22 Ιουλίου 2023

21 Ιουλίου 1974: Πώς βύθισαν οι Τούρκοι μόνοι τους το αντιτορπιλικό Kocatepe

Μιλά ο πιλότος του τουρκικού μαχητικού που συμμετείχε στον βομβαρδισμό του Kocatepe
 
Του Εμίν Τσολασάν
Μετάφραση: Σάββας Καλεντερίδης
 
Πώς βυθίσαμε το Kocatepe; Τι λέει ο πιλότος του βομβαρδιστικού
 
Συμπληρώνονται 49 χρόνια από τότε που η ίδια η τουρκική πολεμική αεροπορία βομβάρδισε και βύθισε το αντιτορπιλικό Kocatepe του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, τη δεύτερη ημέρα της επιχείρησης (21 Ιουλίου 1974). Στην ίδια αεροπορική επίθεση βομβαρδίστηκαν επίσης τα αντιτορπιλικά Adatepe και Marshal Çakmak, τα οποία υπέστησαν σοβαρές ζημιές από τις επιθέσεις των δικών μας αεροπλάνων και αναγκάστηκαν να διαφύγουν προς τη Μερσίνα. 
 
Το αντιτορπιλικό μας Kocatepe χτυπήθηκε από δικά μας αεροπορικά πυρά πριν από 49 χρόνια. Μαρτύρησαν οι 67 ναύτες μας που βρίσκονταν σε υπηρεσία στο αντιτορπιλικό που βυθίστηκε.
 
Μετά από αυτό το περιστατικό, είχα πάρει μια συνέντευξη από τον αντισμήναρχο ε.α. Zeki Kılıç, έναν από τους πιλότους μας που βομβάρδισε τα πλοία μας. Τώρα φέρνω και πάλι στο προσκήνιο τα όσα μου εκμυστηρεύθηκε ο αείμνηστος Kılıç: 
 
«Ήμουν διοικητής ομάδας στη βάση Mürted της Άγκυρας. Τα στρατεύματά μας αποβιβάστηκαν στην Κύπρο στις 20 Ιουλίου και στις 21 Ιουλίου η απόβαση συνεχιζόταν. Εκείνο το πρωί μας διέταξαν: «Μια συνοδεία εχθρικών πλοίων κατευθύνεται προς την Πάφο. Εμείς είχαμε κηρύξει εκείνη την περιοχή εμπόλεμη ζώνη. Κανένα πλοίο, φίλιο ή εχθρικό, δεν μπορούσε να μπει σε αυτήν. Τα αεροπλάνα μας φορτώθηκαν με ειδικά πυρομαχικά και βόμβες που έπρεπε να χρησιμοποιηθούν εναντίον πλοίων και απογειωθήκαμε για να χτυπήσουμε τη νηοπομπή το μεσημέρι.
 
Επικεφαλής της πρώτης ομάδας είναι ο επισμηναγός Namık Kemal Asıcı. Εγώ ήμουν ο αρχηγός της δεύτερης ομάδας…
 
Για τις περιπτώσεις προσβολής ναυτικών στόχων, πάντα υπήρχε ένας ειδικά εκπαιδευμένος συνάδελφός μας, ο οποίος είχε την αποστολή μας καθοδηγεί. Ακόμα και αν υπήρχαν είκοσι πλοία στη θάλασσα, ο εκπαιδευμένος συνάδελφος μας καθοδηγούσε και έτσι μπορούσαμε να χτυπήσουμε το πλοίο που μας υποδείκνυε, χωρίς να βλάψουμε τα φίλια πλοία.
 
Από το Κέντρο Επιχειρήσεων στην Άγκυρα λάβαμε την εξής διαταγή: «Βυθίστε όλα τα πλωτά που θα εντοπίσετε να πλέουν και εκείνα που πλησιάζουν προς το λιμάνι της Πάφου».
 
Στα δικά μας πλοία όμως δεν είχε τοποθετηθεί αξιωματικός σύνδεσμος με την αεροπορία!
 
