Τελευταίες αναρτήσεις

19 Μαΐου 2019

Αυτή είναι η νόσος που θα πλήξει 152 εκατομμύρια ανθρώπους το 2050

Ο υγιεινός τρόπος ζωής μειώνει τον κίνδυνο άνοιας, τονίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), που εκτιμά ότι ο αριθμός των ανθρώπων που θα πάσχουν από αυτό το σύνδρομο, το οποίο προκαλείται κυρίως από τη νόσο Αλτσχάιμερ, αναμένεται να τριπλασιαστεί έως το 2050.

Η άθληση, η μεσογειακή διατροφή, η αποφυγή του καπνίσματος, η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ, ο έλεγχος του διαβήτη και της χοληστερίνης… με λίγα λόγια, ένας υγιεινός τρόπος ζωής περιορίζει τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, ο οποίος όμως δεν κατάφερε να ορίσει το ποσοστό της μείωσης αυτής.

“Τα επιστημονικά στοιχεία που συλλέχθηκαν επιβεβαιώνουν αυτό που υποψιαζόμασταν εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα, ότι δηλαδή αυτό που είναι καλό για την καρδιά είναι καλό και για τον εγκέφαλο”, επισημαίνει ο διευθυντής του ΠΟΥ δρ Τέντρος Αντχάνομ σε ανακοίνωση.

Ο ΠΟΥ εκτιμά ότι στο σύνολο του πληθυσμού, μεταξύ 5 και 8% των ατόμων ηλικίας 60 ετών και άνω εκδηλώνουν άνοια κάποια στιγμή.

Η άνοια αποτελεί ένα πρόβλημα δημόσιας υγείας που αναπτύσσεται γρήγορα λόγω της γήρανσης του πληθυσμού, και που πλήττει σχεδόν 50 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο αριθμός αυτός θα τριπλασιαστεί έως το 2050, για να πλήξει 152 εκατομμύρια ανθρώπους, προειδοποιεί ο ΠΟΥ. Η νόσος Αλτσχάιμερ είναι η πιο συνήθης αιτία της άνοιας και πιστεύεται ότι σε αυτήν οφείλεται το 60 με 70% των κρουσμάτων.

Η ηλικία είναι ο κύριος παράγοντας κινδύνου της έκπτωσης των νοητικών λειτουργιών αλλά η άνοια “δεν είναι μια φυσική ή αναπόφευκτη συνέπεια της γήρανσης”, επισημαίνει ο ΠΟΥ.

“Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν παράγοντες κινδύνου για την άνοια που μπορούμε να αλλάξουμε”, εξήγησε σε συνέντευξη Τύπου η δρ Νίρτζα Τσουρντάι του τμήματος Ψυχικής Υγείας του ΠΟΥ.

Διάφορες πρόσφατες μελέτες έχουν αποκαλύψει μια σχέση μεταξύ της ανάπτυξης διαταραχών των νοητικών λειτουργιών και της άνοιας και οι παράγοντες κινδύνου συνδέονται με τον τρόπο ζωής, όπως η έλλειψη σωματικής άσκησης, το κάπνισμα, η μη ισορροπημένη διατροφή και η βλαβερή κατανάλωση αλκοόλ, τονίζει η ειδική υπηρεσία του ΟΗΕ.

Ορισμένες διαταραχές, όπως η υπέρταση, ο διαβήτης, η υψηλή χοληστερόλη, η παχυσαρκία και η κατάθλιψη, συνδέονται με έναν αυξημένο κίνδυνο άνοιας. Άλλοι τροποποιητικοί παράγοντες κινδύνου είναι η “κοινωνική απομόνωση και η έλλειψη πνευματικής άσκησης”, διευκρινίζει ο ΠΟΥ απευθύνοντας έκκληση για εφαρμογή μιας δημόσιας στρατηγικής για την πρόληψη της νόσου.

Σχεδόν το 60% των ανθρώπων με άνοια ζουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, αλλά “αυτές οι χώρες είναι οι λιγότερο προετοιμασμένες να αντιμετωπίσουν αυτό το αυξανόμενο βάρος”, επισημαίνει η δρ Τσουρντάι.

Η άνοια δημιουργεί πρόσθετα κόστη για τις οικογένειες, αλλά και για τις κυβερνήσεις, καθώς και απώλεια παραγωγικότητας για τις οικονομίες, σύμφωνα με τον ΠΟΥ.

Το 2015, το παγκόσμιο κοινωνικό κόστος της άνοιας εκτιμάτο στα 818 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως, δηλαδή στο 1,1% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (ΑΕΠ). Αναμένεται να αυξηθεί στα 2 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2030.


πηγή



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook, στο Twitter ή στο Google+ μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Επίσης μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις δυνατότητες του Google Friend Connect (θα βρείτε δεξιά το ανάλογο gadget) να γίνετε φίλος του ιστολογίου μας και να λαμβάνετε με την εγγραφή σας στο αμέσως παρακάτω gadget πατώντας την λέξη "Εγγραφή" ενημερώσεις του ιστολογίου μας.

4. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

5. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

6. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

7. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

8. Στην μπάρα που περνάει κυλιόμενη πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων μπορείτε να δείτε σε τίτλους τις 25 τελευταίες αναρτήσεις μας. Οι τίτλοι είναι σύνδεσμοι (λινκ) και πατώντας τους θα ανοίξει σε ένα ξεχωριστό παράθυρο η συγκεκριμένη ανάρτηση.

9. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Αλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.