15 Δεκεμβρίου 2017

Oι άθλιοι των ... Lidl!

Διαφημιστικό «τρικ» των Γερμανών παίζει με την ελληνική εξαθλίωση, την οποία προκάλεσε το Βερολίνο! 

ΜΕΡΟΣ 1ο 

Της Μαρίας Παναγιώτου
Ερευνα: Ντίνα Ιωακειμίδου, Ειρήνη Μιλή 

Η τροφή να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου» έλεγε ο Ιπποκράτης, ο θεμελιωτής της σύγχρονης ιατρικής. 

Φυσικά εκείνη την εποχή, όταν ο Ιπποκράτης διατύπωνε τη σοφή άποψή του, δεν είχε στο μυαλό του ούτε την εκβιομηχάνιση της τροφής ούτε τις πολυεθνικές εταιρίες και τα συμφέροντά τους, ούτε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, που εφαρμόζονται πλέον και στη βιομηχανία των τροφίμων, ούτε φυσικά την οικονομική κρίση, οι συνέπειες της οποίας έχουν εξαθλιώσει τον Ελληνα. Μόλις πριν από δύο ημέρες η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε τη μαζική ανάκληση του γάλακτος βρεφικής ηλικίας Frezylac, που παράγει ο όμιλος Lactalis και εξάγεται και στη χώρα μας, καθώς υπάρχει κίνδυνος να έχει μολυνθεί με σαλμονέλα.

Χθες, από την άλλη, η γερμανική αλυσίδα καταστημάτων Lidl ανακοίνωσε μια ιδιότυπη καμπάνια, που πατάει σε αυτήν ακριβώς την οικονομική εξαθλίωση των Ελλήνων.

Οι άθλιοι των Lidl άρχισαν μια διαφημιστική καμπάνια-ντροπή, που στηρίζεται σε μια απίστευτη λογική του παραλόγου.
«Οσο περισσότερο μας βρίζετε τόσο πιο... φιλάνθρωποι θα γινόμαστε» λέει η γερμανική εταιρία, επιχειρώντας να διαφημιστεί πάνω στον πόνο εκατοντάδων χιλιάδων οικογενειών που φτωχοποιήθηκαν, γιατί το Βερολίνο επέβαλε τα σκληρά Μνημόνια της πιο άγριας λιτότητας.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν από την εταιρία και προκάλεσαν σάλο στο διαδίκτυο, «κάθε φορά που στα social media θα γίνεται κάποια αναφορά που θα περιέχει την έκφραση “από τα Lidl”, άλλοτε απλώς αστεία και άλλοτε λιγότερο ή περισσότερο απαξιωτική», τότε η γερμανική εταιρία σε συνεργασία με μία ΜΚΟ θα δίνει 10 μερίδες τροφής σε «συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη.

Μάλιστα, όταν το σχόλιο θα προέρχεται από δημόσια πρόσωπα ή πολιτικούς, τότε η προσφορά θα πολλαπλασιάζεται «και θα γίνεται ακόμη μεγαλύτερη».

Φανταστείτε: Κάθε φορά που ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) θα ανακαλύπτει κάποια ακατάλληλη και μολυσμένη με μικρόβιο τροφή και όλοι μας θα κάνουμε αναπόδραστα κάποια σχόλια για το γεγονός στα social media, η εταιρία Lidl θα δίνει τροφή σε φτωχούς Ελληνες, ώστε κάποιοι άλλοι να λένε πόσο καλή είναι η εταιρία και τελικά να καταπνίγονται οι αρνητικές φωνές!

«Νομίζουν ότι ξεχάστηκε το γεγονός ότι πριν από λίγα χρόνια βάζανε αλυσίδες στους σκουπιδοτενεκέδες τους έξω από τα καταστήματα για να μην παίρνουν οι φτωχοί τα ληγμένα σκουπίδια που διαθέτουν» σχολίασε κάποιος στα social media χθες. Σχόλιο για το οποίο, φανταζόμαστε, τα Lidl οφείλουν πλέον να δώσουν 10 γεύματα σε φτωχούς.

«Οι πολυεθνικές στη διατροφή δρουν ανεξέλεγκτα και μόνο για το κέρδος» 

Με αφορμή την ειδησεογραφία αλλά και γεγονός ότι διανύουμε την περίοδο των εορτών, στη διάρκεια της οποίας αυξάνεται πάντα η κατανάλωση τροφίμων, η «δημοκρατία» αποφάσισε να διεξαγάγει μια μεγάλη έρευνα, για να ανακαλύψουμε τι φτάνει στο πιάτο μας, ποιος ελέγχει αυτό που φτάνει στο πιάτο μας, αν το ελέγχει, πώς αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπως τα Lidl καταφέρνουν να ρίχνουν τόσο τις τιμές σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα, εάν τις ρίχνουν στην Ελλάδα όσο θα έπρεπε ή αν πωλούν ακριβότερα από ό,τι στο εξωτερικό, και πώς τελικά αυτή η εταιρία έχει καταφέρει να γίνει μία παγκόσμια δύναμη, αφού μετά την «κατάκτηση» της Ευρώπης ετοιμάζεται τώρα να κάνει την είσοδό της και στις ΗΠΑ, όπου ως τα μέσα του 2018 θα έχει ανοίξει συνολικά 100 καταστήματα.

«Τα Lidl παρεμβαίνουν μέσω του νομικού γραφείου τους σε όλα τα υπουργεία και τους υποχρεώνουν σε αλλαγές της νομοθεσίας επικαλούμενοι την αντίστοιχη νομοθεσία. Η μήνυση που κατατέθηκε από τους αρτοποιούς το 2013 κατά του Lidl στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για παραπλάνηση του καταναλωτή δεν έχει ακόμη εκδικαστεί» θα μας πει μεταξύ άλλων ο Μιχάλης Μούσιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης της Ομοσπονδίας Αρτοποιών. 

«Οι πολυεθνικές εταιρίες στον χώρο της υγείας και της διατροφής δρουν ουσιαστικά ανεξέλεγκτα, με αποκλειστικό κριτήριο της μεγιστοποίηση του κέρδους τους» θα μας πει ο Νίκος Χουντής, ο οποίος είχε φέρει στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου το θέμα του θανατηφόρου βακτήριου E coli, που είχε ανιχνευτεί σε προϊόντα του σούπερ μάρκετ Lidl, το καλοκαίρι του 2011.

Η πραγματικότητα είναι ότι αν αναζητήσει κανείς τη λίστα με τις ανακοινώσεις του ΕΦΕΤ για ανακλήσεις προϊόντων από τη συγκεκριμένη αλυσίδα θα διαπιστώσει ότι ο κατάλογος είναι μακρύς. Θα αναφερθούμε σε αυτόν τις επόμενες μέρες. Εδώ, ωστόσο, ανέκυψε ακόμη ένα ερώτημα κατά τη διάρκεια της έρευνάς μας. Ποιος είναι ο ΕΦΕΤ, πώς λειτουργεί, πώς και ποιους ελέγχους πραγματοποιεί και από ποιον εξαρτάται;

Δημοκρατία

ΣΧΟΛΙΟ

Φαίνεται ότι τελικά βρήκαμε τρόπο να λύσουμε το επισιτιστικό πρόβλημα των συμπατριωτών μας...
Καθημερινά να βρίζουμε όλοι στο διαδίκτυο τα κατοχικά Lidl ώστε να βοηθάνε τους συνανθρώπους μας!!!!!!!!!



Share

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τα σούπερ μάρκετς κατά γενική πλειοψηφία κινούνται με 42 εώς 52% κέρδος (γαλλικό ρεπορτάς του 2010), και το ποσοστό αυτό έχει την τάση να αυξάνεται (τι παράξενο).
Πως κερδίζουν τέτοια ποσά? πολύ απλά, βασίζονται στης μεγάλες παραγγελίες που κάνουν στους προμηθευτές. Χρεώνουν για την παρουσία των προιόντων στα ράφια τους, και πληρώνουν κάποιους μήνες αργότερα (9 εώς και πάνω απο 12 μήνες για την Ελληνική επικράτεια), και αφού έχουν ήδη εισπράξει τα χρήματα απο το προιόν που έχουν πουλήσει.
Ο προμηθευτής, θα κινηθεί με ελάχιστο κέρδος της τάξης μερικών σέντς, ή θα μειώσει τις αμοιβές των υπαλλήλων του και γενικότερα τα έξοδα του, για να μπορέσει να έχει κάποιο κέρδος.
Είναι γενική τακτική, η πίεση που ασκούν τα σούπερ μάρκετς κατά τις αγορές τους ώστε να μειωθεί το μερίδιο κέρδους των προμηθευτών όσο το δυνατόν περισσότερο.
Αυτό σημαίνει οτι έχουν ΠΛΗΡΗ γνώση των τιμών παραγωγής/πώλησης των προιόντων που τοποθετούν στα ράφια τους.
Και σε πολλές περιπτώσεις για να μεγαλώσει πάνω απο 52% το κέρδος, υπάρχει και η ιδιωτική ετικέττα.

ΘΑΝΟΣ ΚΟΥΚ είπε...

Επειδη αγαπητε φιλε/η ανωνυμε εχω εργαστει σαν υποδιευθυντης σε σουπερ μαρκετ το 1991 να σου πω τι κανουν στο θεμα του κερδους...
Τον καιρο που δουλευα εγω ειχαμε κέρδος επι της χονδρικης τιμης αγορας των προιοντων περιπου στο 20-25 %...
Το σκεπτικο του τοσο μικρου κερδους ηταν για να χτυπηθουν κυριως τα γειτονικα μινι μαρκετ και παντοπωλεία.... που σιγουρα δεν αντεχουν τοσο μικρα ποσοστα κερδους....
Και ετσι τα μεγαλα σουπερ μαρκετ στηριζονταν στον τεραστιο τζιρο τους...

Με την παροδο των ετων κι εφοσον τα λουκετα στα μινι μαρκετ επεφταν βροχη... σιγα σιγα αρχισαν να αυξανονται τα ποσοστα κερδους...
Με αποτελεσμα μετα από τα σχεδον 20 χρονια που εγινε η ερευνα, να εχουμε φτασει κοντα στο 45%-50% οπως λες και στο μηνυμα σου...

Σημερα δεν υπαρχει πλεον αυτός ο λογος και ολα λειτουργουν βασει του ατυπου τραστ και ολιγοπωλειου που εχουν φτιαξει οι μεγαλες αλυσιδες....

Θεωρω οτι με την αρχη των μνημονιων το πραγμα αγριεψε κι αλλο... και η αγορα πλεον ειναι πληρως ελεγχομενη.

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.