2 Ιουλίου 2023

Πιερρακάκης: Οι 35 μεταρρυθμίσεις για «το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο»

Σχόλιο ΕΡΩ: 
 
Ανακοινώθηκαν, έτοιμες από καιρό, οι 35 μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν στο πλήρως ψηφιακό υπουργείο Παιδείας.Ούτε μία δεν αφορά την ποιότητα των προγραμμάτων σπουδών, την αναγέννηση της Ελληνικής Παιδείας, τη βελτίωση των γνώσεων και του χαρακτήρα των παιδιών μας. Αντίθετα πλεονάζουν κοστοβόρα έργα και αναθέσεις που με το περιτύλιγμα της «προόδου» θα οδηγήσουν σε δυστοπικές και ανελεύθερες συνθήκες για τους μαθητές μας. Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι μια από αυτές προβλέπει για τους φοιτητές μας «Ενσωμάτωση στις ακαδημαϊκές ταυτότητες ειδικής κεραίας και μικροεπεξεργαστή τύπου Mifare με ανάλογο λογισμικό». Ο Μεγάλος Αδελφός προ των πυλών λοιπόν με τεχνολογία που θα μπορεί να καταγράφει όχι μόνο που κινείται ένας φοιτητής αλλά και με ποιους κάνει παρέα, με ποιους συναντιέται μέσα στην Ακαδημαϊκή Κοινότητα και φυσικά όλα τα δικαιώματά του πλέον ως σπουδαστή θα τελούν υπό την αίρεση της παροχής πρόσβασης από αυτόν που θα ελέγχει τις κάρτες με την ειδική κεραία. Ελπίζουμε οι φοιτητές μας να αντιδράσουν. Αν δεχθούν ένα τέτοιο καθεστώς, όσο γυαλιστερό κι αν είναι το περιτύλιγμά του, οι συνέπειες θα είναι τραγικές για όλους μας.
 
«Το πρώτο πλήρως ψηφιακό υπουργείο, με απλούστευση γραφειοκρατικών διαδικασιών, που δεν θα σας ταλαιπωρεί», θα είναι το Υπουργείο Παιδείας, σύμφωνα με την πρώτη δέσμευση του νέου υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, κατά την παραλαβή των καθηκόντων του από τον υπηρεσιακό υπουργό, Χρήστο Κίττα. 
 
Ας δούμε λοιπόν σήμερα τις 35 δεσμεύσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της διοίκησης της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, που περιλαμβάνονται στην Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025 όπως τη διαμόρφωσε ο σημερινός υπουργός Παιδείας, όταν ήταν υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. 
 
Ανάμεσά τους υπάρχουν ορισμένες ενέργειες που έχουν ήδη προχωρήσει, όπως λχ η επέκταση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης Πανεπιστημίων, η εγγραφή στο Νηπιαγωγείο, η ψηφιακή Υπηρεσία Απόκτησης και Διαχείρισης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας και οι ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΑΕΙ, ενώ υπάρχουν και άλλα που αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, όπως η Αναδιοργάνωση Διαδικασίας Κάλυψης Θέσεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, το Μητρώο Εκπαιδευτικών, κ.α 
 
Γιατί χρειάζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός 
 
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σχετικό έγγραφο, η Παιδεία καλείται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις ενός ταχέως εξελισσόμενου και τεχνολογικά μεταβαλλόμενου παγκοσμιοποιημένου περιβάλλοντος. Η ανάπτυξη ψηφιακής κουλτούρας, η ένταξη νέων μαθησιακών αντικειμένων, η διαδραστική μάθηση και η εξατομικευμένη εκπαίδευση είναι οι σύγχρονες τάσεις που η εκπαιδευτική πολιτική πρέπει να λάβει υπόψη της. Παράλληλα, όμως, πρέπει αυτός ο μετασχηματισμός να γίνει με την ισότιμη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, ώστε η Παιδεία να αποτελέσει πραγματικό καταλύτη κοινωνικής κινητικότητας. 
 
Εκτός από την εκπαιδευτική διάσταση, μείζον είναι και το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού της διοίκησης της εκπαίδευσης και της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, από και προς τους εκπαιδευτικούς φορείς. Ζητούμενο εδώ είναι η αναδιοργάνωση, η απλοποίηση και εν συνεχεία η ψηφιοποίηση των υπηρεσιών. Αν και έχουν γίνει αρκετές ψηφιακές δράσεις στο παρελθόν, διαπιστώνεται έντονος κατακερματισμός συστημάτων και εφαρμογών που έχουν αναπτυχθεί αποσπασματικά, καταδεικνύοντας την απουσία ολοκληρωμένης ψηφιακής στρατηγικής στην εκπαίδευση. 
 
Προκύπτει λοιπόν, άμεσα, η ανάγκη συντονισμού κατά τη φάση προγραμματισμού-σχεδιασμού των ψηφιακών παρεμβάσεων ώστε να αποκομίσουμε από τους πόρους που θα διατεθούν τα μέγιστα προσδοκώμενα οφέλη. Συνεπώς, στρατηγική του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΥΨΔ) είναι η ενδυνάμωση της ψηφιακής εμπειρίας σε κάθε επίπεδο λειτουργίας της Παιδείας, συμπεριλαμβανομένων της διοίκησης της εκπαίδευσης, της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και των υπηρεσιών προς τους πολίτες. Μέσω αυτής επιδιώκεται: • Η ουσιαστική εξυπηρέτηση του πολίτη. • Η πρόσβαση με ίσες ευκαιρίες για όλους και η διαφάνεια. • Η εξοικονόμηση πόρων και η ορθή αξιοποίηση του δημοσίου χρήματος. 
 
Στη συνέχεια αναλύονται οι 35 βασικοί στόχοι της ψηφιακής στρατηγικής της Παιδείας. 
 
1. Προμήθεια και Εγκατάσταση Διαδραστικών Συστημάτων 
2. Εργαστήρια Καινοτομίας σε κάθε Εκπαιδευτική Περιφέρεια 
3. Εργαστήρια διδασκαλίας Επαυξημένης Πραγματικότητας (Augmented Reality Labs) 
4. Επέκταση, Ανάπτυξη Ανοικτού Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου και Πλατφορμών Τηλεκπαίδευσης 
5. Ψηφιακός Μετασχηματισμός της ΑΔΙΠΠΔΕ 
6. Ψηφιακή αποτύπωση σχολικού δικτύου – Χωροθέτηση σχολικών μονάδων 
7. Σύστημα Επιχειρησιακής Ευφυΐας (Business Intelligence) για την Α/Θμια & Β/Θμια Εκπαίδευση 
8. Διαχείριση μετακινήσεων των μαθητών 
9. Ψηφιακές Υπηρεσίες ΕΟΠΠΕΠ 
10. Αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος του ΥΠΑΙΘ 
11. Αναβάθμιση των Συστημάτων των βιβλιοθηκών 
12. Προηγμένες Υπηρεσίες Ήχου, Φωνής και Εικόνας για τα μέλη της Ακαδημαϊκής και Ερευνητικής Κοινότητας 
13. Μετασχηματισμός εφαρμογών και υπηρεσιών στο πλαίσιο platform as a service (PaaS) 
14. Ψηφιακές Υπηρεσίες Μητρώου Θρησκευτικών Κοινοτήτων 
15. Μετασχηματισμός των υποδομών ομόσπονδης ταυτοποίησης και εξουσιοδότησης 
16. Αναβάθμιση συστήματος Ηλεκτρονικών Ψηφοφοριών στα Α.Ε.Ι 
17. Ηλεκτρονικές Εγγραφές Φοιτητών 
18. Ψηφιακές Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων 
19. Πληροφοριακό Σύστημα για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης 
20. Βιογραφικό Εκπαίδευσης – Σύστημα Καταγραφής Ακαδημαϊκών Τίτλων (eDiplomas) 
21. Αναδιοργάνωση Διαδικασίας Κάλυψης Θέσεων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών 
22. Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (eParents) 
23. Επέκταση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και αξιολόγησης Πανεπιστημίων 
24. Αναβάθμιση των πληροφοριακών συστημάτων των ΑΕΙ 
25. Ολοκληρωμένη υπηρεσία διαχείρισης αιτήσεων για τη χορήγηση στεγαστικού επιδόματος στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – Στεγαστικό Επίδομα 
26. Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο και Υπηρεσίες e-Μάθησης 
27. Διαχείριση διανομής ακαδημαϊκών συγγραμμάτων στους φοιτητές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
28. Εκλογή και εξέλιξη Καθηγητών και Ερευνητών βαθμίδας 
29. Ψηφιακές Υπηρεσίες MySchool 
30. Ψηφιακές Υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου – ΠΣΔ 
31. Εγγραφή στο Νηπιαγωγείο 
32. Ψηφιακή Υπηρεσία Απόκτησης και Διαχείρισης Ακαδημαϊκής Ταυτότητας 
33. Μητρώο Εκπαιδευτικών 
34. Πλατφόρμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών 
35. Διαχείριση και εποπτεία πρακτικής άσκησης φοιτητών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης 
 
Διαβάστε λεπτομέρειες του ψηφιακού μετασχηματισμού στο alfavita



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.