Απογειωθήκαμε προς Πάφο, ανοίξαμε το γκάζι στον αέρα. Χρειάζονται 24 λεπτά από την Άγκυρα μέχρι την Πάφο. Ένα αντιτορπιλικό εκτοξεύει εναντίον μας αντιαεροπορικά. Ωστόσο, ο στόχος μας δεν ήταν εκείνο το πλοίο που εκτόξευσε εναντίον μας αντιαεροπορικά πυρά. Ο στόχος μας ήταν η νηοπομπή που είχε προορισμό την Πάφο. Γι’ αυτό δεν επιτεθήκαμε σε εκείνο το πλοίο που εκτόξευσε εναντίον μας πυρά.
 
Εδώ ξεκινούν τα πράγματα. Εντοπίσαμε τρία πολεμικά πλοία τα οποία βρίσκονταν σε άμεση γειτνίαση με την Πάφο. (Kocatepe, Adatepe, Marshal Cakmak.)
 
Τους είδαμε με τα μάτια μας. Ήταν σχεδόν μέσα στο λιμάνι. Εκτόξευσαν εναντίον μας αντιαεροπορικά πυρά. Όπως συμβαίνει στις ταινίες, βλέπαμε να εκρήγνυνται γύρω μας τα αντιαεροπορικά πυρά. Κάναμε βυθίσεις εναντίον τους. Πρώτα εκτοξεύσαμε ρουκέτες και μετά βόμβες.
 
Την τελευταία στιγμή είδαμε ότι αυτά τα πλοία είχαν τουρκική σημαία. Κανείς όμως δεν μας είπε «Αυτά είναι τουρκικά πλοία, μην πυροβολείτε».
 
Μας τελείωσαν τα πυρομαχικά, μας τελείωσαν τα καύσιμα και γυρίσαμε στη βάση μας. Όμως, επειδή την τελευταία στιγμή είχαμε δει την τουρκική σημαία, γυρίσαμε πίσω με μεγάλη ανησυχία και πίκρα.
 
Μέχρι να προσγειωθούμε αναρωτιόμασταν αν τα πλοία ήταν δικά μας, αλλά από την άλλη λέγαμε ότι αυτό αποκλείεται, αφού η περιοχή είχε κηρυχτεί εμπόλεμη ζώνη.
 
Πάντως δεν υπήρχε επικοινωνία μέσω ασυρμάτων μεταξύ των πολεμικών μας πλοίων και των αεροσκαφών μας…
 
Επιστρέψαμε στη βάση μας και είπαμε στους διοικητές μας ότι είδαμε την τουρκική σημαία στα πλοία που χτυπήσαμε.
 
Είπαν να το ερευνήσουμε. Μετά από λίγο μας είπαν και πάλι ότι πρόκειται για ελληνικά πλοία και ήρθε ξανά η εντολή για νέα απογείωση…
 
Η διαταγή ήταν η εξής:
«Αυτά είναι εχθρικά πλοία. Απογειωθείτε ξανά και βυθίστε όσα τυχόν δεν έχουν βυθιστεί. Αν δεν εντοπίσετε κανένα πλοίο, καταστρέψτε το λιμάνι της Πάφου».
 
Δεν μπορώ να σας περιγράψω εκείνες τις στιγμές χαράς. Όταν όλοι οι συνάδελφοι ακούσαμε ότι πρόκειται για ελληνικά πλοία, ήμασταν 12 πιλότοι, αγκαλιαστήκαμε, πετάξαμε τα καπέλα μας στον αέρα. Οι αμφιβολίες μας εξαφανίστηκαν. Τα αεροπλάνα μας φορτώθηκαν ξανά με πυρομαχικά. Με αυτό το ηθικό, ορμήσαμε πάλι στα αεροπλάνα μας. Πηγαίναμε στη δεύτερη αποστολή με μεγαλύτερο ενθουσιασμό τώρα…
 
Πετούσαμε πολύ χαμηλά για να μην μας πιάσουν τα εχθρικά ραντάρ. 20 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας…
 
Από ψηλά είδαμε ότι ένα από τα πλοία που χτυπήθηκαν να φλέγεται (ήταν το Kocatepe που βυθίστηκε λίγο αργότερα), ενώ τα άλλα δύο πλοία (Adatepe και Marshal Çakmak) δραπέτευσαν.
 
