26 Ιουνίου 2018

ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 13ον Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΕΚΤΟΡΑ

Τότε όλοι οι Αχαιοί φώναξαν 
τον ιερέα Χρύση να σεβαστούν 
και τα πλούσια λύτρα του να δεχθούν 
αυτό όμως δεν άρεσε στον Αγαμέμνονα Ατρείδη, 
μ’ άσχημο τρόπο τον διώχνει φοβερίζοντας τον 
σαν να ήταν σκουπίδι

Την κόρη του ζητούσε Χρυσηίδα 
όλοι οι Αχαιοί ήθελαν την επιστροφή της 
μόνο ο Αγαμέμνων κάνει χρήση 
της βασιλικής ισχής του 
και περιφρονητικά τον ιερέα διώχνει 
τον Απόλλωνα προσβάλλοντας προσωπικά 
και ο θεός στο στράτευμα των Αχαιών 
με κάποιο βέλος μολυσματικό 
επιδημία σπρώχνει 
τότε με τον Οδυσσέα στον ιερέα στέλνει πρεσβεία 
και στο Χρύση επιστρέφει την κόρη του Χρυσηίδα

Εις αποζημίωση ο Αγαμέμνων αλαζωνικός 
από τον Αχιλλέα παίρνει σαν αντάλλαγμα 
την Βρησηίδα 
τούτο γίνεται αιτία της διχονοίας 
και η άλωση της Τροίας καθυστέρησε επί δεκαετία


Όταν οι ηγέτες το λαό περιφρονούν 
«όχλο» τον θεωρούν, «ακροδεξιό» και παρία 
ένεκα δογματικής αφροσύνης και 
εξουσιαστικής αλαζονείας 
μέγιστων δεινών γίνονται αιτία 
τότε οι πολίτες δυστυχούν 
και φθείρεται πολιτεία

(Η τιμωρία της ύβρεως διαχρονική 
ο λαός τον εξουσιαστή θερμοπαρακαλεί 
και αυτός τη Μακεδονία στους Σκοπιανούς την παραδίδει 
ο Απόλλων φαρμακερά βέλη θα στείλει 
στους προδότες, ηττοπαθείς και εθνομηδενιστές 
και τα σχέδια τους θα αναποδογυρίσει 
με κράξιμο τιμωρεί στην αγορά 
τους υβριστές 
όπου εμφανιστούν οι Ερινύες πάνε μπροστά 
αύριο στο σκαμνί θα τους καθίσει 
μόνον τότε η ύβρις θα έχει ξεπλυθεί 
η ηγετική συμμορία θα λογοδοτήσει 
μόνον τότε ο λαός θα δικαιωθεί
και η χώρα θα ορθοποδήσει)

(Εικ. ο Χρύσης προ του Αγαμέμνονος) 

Ο Ελληνισμός συμφιλιώνεται ενώπιον δυσκολίας 
μετά την συμφιλίωση ο Αχιλλέας 
βγαίνει στη μάχη προς κατάληψιν της Τροίας 
τον Έκτορα στο πλήθος ψάχνει να τον βρει 
στο μεταξύ δέκα ονομαστούς στρατηγούς φονεύει 
τους Τρωαδίτες τρέπει σε άτακτη φυγή 
και κατά την καταδίωξη άγρια τους μακελεύει

Στα δύο τους χωρίζει δημιουργώντας ρήγμα 
άλλοι στην πόλη πάνε και άλλοι στο Σκάμανδρο ποταμό 
στα φουσκωμένα νερά του θα βρουν το μνήμα

Ο Αχιλλέας μπαίνει στον ποταμό και με το ξίφος 
άπειρους σκοτώνει 
κόβει κεφάλια, πνίγει κορμιά Τρωαδιτών 
στο νερά του Σκάμανδρου και το ξίφος του στομώνει 
μέχρι που το ποτάμι γίνεται ερυθρό 
και όταν έχει πλέον αποκάμει 
δώδεκα νέους Τρωαδίτες ομήρους πιάνει 
στην κηδεία του Πατρόκλου να τους θυσιάσει 

Έπειτα τον γιό του Πριάμου Λυκάονα φονεύει 
και τον ηγεμόνα των Παιόνων Αστεροπαίον 
στη μαύρη γη και αυτόν τον στέλνει 

(ποτέ οι Παίονες δεν ήταν Μακεδόνες 
ο Στάλιν, Τίτο και οι κομμουνιστές 
και οι δικοί μας απάτριδες διεθνιστές-σιωνιστές 
απατεώνες το όνομα τους χάρισαν 
και τους έκαναν «ψευτομακεδόνες»)

Ο Αχιλλέας φονεύει 
και τους υποστρατήγους αυτών 
επτά τον αριθμόν, 
πλημμυρίσαντος του ποταμού παρ’ ολίγον να πνιγεί 
εξερχόμενος του Σκαμάνδρου 
στους υποχωρούντας προς την πόλη θα επιτεθεί

Ο Πρίαμος τις πύλες να ανοίξουν προστάζει 
την είσοδο του στρατεύματος στην πόλη ετοιμάζει 
άλλη ελπίδα σωτηρίας δεν του μένει 
τότε ο Αγήνωρ τοξεύει τον Αχιλλέα 
στην κνήμη τον βρίσκει το δόρυ αλλά 
κάμπτεται φευγαλέα 
ορμήσας ο Αχιλλέας φεύγοντα τον καταδιώκει 
στο πλήθος εισέρχεται να την γλυτώσει 
ο Αχιλλέας στο πεδίον τον αναζητά 
από λάθος 
στο μεταξύ στην πόλη μπαίνουν 
τα υπολείμματα της Τρωαδίτικης στρατιάς 
ατάκτως 
στο πεδίον θάνατος παντού και συμφορά 
γεμάτο πτώματα, άρματα και άλογα νεκρά 
ο Σκάμανδρος σφαγείο των Τρωαδιτών 
πτώματα έχει γεμίσει 
ο Έκτωρ έμεινε εκτός των πυλών 
τον Αχιλλέα να αντιμετωπίσει 
και ό,τι ήθελε προκύψει 
εννοήσας το λάθος του ο Αχιλλεύς 
προς την πόλη τρέχει 
βλέποντας τον Έκτορα εκτός των τειχών 
ο Πρίαμος και η Εκάβη 
στην πόλη τον φωνάζει να εισέλθει 
καλύτερα εντός των τειχών τον Αχιλλέα 
θα αντιμετωπίσει 
γιατί ουδείς σε μονομαχία μπορεί 
εκείνον να νικήσει 

Ο Έκτωρ που είχε εναντιωθεί στον Πολυδάμα
και την άμυνα είχε αρνηθεί εντός των 
τειχών της πόλεως όλοι αντάμα 
κάτω από καλύτερους όρους 
διότι τότε ήταν νικητής και τους οπλίτες 
του είχε σώους 

Του πέρασε η ιδέα προς στιγμήν 
άοπλος να παρουσιασθεί. ενώπιον του Αχιλλέως 
την Ελένη και τα πράγματα της να παραδώσει 
δώρα προς τους Έλληνες να δώσει 
και τον πόλεμο να περαιώσει 
όμως είχε κάποιο δέος 
μήπως άοπλο εκείνος τον σκοτώσει 
γνώμη αλλάζει αυτοστιγμή 
τώρα θέλει να εξιλεωθεί 
ή να σκοτωθεί ή να νικήσει 

Αν νικητής γυρίσει τους ονειδισμούς θα σταματήσει 
αν σκοτωθεί στον τάφο δεν θα τους ακούσει 
τώρα αποφασίζει απελπισμένος την μάχη 
και την δίνει εγνωσμένως ότι θα την χάσει 

Βλέποντας όμως τον Αχιλλέα σαν λέοντας να εξορμά 
καλπάζει το άρμα προς τα τείχη 
και εκείνος κατά πόδας τον κυνηγά 
φθάνει στον λόφο όπου ο τάφος του Ιλου 
και η ξακουστή αγρισυκιά 
τρέχουν στην βασιλική οδό την πλατιά 
φθάνουν μετά στου Σκαμάνδρου τις πηγές 
μία θερμή και η άλλη ψυχρά 
όπου οι Τρωαδίτισσες πλένουν τις φορεσιές 
σε περίοδο ειρήνης

Ο Έκτωρ τρέχει, ξωπίσω ο Αχιλλέας τον καταδιώκει
τρεις φορές τον κύκλο της πόλης φέρνουν 

ο μεν πρώτος τα τείχη προσπαθεί να πλησιάσει 
και κάποια πύλη να βρει ανοιχτή για να περάσει 
ο δε Αχιλλεύς πάντα από τα τείχη τον απομακρύνει 
και με κατάλληλους ελιγμούς 
να τα πλησιάσει δεν τον αφήνει 
καλεί τους Έλληνες κανείς να μην τον πειράξει 
γιατί ο ίδιος επιθυμεί να το πράξει

Φθάνοντας για τέταρτη φορά 
στου Σκαμάνδρου τις πηγές 
ιδού και ο Διήφοβος από την πόλη 
τον Έκτορα εμψυχώνει 
τότε εκείνος σταματά και ζητάει μονομαχία 
υπό ένα όρο: 
«να μην ατιμάσει το σώμα του νικηθέντος 
ο νικητής να λάβει μόνο τα όπλα 
και το σώμα στους οικείους του προς 
ταφήν να παραδώσει» 

Ο Αχιλλέας του απαντά: « Ω! Έκτωρ όρκο 
και συνθήκη μη βάνεις 
γιατί είσαι άσπονδος εχθρός μου 
και πρέπει ή να αποθάνω ή να αποθάνεις» 
ο αδύνατος με την αδυναμία του να συμβιβαστεί 
και τον ισχυρό μη τον προκαλεί 

Ευθύς αμέσως ο Αχιλλεύς το δόρυ εκτοξεύει 
ο Έκτωρ σκύβει και το αποφεύγει 
περνώντας άνωθεν της κεφαλής 
έπειτα εκείνος ακοντίζει 
και στο μέσον την ασπίδα του Αχιλλέα πετυχαίνει 
και αναπηδώντας το δόρυ πισωγυρίζει 
επειδή άλλο δόρυ δεν διαθέτει 
τον Διήφοβο κράζει να του φέρει 
αλλά εκείνος προς τα τείχη καλπάζει 
τότε με το ξίφος ορμά προς τον Αχιλλέα 
και το κύκνειο άσμα κραυγάζει

Ο Αχιλλέας σείοντας το δόρυ 
τον Έκτορα πλησιάζει 
ποιο μέρος του σώματος του θα βρει 
γυμνό προσεκτικά κοιτάζει 
μεταξύ του θώρακος βλέπει γυμνό 
και της περικεφαλαίας
δόρυ εκτοξεύει φοβερό και τον μέγα Έκτορα φονεύει 
της Τροίας τον ένδοξο βασιλέα 
υπεύθυνο για τον θάνατο του Πατρόκλου 
και άσπονδο εχθρό του 
όλα έγιναν όπως ο χρησμός έγραφε μοιραία 
τώρα από τους πόδες τον δένει 
και στο στρατόπεδο τον σέρνει 

Των Τραδιτών το ίνδαλμα το ενδοξότερον 
της Εκάβης και του Πριάμου το αγαπητότερο 
παιδί 
ένας ήρωας που για χάρη της πόλης του 
τη δική του θυσίασε ζωή 
η κακιά είδηση αμέσως στην Τροία έχει διαδοθεί 

Οι Τρωαδίτες τον Εκτορα κλαίνε 
και οι Έλληνες τον Πάτροκλο στην πυρά τον καίνε 
και αγώνα διεξάγουν προς τιμήν αθλητικό 
ο δε Πρίαμος ανακωχή ζητάει δώδεκα ημερών 
με σφιγμένη την καρδιά μπροστά 
στου παιδιού του το φονιά 
το νεκρό του σώμα ζητάει στην Τροία 
να το θάψει με τιμάς 
ο Αχιλλέας το σώμα του Έκτορα στον γέρο-Πρίαμο 
παραδίδει και δέχεται την ανακωχή 
ώστε το σώμα του να ταφεί και να λυτρωθεί 
και χωρισμένη από το σώμα η ψυχή 
στον κάτω κόσμο να διαβεί 

(Πόσο πιο προηγμένοι ήταν εκείνοι 
όταν το σώμα του Β’ ή Χ’ αρχηγού 
οι σημερινοί εξουσιαστές από τους 
συγγενείς του το κρύβουν 
και από φόβο προς τους νεκρούς το σώμα τους 
προς ταφήν δεν παραδίδουν 
γιατί φοβούνται το νεκρό πιο πολύ από 
το ζωντανό μήπως στοιχειώσει 
και σαν σύμβολο εν καιρώ αναβιώσει ) 

εδώ αγαπητοί μου αναγνώστες 
τελειώνει η Ιλιάς 
αλλά θα συνεχίσω νέο κύκλο με τα Μεθομηρικά

*Αμφικτύων 
26/6/2018

*Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, 
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων λογοτεχνών  
http://amphiktyon.blogspot.com



Share

2 σχόλια:

Demetrios Hadjinicolaou είπε...

1) Οἱ Τρῶες ἦσαν Ἕλληνες, ὄπως καὶ οἱ Ἀχαιοί.
2) Ὁ Ἀχιλλεὺς εἶναι ἕνα ἐγωπαθὲς πλάσμα ὅστις, γιὰ νὰ ἐκδικηθῇ τὸν θάνατο τοῦ... ἀγαπημένου του Πατρόκλου, σέρνει τὸν νεκρὸ Ἕκτορα ἐπὶ δώδεκα ἡμέρας. Δὲν πρέπει νὰ ὑπάρχῃ μήτε στὴν μυθολογία τῶν βαρβάρων καὶ τῶν καννιβάλων τόσον ἀποκρουστικὸς χαρακτὴρ ποὺ νὰ μεταχειρίζεται ἔτσι τὴν σορὸ ἀντιπάλου._

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Συμφωνω απολυτως στο Νο 1...
Οσο για το δυο το αφηνω στα χερια της λογοτεχνίας...
Μην ξεχνας φιλε μου Δημητριε οτι η Ιλιαδα ειναι ποίημα... και μάλιστα με πολλα φανταστικά σίγουρα στοιχεία κι οχι μια ιστορική καταγραφη...
Το οτι περιέχει ιστορικα στοιχεία αποδεδειγμενα, δεν την καθιστα ένα ακριβες ιστορικο κειμενο...
Ως εκ τουτου η κρίση σου και του καθενός μας ειναι ως αναγνωστη μυθιστορήματος...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.