2 Σεπτεμβρίου 2024

Ογδόντα χρόνια από το Ναζιστικό Ολοκαύτωμα στο Χορτιάτη Θεσσαλονίκης: Ένα από πιο φρικώδη εγκλήματα αναμένει Δικαιοσύνη!

Γράφει ο Θεοφάνης Μαλκίδης *
 
Το Ναζιστικό Ολοκαύτωμα στο Χορτιάτη Θεσσαλονίκης τη 2α Σεπτεμβρίου 1944, ακριβώς πριν από ογδόντα χρόνια, δεν αφορά μόνο ένα ακόμη ατιμώρητο έγκλημα των Γερμανών κατακτητών και των συνεργατών τους, δεν σχετίζεται μόνο με την Δικαιοσύνη που αναμένεται(….), αλλά κομίζει και μία τραγική λεπτομέρεια των σφαγών στην Ελλάδα που είναι παντελώς άγνωστη:
 
Τα Ναζιστικά κρεματόρια δεν υπήρξαν μόνο στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Ναζιστικής Γερμανίας και στα κατεχόμενα κράτη της Ευρώπης, αλλά εμφανίστηκαν και στο Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη, όταν με την πυρπόληση ενός φούρνου και ενός σπιτιού στα οποία επίτηδες είχαν εγκλωβίσει τον άμαχο πληθυσμό οι Γερμανοί Ναζί κατακτητές, δολοφόνησαν 149 ανθρώπους, γράφοντας άλλη μία μαύρη σελίδα στα εγκλήματα πολέμου και στα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. 
 
Αποφράδα ημέρα λοιπόν, αλλά ταυτόχρονα και ημέρα μνήμης και θυσίας, ημέρα απαίτησης για δικαιοσύνη είναι η 2α Σεπτεμβρίου του 1944, όταν οι Γερμανοί Nαζί με τους ελληνόφωνους συνεργάτες τους, αιματοκύλισαν και έκαψαν τον Χορτιάτη.
 
Οι Γερμανοί ετοιμαζόταν να αποχωρήσουν από την Ελλάδα, ωστόσο μέχρι και την τελευταία στιγμή δολοφονούσαν, εξαντλώντας τη βαρβαρότητα και την αγριότητά της σε αμάχους. Παρότι εξελισσόταν η oπισθοχώρηση των Γερμανών το φθινόπωρο του 1944, εκδηλώθηκε απολύτως συνειδητά εκδικητική τους μανία με μία μεγάλη σειρά σφαγών αμάχων στο Χορτιάτη , αλλά και στην υπόλοιπη κατεχόμενη Ελλάδα. Έτσι την 2α Σεπτεμβρίου 1944 περικυκλώθηκε ο Χορτιάτης από Γερμανούς στρατιώτες, αλλά και από δυνάμεις του «αποσπάσματος καταδίωξης ανταρτών» του Φριτς Σούμπερτ , γνωστού και από άλλα εγκλήματα κατά τη διάρκεια της κατοχής. Ακολούθως οι δολοφόνοι έκαναν αυτό που ήξεραν και από άλλες φρικιαστικές τους πράξεις, δηλαδή ανήκουστες δολοφονίες, βιασμούς, πλιάτσικο και πυρπολήσεις, συγκεντρώνοντας του κατοίκους του οικισμού στο στο φούρνο του Στέφανου Γκουραμάνη, όπου εκεί πυροβολήθηκαν από τους δολοφόνους, οι οποίοι στη συνέχεια έβαλαν φωτιά για να κάψουν όσους δεν είχαν ξεψυχήσει από τις σφαίρες!!!!!
 
Η ύβρις είχε ξεκινήσει με ένα αντίστοιχο δείγμα που υπήρχε και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης: οι όμηροι- μελλοθάνατοι οδηγήθηκαν στο φούρνο υπό τη συνοδεία βιολιού και μάλιστα με εύθυμους σκοπούς που έπαιζε Γερμανός στρατιώτης. «Γλεντούσαν» δηλαδή τη σφαγή των αμάχων που προετοίμαζαν!!!!!
 
Όποιος επιχειρούσε να διαφύγει από το φλεγόμενο κτήριο, τον μαχαίρωναν οι Γερμανοί και οι Έλληνες συνεργάτες οι οποίοι ως Νέρωνες έβλεπαν τα «έργα» τους. Μία άλλη ομάδα αμάχων, οι Γερμανοί την οδήγησαν στο σπίτι του Ευάγγελου Νταμπούδη, όπου κάηκαν ζωντανοί. Άλλοι εκτελέστηκαν επί τόπου όταν προσπάθησαν να διαφύγουν, ενώ (ως συνήθως) οι γυναίκες βιάστηκαν και στη συνέχεια δολοφονήθηκαν.
 
Ο απολογισμός της σφαγής, του Ολοκαυτώματος ήταν 149 νεκροί, μεταξύ αυτών 109 γυναίκες και κορίτσια και περίπου 300 σπίτια καμένα.
 
Δύο ημέρες μετά οι Γερμανοί ξαναγύρισαν για να ολοκληρώσουν το έγκλημά τους, αρπάζοντας ό,τι δεν μπόρεσαν να πάρουν την ημέρα του Ολοκαυτώματος…... 
 
Στο βιβλίο του «Μία επαίσχυντη συμφωνία και το Ολοκαύτωμα του Χορτιάτη», ο Γ. Φαρσακίδης αναφέρει, μεταξύ των άλλων τα εξής: «Η Ελληνική επίσημη ιστοριογραφία ελάχιστα έχει ασχοληθεί με την πυρπόληση του Χορτιάτη. Το ολοκαύτωμα, σαν συμβάν, απουσιάζει παντελώς τόσο από τα, κατά τα άλλα σχολαστικά στην καταγραφή, γερμανικά, όσο και τα βρετανικά αρχεία. Κι αναρωτιέται κανείς, συγκαλύπτοντας άραγε ποιους μεγαλόσχημους συνεργούς εγκλημάτων πολέμου, ποιες πολιτικές ατιμίες και προδοσίες, έχει διαγραφεί αυτή η σελίδα;».
 
Ο υπεύθυνος του Ολοκαυτώματος, ο Φριτς Σούμπερτ μετά τον πόλεμο καταδικάστηκε για τις πράξεις του και εκτελέστηκε στην Αθήνα, σε από τις μοναδικές περιπτώσεις δίκης και καταδίκης, αλλά και εκτέλεσης της ποινής, αφού το σύνολο των εγκληματιών παρέμεινε ατιμώρητο. 
 
Η συμπλήρωση ογδόντα ετών από το Ολοκαύτωμα στο Χορτιάτη αποτελεί μία υπόμνηση για τη δικαιοσύνη, αλλά και για την απόδοση των οφειλόμενων, ηθικών και άλλων, που απαιτούμε από τη Γερμανία ως υποχρέωσή της προς την πατρίδα μας. Στην υπόμνηση αυτή θα θέλαμε να έχουμε μαζί μας, ειδικά εμείς που έχουμε θύματα κατά τη διάρκεια της Κατοχής, το ελλαδικό κράτος, τα κόμματα, τους ακαδημαϊκούς θεσμούς και βεβαίως θα επιθυμούσαμε την ανάληψη της ευθύνης από τη Γερμανία. Η σιωπή, η ολιγωρία, η αδιαφορία, η Ύβρις δεν είναι γνωρίσματα της δικαιοσύνης……
 
*Ο Θεοφάνης Μαλκίδης είναι διδάκτορας του Παντείου Πανεπιστημίου, συγγραφέας του βιβλίου «Κεμαλισμός και Ναζισμός».



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.