Κάναμε το καθήκον μας και καταστρέψαμε το λιμάνι της Πάφου. Το καταστρέψαμε για να μην μπορεί να το χρησιμοποιήσει ο εχθρός…
 
Σε πληγωμένο πουλί δεν πετάς πέτρα. Δεν επιτεθήκαμε ξανά στο φλεγόμενο πλοίο…
 
Μέσα σε αυτό το χάος, δεν είναι σαφές ποιος πιλότος χτύπησε το συγκεκριμένο πλοίο. Γιατί κάναμε αλλεπάλληλες βυθίσεις και προσβολές. Χτυπούσαμε ξανά και ξανά, ενώ την ίδια στιγμή μας έριχναν πυρά και τα πλοία. Πάντως είναι αδύνατο να γνωρίζουμε ποιος βομβάρδισε το συγκεκριμένο πλοίο, που βυθίστηκε.,.
 
Όλοι όσοι συμμετείχαμε σ’ εκείνη την αποστολή ήμασταν έμπειροι χειριστές. Δηλαδή δεν ρίξαμε τις βόμβες στην τύχη…
 
Μάλιστα, ενώ κατεβαίναμε, ενώ τους πυροβολούσαμε, πετούσαν βόμβες νερού από τα πλοία. Αυτές οι βόμβες σήκωναν στήλες νερού ύψους 50-60 μέτρων και αν χτυπήσεις σ’ αυτές, τότε το αεροσκάφος σου γίνεται κομμάτια.
 
Στη συνέχεια, οι άλλοι σχηματισμοί μας επιτέθηκαν εκ νέου στα άλλα δύο πλοία που έφευγαν. Εν τω μεταξύ το φλεγόμενο πλοίο βυθίστηκε. Αργότερα μάθαμε ότι το πλοίο που βυθίστηκε ήταν το Kocatepe και εκείνα που διέφυγαν ήταν το Adatepe και το Marshal Çakmak. Και εκείνα τα πλοία που επέδρασσαν δέχτηκαν δυνατά χτυπήματα…
 
Αφού κάναμε τη δεύτερη επίθεση, επιστρέψαμε στη βάση Murted στην Άγκυρα. Είμαστε πάλι σε συναγερμό και δεν κοιμόμασταν. Την επόμενη μέρα θα πηγαίναμε σε μια αποστολή προσβολής χερσαίων επίγειων στόχων στην Κύπρο. Εν τω μεταξύ είχαμε μάθει ότι τα πλοία που είχαμε βομβαρδίσει, ήταν δικά μας πλοία και στενοχωρεθήκαμε πολύ.
 
Στις 9 το πρωί έφτασε στη βάση ο Διοικητής της Πολεμικής Αεροπορίας πτέραρχος Emin Alpkaya και μας έβαλε να ακούσουμε τις μαγνητοφωνημένες συνομιλίες που είχε με τον Διοικητή των Ναυτικών Δυνάμεων. Αυτή η κασέτα είναι σίγουρα στα κρατικά αρχεία…
 
Ο Alpkaya είπε: «Τους είπε είκοσι φορές ότι κατά την πρώτη επίθεση, οι πιλότοι μας είδαν τουρκική σημαία και πανό στα πλοία που βομβάρδισαν. Το πολεμικό ναυτικό είπε με απόλυτη βεβαιότητα ότι δεν υπήρχαν τουρκικά πλοία σε εκείνη την περιοχή και ότι οι σημαίες και τα πανό ήταν ελληνική παραπλάνηση. Ωστόσο, χρειάστηκαν τρεις ώρες για να μας δώσουν αυτή την απάντηση, και σε αυτό το διάστημα έχει ήδη συμβεί το κακό…»
 
Όταν μάθαμε την αλήθεια, όλοι μας, όλοι οι αεροπόροι ήμασταν συντετριμμένοι. Αυτή η μεγάλη χαρά που νοιώθαμε, εξαφανίστηκε σε μια στιγμή. Αλλά αυτό το λάθος δεν ήταν δικό μας.
 
Είχαμε λάβει διαταγή να βυθίσουμε όποιο πλεούμενο εντοπίσουμε κοντά στην Πάφο. Ας πούμε ότι όταν είδα την τουρκική σημαία στα πλοία διέτασσα παύση πυρός στα αεροπλάνα μου. Αν αποδεικνυόταν ότι αυτά τα πλοία ανήκαν στον εχθρό, τι θα έλεγα στους ανωτέρους μου;
 
Ενώ πετούσαμε στον αέρα, δεν υπήρξε ανταλλαγή απόψεων ή συζήτηση μεταξύ μας και των συναδέλφων μας πιλότων. Το αεροσκάφος είναι ένα κρίσιμο εργαλείο.
 
Είναι ακόμη πιο κρίσιμο σε μια κατάσταση πολέμου. Σε μια τέτοια περίπτωση, δεν μπορείτε να ενσπείρετε αμφιβολίες σε έναν συνάδελφο που πετά μαζί σας. Επειδή ο πιλότος αυτός θα πρέπει να επιστρέψει στη βάση του, να προστατέψει τον εαυτό του, να προσγειωθεί σώος και ασφαλής. Γι’ αυτό μια τέτοια συζήτηση είναι στον αέρα απαγορεύεται.
 
Όμως αφού προσγειωθήκαμε, κάναμε τη συζήτησή μας και το αναφέραμε στην διοίκηση…
 
Τελικά δεν υπήρχε κάποια ελληνική νηοπομπή στη θάλασσα. Δεν την είδαμε. Αλλά δεν ήταν μια ηλεκτρονική παραπλάνηση. Υπήρχε μια νηοπομπή στην πραγματικότητα, η οποία ίσως επέστρεψε προς τη Ρόδο.
 
Τα κατασκοπευτικά μας αεροπλάνα έκαναν ένα μεγάλο λάθος εδώ. Εντόπισαν τη νηοπομπή στα ανοιχτά της Ρόδου, αλλά στη συνέχεια δεν την παρακολούθησαν.
 
Ωστόσο, πριν σταλούν τα αεροσκάφη επίθεσης στον στόχο, το αεροσκάφος αναγνώρισης έπρεπε να κατέβη χαμηλά και να τραβήξει φωτογραφίες του στόχου. (Στην περίπτωσή μας, τα αναγνωριστικά αεροπλάνα ανήκουν στο Πολεμικό Ναυτικό.) Γιατί τα αναγνωριστικά αεροπλάνα είναι ευέλικτα. Αν είχε γίνει αυτό, δεν θα χτυπούσαμε τα δικά μας πλοία.
 
Όσοι έκαναν το λάθος ας υποστούν τις τύψεις. Υπεύθυνοι γι’ αυτό είναι εκείνοι που έστειλαν πλοία εκεί (κοντά στο λιμάνι της Πάφου) και δεν ήξεραν πού βρίσκονταν τα πλοία τους. Κατηγορώ τους ναυτικούς σε αυτή την περίπτωση…»
 
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Sözcü
 
ΣΧΟΛΙΟ
 
Φυσικά μέσα από την εξιστόρηση του Τούρκου πιλότου βγαίνουν πολλά χρήσιμα συμπεράσματα για τους Τούρκους πιλότους, αλλά και για τις ικανότητες των Τούρκων γενικώς...
Τα πολεμικά πλοία εκλήφθηκαν ως Ελληνικά παρά το ότι είχαν τουρκικές σημαίες και παρα το ότι τα πλήρως ευδιάκριτα διακριτικά τους (οι πλαϊνοί αριθμοί) ήταν ξεκάθαρα τουρκικά...
Τα Ελληνικά φέρουν τους αριθμούς αυτούς στο μέσον του κύτους, ενώ τα τουρκικά στο μπροστινό...
Οπότε μπορούμε να υποθέσουμε ότι οι Τούρκοι θεώρησαν ότι οι Ελληνες σήκωσαν τουρκικές σημαίες για να παραπλανήσουν τα μαχητικά, αλλά πρόλαβαν να σβήσουν τα ελληνικά διακριτικά και να γραψουν και νέα τουρκικά;
Αυτό αποδεικνύει ότι οι Τούρκοι πιλότοι αγνοούσαν στοιχειώδη και βασικά σημεία αναγνώρισης των πολεμικών πλοίων...
 
Επίσης στην περιγραφή του συμβάντος λείπει το ουσιαστικό στοιχείο της δράσης του Οχηματαγωγού Λέσβος του Λευτέρη Χανδρινού, ο οποίος αποβίβασε στην Πάφο τους Ελδυκάριους που μετέφερε στην Ελλάδα οι οποίοι γύρισαν για να ενισχύσουν την ΕΛΔΥΚ στην μάχη της κατά των Τούρκων.... 

Ο Χανδρινός φτάνοντας στο λιμάνι της Πάφου με αίτημα της Εθνικής Φρουράς χτύπησε με τα πυροβόλα του Λέσβος της Τουρκοκυπριακές θέσεις της Πάφου. Μην ξεχνάμε ότι οι Τουρκοκύπριοι με διαταγή του Τουρκικού Επιτελείου σε όλες τις πόλεις της Κύπρου ξεκίνησαν συγκρούσεις αντιπερισπασμού, για να κρατήσουν τις δυνάμεις της Εθνικής Φρουράς απασχολημένες και να μην σπεύσουν στα σημεία της εισβολής στο Πεντεμίλι και στο Κιόνελι...
Οι Τουρκοκύπριοι της Πάφου πριν παραδοθούν έστειλαν σήμα στην Αγκυρα ότι πλήττονται από εχθρικά πλοία από το λιμάνι της Πάφου και θα παραδοθούν... (το σήμα αυτό υποκλάπηκε από τους Ελληνες)
Ετσι οι Τούρκοι νόμιζαν ότι Ελληνικά πολεμικά βρίσκονταν στο λιμάνι της Πάφου...
Ο Χανδρινός γνωρίζωντας ότι η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία θα αρχίσει να ψάχνει την ελληνική νηοπομπή μετάξύ Ρόδου και Κύπρου αποφάσισε να πλεύσει προς την Αίγυπτο κάνοντας ένα μεγάλο ανάποδο Π πριν κατευθυνθεί προς την Ελλάδα...

Ετσι οι Τούρκοι βρήκαν τα δικά τους πολεμικά και τα χτύπησαν...
Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι τα τουρκικά πλοία προσπαθησαν αρκετή ώρα να επικοινωνήσουν με τα μαχητικά τους, αλλά οι Τούρκοι πιλότοι κορόιδευαν τους ναυτικούς "για  το πόσο καλά τουρκικά μιλούσαν οι γκιαούρηδες"...
Υπάρχει μια θεωρία ότι πάνω σε ένα από τα τουρκικά πολεμικά πλοία υπήρχε διασωθής τούρκος πιλότος από ένα αεροσκάφος που είχε καταρριφθεί από τα κυπριακά αντιεροπορικά την προηγούμενη μέρα. Αυτός προσπάθησε να πείσει τους Τούρκους πιλότους ότι τα πολεμικά πλοία ήταν τουρκικά, αλλά όταν αυτοί του ζήτησαν το σύνθημα αναγνώρισης αυτός τους ανέφερε της χθεσινής μέρας και δεν τον πίστεψαν!!!!!

Οπως και να έχει όταν τα τουρκικά μαχητικά άρχισαν τις βυθίσεις και τα πλήγματα στα πλοία, αυτά μην μπορώντας να κάνουν κάτι άλλο, άρχισαν να χτυπούν με αντιαεροπορικά τα μαχητικά... Στην αναφορά του ο πιλότος δεν μας λέει για τα τουρκικά μαχητικά που καταρρίφθηκαν...
 
Η ιστορία αυτή αποδεικνύει την ανύπαρκτη (μέχρι σήμερα) ικανότητα των Τούρκων επιτελών, οι οποίοι αν πιστέψουμε τα λόγια του πιλότου είναι κραυγαλέα...

Προσωπικά αμφισβητώ πλήρως το ότι χτύπησαν τα πλοία και πήγαν και προσγειώθηκαν στην βάση τους, όπου πήραν νέα διαταγή για να τα ξαναπλήξουν...
Τα τουρκικά μαχητικά πήραν τις διαταγές τους και τις εκτέλεσαν την ίδια μέρα και στο ίδιο χρονικό σημείο... και όλη η επικοινωνία με το κέντρο τους ήταν κατά το στάδιο της αναγνώρισης....  
Απλώς ο πιλότος προσπαθεί να ρίξει ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες στους επιτελείς του, ενώ και οι δικές του ήταν τεράστιες...
Κατά μία θεωρία ήταν 48 μαχητικά!!!!!



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.