21 Σεπτεμβρίου 2022

Καλά τα πρόστιμα για την κακοποίηση ζώων, άλλα για το κάψιμο ιερών εικόνων γιατί τέτοια αδιαφορία;

Γράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης 
 
Μια 15χρονη στο Ρέθυμνο κλώτσησε μια γάτα και έγινε πρώτο θέμα – Μια ανήλικη στη Θεσσαλονίκη έκαψε μια εικόνα της Παναγίας και δεν ασχολείται κανείς!
 
Μέσα στην παράνοια των ζοφερών καιρών που ζούμε, πέρα από την λεκτική ύβρη των ιερών και των οσίων της Ορθοδοξίας, πλέον φαίνεται πως έχουμε και μια νέα αντι –εκκλησιαστική τάση: την ιεροσυλία χωρίς προφανή δικαιολογία, τον βανδαλισμό χωρίς αιτιολόγηση, την καταστροφή εικόνων «γιατί έτσι»!  
 
Αυτό φανερώνει το αδιανόητο περιστατικό στη Θεσσαλονίκη, όπου παρέα ανήλικων έκλεψαν δύο χάρτινες εικόνες από ένα παρεκκλήσι του Αγίου νεομάρτυρος Αλεξάνδρου του εν Σμύρνη μαζί με κάμποσα κεριά, και τις έκαψαν σε δημόσιο χώρο. Αν η αστυνομία δεν θεωρούσε (πιθανώς λανθασμένα) πως επρόκειτο για άτομα που κουβαλούσαν βόμβες μολότοφ, πιθανότατα να μην είχε δοθεί καν σημασία σε αυτό το ανατριχιαστικό γεγονός!  
 
Το στοιχείο δε που φανερώνει την πλύση εγκεφάλου που γίνεται σε σημερινά παιδιά, είναι πως όταν οι νεαροί δράστες ρωτήθηκαν γιατί έκαψαν τις εικόνες, απάντησαν ότι δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την πράξη τους. Με λίγα λόγια «κάψαμε τις εικόνες γιατί έτσι μας ήρθε»!  
 
Το θέμα προβλήθηκε «στο πόδι», και με εντελώς επιφανειακό τρόπο από κάποια μέσα ενημέρωσης που μερικές ώρες αργότερα επέστρεψαν σε «κανονική ροή» προγράμματος, δημοσιεύοντας εκτενή άρθρα για την 15χρονη στο Ρέθυμνο που της επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ επειδή κλώτσησε μια αδέσποτη γάτα «προκαλώντας θλίψη και αποτροπιασμό στην τοπική κοινωνία»!  
 
Ο «πολιτισμός» μας, αρκείται μόνο στη φιλοζωία;  
 
Για να σταθούμε λίγο εδώ όμως. Είμαστε όλοι σύμφωνοι πως τα περιστατικά κακοποίησης ζώων είναι απολύτως καταδικαστέα. Κανένας υγιής νους δεν το αμφισβητεί αυτό. Είναι όμως λιγότερο αποτρόπαιος ο βανδαλισμός ιερών συμβόλων σε κοινή θέα, και μάλιστα από παιδιά; Είναι λιγότερο ανησυχητικό ως φαινόμενο το να προσπαθεί να «εκδικηθεί» την Παναγία και την εικόνα της, μια ανήλικη που καταλήφθηκε από αντι – χριστιανική μανία; Προκαλεί λιγότερη θλίψη το φαινόμενο του να μετατρέπονται νέα παιδιά σε μαινόμενους «ταλιμπάν», που σπάνε εκκλησίες, γράφουν συνθήματα μίσους και καίνε ιερές εικόνες;  
 
Τον πολιτισμό μας τον περιορίζουμε μόνο στην φιλοζωία και τον σεβασμό στα ζώα, άλλα ο σεβασμός της θρησκευτικής Ελευθερίας, μας είναι πλέον περιττός και αδιάφορος; Σε ποιο διεστραμμένο κόσμο και με ποια λογική;  
 
Μια κλωτσιά σε μια γάτα στοίχησε 5.000 ευρώ και πανελλήνιο «λιθοβολισμό» από τα media. Για τη δημόσια καύση μιας εικόνας της Παναγίας, ήταν απλά… Παρασκευή. Έχουμε συνειδητοποιήσει πλέον πως μονάχα μια πίστη διώκεται στην Ελλάδα και αυτή είναι η Ορθοδοξία;  
 
Και θα είναι λάθος να ισχυριστεί κανείς πως αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό. Εκατοντάδες ορθόδοξες εκκλησίες βανδαλίζονται κάθε χρόνο σύμφωνα με επίσημη έκθεση του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Βεβηλώσεις που δεν γίνονται μόνο από αλλόθρησκους, αλλά πολλές φορές και από βαπτισμένους χριστιανούς που έχουν την εντύπωση πως έτσι βλάπτουν τους φαντασιακούς «εχθρούς» τους, με το να επιβάλλουν σκοταδισμό και να σπέρνουν την καταστροφή.  
 
Με τη βέβηλη μανία και τις πράξεις τους, δεν βλασφημούν μόνο τον Θεό, άλλα συμπεριφέρονται ρατσιστικά προς τους χριστιανούς, καταπατούν ανθρώπινες αξίες, ελευθερίες και δικαιώματα, για να επιβάλλουν τα δικά τους «δικαιωματιστικά» πείσματα. Δηλαδή εφαρμόζουν το νόμο του ισχυρού, το νόμο της ζούγκλας, απέναντι σε ειρηνικούς ανθρώπους.  
 
Βλασφημία σπείραμε και αυτή «θερίζουμε»
 
Τι από όλα αυτά που συμβολίζει και διδάσκει το πάναγνο πρόσωπο της Παναγίας είναι κακό και επιζήμιο για τον άνθρωπο; Τι θα μπορούσε να δημιουργήσει μίσος εναντίον της Παναγίας, παρά μόνο η διαστροφή και το μίσος για το καλό, ως απότοκο μιας δαιμονικής μανίας; Αλλιώς γιατί πολεμάς με λύσσα, κάτι το οποίο δεν πιστεύεις; Ποια η λογική;  
 
Τα ΜΜΕ και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης κυριαρχούνται από ένα αντι – εκκλησιαστικό πνεύμα και καθημερινώς ποτίζουν με δηλητήριο τις ψυχές των παιδιών. Σπέρνουν την κενότητα και το μίσος, και με τη σειρά μας, θερίζουμε τα αποτελέσματα από τη νεολαία μας. Παιδιά που οργίζονται με όλους και με όλα. Που έχουν μοναδικά ιδανικά την καταστροφή και την αυτοκαταστροφή. Που παλεύουν άδικα, σε έναν κόσμο χωρίς νόημα και αιώνια προοπτική, αφού δεν υφίσταται ως κέντρο τους ο Θεός.  
 
Χάθηκε η αίσθηση του «ιερού»
 
Η ελληνική κοινωνία έχει χάσει τον προσανατολισμό και τις σταθερές της. Αν η προφορική βλασφημία των θείων έχει γίνει ένα φρικτό συνήθειο για πολλούς Έλληνες, πώς να μην παραχθούν και γενιές που θα αρέσκονται στην καταστροφή των ιερών εικόνων;  
 
Η κατάπτωση των αξιών έχει οδηγήσει στην απώλεια της αίσθησης του ιερού και της ιερότητας των χώρων. Έχει ισοπεδωθεί ακόμα και η ανοχή στη διαφορετική άποψη.  
 
Είδαμε και την συγκέντρωση διαμαρτυρίας από ένα μικρό μπουλούκι φεμινιστικών συλλογικοτήτων έξω από τη Μητρόπολη. Τα πλακάτ που κρατούσαν τα «έλεγαν» όλα. Στήθηκαν έξω από έναν Ιερό Ναό για να φωνάξουν για το δικαίωμα στη δολοφονία αγέννητων παιδιών, ενώ μερικές «ακτιβίστριες» ύψωναν γραπτά συνθήματα υπεράσπισης του εξωτερικού… γεννητικού τους οργάνου.  
 
Αυτός άλλωστε είναι ο «θεός» τους, και δεν δίστασαν να τον διακηρύξουν μπροστά από τα σκαλιά της Μητρόπολης Αθηνών. Ένας «θεός» που μάλιστα απαιτεί θυσίες αγέννητων παιδιών, στα πρότυπα των αρχαίων σκοταδιστικών θρησκειών.  
 
Οι διαμαρτυρόμενοι έσπευσαν έξω από το ναό να καταδικάσουν μια εγκύκλιο που στο κάτω – κάτω απευθυνόταν από χριστιανούς σε χριστιανούς. Κανένας δεν επέβαλλε στις συλλογικότητες να δεχθούν τη θέση της Εκκλησίας. Κι όμως η ελευθερία της έκφρασης μπορεί να αφορά όλους, εκτός από τους χριστιανούς. Οι χριστιανοί είναι οριακά «ανεκτοί», αρκεί να μην «ενοχλούν».  
 
Και αν φτάσαμε να καίγονται και εικόνες της Παναγίας σε κοινή θέα, ε δεν έγινε και τίποτα…
 



Share

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Ἅγιος Παΐσιος Ἁγιορείτης: «Οἱ ἄθεοι ἔχουν ἐφήμερη δύναμη καί τελικά αὐτοκαταστρέφονται»

Οἱ χριστιανοὶ συχνὰ ἀνησυχοῦν ἀπὸ τὴ δραστηριότητα τῶν ἐχθρῶν τῆς πίστεως, ξεχνώντας ὅτι ἡ ἱστορία ἔχει ἀποδείξει ὅτι οἱ ἄθεοι ἔχουν ἐφήμερη δύναμη καὶ τελικὰ αὐτοκαταστρέφονται. Ὁ Γέροντας ἦταν πάντα καθησυχαστικός:
«Ὅσοι τὰ βάζουν μὲ τὴν πίστη δὲν πρέπει νὰ μᾶς τρομάζουν. Δὲν τὰ βάζουν μὲ μᾶς. Τὰ βάζουν μὲ τὸν Θεό. Κύριος ὁ Θεὸς πολεμήσει ὑπέρ σοῦ. Καὶ ὅσοι τὰ βάζουν μὲ τὸν Θεὸ κάνουν γκάφες καὶ αὐτογελοιοποιοῦνται, ἀλλὰ ὁ Θεὸς καὶ τὸ κακὸ τὸ χρησιμοποιεῖ γιὰ τὸ ἀγαθό» (σελ. 359).

«Μαρτυρίες Προσκυνητῶν. Γέροντας Παΐσιος ὁ Ἁγιορείτης (1924–1994)» Β´ τόμος

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ.
ΑΑ

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.