Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης
ενός Tesla Model S καταγράφηκε στις 7 Μαΐου 2006 στην μικρή πόλη του
Γουίλιστον στη Φλόριντα των ΗΠΑ. Θύμα, ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν από το
Καντόν του Οχάιο, ο οποίος έναν μόλις μήνα νωρίτερα έδειχνε σε βίντεο
και δήλωνε ενθουσιασμένος πως «το καλύτερο αυτοκίνητο που είχε ποτέ»
απέφυγε επιτυχώς σύγκρουση με φορτηγό που μπήκε ξαφνικά στη λωρίδα του
σε διασταύρωση.
Η ανακοίνωση για το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο σε αυτοκινούμενο όχημα
έγινε από την Διοίκηση της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, η
οποία τώρα διεξάγει προκαταρκτική έρευνα για τις αιτίες του
δυστυχήματος και συγκεκριμένα του νεότευκτου συστήματος αυτόματης
οδήγησης του Tesla Model S, το οποίο άρχισε να διατίθεται υπό μορφή
ενημέρωσης λογισμικού τον Οκτώβριο του 2015.
Πάντως, σύμφωνα με τις δηλώσεις αμφότερων των αξιωματούχων και της
κατασκευάστριας Tesla το δυστύχημα αποδίδεται στην αποτυχία των καμερών
του συστήματος να διακρίνει από τον φωτεινό ουρανό την λευκή πλευρά του
φορτηγού-ρυμουλκού που έστριβε μπροστά του με αποτέλεσμα να μην
ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα του αυτοκινήτου.
Ο 62χρονος οδηγός του φορτηγού Φρανκ Μπαρέσι ισχυρίζεται πως ο οδηγός
του Tesla S παρακολουθούσε ταινία, αφού μετά τη σύγκρουση συνέχισαν να
ακούγονται διάλογοι. H Tesla δηλώνει πάντως πως δεν είναι εφικτή η
προβολή ταινιών στην οθόνη αφής του αυτοκινήτου και δεν γίνεται σχετική
αναφορά από την αστυνομία στην καταγραφή των συνθηκών της σύγκρουσης.
Τέλος, ο Μπαρέσι δηλώνει πως το Tesla S κινούνταν τόσο γρήγορα που
διαπέρασε το τρέιλερ του φορτηγού του με τέτοια ταχύτητα που δεν έγινε
αντιληπτό.
Όπως εξηγεί το auto.in.gr, σε
ό,τι αφορά τις τεχνολογικές παραμέτρους του Autopilot, το σύστημα
αξιοποιεί τις κάμερες που τοποθετούνται στο μπροστινό τμήμα του
αυτοκινήτου, τις λειτουργίες του συστήματος αναγνώρισης της οδικής
σήμανσης καθώς και τεχνολογία σόναρ που, εκπέμποντας υπερηχητικά κύματα
σαρώνει το χώρο περιμετρικά του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με το
δορυφορικό σύστημα πλοήγησης διαμορφώνει μια ακριβή εικόνα του
περιβάλλοντος του αυτοκινήτου.
Η συνδυαστική λειτουργία όλων των παραπάνω
με τη συνδρομή των χαρτών υψηλής ακρίβειας, σχεδιασμού της Tesla
εξασφαλίζει ιδιαίτερη ακρίβεια στο Autopilot σε σημείο που εκτός από το
να «διαβάζει» το δρόμο γύρω του, μπορεί να υπολογίσει βάσει της
πυκνότητας της κυκλοφορίας και της μορφολογίας του οδικού δικτύου, ένα
μποτιλιάρισμα σε μακρινή απόσταση αλλά και να κρίνει, βάσει των συνθηκών
κατά πόσο πρέπει να αξιοποιήσει στοιχεία από τις κάμερες, το GPS ή το
ραντάρ με βάση την αξιοπιστία τους. Αυτή η ιδιότητα του Autopilot,
επιτρέπει σύμφωνα με τις συστάσεις της Tesla, την ελαχιστοποίηση
απρόβλεπτων αντιδράσεων του αυτόματου συστήματος διεύθυνσης.
Εκτός πόλης και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, το Autopilot εξασφαλίζει ένα
καθεστώς ημιαυτόνομης οδήγησης με το σύστημα «Αuto Lane Change» να δίνει
στους οδηγούς τη δυνατότητα ενός έξυπνου cruise control το οποίο,
μπορεί να αλλάξει και λωρίδα, αρκεί ο οδηγός να υποδείξει την πλευρά.
Μια άλλη παράμετρος λειτουργίας του Autopilot είναι και η δυνατότητα
πλήρους αυτόνομης στάθμευσης με το αυτοκίνητο να εκτελεί μόνο του, τους
απαιτούμενους ελιγμούς.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια του συστήματος σε σχέση με τους πιο ευπαθείς
χρήστες του δρόμου, ο Elon Musk, δήλωνε κατά τη διάθεση του λογισμικού
τον Οκτώβριο του 2015 πως «λογικά θα αποτρέψει ένα ατύχημα με πεζό.
Μπορεί να τους ανιχνεύσει. Μπορεί επίσης να ανιχνεύσει τους ποδηλάτες
και να φρενάρει πριν τους χτυπήσει. Ωστόσο, οι οδηγίες μας είναι σαφείς,
οι οδηγοί θα πρέπει να επαγρυπνούν και να είναι έτοιμοι να πάρουν τον
έλεγχο ανά πάσα στιγμή».
Επίσης, ο επικεφαλής της Tesla, εφιστούσε από τότε την προσοχή των
ιδιοκτητών του Tesla Model S, προειδοποιώντας ότι η Tesla δεν
αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα που προκύψουν στη λειτουργία
Autopilot.
ΣΧΟΛΙΟ
Καλή η τεχνολογία αλλά οι επιστήμονες όπως πάντα σηκώνουν τα χέρια ψηλά όταν πρόκειται για ατυχήματα...
Προσέξτε τον επίλογο της ανάρτησης ιδιαιτέρως...
"η Tesla δεν
αναλαμβάνει την ευθύνη για τυχόν ατυχήματα που προκύψουν στη λειτουργία
Autopilot."
Απλά πράγματα δηλαδή...
Μας δίνεις ένα σκασμό λεφτά (πάνω από 60.000 ευρώ) αλλά αν χτυπήσεις κανέναν άνθρωπο θα πας εσύ φυλακή αφού εμείς δεν έχουμε καμία ευθύνη...
Μήπως να πάει φυλακή το Autopilot;
Οι δρόμοι δεν είναι ουρανοί για να έχουμε αυτόματο πιλότο...
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων.
Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου