Γι’ αυτό δεν πρέπει να μας ξεγελάει η στήριξή της στην ελληνική διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο. Στήριξη η οποία εντάθηκε χρονικά από τον περασμένο Ιούνιο και έκτοτε. Τότε που η εκπρόσωπός της στην 24η Σύνοδο της Διακυβερνητικής Επιτροπής της UNESCO για την Επιστροφή των Πολιτιστικών Αγαθών στις Χώρες Προέλευσης (ICPRCP) Ζεϊνέπ Μποζ, ”ακύρωσε” το φιρμάνι πώλησης των ”Μαρμάρων” στον Έλγιν λέγοντας ότι ”Δεν είναι σε γνώση μας η ύπαρξη εγγράφου που να νομιμοποιεί την αγορά”…
”Δείγμα ιστορικής ευαισθησίας και απόδοσης δικαιοσύνης”, θα έλεγε καλοπροαίρετα κάποιος που δε γνωρίζει τις διαχρονικές πρακτικές της. Όμως η Τουρκία δεν συνηθίζει να λειτουργεί χωρίς υστεροβουλία. Έτσι συμμάχησε με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ώστε να μπορεί στη συνέχεια να διεκδικήσει τον ”πολιτισμό της Ανατολίας” από ξένα μουσεία.
Κάτι που ξεκίνησε ήδη να κάνει από το 2012, όταν άρχισε να εκδηλώνει μια επιθετική εκστρατεία για ανάκτηση των ”κλεμμένων αρχαιοτήτων” με κερδοφόρα αποτελέσματα. Ωστόσο, τόσο η στάση της στο ζήτημα της επιστροφής και επανένωσης των αρχιτεκτονικών γλυπτών του Παρθενώνα, όσο και το ενδιαφέρον της για τις εξόριστες αρχαιότητες οι οποίες ζητούν την επιστροφή στη γενέθλια γη τους, δεν την εμποδίζει να παραχαράσσει την προέλευσή τους από την Ελλάδα στο έδαφός της.
Την προέλευση των αρχαιοτήτων τις οποίες προβάλλει ως… ”ρωμαϊκές” στην πλειοψηφία τους, ακόμα κι αν έχουν χαρακτηριστικά και επιγραφές που μαρτυρούν την ελληνική καταγωγή και ταυτότητά τους. Λες και ο Ρωμαϊσμός κατόρθωσε ποτέ στην Ανατολή ό,τι είχε κατορθώσει ο Ελληνισμός από αρχαιοτάτων χρόνων…
Λες και εισέδυσε μέχρι τα σπλάχνα των λαών εκεί όπως ο Ελληνισμός, που άφησε ανεξέλεγκτη τη σπορά του (με όλες τις ιστορικές, εθνικές και θρησκευτικές προεκτάσεις του) στην ”καθ’ ημάς Ανατολή”. Την Ανατολή η οποία μετατράπηκε – φευ! – σε τουρκική μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης (1453) και της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Η σπορά του Ελληνισμού ήταν τελικά αυτή που εξελλήνισε γη (θαμμένες ελληνικές αρχαιότητες), νόμους, άρχοντες, βασιλείς και υπηκόους από τα χρόνια των αρχαίων ελληνικών αποικιών, του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των διαδόχων του (βλ. εξελληνισμός Μ. Ασίας, Συρίας και Αιγύπτου), μέχρι τα χρόνια της ταύτισης της τύχης του με τον Χριστιανισμό (Βυζαντινή Αυτοκρατορία /Οικουμενικές Σύνοδοι).
Έτσι έγινε και επιτεύχθηκε, δια της συγχώνευσης και σύνθεσης του Ελληνισμού με τον Χριστιανισμό (”πάντρεμα” της εθνικής μας ταυτότητας και αυτοσυνειδησίας με τη θρησκευτική του ελληνικού κράτους), η διάσωση του ελληνικού έθνους και η διάδοση του ελληνοχριστιανικού ιδεώδους.
Αμφότερες οι έννοιες (Ελληνισμός-Χριστιανισμός, στην ορθόδοξη έκφανσή του) διοχετεύτηκαν μέχρι τις μέρες μας σαν πολιτισμικό προνόμιο χάρη στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, η οποία τα άφησε ως παρακαταθήκη σε μας τους νεότερους.
Ιερή παρακαταθήκη όχι μόνο για υπεράσπιση της εθνικής ακεραιότητας της πατρίδας μας, των ελληνικών αξιών και ιδανικών μας, αλλά και για διεκδίκηση αξιοπρεπούς ζωής που πάει κόντρα στα κακώς κείμενα με όχημα τις λέξεις ”επανάσταση” και ”αγώνας”.
Ο Ρωμαϊσμός, λοιπόν – για να επανέλθουμε στο κύριο θέμα μας – δεν κατόρθωσε ποτέ να μεταδώσει τη γλώσσα και τον ανεπηρέαστο απ’ τον Ελληνισμό πολιτισμό του στην ”καθ’ ημάς Ανατολή”.
Όρος γεωγραφικά μάλλον αόριστος αυτός ο τελευταίος, όσο κυριαρχούσε, αλλά ”ιδεολογικά προσφυέστατος δεδομένου ότι μας διαφοροποιούσε με το δεύτερο σκέλος του από τη Δυτική Ευρώπη και με το πρώτο από τους Τούρκους σφετεριστές των ‘χαμένων πατρίδων’ μας” (Σάββας Κονταράτος, ”Η μυθοποίηση της «καθ’ ημάς ανατολής», στο συλλογικό τόμο, Μύθοι και ιδεολογήματα στη σύγχρονη Ελλάδα”).
Και το ”όσο κυριαρχούσε” έφερνε πιο κοντά σε μας την απέναντι όχθη του Αιγαίου προσδιορίζοντας επακριβώς την πολιτισμική μας ταυτότητα στις ”άκρες” της Ανατολής, ακόμα και μετά την Μικρασιατική Καταστροφή μας.
Ταυτότητα η οποία μετουσιώνει σε κάτι ολοζώντανο και χειροπιαστό το νόημα της ελευθερίας. Της ελευθερίας των Ελλήνων που πλημμυρίζει ακόμα την ακοή μας με την κλαγγή των όπλων από τις νίκες μας, όσο κι αν έχει ξεθωριάσει εντός μας η θαμπάδα των αλλοτριωμένων καιρών μας.
Θαμπάδα που θα εξαφανιστεί, αν χρειαστεί να υπερασπιστούμε ενόπλως τα εθνικά κεκτημένα μας. Κι ας φαίνεται τώρα όνειρο μακρινό αυτή η επιλογή λόγω του περιορισμού της στο ακροζύγιασμα της ελεύθερης βούλησης του καθένα μας.
Θα εξαφανιστεί και θα προβάλλει ξανά ως βαρύτιμη κληρονομιά μας η ελευθερία, προϋπόθεση για εδραίωση μη συμβατής (με επιλογές που την καταστρέφουν) δημοκρατίας. Θα προβάλλει ξανά ως ολοζώντανη θεοφάνεια εντός μας, σε βαθμό που – με όποια ζυγαριά ζυγίσουμε το βάρος της (ανθρώπινη ή θεϊκή) – μόνο με τη θυσία του Θεανθρώπου να μπορεί να αντισταθμιστεί η ουσία της.
Ουσία την οποία ταυτίζει με την ευτυχία και την ανδρεία ο ιστορικός Θουκυδίδης σε μια σύζευξη των όρων (”Περικλέους Επιτάφιος”): ”[…] τὸ εὔδαιμον τὸ ἐλεύθερον, τὸ δ’ ἐλεύθερον τὸ εὔψυχον κρίναντες μὴ περιορᾶσθε τοὺς πολεμικοὺς κινδύνους». (μ.τ.φ: […] ”ευτυχία θα πει ελευθερία και ελευθερία σημαίνει ανδρεία, δεν πρέπει να δειλιάζετε μπροστὰ στους κινδύνους του πολέμου…”, [2.43.4]- [2.43.5])…
Ευτυχία και ανδρεία που εκπηγάζουν διαχρονικά από το πάθος των Ελλήνων για ελευθερία. Ως εκ τούτου, είναι ζήτημα συγκυριακό η αφύπνιση της εθνικής μας συνείδησης, την οποία προς ώρας κρύβουμε εν υπνώσει, σε βαθμό να αμφιβάλλουμε ότι έχουμε μια στάλα (έστω) απ’ το μεγαλείο των ενδόξων προγόνων μας. Αμφιβάλλουμε, αλλά θα διαψευστούμε. Θα μας διαψεύσει, την ώρα του κινδύνου, η πατριωτική μας συνείδηση και η ψυχή μας!
18 Δεκεμβρίου 2024
Σπορά Ελληνισμού απ’ την Ανατολή έως τη σύγχρονη Ελλάδα
Η Τουρκία, όπως έχει αποδείξει η ιστορική και η σύγχρονη ελληνική εμπειρία, δεν κάνει ποτέ τίποτα αν δεν το έχει προσχεδιασμένο. Κι αυτό αποτυπώνεται όχι μόνο στην εξωτερική πολιτική της, αλλά και την πολιτιστική διπλωματία της η οποία συχνά λειτουργεί ως επιταχυντής ήπιας ισχύος εκ παραλλήλου με τους εθνικούς στόχους της.
Τους στόχους της ”Γαλάζιας Πατρίδας” της. Του επιθετικού δόγματος και ιδεολογήματος που εγκιβωτίζει τις κατά καιρούς τουρκικές διεκδικήσεις βάσει σχεδίου υφαρπαγής του μισού Αιγαίου και των νησιών του από την Ελλάδα.
Διεκδικήσεων που ανατροφοδοτούνται από τη θρησκεία, τη γλώσσα και την κουλτούρα της εν γένει. Από το πολιτιστικό (και πολιτικό) αξιακό της σύστημα, το οποίο είναι εμποτισμένο – λόγω του συμπλέγματος κατωτερότητας και της μισαλλόδοξης εθνικιστικής της ατζέντας έναντι της Ελλάδας – με ζηλοφθονία για κάθε τι ελληνικό, πολύ περισσότερο όταν είναι καταξιωμένο στο εξωτερικό (βλ. γλώσσα και αρχαιοελληνική κληρονομιά μας).
Κατηγορία Θέματος
Εθνικά Θέματα,
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
ΤΟΥΡΚΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου