23 Ιουνίου 2018
ΕΘΝΙΚΑ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ;
Άρθρο γνώμης του Δημ. Π Ρίζου*.
(αναδημοσίευση από την ἐφημερίδα "ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ" της 19ης Ἰουνίου 2018)
Ξημέρωσε μετὰ τὴν συμφωνία καὶ ἡ πρώτη κουβέντα, ποὺ ἄκουσα ἀπὸ γείτονα φίλο, ἦταν· “Σὲ βλέπω ἐθνικὰ ὑπερήφανο σήμερα”. Καὶ ἀμέσως φούντωσαν στριμωγμένοι στὸ μυαλό μου λογισμοί. Μιὰ στιγμὴ νὰ τοὺς βάλω σὲ μία τάξι εἶπα.
Δηλαδὴ τώρα ἔγινα νοτιομακεδόνας; Διότι ἀφοῦ ὑπάρχει βόρεια Μακεδονία, δὲν μπορεῖ νὰ μὴν ὑπάρχει καὶ κάπου μία νότια Μακεδονία. Ὅπως δὲν ὑπάρχει μόνο Βόρεια Κορέα ἂν δὲν ὑπάρχει καὶ Νότια Κορέα. Πάει γίναμε Βιετνάμ.
Τοὺς βαφτίσαμε Μακεδόνες ἐμεῖς. Μακεδόνες σκέτο, ὄχι Βορειομακεδόνες. Τοὺς τὸ ἐπιβάλαμε, δὲν τοὺς ἀφήσαμε νὰ αὐτοπροσδιορισθοῦν μὲ κάποιο, τέλος πάντων, δημοψἠφισμα. Καὶ μᾶς λένε ὅλοι ὅτι ὑπάρχει δικαίωμα αὐτοπροσδιορισμοῦ. Οἱ ἄνθρωποι μπορεῖ νὰ θέλανε νὰ λέγωνται Νοτιοσλάβοι ἢ ἀλβανοσλάβοι, Δάκες ἢ Ἰλλυριοί, ἐμεὶς ὅμως τοὺς στερήσαμε αὐτὸ τὸ δικαίωμα καὶ τοὺς εἴπαμε θὰ ἔχετε ἐθνικὸ ὄνομα Μακεδόνες καὶ δὲν πειράζει καθόλου τὸ γεγονὸς ὅτι μακεδονικὸ ἔθνος δὲν ὑπάρχει, ὅπως δὲν ὑπάρχει ἔθνος θεσσαλικό ἢ σποραδικὸ ἢ κυκλαδικό.
Μεγαλώναμε κάποτε μὲ τὸ τραγούδι· “Ἔχω μιὰ ἀδελφή, κουκλίτσα ἀληθινὴ, τὴν λένε Βόρειο Ἤπειρο, τὴν ἀγαπῶ πολύ”. Μὲ τὸν καιρὸ, ἐπειδὴ ἐμεῖς ποτὲ δὲν εἴχαμε ἀλυτρωτικὲς βλέψεις, τὸ τραγούδι αὐτὸ τὸ σβήσαμε, τὸ ξεχάσαμε. Καὶ ὁ χῶρος ποὺ κυβερνάει σήμερα ἐπέβαλε τὴν ἄποψι ὅτι δὲν ὑπάρχει Βόρειος Ἤπειρος ἀλλὰ νότια Ἀλβανία. Καὶ ἀπορῶ ἀκόμη γιατὶ δὲν ἐπέβαλαν καὶ γιὰ τὴν fyrom τὴν ἴδια λογικὴ καὶ πρακτικὴ. Δηλαδὴν δὲν ὑπάρχει Βόρεια Μακεδονία, ἀλλὰ Νότια Σερβία ἢ Νοτιοσλαβία, ὀνομασία ποὺ τοὺς καλύπτει ἐθνικά, πολιτιστικά, γλωσσικά, φυλετικά κτλ. Γιατὶ ἄλλα μέτρα γιὰ τὴν Ἤπειρο καὶ ἄλλα γιὰ τὴν Μακεδονία;
Ἀλλὰ τί νὰ περιμένης ἀπὸ ἕναν διαμεσολαβιτή, ποὺ στὰ εἴκοσι πέντε χρόνια δὲν ἔφερε οὔτε μία φορὰ πρότασι ποὺ νὰ ἐκφράζη τὴν ἑλληνικὴ πλευρά; Καὶ πάντα ἀποροῦσα, γιατὶ ἡ ἐλληνικὴ πλευρὰ δὲν ἔθεσε θέμα γιὰ ἄρσι τῆς διαπιστεύσεώς του. Ἂν εἶμαι ὑπερβολικὸς ἢ ἀκραῖος, θέλω νὰ μοῦ ἀναφερθῆ μία συγκεκριμένη πρότασἰ του ποὺ νὰ δικαιώνη τὶς θέσεις μας.Ἔχω καὶ μία ἀκόμα ἀπορία. Αὐτός, ἀπὸ ὅτι ξέρω, εἶναι δικηγόρος. Τὸν πλήρωνε κανεὶς ἢ πρόσφερε τὶς ὑπηρεσίες του ἐθελοντικά; Πάντως μετὰ ἀπὸ τόσα χρόνια φτάσαμε στὴν δικαίωσι τῶν σκοπιανῶν. Πῆραν αὐτὸ ποὺ ἤθελαν, τὸ ὄνομα. Πόση σημασία ἔχει τὸ ὄνομα μποροῦμε νὰ τὸ καταλάβουμε ἀπὸ τὰ διάφορα προϊόντα γιὰ ὁποῖα γίνεται ‘πόλεμος’ γιὰ τὴν ὀνομασία προελεύσεως. Καὶ γιὰ τὴν ὀνομασία τῶν σκοπιανῶν ὡς μακεδόνων θὰ ἀκουστοῦν σύντομα τὰ ‘ὄργανα’.
Δὲν τοὺς καθιερώσαμε μόνο ἐθνικὸ ὄνομα, ἀλλὰ μαζὶ μὲ τὸ όνομα τοὺς ἀναγνωρίσαμε καὶ εθνικὴ γλῶσσα, μακεδονική. Καὶ βλέπω ὅτι αὐτὸ ποὺ κάναμε δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ τὸ πρόγραμμα τοῦ Τίτο, μετὰ τὴν διάσκεψι τοῦ 1945, γιὰ τὴν ἕκτη δημοκρατία τῆς Γιουγκοσλαβικῆς ὁμοσπονδίας. ‘Υποχρεωτικὰ τὰ πάντα θὰ συνοδεύωνται ἀπὸ τὸ μακεδονία σὲ ὅλα τὰ παράγωγά του. Καὶ ἐπειδὴ ἡ γλῶσσα τους ἦταν μόνο προφορικὴ, τοὺς ἴδρυσε γλωσσολογικὸ ἰνστιτοῦτο, γιὰ νὰ διαμορφώση γραπτὴ γλῶσσα μὲ γραμματική, συντακτικό, λεξικά, κτλ. Δὲν ἔχουν νὰ παρουσιάσουν γραπτὰ κείμενα.
Ἐπαναλάμβανα σὲ ὁμιλίες μου γιὰ τὸ μακεδονικό, ὅτι πρέπει νὰ καθορίσωμε ἑνιαία γραμμὴ γιὰ τὴν γλῶσσα τῶν σκοπιανῶν. Τὴν λαλιά τους, πολιτικοὶ, δημοσιογράφοι, λόγιοι, κτλ τὴν προσιόριζαν ὁ καθένας μὲ δικό του τρόπο. Γιὰ ἄλλους ἦταν σλαβοφανὲς ἰδίωμα, γιὰ ἄλλους βουλγάρικα, γιὰ ἄλλους μακεδόνικα, κτλ. Ἦταν γλῶσσα, γλωσσικὸ ἰδίωμα ἢ μία προφορικὴ συνενόησι τῆς ἀγορᾶς; Σὲ πρόσφατη ἐκπομπὴ τηλεοπτικὴ, παλαιὸς πολιτικὸς εἶπε ὅτι μακεδονικὴ γλῶσσα δὲν ὑπάρχει. Ὁ κορυφαῖος γλωσσολόγος μας, λέγει τὰ ἴδια. Καὶ τελικὰ στὴν συμφωνία ἀναγνωρίζομε μακεδονική γλῶσσα. Αὐτὴν τὴν γλῶσσα μετέφερε ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος στὴν Ἀνατολὴ καὶ δημιουργήθηκαν οἱ Ἑλληνιστικοὶ χρόνοι; Μακεδονικὴ γλῶσσα εἶναι τὰ Ἑλληνικὰ. Ὁ ἀνὴρ ὁ Μακεδὼν ποὺ κάλεσε τὸν ἀπόστολο Παῦλο τοῦ εἶπε, ὅπως τὸ γράφει ἡ Ἀγία Γραφή· “Διαβάς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν”.Ὁ Μακεδών μίλησε στὴν γλῶσσα του. Ἑλληνιστί. Ἀλλὰ ποιὰ σχέσι μποροῦν νὰ ἔχουν οἱ σκοπιανοὶ μὲ τοὺς μακεδόνες;
Τοὺς ἀναγνωρίσαμε ἐθνικὴ ὑπόστασι καὶ ἐθνικὴ γλῶσσα. Τὰ δικαιοῦνται, πρέπει νὰ ἔχουν καὶ ἔθνος και γλῶσσα ἀλλ’ ὄχι τὸ Μακεδόνες καὶ μακεδονικὴ γλῶσσα, διότι οὔτε μακεδόνες εἶναι οἱ σλάβοι, οὔτε ἡ γλῶσσα τους μακεδονική. Μόνο πρωτεύουσα δὲν τοὺς δώσαμε, εὐτυχῶς, διότι πολὺ θὰ ἤθελαν νὰ βρέχεται ἀπὸ τὸν Θερμαϊκό.
Ὑπάρχει ἀπόφασις εθνικοῦ συμβουλίου ἀρχηγῶν ποὺ ἀποκλείει τὴν χρῆσι στὸ ὄνομα τῆς fyrom τῆς λέξεως Μακεδονία καὶ τῶν παραγώγων της. Ποιὸς διέγραψε αὐτὴν τὴν ἀπόφασι; Δὲν θυμᾶμαι νὰ ἔγινε ἀντίστοιχο συμβούλιο ποὺ νὰ ἄλλαξε τὴν ἀπόφασι. Σὰν νὰ μὴ εἴμαστε σοβαρὸ κράτος ποὺ ἔχει συνέχεια καὶ ἐθνικὴ στρατηγική.
Ὁ ἑλληνικὸς λαὸς στηρίζει τὴν κυβέρνησι νὰ μὴν ὑποχωρεῖ στὶς πιέσεις. Καὶ ἀντὶ νὰ ἀξιοποιήση τὴν βούλησι τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ ρίχνει αὐτὸν τὸν λαὸ στὸ περιθώριο. Οἱ μετέχοντες στὰ συλλαλητήρια εἶναι ‘ἐθνίκια’, κατὰ τὸν πρωθυπουργικὸ σύμβουλο. Οἱ δὲ Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ, οἱ οργανωμένοι στὶς Παμμακεδονικὲς ὀργανώσεις, ἄκουσον, ἄκουσον, δὲν ἐκφράζουν ὅλους τοὺς Ἕλληνες!
Τὴν ἀνάγκη τῆς ἀναγνωρίσεως τὴν ἔχουν οἱ σκοπιανοί. Ἀπὸ τὴν δικὴ μας ὑπογραφὴ θὰ ἀνοίξει ὁ δρόμος γιὰ νὰ μποῦν στὸ ΝΑΤΟ καὶ τὴν ΕΕ. Ἀλήθεια σὲ ποιὸ σημεῖο ὑποχώρησαν στὶς μακρὲς συζητήσεις; Χώρια ποὺ τὸ γραφεῖο τύπου τῶν διαπραγματεύσεων ἦταν στὰ Σκόπια, ἀπὸ ἐκεῖ μαθαίναμε τὴν πορεία τους, οἱ μόνοι ποὺ ὑποχώρησαν ἦσαν οἱ δικοί μας. Ὅλες οἱ ‘κόκκινες’ γραμμές ἔγιναν πορτοκαλί καὶ στὸ τέλος πράσινες. Γι’ αὐτὸ καὶ τὰ συγχαρητήρια καὶ οἱ ἔπαινοι τῶν ξένων, ἰδἰως τῶν γερμανῶν, γιὰ τὴν ἐλληνικὴ στάσι. Ἱκανοποιήθηκαν οἱ ξένοι, τὰ μεγάλα ἀφεντικά, καὶ ὄχι οἱ ἐλληνικοὶ στόχοι.
Θὰ προσθέσω μία ἀκόμα σκέψι. Πρώτη φορὰ ἀριστερὰ στὴν Ἑλλάδα. Ἐνθυμοῦμαι καὶ τὴν φρᾶσι τοῦ βουλευτοῦ μας, ποὺ εἶπε κατὰ τὴν ἐκλογή του· ‘Τώρα δικαιώθηκε ἡ ἀριστερά’. Ὑπῆρχε σὲ ἐκκρεμότητα ἡ ἀπόφασις τῆς ὁλομέλειας του ’45. Τὴν Μακεδονία, ποὺ καταπατοῦσαν οἱ Ἕλληνες, τὴν ἐκχωροῦσαν στοὺς σλάβους. Τώρα ἡ ‘πρώτη φορὰ ἀριστερά’ ἔχει τὴν εὐκαιρία νὰ ὑλοποιήση ἐκείνη τὴν ἀπόφασι. Νὰ ἡ δικαίωσις.
Ξεκίνησα μὲ θαυμααστικὸ καὶ αἰσιοδοξία, τελειώνω μὲ ἐρωτηματικὸ καὶ ἀπορία καὶ συνοχή καρδίας.
Τὰ δώσαμε ὅλα. Ἄντε γειά.
Δημ. Π. Ρίζος
‘ἐθνίκι’
*Ο Δημήτριος Π. Ρίζος, είναι Δρ Θεολογίας, Φιλόλογος, και με έντονη, πλούσια και πολυποίκιλη συγγραφική, πνευματική, Εθνική και κοινωνική παρουσία, προσφορά και δραστηριότητα στην ακριτική Φλώρινα, όπως και Εκδότης, Ιδιοκτήτης και Διευθυντής του περιοδικού «Μεγαλομάρτυρες», Πανοσοπούλου 6, ΤΚ 53100, Φλώρινα, τηλ 2385028940, mail rizospdim@gmail.com
** Η φωτογραφία είναι από το elamcy.com
(αναδημοσίευση από την ἐφημερίδα "ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ" της 19ης Ἰουνίου 2018)
Ξημέρωσε μετὰ τὴν συμφωνία καὶ ἡ πρώτη κουβέντα, ποὺ ἄκουσα ἀπὸ γείτονα φίλο, ἦταν· “Σὲ βλέπω ἐθνικὰ ὑπερήφανο σήμερα”. Καὶ ἀμέσως φούντωσαν στριμωγμένοι στὸ μυαλό μου λογισμοί. Μιὰ στιγμὴ νὰ τοὺς βάλω σὲ μία τάξι εἶπα.
Δηλαδὴ τώρα ἔγινα νοτιομακεδόνας; Διότι ἀφοῦ ὑπάρχει βόρεια Μακεδονία, δὲν μπορεῖ νὰ μὴν ὑπάρχει καὶ κάπου μία νότια Μακεδονία. Ὅπως δὲν ὑπάρχει μόνο Βόρεια Κορέα ἂν δὲν ὑπάρχει καὶ Νότια Κορέα. Πάει γίναμε Βιετνάμ.
Τοὺς βαφτίσαμε Μακεδόνες ἐμεῖς. Μακεδόνες σκέτο, ὄχι Βορειομακεδόνες. Τοὺς τὸ ἐπιβάλαμε, δὲν τοὺς ἀφήσαμε νὰ αὐτοπροσδιορισθοῦν μὲ κάποιο, τέλος πάντων, δημοψἠφισμα. Καὶ μᾶς λένε ὅλοι ὅτι ὑπάρχει δικαίωμα αὐτοπροσδιορισμοῦ. Οἱ ἄνθρωποι μπορεῖ νὰ θέλανε νὰ λέγωνται Νοτιοσλάβοι ἢ ἀλβανοσλάβοι, Δάκες ἢ Ἰλλυριοί, ἐμεὶς ὅμως τοὺς στερήσαμε αὐτὸ τὸ δικαίωμα καὶ τοὺς εἴπαμε θὰ ἔχετε ἐθνικὸ ὄνομα Μακεδόνες καὶ δὲν πειράζει καθόλου τὸ γεγονὸς ὅτι μακεδονικὸ ἔθνος δὲν ὑπάρχει, ὅπως δὲν ὑπάρχει ἔθνος θεσσαλικό ἢ σποραδικὸ ἢ κυκλαδικό.
