23 Μαΐου 2019
Μάχη Ανδρασσού, η τέλεια παγίδα… Θρίαμβος Σταυρού, θρήνος Ημισελήνου
To 945 μ.Χ. ο μεγάλος Άραβας στρατηγός Σαίφ αλ Νταουλά δημιούργησε το δικό του εμιράτο με έδρα το Χαλέπι καθιστάμενος ο κύριος αντίπαλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας στην περιοχή της άνω Συρίας. Στην περιοχή διεξαγόταν ένας συνεχής πόλεμος με επιδρομές και λεηλασίες εκατέρωθεν.
Στις αρχές του καλοκαιριού του 960 μ.Χ. ο αλ Νταουλά αποφάσισε να εισβάλει στο βυζαντινό έδαφος εκμεταλλευόμενος την απουσία των καλύτερων βυζαντινών στρατευμάτων στην Κρήτη στην εκστρατεία προς απελευθέρωση του νησιού.
Οι Άραβες σφάζουν και λεηλατούν
Ο αλ Νταουλά χώρισε τις δυνάμεις σε δύο τμήματα. Ο ίδιος με το ισχυρότερο εισέβαλε μέσω Κιλικίας στο βυζαντινό έδαφος, ενώ το άλλο εκτέλεσε επίθεση αντιπερισπασμού. Η αντιμετώπιση της αραβικής εισβολής ανατέθηκε στον στρατηγό Λέοντα Φωκά, Δομέστιχο των Σχολών της Δύσεως (αρχιστράτηγος των ευρωπαϊκών επαρχιών), ο οποίος είχε μόλις συντρίψει τους Ούγγρους στη Θράκη. Ο Λέων Φωκάς λόγω της απουσίας του αδερφού του Νικηφόρου Φωκά στην Κρήτη, στάλθηκε αυτός στη Μικρά Ασία να αντιμετωπίσει τους μουσουλμάνους.
Ο στρατός του αλ Νταουλά – περί τους 30.000 άνδρες – είχε στο μεταξύ προχωρήσει μέχρι το Θέμα του Χαρσιανού στη κεντρική Μικρά Ασία. Οι Άραβες κατέλαβαν την ομώνυμη πόλη και έσφαξαν την φρουρά, λεηλάτησαν και κατέκαψαν τη γύρω περιοχή και αιχμαλώτισαν πολλούς κατοίκους. Στα τέλη του φθινοπώρου ο νικηφόρος αραβικός στρατός πήρε τον δρόμο της επιστροφής φορτωμένο λάφυρα και μεταφέροντας χιλιάδες αιχμαλώτους, όπως αναφέρει ο Βυζαντινός ιστορικός Λέων ο Διάκονος.
Στο μεταξύ ο Λέων Φωκάς, καθώς ο στρατός του υστερούσε δραματικά, σύμφωνα με τις πηγές – που πάντως δεν αναφέρουν αριθμούς – του αραβικού, αποφάσισε να καταφύγει στην τακτική της ενέδρας. Αφού ένωσε τις δυνάμεις του με αυτές του θείου του και στρατηγού του θέματος της Καππαδοκίας Κωνσταντίνου Μελαινού, κατέλαβε το στενό πέρασμα του Κυλινδρού στα νοτιοδυτικά της οροσειράς του Ταύρου στην Κιλικία, στην περιοχή της Ανδρασσού.
Οι Βυζαντινοί Ελληνες κατέλαβαν ένα τοπικό φρούριο ενώ ο όγκος των δυνάμεών του κρύφτηκε στο πέρασμα. Ο αλ Νταουλά είχε περάσει από το εν λόγω πέρασμα κατά την έναρξη της επιδρομής του. Κατά την επιστροφή οι στρατηγοί του τον συμβούλεψαν να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Αυτός όμως, υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις του, απέρριψε με υπεροψία τις εισηγήσεις τους και κινήθηκε από τον ίδιο δρόμο.
Ένας στρατός στο κλουβί
Στις 8 Νοεμβρίου 960 μ.Χ. ημέρα της εορτής των Ταξιαρχών, ο αραβικός στρατός εισήλθε ανυποψίαστος στο πέρασμα διασπώντας τους σχηματισμούς του ώστε να μπορεί να κινηθεί στο στενό. Οι Άραβες, μεταφέροντας λάφυρα και αιχμαλώτους επίσης, κινούνταν άτακτα στο δύσβατο έδαφος.
Όταν ολόκληρη η αραβική φάλαγγα βρέθηκε μέσα στο στενό ο Λέων Φωκάς έδωσε στους άνδρες του το σύνθημα της εφόδου. Με τις σάλπιγγες να ηχούν και τους στρατιώτες να ψάλλουν το «Κύριε Ελέησον», ο βυζαντινός στρατός εφόρμησε. Άλλοι στρατιώτες κύλησαν βράχους και κορμούς δέντρων, «σφραγίζοντας» την είσοδο και την έξοδο του στενού.
Οι Άραβες αλλόφρονες δεν ήξεραν τι να κάνουν. Όσοι προσπαθούσαν να πολεμήσουν σφαγιάζονταν ανηλεώς. Οι περισσότεροι κατέθεσαν τα όπλα και παραδόθηκαν. Ο αλ Νταουλά μόλις κατάφερε να ξεφύγει από την παγίδα με τη βοήθεια ενός εξωμότη που του έδωσε ένα άλογο.
Όλοι οι χριστιανοί αιχμάλωτοι των Αράβων απελευθερώθηκαν και όλα τα λάφυρα που είχαν αρπάξει κυριεύτηκαν από τους Βυζαντινούς. Οι Άραβες σφαγείς, αιχμάλωτοι πλέον, κατέληξαν σκλάβοι να εργάζονται στα χωράφια των Βυζαντινών.
Σύμφωνα με τις πηγές μόλις 300 περίπου άνδρες του αλ Νταουλά γλίτωσαν από την καταστροφή και τον ακολούθησαν. Μεταξύ των Αράβων αιχμαλώτων φαίνεται πως υπήρξαν και συγγενείς του εμίρη και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του κράτους του.
Ο Λέων Φωκάς αφού εφοδίασε με τρόφιμα τους πρώην αιχμαλώτους των Αράβων χριστιανούς τους κατευόδωσε ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους. Η μεγάλη νίκη εορτάστηκε με θρίαμβο στην Κωνσταντινούπολη με τους Άραβες αιχμαλώτους να παρελαύνουν δεμένοι.
Εκδίκηση
Η μάχη της Ανδρασσού αποτέλεσε υπόδειγμα επιτυχούς ενέδρας και περιελήφθη στο βυζαντινό εγχειρίδιο «ειδικών επιχειρήσεων» με τον τίτλο «Περί Παραδρομής» που γράφτηκε περί το 970 μ.Χ. από τον Νικηφόρο Φωκά. Η μάχη της Ανδρασσού εορτάστηκε ως θρίαμβος της Χριστιανοσύνης έναντι του Ισλάμ. Και ενώ οι Βυζαντινοί πανηγύριζαν η ημισέληνος θρηνούσε.
Σύντομα τα πράγματα θα γινόταν χειρότερα όμως για τους Άραβες καθώς ο Νικηφόρος Φωκάς απελευθέρωσε την Κρήτη και επέστρεψε στη Μικρά Ασία… Ο μέλλων αυτοκράτορας το 961 μ.Χ. επιτέθηκε στο εμιράτο του αλ Νταουλά ισοπεδώνοντας τα πάντα στο πέρασμά του. Ο Φωκάς με 70.000 άνδρες διέλυσε ότι αραβικό συνάντησε και έφτασε έξω από το Χαλέπι.
Ο βυζαντινός στρατός κατέλαβε την πόλη και την ισοπέδωσε, με εξαίρεση την ακρόπολη που άντεξε. Η νίκη αυτή τσάκισε τη ισχύ, σωματική και πολιτική του αλ Νταουλά, ο οποίος πέθανε άρρωστος το 967 μ.Χ. μετά και από νέες νίκες του Νικηφόρου Φωκά.
πηγή
Στις αρχές του καλοκαιριού του 960 μ.Χ. ο αλ Νταουλά αποφάσισε να εισβάλει στο βυζαντινό έδαφος εκμεταλλευόμενος την απουσία των καλύτερων βυζαντινών στρατευμάτων στην Κρήτη στην εκστρατεία προς απελευθέρωση του νησιού.
Οι Άραβες σφάζουν και λεηλατούν
Ο αλ Νταουλά χώρισε τις δυνάμεις σε δύο τμήματα. Ο ίδιος με το ισχυρότερο εισέβαλε μέσω Κιλικίας στο βυζαντινό έδαφος, ενώ το άλλο εκτέλεσε επίθεση αντιπερισπασμού. Η αντιμετώπιση της αραβικής εισβολής ανατέθηκε στον στρατηγό Λέοντα Φωκά, Δομέστιχο των Σχολών της Δύσεως (αρχιστράτηγος των ευρωπαϊκών επαρχιών), ο οποίος είχε μόλις συντρίψει τους Ούγγρους στη Θράκη. Ο Λέων Φωκάς λόγω της απουσίας του αδερφού του Νικηφόρου Φωκά στην Κρήτη, στάλθηκε αυτός στη Μικρά Ασία να αντιμετωπίσει τους μουσουλμάνους.
Ο στρατός του αλ Νταουλά – περί τους 30.000 άνδρες – είχε στο μεταξύ προχωρήσει μέχρι το Θέμα του Χαρσιανού στη κεντρική Μικρά Ασία. Οι Άραβες κατέλαβαν την ομώνυμη πόλη και έσφαξαν την φρουρά, λεηλάτησαν και κατέκαψαν τη γύρω περιοχή και αιχμαλώτισαν πολλούς κατοίκους. Στα τέλη του φθινοπώρου ο νικηφόρος αραβικός στρατός πήρε τον δρόμο της επιστροφής φορτωμένο λάφυρα και μεταφέροντας χιλιάδες αιχμαλώτους, όπως αναφέρει ο Βυζαντινός ιστορικός Λέων ο Διάκονος.
Στο μεταξύ ο Λέων Φωκάς, καθώς ο στρατός του υστερούσε δραματικά, σύμφωνα με τις πηγές – που πάντως δεν αναφέρουν αριθμούς – του αραβικού, αποφάσισε να καταφύγει στην τακτική της ενέδρας. Αφού ένωσε τις δυνάμεις του με αυτές του θείου του και στρατηγού του θέματος της Καππαδοκίας Κωνσταντίνου Μελαινού, κατέλαβε το στενό πέρασμα του Κυλινδρού στα νοτιοδυτικά της οροσειράς του Ταύρου στην Κιλικία, στην περιοχή της Ανδρασσού.
Οι Βυζαντινοί Ελληνες κατέλαβαν ένα τοπικό φρούριο ενώ ο όγκος των δυνάμεών του κρύφτηκε στο πέρασμα. Ο αλ Νταουλά είχε περάσει από το εν λόγω πέρασμα κατά την έναρξη της επιδρομής του. Κατά την επιστροφή οι στρατηγοί του τον συμβούλεψαν να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Αυτός όμως, υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις του, απέρριψε με υπεροψία τις εισηγήσεις τους και κινήθηκε από τον ίδιο δρόμο.
Ένας στρατός στο κλουβί
Στις 8 Νοεμβρίου 960 μ.Χ. ημέρα της εορτής των Ταξιαρχών, ο αραβικός στρατός εισήλθε ανυποψίαστος στο πέρασμα διασπώντας τους σχηματισμούς του ώστε να μπορεί να κινηθεί στο στενό. Οι Άραβες, μεταφέροντας λάφυρα και αιχμαλώτους επίσης, κινούνταν άτακτα στο δύσβατο έδαφος.
Όταν ολόκληρη η αραβική φάλαγγα βρέθηκε μέσα στο στενό ο Λέων Φωκάς έδωσε στους άνδρες του το σύνθημα της εφόδου. Με τις σάλπιγγες να ηχούν και τους στρατιώτες να ψάλλουν το «Κύριε Ελέησον», ο βυζαντινός στρατός εφόρμησε. Άλλοι στρατιώτες κύλησαν βράχους και κορμούς δέντρων, «σφραγίζοντας» την είσοδο και την έξοδο του στενού.
Οι Άραβες αλλόφρονες δεν ήξεραν τι να κάνουν. Όσοι προσπαθούσαν να πολεμήσουν σφαγιάζονταν ανηλεώς. Οι περισσότεροι κατέθεσαν τα όπλα και παραδόθηκαν. Ο αλ Νταουλά μόλις κατάφερε να ξεφύγει από την παγίδα με τη βοήθεια ενός εξωμότη που του έδωσε ένα άλογο.
Όλοι οι χριστιανοί αιχμάλωτοι των Αράβων απελευθερώθηκαν και όλα τα λάφυρα που είχαν αρπάξει κυριεύτηκαν από τους Βυζαντινούς. Οι Άραβες σφαγείς, αιχμάλωτοι πλέον, κατέληξαν σκλάβοι να εργάζονται στα χωράφια των Βυζαντινών.
Σύμφωνα με τις πηγές μόλις 300 περίπου άνδρες του αλ Νταουλά γλίτωσαν από την καταστροφή και τον ακολούθησαν. Μεταξύ των Αράβων αιχμαλώτων φαίνεται πως υπήρξαν και συγγενείς του εμίρη και υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι του κράτους του.
Ο Λέων Φωκάς αφού εφοδίασε με τρόφιμα τους πρώην αιχμαλώτους των Αράβων χριστιανούς τους κατευόδωσε ώστε να επιστρέψουν στις περιοχές τους. Η μεγάλη νίκη εορτάστηκε με θρίαμβο στην Κωνσταντινούπολη με τους Άραβες αιχμαλώτους να παρελαύνουν δεμένοι.
Εκδίκηση
Η μάχη της Ανδρασσού αποτέλεσε υπόδειγμα επιτυχούς ενέδρας και περιελήφθη στο βυζαντινό εγχειρίδιο «ειδικών επιχειρήσεων» με τον τίτλο «Περί Παραδρομής» που γράφτηκε περί το 970 μ.Χ. από τον Νικηφόρο Φωκά. Η μάχη της Ανδρασσού εορτάστηκε ως θρίαμβος της Χριστιανοσύνης έναντι του Ισλάμ. Και ενώ οι Βυζαντινοί πανηγύριζαν η ημισέληνος θρηνούσε.
Σύντομα τα πράγματα θα γινόταν χειρότερα όμως για τους Άραβες καθώς ο Νικηφόρος Φωκάς απελευθέρωσε την Κρήτη και επέστρεψε στη Μικρά Ασία… Ο μέλλων αυτοκράτορας το 961 μ.Χ. επιτέθηκε στο εμιράτο του αλ Νταουλά ισοπεδώνοντας τα πάντα στο πέρασμά του. Ο Φωκάς με 70.000 άνδρες διέλυσε ότι αραβικό συνάντησε και έφτασε έξω από το Χαλέπι.
Ο βυζαντινός στρατός κατέλαβε την πόλη και την ισοπέδωσε, με εξαίρεση την ακρόπολη που άντεξε. Η νίκη αυτή τσάκισε τη ισχύ, σωματική και πολιτική του αλ Νταουλά, ο οποίος πέθανε άρρωστος το 967 μ.Χ. μετά και από νέες νίκες του Νικηφόρου Φωκά.
πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου