21 Μαρτίου 2020
Η ΕΣΧΑΤΗ ΠΛΑΝΗ!!! (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ)
Σε ένα Έθνος, το οποίο στηρίχτηκε επί 400 και πλέον χρόνια Τουρκοκρατίας στη θ. Λειτουργία και στο Άγιο Δισκοπότηρο, ήρθε στα 200 χρόνια από τη Μεγάλη Επανάσταση, που έκαναν οι πρόγονοί μας το 1821, «υπέρ Πίστεως και Πατρίδος», σε απόσταση αναπνοής από τη ιστορική επέτειο της Εθνικής Παλιγγενεσίας, να κλείσουν τους ναούς και να απαγορεύσουν τη θ. Λειτουργία.
Αυτό δυστυχώς γίνεται για πρώτη φορά στη Νεοελληνική ιστορία. Δεν ξανάγινε ούτε στις χειρότερες κατοχές και υποδουλώσεις ούτε στις χειρότερες επιδημίες. Ούτε σε λέπρα, χολέρα, τύφο, φυματίωση και πανούκλα. Και τότε ακριβώς η θεία λειτουργία, η θεία Κοινωνία, υπήρχε ως «αντίδοτον του μη αποθανείν και ως φάρμακον αθανασίας».
Πώς όμως να φτάσει στα θολωμένα από τον ορθολογισμό και την ολιγοπιστία μυαλά των ιθυνόντων αυτή η διάσταση της Πίστεως; Εκείνο που χρειαζόμαστε σ΄ αυτή τη συγκυρία είναι ιδιαίτερα η θεία Λατρεία και το «εφόδιον της αιωνίου ζωής», καθότι όλοι ενδεχομένως μπορεί να είμαστε φορείς κατά την ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και των ειδικών. Δυστυχώς τώρα έρχεται η οργανωμένη κρατική μηχανή να πάρει «ξεκάθαρες αποφάσεις».
Μέχρι τώρα δεν πήρε ποτέ ξεκάθαρες αποφάσεις… Παραδείγματος χάριν για τις ειδεχθείς εκτρώσεις, για τον πολιτικό γάμο και το σύμφωνο συμβίωσης, για τη δυσφορία και την αλλαγή ταυτότητας φύλου στους εφήβους, για το Τάμα του Έθνους και το μουσουλμανικό τέμενος, για την πλημμυρίδα των λαθροεποίκων και τόσα άλλα… Και έρχεται στην πιο κρίσιμη και χρήσιμη στιγμή να στερήσει από τον λαό μας, από την πλειονοψηφία των Ορθοδόξων δηλαδή, τη Ζωή και την Ανάσταση.
Ο Χριστός μας το είπε καθαρά: «Εάν δεν φάτε τη Σάρκα του Υιού του ανθρώπου και αν δεν πιείτε Αυτού το Αίμα δεν έχετε ζωή μέσα σας» (Ιωάν στ΄53).
Εδώ λοιπόν, στη συγκεκριμένη απαγόρευση του κράτους, βρισκόμαστε μπροστά στον ορισμό της εκκοσμίκευσης: «προέχει η επιστήμη, προέχει αυτό που βλέπουμε, μια τυπική θρησκευτική συμπεριφορά φτάνει και περισσεύει, και από κεί και πέρα, όχι πολλά πολλά με τους ναούς. Πάνω από όλα η υγεία. Αφήστε τους, ο καθένας έχει την πίστη μέσα του. Η δουλειά γίνεται κι από το σπίτι».
Αυτό σημαίνει εκκοσμίκευση και αποϊεροποίηση της ζωής μας. Η πίστη, η χάρη, το Μυστήριο, εξανεμίζονται μπροστά στις στατιστικές. Εδώ κρύβεται και ο ιός της Ν. Εποχής και της Πανθρησκείας: “Ο θεός είναι μέσα σου. Βρές το φως μέσα σου”. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι άσχετοι και οι αμύητοι κρίνουν και τους χριστιανούς που λειτουργούνται και κοινωνούν. Με ποιό δικαίωμα άραγε;
Το θέμα όμως είναι «εάν πιστεύουμε ή δεν πιστεύουμε». Δηλαδή, πως βλέπουμε την Εκκλησία; Σαν ένα χώρο θρησκευτικών τελετών, σαν πολιτισμικό μέγεθος ή σαν ένα χώρο της Παρουσίας και Ενεργείας του ζώντος Θεού; Ή ζούμε κατά Θεόν και βιώνουμε την πίστη μας, ή απλά θρησκευόμαστε ενίοτε.
Βγήκαν μερικοί και είπαν ότι κάποτε έκλιναν και Πατριάρχες την Εκκλησία, δηλ. τους Ναούς. Ασφαλώς, ευρισκόμενοι εν διωγμώ. Για να νιώσει και ο έξω κόσμος την έλλειψη της χάρης και να μη βεβηλωθούν τα άγια. Και ο Χριστός δεν έφυγε από τους Γεργεσηνούς (Ματθ. η΄34) και τους άφησε με τα υπόλοιπα των χοίρων τους; ΄Αλλο αυτό και άλλο να μας κλείσει τους ναούς ο Νέρωνας και μείς να υπακούσουμε αδιαμαρτύρητα. “Δει πειθαρχείν Θεώ μάλλον ή ανθρώποις” (Πράξ. ε΄29). Οι Χριστιανοί τότε δε σταμάτησαν τις λειτουργίες, αλλά κατέβηκαν στις κατακόμβες.
Ο Χριστός είναι ο Ζωντανός Θεός είναι ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών. Είναι «ο άνω τω Πατρί συγκαθήμενος και ώδε ημίν αοράτως συνών». Το αναστημένο Σώμα Του βρίσκεται ολόκληρο μέσα στην αγία Λαβίδα, με την οποία κοινωνάμε. Ο Χριστός είναι ο Ιατρός των Ψυχών και των σωμάτων, η πηγή της Ζωής. Από όπου πέρασε όλοι γινόντουσαν καλά. Μέσα στο Ναό του υπάρχει η χάρη του Θεού «η πάντοτε τα ασθενή θεραπεύουσα και τα ελλείποντα αναπληρούσα».
Σεβόμαστε την ιατρική επιστήμη, αλλά και “η αιμορροοούσα πήγε σε όλους τους γιατρούς και δε βρήκε καμμιά ωφέλεια, μάλλον δε και χειροτέρεψε… Τελικά την έκανε καλά ο Κύριος” (Μάρκ. ε΄25 – 29). Έχει και η επιστήμη τα όριά της, τα οποία φαίνονται πολύ καθαρά αυτές τις μέρες.
Η παράδοσή μας σε τέτοιες και χειρότερες περιστάσεις, που δεν υπήρχαν μάσκες και αντισηπτικά, σε πανδημίες, έκανε προσευχές, λιτάνευση εικόνων και τιμίων λειψάνων με δεήσεις όλου του λαού. Στις μολυσμένες νυχτερίδες των κινέζων λοιπόν και στις υπόγειες νυχτερίδες των μυστικών ιατρικών εργαστηρίων, η απάντηση δεν είναι τα μέτρα στρατιωτικού νόμου και περιορισμού μόνο, διότι ό,τι και να κάνει ο άνθρωπος, η κατάσταση μπορεί και να ξεφύγει.
Το φάρμακο είναι η πίστη και η θεία Λειτουργία, η οποία προσφέρεται υπέρ όλης της οικουμένης και “υπέρ των εν ασθενείαις κατακειμένων και υπέρ ιάσεως των νοσούντων». Είναι ο Αναστημένος Χριστός, ο Οποίος μας το είπε καθαρά: “Χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν” (Ιωάν. ιε΄6)
Είμαστε σε πόλεμο, λέγει ο Μακρόν… μακράν νυχτωμένος κι αυτός, όπως και οι δικοί μας εδώ. (Περίεργο πως χρησιμοποιούν όλοι την ίδια φρασεολογία αυτές τις μέρες! Μάλιστα από 1/6/2019 έχουν ποινικοποιήσει στη χώρα μας τη μη συμμόρφωση στις κρατικές οδηγίες εν καιρώ πανδημίας Ν. 4619/19).
Αφού λοιπόν είμαστε σε πόλεμο και έχουμε να αντιμετωπίσουμε αόρατο και ύπουλο εχθρό (λόγια δικά τους) θα κάνουμε λοιπόν κι εμείς ό,τι έκαναν και οι πρόγονοί μας. Όταν πήγαιναν σε πόλεμο ή γύριζαν από πόλεμο, όλοι οι πρόγονοί μας, από τότε που γίνανε Ορθόδοξοι, κοινωνούσαν και πήγαιναν στην Αγιά Σοφιά και στις χαμηλοτάβανες εκκλησίες, που έπρεπε μέσα σε σαράντα μέρες να τις χτίσουν οι ήρωές μας, και εκεί μεταλάβαιναν και καταλάβαιναν που βρίσκεται η ζωή και η σωτηρία ατομικά και συνολικά.
Βγήκαν και κάποιοι φιλόσοφοι και είπαν ότι τώρα κατάλαβε η Εκκλησία ότι είναι ΝΠΔΔ και πρέπει να υπακούει στο κράτος. Η Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία βρίσκεται σε αυτή τη σχέση με το κράτος, γιατί οι πολίτες του είναι παιδιά της και δεν θέλει να αφήσει το κράτος άθεο σε καμμιά πτυχή του. Είναι ντροπή να λέγεται αυτό, τη στιγμή που λόγω αυτής της σχέσεως ο εθελοντισμός της Εκκλησίας αναπληρώνει μέχρις εσχάτων την ανεπάρκεια του κράτους.
Θα μπορούσε η Εκκλησία να ζήσει και χωρίς το κράτος, όπως έζησε και επί Στάλιν κλπ. Το ότι έρχεται μια στανική κρατική διαταγή από βαπτισμένα τέκνα της Εκκλησίας χωρίς σεβασμό να κλείσει τους ναούς και να ταπεινώσει μια Σύνοδο, δεν είναι τι συνειδητοποιεί η Εκκλησία, αλλά πως καταλαβαίνει το σύγχρονο ελληνικό κράτος τη Μάνα του. Η ανευλαβής αυτή στάση θα έχει οδυνηρά αποτελέσματα για όλους μας.
Είναι και κάτι ακόμη. Υπάρχει κάποια επιστημονική μελέτη για τη μετάδοση νοσήματος από τη θεία λειτουργία και τη θεία Κοινωνία, και δεν την ξέρουμε; Θεία Κοινωνία δεν υπάρχει πουθενά αλλού, όπως στην Ορθοδοξία. Ο μουσουλμάνος γονατίζει και στο δρόμο, ο βουδιστής σταυρώνει τα πόδια και διαλογίζεται, ο ινδουϊστής πλένεται στις όχθες του Γάγγη, οι χιλιαστές και οι προτεστάντες έχουν αίθουσες, οι εβραίοι συναγωγή, χάβρα.
Μόνο οι παπικοί έχουν ναούς, αλλά και αυτοί δεν τους πειράζει να τους κλείσουν, διότι ξέρουν ότι κάνουν απλά τελετές και όχι Μυστήρια. Οι ίδιοι έχουν πεί ότι δεν δίνουμε κρασί στους πιστούς, διότι μερικοί δεν αντέχουν το οινόπνευμα και στο παρελθόν έχει παρατηρηθεί μετάδοση ασθενειών. Ξέρουν οι άνθρωποι τι κάνουν, γι αυτό και προσφέρουν μόνο τη βιομηχανοποιημένη όστια.
Εμείς πάμε στην Εκκλησία, στον οίκο του Αληθινού και ζωντανού Θεού, όπως το είπε και ο δωδεκαετής Ιησούς: «Εγώ πρέπει να βρίσκομαι στον οίκο του Πατρός μου» (Λουκ. β΄49). Εμείς λοιπόν δεν έχουμε απλά συνάθροιση, “άντε ας πάμε και λίγο εκκλησία, καλό είναι…” Εμείς έχουμε Μυστικό Δείπνο με το Χριστό ανάμεσά μας.
Η ΔΙΣ έβγαλε την πιο φωτισμένη απόφαση: Λιτή πρωϊνή Λειτουργία. Ελάχιστοι πάνε τόσο πρωί, όσοι θέλουν να κοινωνήσουν προφανώς και οι άλλοι γέροντες, φυλακισμένοι και ασθενείς μένουν στα σπίτια τους και αν χρειαστούν κάτι θα πάει εκεί ο ιερέας. Οι περισσότεροι πάμε συνήθως στις 9 Εκκλησία, οι πολιτικοί έρχονται στις δοξολογίες 10.30 για να εισπράξουν τη δημόσια θέα και ίσως τα καλά λόγια του προεξάρχοντος…
Τι τους πειράζει λοιπόν να αφήσουν ήσυχους τους χριστιανούς στις 7 με 8 όπως είπε η Σύνοδος; Βάζουν τον εαυτό τους πάνω από την Εκκλησία; Δεν αγαπάει η Εκκλησία και η Ιερά Σύνοδος το λαό μας; Θα έβλαπτε τόσο πολύ να ακούσουν τη φωνή των Πνευματικών Πατέρων; Υπάρχει κίνδυνος από την ευλάβεια προς την Εκκλησία; Έπρεπε η Εκκλησία να αποκλείσει μερικούς που υπέγραψαν τα πιο αντίχριστα Νομοσχέδια τα τελευταία χρόνια, από την είσοδο στο Ναό, αποφασίζουν αυτοί τώρα για την Εκκλησία;
Προτιμότερα είναι τα διευρυμένα ωράρια των καταστημάτων και των φαρμακείων από τη θεία Λειτουργία; Δυστυχώς έτσι ξέρουν, έτσι αποφασίζουν.
Φαίνεται όμως ότι τούς πείραξε το υπερκόσμιο θέαμα της προηγούμενης Κυριακής, που πήγαν και κοινώνησαν “ουκ ολίγοι”. Επανέλαβαν λοιπόν και οι δικοί μας ό,τι είπε και η Μέρκελ, η κόρη του πάστορα: “να κλείσουν τα πάντα”. Σκοτεινή απόφαση.
Δεν είναι απλά τα πράγματα. Στα 10 χρόνια του Μνημονίου πείραζε τη Διεθνή των ασεβών ότι παρά τη φτώχεια μας συνεχίζαμε εδώ στην Ελλάδα και χτίζαμε Ναούς και Μοναστήρια. Τώρα τους πειράζει που παρά τον κορονωιό εμείς κοινωνούμε. Θέλουν τελικά να χτυπήσουν τους χριστιανούς στον πυρήνα της σχέσης τους με τον Χριστό. Ματαιοπονούν. Υπάρχουν εναλλακτικές πρακτικές.
Κανονικά θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στην «κατ΄οίκον εκκλησία» των αποστολικών χρόνων, στις κατακόμβες των τριών πρώτων αιώνων, στα δάση της μυστικής εκκλησίας των ορθοδόξων αδελφών μας του Βορρά επί θεομάχου κομμουνισμού ή στις πλατείες, στα γήπεδα, στις παραλίες. Στα υπόγεια ή στα ρετιρέ των πολυκατοικιών. Επιτέλους: Ας γίνεται μέσα στους ναούς η λειτουργία και νάμαστε όλοι απέξω, όπως στην παγωμένη Ρωσία, και να μπαίνουμε στις 8 να κοινωνάμε 10 – 10 όπως στις πολυεθνικές των υπερκαταστημάτων.
Κι αν διαμαρτυρηθούνε οι εβραίοι και οι μουσουλμάνοι, ας γίνει και γι αυτούς κάτι ανάλογο κατά λόγον δικαιοσύνης τέλος πάντων. Αλλά αν σταματήσει η Ορθόδοξη Θ. Λειτουργία, δεν ζεί ο κόσμος. Στο γερμανικό στρατόπεδο που ήταν αιχμάλωτος ο αοίδιμος Μητροπολίτης Τρίκκης Κυρός Διονύσιος Χαραλάμπους στην κατοχή τελούσε κάθε βράδυ τη θ. Λειτουργία επί του στήθους του.
Το ίδιο έκαναν σεβάσμιοι αιχμάλωτοι ρώσοι ιερείς και στα στρατόπεδα της Σιβηρίας. Δεν ζούσαν χωρίς το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Δεν θα ήταν δύσκολο ενδεχομένως: να γίνονται λειτουργίες κατά οικογένεια, στα σπίτια. Κάθε μέρα έπρεπε και θα μπορούσε να γινόντουσαν τέτοιες και τόσες λειτουργίες… στις κατ΄οίκον μικρές εκκλησίες.
Εδώ συμβαίνει κάτι το απαράδεκτο: η κυβερνώσα ελαφροδεξιά φοβάται την απειλούσα ψευτοαριστερά. Δεν διορίζει ιερείς, δεν σέβεται τις αποφάσεις του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά, κλείνει τώρα και τους ναούς.
Μα εγώ θέλω να πάω στο ναό, έστω όπως πηγαίνω στο ιατρείο, στο φαρμακείο, στο Νοσοκομείο, στο υπερκατάστημα, στο συγκεκριμένο ωράριο που δίνει τον Άρτο της Ζωής και το Φάρμακο της Αθανασίας. Εκεί λοιπόν μπορεί να βρώ κι άλλους… Ποιό το πρόβλημα; Θα μπω στη σειρά μου. Έτσι συμβαίνει παντού. Για τον Χριστιανό πιο πάνω από όλα η θεία Λειτουργία και η Θεία Κοινωνία.
Τώρα σκέφτονται του Ευαγγελισμού να είναι όλα κλειστά και πιθανόν και το Πάσχα. Με κλειστές Εκκλησίες. Χωρίς Ακολουθίες, Εξομολογήσεις και θεία Κοινωνία. Νομίζουν ότι έτσι θα κρατήσουν μακριά το μικρόβιο του θανάτου. Αυτή είναι η εσχάτη πλάνη τους δυστυχώς. Διότι, «εάν μη Κύριος φυλάξη πόλιν εις μάτην ηγρύπνησεν ο φυλάσσων» (Ψ. ρκστ΄1) Περαστικά μας!
Χριστιανική Εστία Λαμίας
Πηγή: https://www.tideon.org/
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
Αυτό δυστυχώς γίνεται για πρώτη φορά στη Νεοελληνική ιστορία. Δεν ξανάγινε ούτε στις χειρότερες κατοχές και υποδουλώσεις ούτε στις χειρότερες επιδημίες. Ούτε σε λέπρα, χολέρα, τύφο, φυματίωση και πανούκλα. Και τότε ακριβώς η θεία λειτουργία, η θεία Κοινωνία, υπήρχε ως «αντίδοτον του μη αποθανείν και ως φάρμακον αθανασίας».
Πώς όμως να φτάσει στα θολωμένα από τον ορθολογισμό και την ολιγοπιστία μυαλά των ιθυνόντων αυτή η διάσταση της Πίστεως; Εκείνο που χρειαζόμαστε σ΄ αυτή τη συγκυρία είναι ιδιαίτερα η θεία Λατρεία και το «εφόδιον της αιωνίου ζωής», καθότι όλοι ενδεχομένως μπορεί να είμαστε φορείς κατά την ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και των ειδικών. Δυστυχώς τώρα έρχεται η οργανωμένη κρατική μηχανή να πάρει «ξεκάθαρες αποφάσεις».
Μέχρι τώρα δεν πήρε ποτέ ξεκάθαρες αποφάσεις… Παραδείγματος χάριν για τις ειδεχθείς εκτρώσεις, για τον πολιτικό γάμο και το σύμφωνο συμβίωσης, για τη δυσφορία και την αλλαγή ταυτότητας φύλου στους εφήβους, για το Τάμα του Έθνους και το μουσουλμανικό τέμενος, για την πλημμυρίδα των λαθροεποίκων και τόσα άλλα… Και έρχεται στην πιο κρίσιμη και χρήσιμη στιγμή να στερήσει από τον λαό μας, από την πλειονοψηφία των Ορθοδόξων δηλαδή, τη Ζωή και την Ανάσταση.
Ο Χριστός μας το είπε καθαρά: «Εάν δεν φάτε τη Σάρκα του Υιού του ανθρώπου και αν δεν πιείτε Αυτού το Αίμα δεν έχετε ζωή μέσα σας» (Ιωάν στ΄53).
Εδώ λοιπόν, στη συγκεκριμένη απαγόρευση του κράτους, βρισκόμαστε μπροστά στον ορισμό της εκκοσμίκευσης: «προέχει η επιστήμη, προέχει αυτό που βλέπουμε, μια τυπική θρησκευτική συμπεριφορά φτάνει και περισσεύει, και από κεί και πέρα, όχι πολλά πολλά με τους ναούς. Πάνω από όλα η υγεία. Αφήστε τους, ο καθένας έχει την πίστη μέσα του. Η δουλειά γίνεται κι από το σπίτι».
Αυτό σημαίνει εκκοσμίκευση και αποϊεροποίηση της ζωής μας. Η πίστη, η χάρη, το Μυστήριο, εξανεμίζονται μπροστά στις στατιστικές. Εδώ κρύβεται και ο ιός της Ν. Εποχής και της Πανθρησκείας: “Ο θεός είναι μέσα σου. Βρές το φως μέσα σου”. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά οι άσχετοι και οι αμύητοι κρίνουν και τους χριστιανούς που λειτουργούνται και κοινωνούν. Με ποιό δικαίωμα άραγε;
Το θέμα όμως είναι «εάν πιστεύουμε ή δεν πιστεύουμε». Δηλαδή, πως βλέπουμε την Εκκλησία; Σαν ένα χώρο θρησκευτικών τελετών, σαν πολιτισμικό μέγεθος ή σαν ένα χώρο της Παρουσίας και Ενεργείας του ζώντος Θεού; Ή ζούμε κατά Θεόν και βιώνουμε την πίστη μας, ή απλά θρησκευόμαστε ενίοτε.
Βγήκαν μερικοί και είπαν ότι κάποτε έκλιναν και Πατριάρχες την Εκκλησία, δηλ. τους Ναούς. Ασφαλώς, ευρισκόμενοι εν διωγμώ. Για να νιώσει και ο έξω κόσμος την έλλειψη της χάρης και να μη βεβηλωθούν τα άγια. Και ο Χριστός δεν έφυγε από τους Γεργεσηνούς (Ματθ. η΄34) και τους άφησε με τα υπόλοιπα των χοίρων τους; ΄Αλλο αυτό και άλλο να μας κλείσει τους ναούς ο Νέρωνας και μείς να υπακούσουμε αδιαμαρτύρητα. “Δει πειθαρχείν Θεώ μάλλον ή ανθρώποις” (Πράξ. ε΄29). Οι Χριστιανοί τότε δε σταμάτησαν τις λειτουργίες, αλλά κατέβηκαν στις κατακόμβες.
Ο Χριστός είναι ο Ζωντανός Θεός είναι ο πανταχού παρών και τα πάντα πληρών. Είναι «ο άνω τω Πατρί συγκαθήμενος και ώδε ημίν αοράτως συνών». Το αναστημένο Σώμα Του βρίσκεται ολόκληρο μέσα στην αγία Λαβίδα, με την οποία κοινωνάμε. Ο Χριστός είναι ο Ιατρός των Ψυχών και των σωμάτων, η πηγή της Ζωής. Από όπου πέρασε όλοι γινόντουσαν καλά. Μέσα στο Ναό του υπάρχει η χάρη του Θεού «η πάντοτε τα ασθενή θεραπεύουσα και τα ελλείποντα αναπληρούσα».
Σεβόμαστε την ιατρική επιστήμη, αλλά και “η αιμορροοούσα πήγε σε όλους τους γιατρούς και δε βρήκε καμμιά ωφέλεια, μάλλον δε και χειροτέρεψε… Τελικά την έκανε καλά ο Κύριος” (Μάρκ. ε΄25 – 29). Έχει και η επιστήμη τα όριά της, τα οποία φαίνονται πολύ καθαρά αυτές τις μέρες.
Η παράδοσή μας σε τέτοιες και χειρότερες περιστάσεις, που δεν υπήρχαν μάσκες και αντισηπτικά, σε πανδημίες, έκανε προσευχές, λιτάνευση εικόνων και τιμίων λειψάνων με δεήσεις όλου του λαού. Στις μολυσμένες νυχτερίδες των κινέζων λοιπόν και στις υπόγειες νυχτερίδες των μυστικών ιατρικών εργαστηρίων, η απάντηση δεν είναι τα μέτρα στρατιωτικού νόμου και περιορισμού μόνο, διότι ό,τι και να κάνει ο άνθρωπος, η κατάσταση μπορεί και να ξεφύγει.
Το φάρμακο είναι η πίστη και η θεία Λειτουργία, η οποία προσφέρεται υπέρ όλης της οικουμένης και “υπέρ των εν ασθενείαις κατακειμένων και υπέρ ιάσεως των νοσούντων». Είναι ο Αναστημένος Χριστός, ο Οποίος μας το είπε καθαρά: “Χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν” (Ιωάν. ιε΄6)
Είμαστε σε πόλεμο, λέγει ο Μακρόν… μακράν νυχτωμένος κι αυτός, όπως και οι δικοί μας εδώ. (Περίεργο πως χρησιμοποιούν όλοι την ίδια φρασεολογία αυτές τις μέρες! Μάλιστα από 1/6/2019 έχουν ποινικοποιήσει στη χώρα μας τη μη συμμόρφωση στις κρατικές οδηγίες εν καιρώ πανδημίας Ν. 4619/19).
Αφού λοιπόν είμαστε σε πόλεμο και έχουμε να αντιμετωπίσουμε αόρατο και ύπουλο εχθρό (λόγια δικά τους) θα κάνουμε λοιπόν κι εμείς ό,τι έκαναν και οι πρόγονοί μας. Όταν πήγαιναν σε πόλεμο ή γύριζαν από πόλεμο, όλοι οι πρόγονοί μας, από τότε που γίνανε Ορθόδοξοι, κοινωνούσαν και πήγαιναν στην Αγιά Σοφιά και στις χαμηλοτάβανες εκκλησίες, που έπρεπε μέσα σε σαράντα μέρες να τις χτίσουν οι ήρωές μας, και εκεί μεταλάβαιναν και καταλάβαιναν που βρίσκεται η ζωή και η σωτηρία ατομικά και συνολικά.
Βγήκαν και κάποιοι φιλόσοφοι και είπαν ότι τώρα κατάλαβε η Εκκλησία ότι είναι ΝΠΔΔ και πρέπει να υπακούει στο κράτος. Η Ορθόδοξη Ελληνική Εκκλησία βρίσκεται σε αυτή τη σχέση με το κράτος, γιατί οι πολίτες του είναι παιδιά της και δεν θέλει να αφήσει το κράτος άθεο σε καμμιά πτυχή του. Είναι ντροπή να λέγεται αυτό, τη στιγμή που λόγω αυτής της σχέσεως ο εθελοντισμός της Εκκλησίας αναπληρώνει μέχρις εσχάτων την ανεπάρκεια του κράτους.
Θα μπορούσε η Εκκλησία να ζήσει και χωρίς το κράτος, όπως έζησε και επί Στάλιν κλπ. Το ότι έρχεται μια στανική κρατική διαταγή από βαπτισμένα τέκνα της Εκκλησίας χωρίς σεβασμό να κλείσει τους ναούς και να ταπεινώσει μια Σύνοδο, δεν είναι τι συνειδητοποιεί η Εκκλησία, αλλά πως καταλαβαίνει το σύγχρονο ελληνικό κράτος τη Μάνα του. Η ανευλαβής αυτή στάση θα έχει οδυνηρά αποτελέσματα για όλους μας.
Είναι και κάτι ακόμη. Υπάρχει κάποια επιστημονική μελέτη για τη μετάδοση νοσήματος από τη θεία λειτουργία και τη θεία Κοινωνία, και δεν την ξέρουμε; Θεία Κοινωνία δεν υπάρχει πουθενά αλλού, όπως στην Ορθοδοξία. Ο μουσουλμάνος γονατίζει και στο δρόμο, ο βουδιστής σταυρώνει τα πόδια και διαλογίζεται, ο ινδουϊστής πλένεται στις όχθες του Γάγγη, οι χιλιαστές και οι προτεστάντες έχουν αίθουσες, οι εβραίοι συναγωγή, χάβρα.
Μόνο οι παπικοί έχουν ναούς, αλλά και αυτοί δεν τους πειράζει να τους κλείσουν, διότι ξέρουν ότι κάνουν απλά τελετές και όχι Μυστήρια. Οι ίδιοι έχουν πεί ότι δεν δίνουμε κρασί στους πιστούς, διότι μερικοί δεν αντέχουν το οινόπνευμα και στο παρελθόν έχει παρατηρηθεί μετάδοση ασθενειών. Ξέρουν οι άνθρωποι τι κάνουν, γι αυτό και προσφέρουν μόνο τη βιομηχανοποιημένη όστια.
Εμείς πάμε στην Εκκλησία, στον οίκο του Αληθινού και ζωντανού Θεού, όπως το είπε και ο δωδεκαετής Ιησούς: «Εγώ πρέπει να βρίσκομαι στον οίκο του Πατρός μου» (Λουκ. β΄49). Εμείς λοιπόν δεν έχουμε απλά συνάθροιση, “άντε ας πάμε και λίγο εκκλησία, καλό είναι…” Εμείς έχουμε Μυστικό Δείπνο με το Χριστό ανάμεσά μας.
Η ΔΙΣ έβγαλε την πιο φωτισμένη απόφαση: Λιτή πρωϊνή Λειτουργία. Ελάχιστοι πάνε τόσο πρωί, όσοι θέλουν να κοινωνήσουν προφανώς και οι άλλοι γέροντες, φυλακισμένοι και ασθενείς μένουν στα σπίτια τους και αν χρειαστούν κάτι θα πάει εκεί ο ιερέας. Οι περισσότεροι πάμε συνήθως στις 9 Εκκλησία, οι πολιτικοί έρχονται στις δοξολογίες 10.30 για να εισπράξουν τη δημόσια θέα και ίσως τα καλά λόγια του προεξάρχοντος…
Τι τους πειράζει λοιπόν να αφήσουν ήσυχους τους χριστιανούς στις 7 με 8 όπως είπε η Σύνοδος; Βάζουν τον εαυτό τους πάνω από την Εκκλησία; Δεν αγαπάει η Εκκλησία και η Ιερά Σύνοδος το λαό μας; Θα έβλαπτε τόσο πολύ να ακούσουν τη φωνή των Πνευματικών Πατέρων; Υπάρχει κίνδυνος από την ευλάβεια προς την Εκκλησία; Έπρεπε η Εκκλησία να αποκλείσει μερικούς που υπέγραψαν τα πιο αντίχριστα Νομοσχέδια τα τελευταία χρόνια, από την είσοδο στο Ναό, αποφασίζουν αυτοί τώρα για την Εκκλησία;
Προτιμότερα είναι τα διευρυμένα ωράρια των καταστημάτων και των φαρμακείων από τη θεία Λειτουργία; Δυστυχώς έτσι ξέρουν, έτσι αποφασίζουν.
Φαίνεται όμως ότι τούς πείραξε το υπερκόσμιο θέαμα της προηγούμενης Κυριακής, που πήγαν και κοινώνησαν “ουκ ολίγοι”. Επανέλαβαν λοιπόν και οι δικοί μας ό,τι είπε και η Μέρκελ, η κόρη του πάστορα: “να κλείσουν τα πάντα”. Σκοτεινή απόφαση.
Δεν είναι απλά τα πράγματα. Στα 10 χρόνια του Μνημονίου πείραζε τη Διεθνή των ασεβών ότι παρά τη φτώχεια μας συνεχίζαμε εδώ στην Ελλάδα και χτίζαμε Ναούς και Μοναστήρια. Τώρα τους πειράζει που παρά τον κορονωιό εμείς κοινωνούμε. Θέλουν τελικά να χτυπήσουν τους χριστιανούς στον πυρήνα της σχέσης τους με τον Χριστό. Ματαιοπονούν. Υπάρχουν εναλλακτικές πρακτικές.
Κανονικά θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε στην «κατ΄οίκον εκκλησία» των αποστολικών χρόνων, στις κατακόμβες των τριών πρώτων αιώνων, στα δάση της μυστικής εκκλησίας των ορθοδόξων αδελφών μας του Βορρά επί θεομάχου κομμουνισμού ή στις πλατείες, στα γήπεδα, στις παραλίες. Στα υπόγεια ή στα ρετιρέ των πολυκατοικιών. Επιτέλους: Ας γίνεται μέσα στους ναούς η λειτουργία και νάμαστε όλοι απέξω, όπως στην παγωμένη Ρωσία, και να μπαίνουμε στις 8 να κοινωνάμε 10 – 10 όπως στις πολυεθνικές των υπερκαταστημάτων.
Κι αν διαμαρτυρηθούνε οι εβραίοι και οι μουσουλμάνοι, ας γίνει και γι αυτούς κάτι ανάλογο κατά λόγον δικαιοσύνης τέλος πάντων. Αλλά αν σταματήσει η Ορθόδοξη Θ. Λειτουργία, δεν ζεί ο κόσμος. Στο γερμανικό στρατόπεδο που ήταν αιχμάλωτος ο αοίδιμος Μητροπολίτης Τρίκκης Κυρός Διονύσιος Χαραλάμπους στην κατοχή τελούσε κάθε βράδυ τη θ. Λειτουργία επί του στήθους του.
Το ίδιο έκαναν σεβάσμιοι αιχμάλωτοι ρώσοι ιερείς και στα στρατόπεδα της Σιβηρίας. Δεν ζούσαν χωρίς το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Δεν θα ήταν δύσκολο ενδεχομένως: να γίνονται λειτουργίες κατά οικογένεια, στα σπίτια. Κάθε μέρα έπρεπε και θα μπορούσε να γινόντουσαν τέτοιες και τόσες λειτουργίες… στις κατ΄οίκον μικρές εκκλησίες.
Εδώ συμβαίνει κάτι το απαράδεκτο: η κυβερνώσα ελαφροδεξιά φοβάται την απειλούσα ψευτοαριστερά. Δεν διορίζει ιερείς, δεν σέβεται τις αποφάσεις του ΣτΕ για τα Θρησκευτικά, κλείνει τώρα και τους ναούς.
Μα εγώ θέλω να πάω στο ναό, έστω όπως πηγαίνω στο ιατρείο, στο φαρμακείο, στο Νοσοκομείο, στο υπερκατάστημα, στο συγκεκριμένο ωράριο που δίνει τον Άρτο της Ζωής και το Φάρμακο της Αθανασίας. Εκεί λοιπόν μπορεί να βρώ κι άλλους… Ποιό το πρόβλημα; Θα μπω στη σειρά μου. Έτσι συμβαίνει παντού. Για τον Χριστιανό πιο πάνω από όλα η θεία Λειτουργία και η Θεία Κοινωνία.
Τώρα σκέφτονται του Ευαγγελισμού να είναι όλα κλειστά και πιθανόν και το Πάσχα. Με κλειστές Εκκλησίες. Χωρίς Ακολουθίες, Εξομολογήσεις και θεία Κοινωνία. Νομίζουν ότι έτσι θα κρατήσουν μακριά το μικρόβιο του θανάτου. Αυτή είναι η εσχάτη πλάνη τους δυστυχώς. Διότι, «εάν μη Κύριος φυλάξη πόλιν εις μάτην ηγρύπνησεν ο φυλάσσων» (Ψ. ρκστ΄1) Περαστικά μας!
Χριστιανική Εστία Λαμίας
Πηγή: https://www.tideon.org/
ΕΘΝΕΓΕΡΣΙΣ
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Εκκλησιαστικά,
Θέματα Υγείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Λόγος Ορθοδοξίας,
Παγκοσμιοποίηση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
4 σχόλια:
Aναγνωστες και αναγνώστριες του αρθρου , στη photo διακρίνεται το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ των A χ ρ α ν τ ω ν του Xριστου μ υ σ τ η ρ ι ω ν , το π ο τ η ρ ι ο της Z Ω H Σ του E σ φ α γ μ ε ν ο υ A ρ ν ι ο υ .
O υ δ ε π ο τ ε ακούστηκε η δημοσιεύτηκε είδηση για μετάδοση νοσηματος από τη θεία ευχαριστια , στη θεία ευχαριστια βρίσκεται ο I δ ι ο ς ο Χριστός , ο I δ ι ο ς ο Θεός , ο οποίος είναι π υ ρ κ α τ α ν α λ ι σ κ ο ν όπως γράφει στην επιστολή προς Eβρ. ο Aποστολος των εθνών . Ο άρτος και ο οίνος μ ε τ α β α λ λ ο ν τ α ι από το Aγιο Πνεύμα σε μ α τ ω μ ε ν ε ς σ α ρ κ ε ς του Kυριου και Θεού και Σωτήρος ημών Iησου Xριστου , είναι μ υ σ τ η ρ ι ο A σ υ λ λ η π τ ο για την A v θ ρ ω π ι ν η λογική , δ ε το κατανοεί το π ε π ε ρ α σ μ ε ν ο μυαλό μας . O μ ω ς από τη σ υ γ κ ε ν τ ρ ω σ η ανθρώπων - O π ο υ δ η π ο τ ε - είναι δυνατή η μετάδοση νοσημάτων .
Είμαι 89 ετών ιερέας.Κατά τη διάρκεια της ιερατικής μου διακονίας κοινώνησα πολύ κόσμο και με σοβαρές μεταδιδόμενες ασθένειες.Τον καιρό που το ειτς ήταν στο αποκορύφωμά του,μια Κυριακή ήλθε ένας νέος στο Ιερό και μου είπε:πάτερ έχω έιτς και θέλω να κοινωνήσω,έφερα και κουταλάκι.Εγώ του είπα,φύλαξε το κουταλάκι και να πάς να σταθείς τελευταίος στη σειρά και θα σε κοινωνήσω όπως τους άλλους.Έτσι έγινε και εγώ κατελυσα το περίσευμα της Θείας Κοινωνίας και όπως βλέπετε όχι μόνο δεν έπαθα τίποτα,άλλά ζω και πλησιάζω τα 90 με καθαρό νου και διαύγεια πνεύματος.
Αυτός ο θόρυβος που γίνεται τώρα με τον κορονοϊό είναι αποτάλεσμα άγνοιας και απιστίας το λιγότερο που θα πω.
Η Θεία Κοινωνία είναι το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου,είναι η τροφή της ψυχής για να ζήσει,σύμφωνα με τον ίδιο τον Κύριο.Διαβάστε το έκτο κεφάλαιο του κατά Ιωάννου για να καταλάβετε την αλήθεια.Oσοι δε κοινωνούν έχουν ψυχή νεκρή όχι ζωντανή,γιατί από ζωντανό οργανισμό όταν λείψει η τροφή πεθαίνει δεν είναι έτσι;
ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ὁ π ι σ τ ε ύ ω ν εἰς ἐ μ ὲ ἔχει ζ ω ὴ ν α ἰ ώ ν ι ο ν . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος τῆς ζ ω ῆ ς . οἱ πατέρες ὑμῶν ἔφαγον τὸ μάννα ἐν τῇ ἐρήμῳ καὶ ἀπέθανον · o ὗ τ ό ς ἐ σ τ ι ν ὁ ἄρτος ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβαίνων , ἵνα τις ἐξ α ὐ τ ο ῦ φάγῃ καὶ μ ὴ ἀποθάνῃ . ἐ γ ώ ε ἰ μ ι ὁ ἄρτος ὁ ζ ῶ ν ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς · ἐ ά ν τις φάγῃ ἐκ τ ο ύ τ ο υ τοῦ ἄρτου , ζ ή σ ε τ α ι εἰς τὸν α ἰ ῶ ν α . καὶ ὁ ἄρτος δὲ ὃν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω , ἡ σ ά ρ ξ μ ο υ ἐ σ τ ι ν , ἣν ἐ γ ὼ δ ώ σ ω ὑπὲρ τῆς τοῦ κόσμου ζ ω ῆ ς . εμάχοντο οὖν πρὸς ἀλλήλους οἱ Ἰουδαῖοι λέγοντας · πῶς δύναται ο ὗ τ ο ς ἡμῖν δοῦναι τὴν σάρκα φαγεῖν ; εἶπεν οὖν αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς · ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν , ἐ ὰ ν μ ὴ φάγητε τὴ σάρκα τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου καὶ πίητε αὐτοῦ τὸ αἷμα , ο ὐ κ ἔχετε ζ ω ὴ ν ἐν ἑαυτοῖς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἔχει ζ ω ὴ ν αἰώνιον , καὶ ἐ γ ὼ ἀ ν α σ τ ή σ ω αὐτὸν ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ . ἡ γὰρ σ ά ρ ξ μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι β ρ ῶ σ ι ς , καὶ τὸ αἷμά μου ἀ λ η θ ῶ ς ἐ σ τ ι π ό σ ι ς . ὁ τρώγων μου τὴ σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐ μ ο ὶ μ έ ν ε ι , κἀγὼ ἐν αὐτῷ.
Δημοσίευση σχολίου