7 Αυγούστου 2023

ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ Ή ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΣΗ

Γράφει ο Απόστολος Παπαδημητρίου
 
Η Εκκλησία εορτάζει την 6η Αυγούστου τη μεγάλη εορτή της Μεταμορφώσεως του σωτήρος Χριστού σε ανάμνηση της εμφάνισης Του ενώπιον τριών από τους μαθητές με ηλιακή λαμπρότητα, την οποία αδυνατούσαν αυτοί να αντικρύσουν, γι’ αυτό και έπεσαν κατά γης καλύπτοντας τα πρόσωπά τους. Οι εκκλησιαστικοί Πατέρες εξηγούν ότι η ενέργεια εκείνη του Χριστού σκοπό είχε να δείξει στους μαθητές την υπερφυσική δόξα Του, ώστε να τους ετοιμάσει για τα όσα θα ακολουθούσαν, καθώς προηγήθηκε του πάθους Του μόλις κατά σαράντα ημέρες. Και όμως δύο από τους τρείς αυτόπτες μάρτυρες του συμβάντος δεν βρήκαν το θάρρος να συνοδεύσουν τον Χριστό στη σταύρωση, ο ένας μάλιστα, ο Απόστολος Πέτρος, τον αρνήθηκε μπροστά σε υπηρέτες των αρχιερέων!
 
Ο Χριστός ήλθε στον κόσμο να αναζητήσει και να σώσει τον χαμένο άνθρωπο, τον βυθισμένο στην αμαρτία. Και όχι μόνο να τον σώσει, αλλά να τον οδηγήσει στη θέωση, να γίνει δηλαδή ο άνθρωπος θεός κατά χάριν. Και οι θεοί του αρχαιοελληνικού ειδωλικού στερεώματος κατέβαιναν στη γη, για να τιμωρήσουν ή να ενισχύσουν άνθρωπο, που αντιμετώπιζε υπέρμετρες δυσκολίες, κυνηγημένο είτε από άλλους ανθρώπους είτε όμως και θεούς. Κατέβαιναν όμως ως ισχυροί, αν και όχι παντοδύναμοι, όπως τους είχε διαμορφώσει η φαντασία των προγόνων μας. Γι’ αυτό και είχε τονίσει κάποιος «ανάγκα και θεοί πείθονται». Ο Χριστός, ο Υιός και Λόγος του Θεού, κατέβηκε παντελώς ανίσχυρος. Γεννήθηκε σε στάβλο, μεγάλωσε ως άσημος ξυλουργός και όταν εισήλθε στον δημόσιο βίο δεν είχε «πού την κεφαλήν κλίνη». Γι’ αυτό και η σταύρωσή Του θεωρήθηκε από τους μορφωμένους του καιρού Του μωρία. Οι άνθρωποι διαχρονικά μόνο την υλική δύναμη λογαριάζουν. 
 
Δεν θα μπορούσε ο Χριστός να πραγματοποιήσει τη Μεταμόρφωσή Του παρουσία όχι τριών μόνον μαθητών ούτε δώδεκα ούτε εβδομήντα, αλλά μπροστά σε πλήθος ανθρώπων, όπως τότε, που έθρεψε με πέντε ψωμιά και δύο ψάρια πέντε χιλιάδες άνδρες και άγνωστο αριθμό γυναικών και παιδιών; Το διαχρονικό ερώτημα εκείνων που απιστούν ή αμφιταλαντεύονται μεταξύ πίστης και απιστίας. Πρώτοι το είχαν υποδείξει εκείνοι, που τον παρέδωσαν να σταυρωθεί: «Αν είσαι γυιός του Θεού, κατέβα από τον σταυρό». Πολλοί ακόμη και σήμερα θεωρούν το θαύμα προϋπόθεση της πίστης. Όμως ο Χριστός το απέκλεισε αυτό στην παραβολή του πλουσίου, που ζήτησε από τον Αβραάμ να νεκραναστήσει τον Λάζαρο και να τον αποστείλει στα αδέλφια του, ώστε, με τη μετάνοια, να αποφύγουν τη δική του δοκιμασία. Το πλέον σημαντικό όμως, το οποίο δεν γίνεται από πολλούς κατανοητό, είναι ο σεβασμός του Θεού προς το μέγιστο αγαθό, που δώρισε στο πλάσμα Του, την ελευθερία. Η παρέμβασή Του στη ζωή μας με υπερφυσική δύναμη, κατά το πρότυπο των ειδωλικών θεοτήτων,, θα μας καθιστούσε «πρόβατα», καθώς θα τρέμαμε στη σκέψη και μόνο να παραβούμε το θέλημά Του. Αδυνατώντας να κατανοήσουμε το μέγεθος του σεβασμού του Θεού στην ελευθερία του προσώπου, υποστηρίζουμε, υπό την επήρεια των υλιστικών δοξασιών της νεωτερικότητας ότι η Εκκλησία, που θεωρείται κοσμικός οργανισμός στην υπηρεσία των κρατούντων, στοχεύει στην αστυνόμευση των «ψυχών», ώστε οι άνθρωποι να υποτάσσονται σε εξουσίες καταπιεστικές και ανελεύθερες! 
 
Έχοντας υπερεκτιμήσει τα επιτεύγματα του νου μας, που βέβαια δεν θεωρούμε δώρο του Θεού, επιχειρήσαμε κατά τους τελευταίους αιώνες, να γίνουμε θεοί όχι ακολουθώντας τις εντολές Εκείνου, που ταπεινώθηκε και υπέστη από το πλάσμα του άπειρους εξευτελισμούς, αλλά αντιστρατευόμενοι στο θέλημά Του στο όνομα δήθεν της ελευθερίας από κάθε εξαναγκασμό. Στην αρχή μείναμε εκστατικοί από τα επιτεύγματα στον τομέα της θετικής επιστήμης. Έσπευσαν τότε κάποιοι να διακηρύξουν ότι η επιστημονική πρόοδος θα επίλυε όλα τα προβλήματα των κοινωνιών (επιστημονικός μεσσιανισμός)! Σήμερα αυτό προκαλεί θυμηδία όσων ακόμη διαθέτουν την κοινή λογική, στο όνομα δήθεν της οποίας, μετά την απόρριψη των επί γης αυθεντιών απερρίφθη και η υπέρτατη Αυθεντία, ο Θεός. Η συντριπτική πλειοψηφία των συνανθρώπων μας δεν έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στα επιστημονικά επιτεύγματα! Εγωπαθείς όμως στο έπακρο και με την αίσθηση ότι έχουμε γίνει θεοί, ως διαφευντευτές του εαυτού μας και πλείστων άλλων που κατεξουσιάζουμε (αυτό το αποκρύπτουμε με επιμέλεια), επιστρέφουμε στη λατρεία ειδωλικών θεοτήτων, των μηχανών! Θέλουμε να μορφώσουμε διεθνή κοινωνία με κοινά χαρακτηριστικά και αποδοχή από μέρους των μελών της ενός «πολιτισμού» μηχανοποιημένου και πλήρως ελεγχομένου από διεθνές σύστημα εξουσίας. Στην κοινωνία αυτή ίσως τις αποφάσεις θα λαμβάνει μηχανή με νοημοσύνη, η οποία θα προβάλλεται ως αλάνθαστη. Και οι πολλοί δεν θα δύνανται να διανοηθούν ότι προϋπόθεση αυτού είναι να είναι αλάνθαστος ο προγραμματιστής της. Αλλά αυτοί που σκέπτονται μ’ αυτόν τον τρόπο για τους λαούς, διακατέχονται από άμετρη κακία για το ανθρώπινο είδος και επιδιώκουν την καταστροφή του. Δεν είναι θεοί, αλλά μαθητευόμενοι μάγοι άκρως επικίνδυνοι!
 
Ο δυτικός άνθρωπος, κατά τη νεωτερικότητα, πορεύθηκε με απύθμενο θράσος. Την εγωπάθεια, κτητική απληστία και τάση επικράτησης και διαφέντευσης πλήρωσαν με πολύ αίμα οι λαοί, όχι μόνο εκείνοι που δεν μετέχουν του δυτικού «πολιτισμού», αλλά και οι μετέχοντες. Ο δυτικός μηδενισμός υπήρξε η αιτία των μεγάλων πολέμων του εικοστού αιώνα. Τα δέχεται αυτό ο Γάλλος διανοητής Αλμπέρ Καμύ τονίζοντας ότι αυτός έπρεπε να οδηγηθεί στο εδώλιο της δίκης της Νυρεμβέργης. Βέβαια δίκαζαν οι νικητές του πολέμου, οι υπέρμαχοι δήθεν της ελευθερίας των λαών. Αλλά τα ολοκαυτώματα δύο ιαπωνικών πόλεων μαρτυρούν ότι η διαφορά τους από τους κατηγορούμενους έγκειτο στο ότι φορούσαν προσωπείο. Και η πρώτη βόμβα, στη Χιροσίμα, έπεσε την 6η Αυγούστου 1945, ημέρα που η Εκκλησία εορτάζει τη Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού. Αλλά ο Χριστός στην από τότε παραπαίουσα Δύση ήταν ένα στοιχείο φολκλορικό από το παρελθόν. Μπορεί ο Οππενχάιμερ, ο συμβαλών τα μέγιστα στην κατασκευή της ατομικής βόμβας, να αισθάνθηκε συγκλονισμό από την καταστρεπτική δυνατότητα της ανακάλυψής του και να ζήτησε να πάψουν οι περαιτέρω έρευνες. Όμως τον πλανήτη, όπως ήδη γράψαμε, διαφεντεύουν πρόσωπα, που σκέπτονται την κυριαρχία και τα κέρδη για αυτά και τον όλεθρο για τους πολλούς, που δεν είναι πρόσωπα, προορισμένα για την αιωνιότητα, στην οποία θα λάμψουν ως θεοί κατά χάριν. Είναι γι’ αυτούς αριθμοί σε μητρώα, είναι αναλώσιμοι, όπως τα υλικά αγαθά και μάλιστα παραέγιναν πολλοί στον πλανήτη μας. Γι’ αυτό και πρέπει να ληφθούν μέτρα εναντίον τους. Και λαμβάνονται. Πόλεμοι, γενικευμένοι και τοπικοί, καταλήστευση πλουτοπαταγωγικών πηγών των φτωχών χωρών, που απέκτησαν στα χαρτιά την ανεξαρτησία τους, αφαίμαξη του εισοδήματος ακόμη και των μέχρι τώρα προνομιούχων λαών των δυτικών χωρών είναι κάποια από τα μέτρα, τα οποία εντέλλονται να λαμβάνουν οι, υποτίθεται, εκλεγμένες από τους λαούς και στην υπηρεσία των λαών κυβερνήσεις. 
 
Και οι κοινωνίες, «απελευθερωμένες» από τους καταναγκασμούς του παρελθόντος οδεύουν από παραμόρφωση σε παραμόρφωση δείχνοντας, ιδιαίτερα οι δυτικές, εμφανέστατα δείγματα παρακμής και αποσύνθεσης. 
 
Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος να επιλέξει ανάμεσα στη μεταμόρφωση, θέωση κατά χάριν Θεού, ή στην παραμόρφωση, τελική κατάληξη της οποίας είναι η δαιμονοποίηση. Και δεν απέχουμε πολύ από την τελευταία. Θα συνέλθουμε; Υπάρχει ελπίδα. 
 
«ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ»



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.