Μεγαλώναμε κάποτε μὲ τὸ τραγούδι· “Ἔχω μιὰ ἀδελφή, κουκλίτσα ἀληθινὴ, τὴν λένε Βόρειο Ἤπειρο, τὴν ἀγαπῶ πολύ”. Μὲ τὸν καιρὸ, ἐπειδὴ ἐμεῖς ποτὲ δὲν εἴχαμε ἀλυτρωτικὲς βλέψεις, τὸ τραγούδι αὐτὸ τὸ σβήσαμε, τὸ ξεχάσαμε. Καὶ ὁ χῶρος ποὺ κυβερνάει σήμερα ἐπέβαλε τὴν ἄποψι ὅτι δὲν ὑπάρχει Βόρειος Ἤπειρος ἀλλὰ νότια Ἀλβανία. Καὶ ἀπορῶ ἀκόμη γιατὶ δὲν ἐπέβαλαν καὶ γιὰ τὴν fyrom τὴν ἴδια λογικὴ καὶ πρακτικὴ. Δηλαδὴν δὲν ὑπάρχει Βόρεια Μακεδονία, ἀλλὰ Νότια Σερβία ἢ Νοτιοσλαβία, ὀνομασία ποὺ τοὺς καλύπτει ἐθνικά, πολιτιστικά, γλωσσικά, φυλετικά κτλ. Γιατὶ ἄλλα μέτρα γιὰ τὴν Ἤπειρο καὶ ἄλλα γιὰ τὴν Μακεδονία;
Ἀλλὰ τί νὰ περιμένης ἀπὸ ἕναν διαμεσολαβιτή, ποὺ στὰ εἴκοσι πέντε χρόνια δὲν ἔφερε οὔτε μία φορὰ πρότασι ποὺ νὰ ἐκφράζη τὴν ἑλληνικὴ πλευρά; Καὶ πάντα ἀποροῦσα, γιατὶ ἡ ἐλληνικὴ πλευρὰ δὲν ἔθεσε θέμα γιὰ ἄρσι τῆς διαπιστεύσεώς του. Ἂν εἶμαι ὑπερβολικὸς ἢ ἀκραῖος, θέλω νὰ μοῦ ἀναφερθῆ μία συγκεκριμένη πρότασἰ του ποὺ νὰ δικαιώνη τὶς θέσεις μας.Ἔχω καὶ μία ἀκόμα ἀπορία. Αὐτός, ἀπὸ ὅτι ξέρω, εἶναι δικηγόρος. Τὸν πλήρωνε κανεὶς ἢ πρόσφερε τὶς ὑπηρεσίες του ἐθελοντικά; Πάντως μετὰ ἀπὸ τόσα χρόνια φτάσαμε στὴν δικαίωσι τῶν σκοπιανῶν. Πῆραν αὐτὸ ποὺ ἤθελαν, τὸ ὄνομα. Πόση σημασία ἔχει τὸ ὄνομα μποροῦμε νὰ τὸ καταλάβουμε ἀπὸ τὰ διάφορα προϊόντα γιὰ ὁποῖα γίνεται ‘πόλεμος’ γιὰ τὴν ὀνομασία προελεύσεως. Καὶ γιὰ τὴν ὀνομασία τῶν σκοπιανῶν ὡς μακεδόνων θὰ ἀκουστοῦν σύντομα τὰ ‘ὄργανα’.
Δὲν τοὺς καθιερώσαμε μόνο ἐθνικὸ ὄνομα, ἀλλὰ μαζὶ μὲ τὸ όνομα τοὺς ἀναγνωρίσαμε καὶ εθνικὴ γλῶσσα, μακεδονική. Καὶ βλέπω ὅτι αὐτὸ ποὺ κάναμε δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ τὸ πρόγραμμα τοῦ Τίτο, μετὰ τὴν διάσκεψι τοῦ 1945, γιὰ τὴν ἕκτη δημοκρατία τῆς Γιουγκοσλαβικῆς ὁμοσπονδίας. ‘Υποχρεωτικὰ τὰ πάντα θὰ συνοδεύωνται ἀπὸ τὸ μακεδονία σὲ ὅλα τὰ παράγωγά του. Καὶ ἐπειδὴ ἡ γλῶσσα τους ἦταν μόνο προφορικὴ, τοὺς ἴδρυσε γλωσσολογικὸ ἰνστιτοῦτο, γιὰ νὰ διαμορφώση γραπτὴ γλῶσσα μὲ γραμματική, συντακτικό, λεξικά, κτλ. Δὲν ἔχουν νὰ παρουσιάσουν γραπτὰ κείμενα.
Ἐπαναλάμβανα σὲ ὁμιλίες μου γιὰ τὸ μακεδονικό, ὅτι πρέπει νὰ καθορίσωμε ἑνιαία γραμμὴ γιὰ τὴν γλῶσσα τῶν σκοπιανῶν. Τὴν λαλιά τους, πολιτικοὶ, δημοσιογράφοι, λόγιοι, κτλ τὴν προσιόριζαν ὁ καθένας μὲ δικό του τρόπο. Γιὰ ἄλλους ἦταν σλαβοφανὲς ἰδίωμα, γιὰ ἄλλους βουλγάρικα, γιὰ ἄλλους μακεδόνικα, κτλ. Ἦταν γλῶσσα, γλωσσικὸ ἰδίωμα ἢ μία προφορικὴ συνενόησι τῆς ἀγορᾶς; Σὲ πρόσφατη ἐκπομπὴ τηλεοπτικὴ, παλαιὸς πολιτικὸς εἶπε ὅτι μακεδονικὴ γλῶσσα δὲν ὑπάρχει. Ὁ κορυφαῖος γλωσσολόγος μας, λέγει τὰ ἴδια. Καὶ τελικὰ στὴν συμφωνία ἀναγνωρίζομε μακεδονική γλῶσσα. Αὐτὴν τὴν γλῶσσα μετέφερε ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος στὴν Ἀνατολὴ καὶ δημιουργήθηκαν οἱ Ἑλληνιστικοὶ χρόνοι; Μακεδονικὴ γλῶσσα εἶναι τὰ Ἑλληνικὰ. Ὁ ἀνὴρ ὁ Μακεδὼν ποὺ κάλεσε τὸν ἀπόστολο Παῦλο τοῦ εἶπε, ὅπως τὸ γράφει ἡ Ἀγία Γραφή· “Διαβάς εἰς Μακεδονίαν βοήθησον ἡμῖν”.Ὁ Μακεδών μίλησε στὴν γλῶσσα του. Ἑλληνιστί. Ἀλλὰ ποιὰ σχέσι μποροῦν νὰ ἔχουν οἱ σκοπιανοὶ μὲ τοὺς μακεδόνες;
Τοὺς ἀναγνωρίσαμε ἐθνικὴ ὑπόστασι καὶ ἐθνικὴ γλῶσσα. Τὰ δικαιοῦνται, πρέπει νὰ ἔχουν καὶ ἔθνος και γλῶσσα ἀλλ’ ὄχι τὸ Μακεδόνες καὶ μακεδονικὴ γλῶσσα, διότι οὔτε μακεδόνες εἶναι οἱ σλάβοι, οὔτε ἡ γλῶσσα τους μακεδονική. Μόνο πρωτεύουσα δὲν τοὺς δώσαμε, εὐτυχῶς, διότι πολὺ θὰ ἤθελαν νὰ βρέχεται ἀπὸ τὸν Θερμαϊκό.
Ὑπάρχει ἀπόφασις εθνικοῦ συμβουλίου ἀρχηγῶν ποὺ ἀποκλείει τὴν χρῆσι στὸ ὄνομα τῆς fyrom τῆς λέξεως Μακεδονία καὶ τῶν παραγώγων της. Ποιὸς διέγραψε αὐτὴν τὴν ἀπόφασι; Δὲν θυμᾶμαι νὰ ἔγινε ἀντίστοιχο συμβούλιο ποὺ νὰ ἄλλαξε τὴν ἀπόφασι. Σὰν νὰ μὴ εἴμαστε σοβαρὸ κράτος ποὺ ἔχει συνέχεια καὶ ἐθνικὴ στρατηγική.
Ὁ ἑλληνικὸς λαὸς στηρίζει τὴν κυβέρνησι νὰ μὴν ὑποχωρεῖ στὶς πιέσεις. Καὶ ἀντὶ νὰ ἀξιοποιήση τὴν βούλησι τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ ρίχνει αὐτὸν τὸν λαὸ στὸ περιθώριο. Οἱ μετέχοντες στὰ συλλαλητήρια εἶναι ‘ἐθνίκια’, κατὰ τὸν πρωθυπουργικὸ σύμβουλο. Οἱ δὲ Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ, οἱ οργανωμένοι στὶς Παμμακεδονικὲς ὀργανώσεις, ἄκουσον, ἄκουσον, δὲν ἐκφράζουν ὅλους τοὺς Ἕλληνες!
Τὴν ἀνάγκη τῆς ἀναγνωρίσεως τὴν ἔχουν οἱ σκοπιανοί. Ἀπὸ τὴν δικὴ μας ὑπογραφὴ θὰ ἀνοίξει ὁ δρόμος γιὰ νὰ μποῦν στὸ ΝΑΤΟ καὶ τὴν ΕΕ. Ἀλήθεια σὲ ποιὸ σημεῖο ὑποχώρησαν στὶς μακρὲς συζητήσεις; Χώρια ποὺ τὸ γραφεῖο τύπου τῶν διαπραγματεύσεων ἦταν στὰ Σκόπια, ἀπὸ ἐκεῖ μαθαίναμε τὴν πορεία τους, οἱ μόνοι ποὺ ὑποχώρησαν ἦσαν οἱ δικοί μας. Ὅλες οἱ ‘κόκκινες’ γραμμές ἔγιναν πορτοκαλί καὶ στὸ τέλος πράσινες. Γι’ αὐτὸ καὶ τὰ συγχαρητήρια καὶ οἱ ἔπαινοι τῶν ξένων, ἰδἰως τῶν γερμανῶν, γιὰ τὴν ἐλληνικὴ στάσι. Ἱκανοποιήθηκαν οἱ ξένοι, τὰ μεγάλα ἀφεντικά, καὶ ὄχι οἱ ἐλληνικοὶ στόχοι.
Θὰ προσθέσω μία ἀκόμα σκέψι. Πρώτη φορὰ ἀριστερὰ στὴν Ἑλλάδα. Ἐνθυμοῦμαι καὶ τὴν φρᾶσι τοῦ βουλευτοῦ μας, ποὺ εἶπε κατὰ τὴν ἐκλογή του· ‘Τώρα δικαιώθηκε ἡ ἀριστερά’. Ὑπῆρχε σὲ ἐκκρεμότητα ἡ ἀπόφασις τῆς ὁλομέλειας του ’45. Τὴν Μακεδονία, ποὺ καταπατοῦσαν οἱ Ἕλληνες, τὴν ἐκχωροῦσαν στοὺς σλάβους. Τώρα ἡ ‘πρώτη φορὰ ἀριστερά’ ἔχει τὴν εὐκαιρία νὰ ὑλοποιήση ἐκείνη τὴν ἀπόφασι. Νὰ ἡ δικαίωσις.
Ξεκίνησα μὲ θαυμααστικὸ καὶ αἰσιοδοξία, τελειώνω μὲ ἐρωτηματικὸ καὶ ἀπορία καὶ συνοχή καρδίας.
Τὰ δώσαμε ὅλα. Ἄντε γειά.
Δημ. Π. Ρίζος
‘ἐθνίκι’
*Ο Δημήτριος Π. Ρίζος, είναι Δρ Θεολογίας, Φιλόλογος, και με έντονη, πλούσια και πολυποίκιλη συγγραφική, πνευματική, Εθνική και κοινωνική παρουσία, προσφορά και δραστηριότητα στην ακριτική Φλώρινα, όπως και Εκδότης, Ιδιοκτήτης και Διευθυντής του περιοδικού «Μεγαλομάρτυρες», Πανοσοπούλου 6, ΤΚ 53100, Φλώρινα, τηλ 2385028940, mail rizospdim@gmail.com
** Η φωτογραφία είναι από το elamcy.com
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Ιστορικά θεματα,
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου