22 Απριλίου 2020
Γιατί ἀνησυχῶ μὲ τὴν στάση τῶν ἐπισκόπων...
Τὸ παρὸν κέιμενο μᾶς τὸ ἔστειλε ἕνας ἀναγνώστης τοῦ Ρωμαίικου Ὁδοιπορικοῦ...
Δὲν ἀνησύχησα τόσο ὅταν ἔκλεισε ὁ Μητσοτάκης τὶς ἐκκλησίες καὶ τὴν λατρεία, Καὶ ποιὸς εἶναι αὐτός; Ἕνας πολιτικός. Σήμερα εἶναι, αὔριο δὲν εἶναι.
Δὲν ἀνησύχησα τόσο πολὺ ὅταν βγῆκε τὸ πρῶτο ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Ἦταν ἕνας συμβιβασμός, πού συμπεριλάμβανε τή Θεία Λειτουργία.
Ἀνησύχησα ὅμως ὅταν οἱ ἐπίσκοποι ἄρχισαν νὰ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ τὰ τοῦ κλειδώματος τῶν ἐκκλησιῶν καὶ νὰ τὰ στολίζουν μὲ θεολογικὲς τοποθετήσεις. «Κάνω ἀγάπη γιὰ τὸν διπλανό μου», «θυσιάζομαι ἐγὼ γιὰ τὸν ἄλλο, τὸν ἔχοντα ἀνάγκη (ἡλικιωμένο)», «προνοητικῶς ἔκλεισαν οἱ ἐκκλησίες».
Τὸ νὰ τοποθετείται ἡ ΔΙΣ μὲ φράσεις τοῦ Ἁγίου Εφραίμ τοῦ Κατουνακιώτη, δὲν μᾶς παρηγορεῖ, ἀλλὰ μᾶς ἐξοργίζει. Τὸ νὰ χρησιμοποιεῖ ὡς παράδειγμα τὴν Ἁγία Μαρία τὴν Αἰγυπτία, ποὺ ἦταν ἐξαίρεση ἀσκητικῆς ζωῆς (ζῶντας γυμνὴ) γιὰ νὰ παρηγορηθεῖ ἕνα ὁλόκληρο ἐκκλησιαστικὸ σῶμα, μὲ θλίβει. Χρησιμοποιεῖ (ἡ διοικοῦσα ἐκκλησιὰ) ἐπιλεκτικὰ παραδείγματα Ἁγίων γιὰ νὰ δικαιολογήσει τὰ πεπραγμένα της, χωρὶς αὐτὰ τὰ παραδείγματα νὰ συνάδουν μὲ τὸ.... πνεῦμα μὲ τὸ ὁποῖο πλέον αὐτὴ ἐνεργεῖ.
Ἀκοῦμε στὸ διαδίκτυο τὶς ἀκολουθίες καὶ πάλι οἱ ἐπίσκοποι, ὄχι σὰν πατέρες, ἀλλὰ σὰν ξένοι, μάς κουνᾶνε τὸ δάχτυλο, ἀφιερώνοντάς μας πολλὰ λεπτὰ τοῦ λόγου τους, λέγοντας μᾶς «κρίνετε εὔκολα καὶ βιαστικά, δὲν δείχνετε ταπείνωση, δὲν κάνετε ὑπακοὴ κάποιοι» χρησιμοποιῶντας πάλι εὐαγγελικὰ χωρία κατὰ τὸ δοκοῦν. Ἐπειδὴ ταπεινώθηκε ὁ Χριστὸς ἕως ἐσχάτων, νὰ ταπεινωθοῦμε καὶ ἐμεῖς καὶ νὰ «μαζευτοῦμε» σὲ αὐτὸ ποὺ λέει ἡ διοικοῦσα ἐκκλησία καὶ οἱ ἐπίσκοποι. Τὸ νὰ μᾶς λένε συνέχεια (οἱ ἐπίσκοποι) ἀνυπάκουους, ράθυμους, χριστιανοὺς τοῦ πληκτρολογίου, χριστιανοὺς μὲ μεγάλη γλῶσσα καὶ αὐτὸ κατάκριση δὲν εἶναι ἀπὸ μέρους τους; Τὸ νὰ ἐξαντλοῦν σὲ αὐτὰ τὰ τὴν κριτική τους, χωρὶς σοβαρὰ θεολογικὰ «ἐπιχειρήματα» εἶναι τοὐλάχιστον ἀνούσιο.
Θὰ ἀνησυχοῦσα λιγότερο ἂν οἱ ἐπίσκοποι μᾶς ἔλεγαν: «Δὲν εἴμαστε ἄξιοι νὰ σᾶς ποιμάνουμε, φοβηθήκαμε τὴν ρήξη μὲ τὸ κράτος καὶ τὴν κοινὴ λογική, μέχρι ἐκεῖ φθάνει τὸ θάρρος μας. Συγχωρέστε μας». Ἔτσι θὰ μᾶς ἔδειχναν ὅτι ἢ σχέση τους μὲ τὸ ποίμνιο εἶναι εὐθεῖα. Θὰ μᾶς ἀποδείκνυαν ὅτι ὑπάρχει σύν-ἀντίληψη σὲ αὐτὸ τὸ τόσο σοβαρὸ θεολογικὸ θέμα.
Ἀνησυχῶ πολὺ γιατί εἴμαστε ἀρεστοὶ στοὺς ἐπισκόπους μόνο ὅταν τούς λέμε «μπράβο Σεβασμιώτατε, εὖγε». Ὅπως ὁ γέροντας Ευθύμιος ἀπὸ τὴν Καψάλα. Τοὺς ἐνόχλησε ποὺ μίλησε καὶ τὸν ἔλεγξαν. Ἄν τοὺς ἔπλεκε τὸ ἐγκώμιο θὰ τὸν εἶχαν ἀναφορὰ στὰ σημερινά τους κηρύγματα. Κρίση κατὰ τό δοκοῦν δηλαδή!!!
Ἀνησυχῶ ποὺ πλέον τὰ κηρύγματά τους μοῦ εἶναι ξένα.
Ἀνησυχῶ ποὺ ἀκούω στὰ λόγια τους ἕναν «ἄλλον» Χριστό.
Μὲ παρηγορεῖ ποὺ δὲν εἶμαι ὁ μόνος ποὺ ἔχω αὐτὲς τὶς ἀνησυχίες.
Καὶ βέβαια δὲν ἀνησυχῶ γιατί «Ζεί Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν».
Χριστός Ἀνέστη!
Υ.Γ1: Ὅλα τὰ παραπάνω δὲν εἶναι πολεμικὴ ἀλλὰ «ἡ καλὴ ἀνησυχία».
Υ.Γ2: Πιστεύω ὅτι ὑπάρχουν ἐξαιρέσεις σὲ κάποιους ἐπισκόπους. Ἐλπίζω τοὐλάχιστον.
πηγή
Δὲν ἀνησύχησα τόσο ὅταν ἔκλεισε ὁ Μητσοτάκης τὶς ἐκκλησίες καὶ τὴν λατρεία, Καὶ ποιὸς εἶναι αὐτός; Ἕνας πολιτικός. Σήμερα εἶναι, αὔριο δὲν εἶναι.
Δὲν ἀνησύχησα τόσο πολὺ ὅταν βγῆκε τὸ πρῶτο ἀνακοινωθὲν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου. Ἦταν ἕνας συμβιβασμός, πού συμπεριλάμβανε τή Θεία Λειτουργία.
Ἀνησύχησα ὅμως ὅταν οἱ ἐπίσκοποι ἄρχισαν νὰ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ τὰ τοῦ κλειδώματος τῶν ἐκκλησιῶν καὶ νὰ τὰ στολίζουν μὲ θεολογικὲς τοποθετήσεις. «Κάνω ἀγάπη γιὰ τὸν διπλανό μου», «θυσιάζομαι ἐγὼ γιὰ τὸν ἄλλο, τὸν ἔχοντα ἀνάγκη (ἡλικιωμένο)», «προνοητικῶς ἔκλεισαν οἱ ἐκκλησίες».
Τὸ νὰ τοποθετείται ἡ ΔΙΣ μὲ φράσεις τοῦ Ἁγίου Εφραίμ τοῦ Κατουνακιώτη, δὲν μᾶς παρηγορεῖ, ἀλλὰ μᾶς ἐξοργίζει. Τὸ νὰ χρησιμοποιεῖ ὡς παράδειγμα τὴν Ἁγία Μαρία τὴν Αἰγυπτία, ποὺ ἦταν ἐξαίρεση ἀσκητικῆς ζωῆς (ζῶντας γυμνὴ) γιὰ νὰ παρηγορηθεῖ ἕνα ὁλόκληρο ἐκκλησιαστικὸ σῶμα, μὲ θλίβει. Χρησιμοποιεῖ (ἡ διοικοῦσα ἐκκλησιὰ) ἐπιλεκτικὰ παραδείγματα Ἁγίων γιὰ νὰ δικαιολογήσει τὰ πεπραγμένα της, χωρὶς αὐτὰ τὰ παραδείγματα νὰ συνάδουν μὲ τὸ.... πνεῦμα μὲ τὸ ὁποῖο πλέον αὐτὴ ἐνεργεῖ.
Ἀκοῦμε στὸ διαδίκτυο τὶς ἀκολουθίες καὶ πάλι οἱ ἐπίσκοποι, ὄχι σὰν πατέρες, ἀλλὰ σὰν ξένοι, μάς κουνᾶνε τὸ δάχτυλο, ἀφιερώνοντάς μας πολλὰ λεπτὰ τοῦ λόγου τους, λέγοντας μᾶς «κρίνετε εὔκολα καὶ βιαστικά, δὲν δείχνετε ταπείνωση, δὲν κάνετε ὑπακοὴ κάποιοι» χρησιμοποιῶντας πάλι εὐαγγελικὰ χωρία κατὰ τὸ δοκοῦν. Ἐπειδὴ ταπεινώθηκε ὁ Χριστὸς ἕως ἐσχάτων, νὰ ταπεινωθοῦμε καὶ ἐμεῖς καὶ νὰ «μαζευτοῦμε» σὲ αὐτὸ ποὺ λέει ἡ διοικοῦσα ἐκκλησία καὶ οἱ ἐπίσκοποι. Τὸ νὰ μᾶς λένε συνέχεια (οἱ ἐπίσκοποι) ἀνυπάκουους, ράθυμους, χριστιανοὺς τοῦ πληκτρολογίου, χριστιανοὺς μὲ μεγάλη γλῶσσα καὶ αὐτὸ κατάκριση δὲν εἶναι ἀπὸ μέρους τους; Τὸ νὰ ἐξαντλοῦν σὲ αὐτὰ τὰ τὴν κριτική τους, χωρὶς σοβαρὰ θεολογικὰ «ἐπιχειρήματα» εἶναι τοὐλάχιστον ἀνούσιο.
Θὰ ἀνησυχοῦσα λιγότερο ἂν οἱ ἐπίσκοποι μᾶς ἔλεγαν: «Δὲν εἴμαστε ἄξιοι νὰ σᾶς ποιμάνουμε, φοβηθήκαμε τὴν ρήξη μὲ τὸ κράτος καὶ τὴν κοινὴ λογική, μέχρι ἐκεῖ φθάνει τὸ θάρρος μας. Συγχωρέστε μας». Ἔτσι θὰ μᾶς ἔδειχναν ὅτι ἢ σχέση τους μὲ τὸ ποίμνιο εἶναι εὐθεῖα. Θὰ μᾶς ἀποδείκνυαν ὅτι ὑπάρχει σύν-ἀντίληψη σὲ αὐτὸ τὸ τόσο σοβαρὸ θεολογικὸ θέμα.
Ἀνησυχῶ πολὺ γιατί εἴμαστε ἀρεστοὶ στοὺς ἐπισκόπους μόνο ὅταν τούς λέμε «μπράβο Σεβασμιώτατε, εὖγε». Ὅπως ὁ γέροντας Ευθύμιος ἀπὸ τὴν Καψάλα. Τοὺς ἐνόχλησε ποὺ μίλησε καὶ τὸν ἔλεγξαν. Ἄν τοὺς ἔπλεκε τὸ ἐγκώμιο θὰ τὸν εἶχαν ἀναφορὰ στὰ σημερινά τους κηρύγματα. Κρίση κατὰ τό δοκοῦν δηλαδή!!!
Ἀνησυχῶ ποὺ πλέον τὰ κηρύγματά τους μοῦ εἶναι ξένα.
Ἀνησυχῶ ποὺ ἀκούω στὰ λόγια τους ἕναν «ἄλλον» Χριστό.
Μὲ παρηγορεῖ ποὺ δὲν εἶμαι ὁ μόνος ποὺ ἔχω αὐτὲς τὶς ἀνησυχίες.
Καὶ βέβαια δὲν ἀνησυχῶ γιατί «Ζεί Κύριος ὁ Θεὸς ἡμῶν».
Χριστός Ἀνέστη!
Υ.Γ1: Ὅλα τὰ παραπάνω δὲν εἶναι πολεμικὴ ἀλλὰ «ἡ καλὴ ἀνησυχία».
Υ.Γ2: Πιστεύω ὅτι ὑπάρχουν ἐξαιρέσεις σὲ κάποιους ἐπισκόπους. Ἐλπίζω τοὐλάχιστον.
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Εκκλησιαστικά,
Ενημέρωση,
Θρησκευτικά θέματα,
Καταγγελίες,
Κοινωνικά θέματα,
Λόγος Ορθοδοξίας,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου