19 Ιουνίου 2014
15 πράγματα που δεν ξέρατε για τα αεροπλάνα!
Φωτ: hdwallpapers.in
Γράφει ο Απόστολος Καλατζής
Πετάνε με λιγότερα καύσιμα – Οι «φθηνές» αεροπορικές εταιρίες πετάνε με λιγότερα καύσιμα για λόγους οικονομίας, γιατί πολύ απλά καις παραπάνω καύσιμα όταν κουβαλάς παραπάνω καύσιμα.
Τα κινητά δεν παρεμβάλουν – Τα κινητά εκπέμπουν σε χαμηλά VHF, ενώ τα συστήματα προσγείωσης π.χ. ILS εκπέμπουν σε συχνότητες UHF, ομοίως και τα ραντάρ εκπέμπουν σε X, S, Κa που δεν έχουν καμιά σχέση με τις συχνότητες των κινητών γύρω στα 2 GHz. Ο μοναδικός λόγος που δεν έχει επιτραπεί η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα, είναι το κόστος των δορυφορικών συστημάτων και ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα του θορύβου, όταν στις πτήσεις θα χτυπούν συνεχώς κινητά τηλέφωνα.
Τα φώτα δε σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα – Τα φώτα στη προσγείωση και την απογείωση δεν τα σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα, ή για να κοιμηθείς, τα σβήνουν για να μπορεί να προσαρμοστεί η όραση σου σε περίπτωση εγκατάλειψης.
Οι μάσκες έχουν οξυγόνο για 12 λεπτά – Οι μάσκες έχουν ροή οξυγόνου για 12 λεπτά, όμως για να κατέβει το αεροπλάνο από το συνηθισμένο ύψος που πετάει σε υψόμετρο που μπορείς να αναπνεύσεις, χρειάζονται περίπου 17 λεπτά. Ίσως χρειαστεί να κρατήσεις την αναπνοή σου για 5 λεπτά!
Τα αεροπλάνα εξακολουθούν να έχουν τασάκια – Όλα τα αεροπλάνα, ακόμα και τα καινούρια που φτιάχτηκαν φέτος, έχουν τασάκι στη τουαλέτα για τον ανεγκέφαλο που θα αποφασίσει να καπνίσει.
Γιατί ανάβει η ένδειξη «Προσδεθείτε» χωρίς αναταράξεις; – Όταν ο πιλότος θέλει να πάει στην τουαλέτα, ανάβει την ένδειξη «Προσδεθείτε» ώστε όλοι οι επιβάτες να καθίσουν κάτω και να φορέσουν ζώνες. Προσέξτε το την επόμενη φορά.
Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει – Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει όσο και να προσπαθήσεις, οπότε μην αγχώνεσαι αν δίπλα στην έξοδο κινδύνου κάθεται επιβάτης με κλειστοφοβία.
Απογείωση με τρελή ζέστη – Οι απογειώσεις με υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πιο επικίνδυνες, λόγο αραιού αέρα που σημαίνει χειρότερη καύση στη μηχανή και μικρότερο lift στο φτερό (η πίεση που κάνει ο αέρας στο φτερό για να το σηκώσει προς τα πάνω).
Όταν το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο – Οι προσγειώσεις που το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο είναι πολύ πιο ασφαλείς από τις χαλαρές, συνήθως τις κάνουν πιλότοι που ήταν προηγουμένως στην Πολεμική Αεροπορία και «ξέσκιζαν» μαχητικά.
Αεροπειρατεία – Όταν το αεροπλάνο προσγειωθεί με τα flaps πάνω, σημαίνει ότι έχει γίνει αεροπειρατεία.
Αναγκαστική προσγείωση – Το brace, η θέση που σου λένε να κάτσεις με το κεφάλι στα πόδια σε περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης, δεν είναι για να σωθείς, είναι για να αυξηθούν οι πιθανότητες να μείνουν ανέπαφα τα δόντια σου για μετέπειτα αναγνώριση.
Οι επιβάτες χωρίς αποσκευές δημιουργούν πρόβλημα – Οι επιβάτες που ταξιδεύουν χωρίς αποσκευές, άθελά τους δημιουργούν πρόβλημα καθώς κάποιες φόρες χρειάζεται να προστεθούν σάκοι άμμου στο αμπάρι για να υπάρχει ισορροπία στην απογείωση. Μου έχει συμβεί να είμαστε μόλις 50 επιβάτες σε πτήση με Boeing 777 χωρητικότητας 500 ατόμων, τελικά μας έβαλαν όλους να καθίσουμε πίσω.
Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο – Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο, όμως μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στην άτρακτο με ό,τι αυτό συνεπάγεται, γι’ αυτό αν προσέξεις στις μεγάλες αναταράξεις ο πιλότος μειώνει ταχύτητα για να περιορίσει την καταπόνηση του αεροπλάνου.
Ένοπλοι φρουροί στις πτήσεις – Μετά το Νάην Ηλέβεν, υπάρχει ένοπλος φρουρός σε όλες της πτήσεις προς Αμερική και παλαιότερα από Αμερική και σε Ισραηλινές αεροπορικές εταιρίες. Είναι απλά ένας τύπος που έχει όπλο και κάθεται συνήθως στις πρώτες 5 θέσεις μετά την Μπίζνες Κλας, η δουλειά του είναι απλά να πετάει με το αεροπλάνο και να μη κάνει τίποτα. Θα τον καταλάβεις επειδή ταξιδεύει μόνος του και δε ζητάει αλκοόλ από την αεροσυνοδό. Καθαρίζει 6 με 7 χιλιάδες δολάρια το μήνα για να βλέπει ταινίες στο αεροπλάνο. Ζωάρα!
Οι πιλότοι κοιμούνται – Οι πιλότοι κοιμούνται στο πιλοτήρια, δε λέω οτι κοιμούνται ταυτόχρονα, όμως δεν αποκλείεται να έχει συμβεί. Αν κρίνω από το στρατό που σε μερικές σκοπιές έλεγες στον άλλο «κοιμάμαι 20 λεπτά, ξύπνα με να κοιμηθείς κι εσύ άλλα 20» που καταλήγατε στο τέλος να κοιμάστε και οι δύο, ίσως έχει συμβεί οι 2 πιλότοι να ξυπνήσουν από κάποιο alarm στο πιλοτήριο.
πηγή
Γράφει ο Απόστολος Καλατζής
Πετάνε με λιγότερα καύσιμα – Οι «φθηνές» αεροπορικές εταιρίες πετάνε με λιγότερα καύσιμα για λόγους οικονομίας, γιατί πολύ απλά καις παραπάνω καύσιμα όταν κουβαλάς παραπάνω καύσιμα.
Τα κινητά δεν παρεμβάλουν – Τα κινητά εκπέμπουν σε χαμηλά VHF, ενώ τα συστήματα προσγείωσης π.χ. ILS εκπέμπουν σε συχνότητες UHF, ομοίως και τα ραντάρ εκπέμπουν σε X, S, Κa που δεν έχουν καμιά σχέση με τις συχνότητες των κινητών γύρω στα 2 GHz. Ο μοναδικός λόγος που δεν έχει επιτραπεί η χρήση των κινητών στα αεροπλάνα, είναι το κόστος των δορυφορικών συστημάτων και ότι ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα του θορύβου, όταν στις πτήσεις θα χτυπούν συνεχώς κινητά τηλέφωνα.
Τα φώτα δε σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα – Τα φώτα στη προσγείωση και την απογείωση δεν τα σβήνουν για να φτιάξουν ατμόσφαιρα, ή για να κοιμηθείς, τα σβήνουν για να μπορεί να προσαρμοστεί η όραση σου σε περίπτωση εγκατάλειψης.
Οι μάσκες έχουν οξυγόνο για 12 λεπτά – Οι μάσκες έχουν ροή οξυγόνου για 12 λεπτά, όμως για να κατέβει το αεροπλάνο από το συνηθισμένο ύψος που πετάει σε υψόμετρο που μπορείς να αναπνεύσεις, χρειάζονται περίπου 17 λεπτά. Ίσως χρειαστεί να κρατήσεις την αναπνοή σου για 5 λεπτά!
Τα αεροπλάνα εξακολουθούν να έχουν τασάκια – Όλα τα αεροπλάνα, ακόμα και τα καινούρια που φτιάχτηκαν φέτος, έχουν τασάκι στη τουαλέτα για τον ανεγκέφαλο που θα αποφασίσει να καπνίσει.
Γιατί ανάβει η ένδειξη «Προσδεθείτε» χωρίς αναταράξεις; – Όταν ο πιλότος θέλει να πάει στην τουαλέτα, ανάβει την ένδειξη «Προσδεθείτε» ώστε όλοι οι επιβάτες να καθίσουν κάτω και να φορέσουν ζώνες. Προσέξτε το την επόμενη φορά.
Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει – Η πόρτα δεν ανοίγει εν πτήσει όσο και να προσπαθήσεις, οπότε μην αγχώνεσαι αν δίπλα στην έξοδο κινδύνου κάθεται επιβάτης με κλειστοφοβία.
Απογείωση με τρελή ζέστη – Οι απογειώσεις με υψηλή θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι πιο επικίνδυνες, λόγο αραιού αέρα που σημαίνει χειρότερη καύση στη μηχανή και μικρότερο lift στο φτερό (η πίεση που κάνει ο αέρας στο φτερό για να το σηκώσει προς τα πάνω).
Όταν το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο – Οι προσγειώσεις που το αεροπλάνο σκάει σαν… τσιμέντο είναι πολύ πιο ασφαλείς από τις χαλαρές, συνήθως τις κάνουν πιλότοι που ήταν προηγουμένως στην Πολεμική Αεροπορία και «ξέσκιζαν» μαχητικά.
Αεροπειρατεία – Όταν το αεροπλάνο προσγειωθεί με τα flaps πάνω, σημαίνει ότι έχει γίνει αεροπειρατεία.
Αναγκαστική προσγείωση – Το brace, η θέση που σου λένε να κάτσεις με το κεφάλι στα πόδια σε περίπτωση αναγκαστικής προσγείωσης, δεν είναι για να σωθείς, είναι για να αυξηθούν οι πιθανότητες να μείνουν ανέπαφα τα δόντια σου για μετέπειτα αναγνώριση.
Οι επιβάτες χωρίς αποσκευές δημιουργούν πρόβλημα – Οι επιβάτες που ταξιδεύουν χωρίς αποσκευές, άθελά τους δημιουργούν πρόβλημα καθώς κάποιες φόρες χρειάζεται να προστεθούν σάκοι άμμου στο αμπάρι για να υπάρχει ισορροπία στην απογείωση. Μου έχει συμβεί να είμαστε μόλις 50 επιβάτες σε πτήση με Boeing 777 χωρητικότητας 500 ατόμων, τελικά μας έβαλαν όλους να καθίσουμε πίσω.
Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο – Οι αναταράξεις δε μπορούν να ρίξουν το αεροπλάνο, όμως μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στην άτρακτο με ό,τι αυτό συνεπάγεται, γι’ αυτό αν προσέξεις στις μεγάλες αναταράξεις ο πιλότος μειώνει ταχύτητα για να περιορίσει την καταπόνηση του αεροπλάνου.
Ένοπλοι φρουροί στις πτήσεις – Μετά το Νάην Ηλέβεν, υπάρχει ένοπλος φρουρός σε όλες της πτήσεις προς Αμερική και παλαιότερα από Αμερική και σε Ισραηλινές αεροπορικές εταιρίες. Είναι απλά ένας τύπος που έχει όπλο και κάθεται συνήθως στις πρώτες 5 θέσεις μετά την Μπίζνες Κλας, η δουλειά του είναι απλά να πετάει με το αεροπλάνο και να μη κάνει τίποτα. Θα τον καταλάβεις επειδή ταξιδεύει μόνος του και δε ζητάει αλκοόλ από την αεροσυνοδό. Καθαρίζει 6 με 7 χιλιάδες δολάρια το μήνα για να βλέπει ταινίες στο αεροπλάνο. Ζωάρα!
Οι πιλότοι κοιμούνται – Οι πιλότοι κοιμούνται στο πιλοτήρια, δε λέω οτι κοιμούνται ταυτόχρονα, όμως δεν αποκλείεται να έχει συμβεί. Αν κρίνω από το στρατό που σε μερικές σκοπιές έλεγες στον άλλο «κοιμάμαι 20 λεπτά, ξύπνα με να κοιμηθείς κι εσύ άλλα 20» που καταλήγατε στο τέλος να κοιμάστε και οι δύο, ίσως έχει συμβεί οι 2 πιλότοι να ξυπνήσουν από κάποιο alarm στο πιλοτήριο.
πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου