15 Απριλίου 2020
Νέα τεχνολογία και ατομική ελευθερία
Οι μεγάλες κοινωνικές ανατροπές προηγούνται του πολιτισμού επειδή καθορίζονται αποκλειστικά από τις σημαντικές τεχνολογικές και επιστημονικές αλλαγές.
Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά
Αυτές και μόνον αυτές καθορίζουν τους πολιτικούς και κοινωνικούς μετασχηματισμούς, τις ιδεολογικές κατευθύνσεις, τη δύση και την ανατολή των ελίτ, τις κοινωνικές τάξεις, τις συμπεριφορές και -το σημαντικότερο- τον βαθμό της ατομικής ελευθερίας. Η γεωργία και ο τροχός μετασχημάτισαν τις ελεύθερες και αναρχοαυτόνομες ομάδες των κυνηγών τροφοσυλλεκτών σε γεωργούς δουλοπάροικους. Επειδή όμως η πληθώρα της διαθέσιμης τροφής, που επέφερε η Γεωργική Επανάσταση, απαιτούσε αποθήκευση, φύλαξη από κλοπή, είχε ως επακόλουθο τη δημιουργία τάξεων, ιερατείου, στρατού, αστυνομίας και κρατικής γραφειοκρατίας. Το τίμημα που πλήρωσε η ανθρωπότητα για την επάρκεια της τροφής ήταν η απώλεια της ατομικής και συλλογικής ελευθερίας.
Όμως η σημαντικότερη αλλαγή ήταν ο μετασχηματισμός των πεποιθήσεων και η καθολική αποδοχή της κατάστασης του περιορισμού της ελευθερίας, επειδή το καθημερινό άλγος της συλλογής τροφής αντικαταστάθηκε με τη δουλεία έναντι ελάχιστης τροφής που παρείχαν οι διαχειριστές του πλούτου στους δουλοπάροικους.
Στην Αγγλία επίσης πριν από 300 χρόνια οι γεωργικές κοινότητες για πρώτη φορά έπειτα από δέκα χιλιετίες γεωργικής συλλογικής συνείδησης και μνήμης θα βιώσουν ένα ισχυρότατο ψυχολογικό σοκ επειδή βιαίως θα εστοιβάζοντο ως βιομηχανικοί εργάτες σε σκοτεινές και άθλιες πόλεις. Οι κοινότητες των αγροτών θα απολέσουν τη στοιχειώδη ελευθερία που απολάμβαναν στους μικρούς οικισμούς τους στη φύση και σταδιακά θα αποδεχτούν τον κλιμακούμενο περιορισμό της ελευθερίας τους, τιθέμενοι εντός του νέου παραγωγικού πλαισίου που διαμόρφωσαν η τεχνολογία και η συσσώρευση κεφαλαίου.
Σήμερα, η δεύτερη Βιομηχανική Επανάσταση, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, υλοποιεί το απόλυτο όνειρο των αιώνιων εκμεταλλευτών και των λεηλατητών της ανθρώπινης ζωής, που δεν είναι άλλο από τον απόλυτο έλεγχο της σκέψης και της ατομικής και συλλογικής συμπεριφοράς. Η παγκοσμιοποίηση είναι το αποτέλεσμα του ελέγχου της ακραίας οικονομικής εκμετάλλευσης των πολλών από τους λίγους επειδή αναπτύχθηκε η τεχνολογία.
Σήμερα, τα προσωπικά δεδομένα συλλέγονται οικειοθελώς μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να χρησιμοποιηθούν εναντίον της ατομικής ελευθερίας. Η συνεχής χρήση του κινητού τηλεφώνου επιτρέπει στην εξουσία να γνωρίζει τη θέση και τις ατομικές συμπεριφορές με ακρίβεια εκατοστού του μέτρου ανά δευτερόλεπτο.
Η ανθρωπότητα έχει πέσει στην παγίδα των αιώνιων ελίτ αφενός επειδή έχει παγιώσει στο υποσυνείδητό της κοινωνικές συμπεριφορές ανταγωνιστικής εργασίας προς όφελος της εξουσίας και αφετέρου επειδή έχει οικειοποιηθεί τις συνθήκες της απόλυτης οικονομικής εκμετάλλευσης, αποδεχόμενη έννοιες, που δεν αντιλαμβάνεται, όπως «ανταγωνισμός», «ανάπτυξη», «παγκοσμιοποίηση», «αύξηση παραγωγής» και «κινητικότητα».
Μέσω της εθελοδουλίας τα σημαντικά γεγονότα καθίστανται ορατές αλλαγές των συναισθημάτων του λαού, ενώ, όταν φανερώνονται, είναι το αποτέλεσμα του κληρονομικού ενστίκτου της αντίληψης των αισθημάτων του έθνους που αντιδρά συνειδητά στη δέσμευση της ατομικής ελευθερίας και υποσυνείδητα στην απώλεια της συλλογικής ζωής.
Η Βρετανία αντέδρασε συνειδητά στον περιορισμό της ελευθερίας που συνεπάγεται η γερμανική μπότα και υποσυνείδητα στη γερμανική βαρβαρότητα. Αντιθέτως, ο ελληνικός λαός, παρά τη δεκαετή γερμανική λεηλασία της χώρας του, δεν αντιλαμβάνεται αυτό που συμβαίνει, επειδή του έχει επιβληθεί το πρωτόγονο στάδιο της σκέψης, όπου ο άνθρωπος αδυνατεί να συλλογιστεί αναλυτικά και συνθετικά και συνεπώς δεν αντιλαμβάνεται το περιβάλλον, τους κινδύνους, τους εχθρούς και τις συνέπειες των πράξεών του.
Ο ελληνικός λαός αδυνατεί να αντιληφθεί ότι το πολιτικό σύστημα και η Γερμανία αποτελούν θανάσιμους εχθρούς της βιολογικής του συνέχειας. Το αποτέλεσμα της συλλογικής αλογίας του ελληνικού λαού είναι η απουσία κάθε αντίστασης στον περιορισμό της ατομικής ελευθερίας.
Την περίοδο της πανδημίας η εξουσία έδωσε τη δυνατότητα περιορισμένης κίνησης στους πολίτες είτε με τη συμπλήρωση έγγραφου εντύπου ή μέσω της αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος. Σχεδόν το σύνολο του ελληνικού λαού επέλεξε τη δεύτερη μέθοδο της αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο πολιτικό σύστημα να μελετήσει την κοινωνική συμπεριφορά και να χαράξει νέες στρατηγικές περιορισμού της ελευθερίας και της απασφάλισης της κριτικής σκέψης μέσω της ηλεκτρονικής ανάλυσης των στατιστικών στοιχείων της κοινωνικής συμπεριφοράς.
Οι Ελληνες αδυνατούν να επεξεργαστούν την πληροφορία ότι στην Κίνα λογισμικό επέτρεπε στις περιπόλους της αστυνομίας να εντοπίζουν μέσω του κινητού τηλεφώνου τους πολίτες που είχαν απομακρυνθεί από το σπίτι τους εκτός μίας προκαθορισμένης απόστασης και συνεπώς απέτυχαν να συμπεριφερθούν αναλόγως, απέχοντας της τεχνολογίας, επειδή δεν είναι δύσκολο με διάφορα προσχήματα αυτή η εφαρμογή στο μέλλον να υιοθετηθεί στην Ελλάδα.
Η ανθρώπινη συμπεριφορά αποδεικνύει ότι η απώλεια της ελευθερίας που ακολουθεί τις σημαντικές τεχνολογικές μεταβολές έχει ψυχολογικό υπόβαθρο και είναι πάντα αποδεκτή από τις κοινωνίες.
*Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
πηγή
Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφαλά
Αυτές και μόνον αυτές καθορίζουν τους πολιτικούς και κοινωνικούς μετασχηματισμούς, τις ιδεολογικές κατευθύνσεις, τη δύση και την ανατολή των ελίτ, τις κοινωνικές τάξεις, τις συμπεριφορές και -το σημαντικότερο- τον βαθμό της ατομικής ελευθερίας. Η γεωργία και ο τροχός μετασχημάτισαν τις ελεύθερες και αναρχοαυτόνομες ομάδες των κυνηγών τροφοσυλλεκτών σε γεωργούς δουλοπάροικους. Επειδή όμως η πληθώρα της διαθέσιμης τροφής, που επέφερε η Γεωργική Επανάσταση, απαιτούσε αποθήκευση, φύλαξη από κλοπή, είχε ως επακόλουθο τη δημιουργία τάξεων, ιερατείου, στρατού, αστυνομίας και κρατικής γραφειοκρατίας. Το τίμημα που πλήρωσε η ανθρωπότητα για την επάρκεια της τροφής ήταν η απώλεια της ατομικής και συλλογικής ελευθερίας.
Όμως η σημαντικότερη αλλαγή ήταν ο μετασχηματισμός των πεποιθήσεων και η καθολική αποδοχή της κατάστασης του περιορισμού της ελευθερίας, επειδή το καθημερινό άλγος της συλλογής τροφής αντικαταστάθηκε με τη δουλεία έναντι ελάχιστης τροφής που παρείχαν οι διαχειριστές του πλούτου στους δουλοπάροικους.
Στην Αγγλία επίσης πριν από 300 χρόνια οι γεωργικές κοινότητες για πρώτη φορά έπειτα από δέκα χιλιετίες γεωργικής συλλογικής συνείδησης και μνήμης θα βιώσουν ένα ισχυρότατο ψυχολογικό σοκ επειδή βιαίως θα εστοιβάζοντο ως βιομηχανικοί εργάτες σε σκοτεινές και άθλιες πόλεις. Οι κοινότητες των αγροτών θα απολέσουν τη στοιχειώδη ελευθερία που απολάμβαναν στους μικρούς οικισμούς τους στη φύση και σταδιακά θα αποδεχτούν τον κλιμακούμενο περιορισμό της ελευθερίας τους, τιθέμενοι εντός του νέου παραγωγικού πλαισίου που διαμόρφωσαν η τεχνολογία και η συσσώρευση κεφαλαίου.
Σήμερα, η δεύτερη Βιομηχανική Επανάσταση, των ηλεκτρονικών υπολογιστών, υλοποιεί το απόλυτο όνειρο των αιώνιων εκμεταλλευτών και των λεηλατητών της ανθρώπινης ζωής, που δεν είναι άλλο από τον απόλυτο έλεγχο της σκέψης και της ατομικής και συλλογικής συμπεριφοράς. Η παγκοσμιοποίηση είναι το αποτέλεσμα του ελέγχου της ακραίας οικονομικής εκμετάλλευσης των πολλών από τους λίγους επειδή αναπτύχθηκε η τεχνολογία.
Σήμερα, τα προσωπικά δεδομένα συλλέγονται οικειοθελώς μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να χρησιμοποιηθούν εναντίον της ατομικής ελευθερίας. Η συνεχής χρήση του κινητού τηλεφώνου επιτρέπει στην εξουσία να γνωρίζει τη θέση και τις ατομικές συμπεριφορές με ακρίβεια εκατοστού του μέτρου ανά δευτερόλεπτο.
Η ανθρωπότητα έχει πέσει στην παγίδα των αιώνιων ελίτ αφενός επειδή έχει παγιώσει στο υποσυνείδητό της κοινωνικές συμπεριφορές ανταγωνιστικής εργασίας προς όφελος της εξουσίας και αφετέρου επειδή έχει οικειοποιηθεί τις συνθήκες της απόλυτης οικονομικής εκμετάλλευσης, αποδεχόμενη έννοιες, που δεν αντιλαμβάνεται, όπως «ανταγωνισμός», «ανάπτυξη», «παγκοσμιοποίηση», «αύξηση παραγωγής» και «κινητικότητα».
Μέσω της εθελοδουλίας τα σημαντικά γεγονότα καθίστανται ορατές αλλαγές των συναισθημάτων του λαού, ενώ, όταν φανερώνονται, είναι το αποτέλεσμα του κληρονομικού ενστίκτου της αντίληψης των αισθημάτων του έθνους που αντιδρά συνειδητά στη δέσμευση της ατομικής ελευθερίας και υποσυνείδητα στην απώλεια της συλλογικής ζωής.
Η Βρετανία αντέδρασε συνειδητά στον περιορισμό της ελευθερίας που συνεπάγεται η γερμανική μπότα και υποσυνείδητα στη γερμανική βαρβαρότητα. Αντιθέτως, ο ελληνικός λαός, παρά τη δεκαετή γερμανική λεηλασία της χώρας του, δεν αντιλαμβάνεται αυτό που συμβαίνει, επειδή του έχει επιβληθεί το πρωτόγονο στάδιο της σκέψης, όπου ο άνθρωπος αδυνατεί να συλλογιστεί αναλυτικά και συνθετικά και συνεπώς δεν αντιλαμβάνεται το περιβάλλον, τους κινδύνους, τους εχθρούς και τις συνέπειες των πράξεών του.
Ο ελληνικός λαός αδυνατεί να αντιληφθεί ότι το πολιτικό σύστημα και η Γερμανία αποτελούν θανάσιμους εχθρούς της βιολογικής του συνέχειας. Το αποτέλεσμα της συλλογικής αλογίας του ελληνικού λαού είναι η απουσία κάθε αντίστασης στον περιορισμό της ατομικής ελευθερίας.
Την περίοδο της πανδημίας η εξουσία έδωσε τη δυνατότητα περιορισμένης κίνησης στους πολίτες είτε με τη συμπλήρωση έγγραφου εντύπου ή μέσω της αποστολής ηλεκτρονικού μηνύματος. Σχεδόν το σύνολο του ελληνικού λαού επέλεξε τη δεύτερη μέθοδο της αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο πολιτικό σύστημα να μελετήσει την κοινωνική συμπεριφορά και να χαράξει νέες στρατηγικές περιορισμού της ελευθερίας και της απασφάλισης της κριτικής σκέψης μέσω της ηλεκτρονικής ανάλυσης των στατιστικών στοιχείων της κοινωνικής συμπεριφοράς.
Οι Ελληνες αδυνατούν να επεξεργαστούν την πληροφορία ότι στην Κίνα λογισμικό επέτρεπε στις περιπόλους της αστυνομίας να εντοπίζουν μέσω του κινητού τηλεφώνου τους πολίτες που είχαν απομακρυνθεί από το σπίτι τους εκτός μίας προκαθορισμένης απόστασης και συνεπώς απέτυχαν να συμπεριφερθούν αναλόγως, απέχοντας της τεχνολογίας, επειδή δεν είναι δύσκολο με διάφορα προσχήματα αυτή η εφαρμογή στο μέλλον να υιοθετηθεί στην Ελλάδα.
Η ανθρώπινη συμπεριφορά αποδεικνύει ότι η απώλεια της ελευθερίας που ακολουθεί τις σημαντικές τεχνολογικές μεταβολές έχει ψυχολογικό υπόβαθρο και είναι πάντα αποδεκτή από τις κοινωνίες.
*Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών
πηγή
Κατηγορία Θέματος
Ενημέρωση,
Ιστορικά θεματα,
Κοινωνικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση,
Τεχνολογία
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου