αν προστεθούν οι πληρωμές διαθεσιμότητας τις οποίες θα καταβάλει το δημόσιο με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην 28ετία μεταξύ των ετών 2026 και 2052! 
 
Οι ανεκδιήγητοι κυβερνώντες μάλιστα τοποθετούν την παράδοση του Flyover (FlyNEVER) για τον Μάιο του 2027, γεγονός που εκ των πραγμάτων αποκλείεται να συμβεί. Οι αναμενόμενες παρατάσεις που θα επιτείνουν την παράταση της ταλαιπωρίας των Θεσσαλονικέων και των επισκεπτών της πόλης, θα εκτοξεύσουν σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη, το κόστος ενός αχρείαστου και επιζήμιου έργου. 
 
Η πρόταση μας, καθώς έχουν ξεκινήσει οι εργασίες, είναι η ακύρωση κατασκευής του Flyover και η αντικατάσταση του έργου με την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου στο σύνολο του, με την αύξηση των λωρίδων κυκλοφορίας και τη δημιουργία Λ.Ε.Α., έργο που μπορεί να υλοποιηθεί ευκολότερα, γρηγορότερα και με πολύ χαμηλότερο κόστος. 
 
Η βιώσιμη μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη, μπορεί και πρέπει να περιλαμβάνει την κατασκευή τραμ, όπως υπήρχε παλαιότερα, που θα συνδέσει τα περίχωρα της πόλης με το Μετρό, του οποίου η επέκταση προς Καλαμαριά θα πρέπει να ολοκληρωθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Παράλληλα θα πρέπει άμεσα να συνεχιστεί η επέκταση του προς το σταθμό των ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, στη Νέα Ευκαρπία, στον Εύοσμο, στη Σταυρούπολη και στην Τούμπα. Επίσης, είναι απαραίτητη η άμεση κατασκευή υπέργειου σιδηρόδρομου από τον τερματικό σταθμό του Μετρό στη Μίκρα, μέχρι το αεροδρόμιο και στη συνέχεια μέχρι την Περαία. 
 
Πρόταση μας είναι η αξιοποίηση του μεγάλου θαλάσσιου μετώπου της πόλης, με τη δημιουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας και την κατασκευή στάσεων που θα καλύψει αρχικά το θαλάσσιο μέτωπο από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι. Επίσης προτείνουμε την επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, με σκοπό να διαμορφωθεί μια καινούρια κουλτούρα οικολογικών μετακινήσεων και να ενισχυθεί η χρήση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς στην πόλη. 
 
Όραμα μας εδώ και πολλά χρόνια, είναι η δημιουργία τελεφερίκ στα πρότυπα της Βαρκελώνης, που θα συνδέσει την Έκθεση με την Άνω Πόλη, ένα εμβληματικό έργο που μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά στις μετακινήσεις, αλλά και να δώσει ώθηση στον τουρισμό. Για το έργο αυτό υπάρχουν οι απαραίτητες εγκρίσεις από την Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και τη Δασική Υπηρεσία. 
 
Η χρηματοδότηση του τελεφερίκ, όπως και αρκετών από τις παραπάνω προτάσεις μας, μπορεί να γίνει εφικτή από την εξοικονόμηση πόρων, από την ακύρωση του έργου της αχρείαστης, προβληματικής και πανάκριβης υπεριπτάμενης λεωφόρου στην περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. 
 
Πολιτευτής, 1ος επιλαχών στην Α' Θεσσαλονίκης 
Υπεύθυνος της Θεματικής Ομάδας Τουρισμού της ΝΙΚΗΣ 
Ιδρυτής του www.thessalonikitourism.gr



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.