19 Σεπτεμβρίου 2017
Φως Μετεώρων
Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Φως μετεώρων
Το μήνυμα του μαθητή ήταν ξεκάθαρο.
Υπήρχε ανάγκη και μάλιστα επείγουσα.
Θα τους περίμενε στην είσοδο της πόλης
κάτω από τα βράχια των αιώνων
που είχαν αγγίξει το ιερό εδώ και μια χιλιετία.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που θα ερχόταν.
Ήταν μια επιστροφή.
Και μια νέα αποστολή.
Όταν έφτασαν, ο μαθητής ήταν στη θέση του.
Η χαρά του φάνηκε άμεσα και αμέσως.
Ήταν σαν να ήξερε από πριν τι θα γινόταν μετά.
Η προετοιμασία ήταν έντονη και είχε ξεπεράσει
και ο ίδιος παλιούς δισταγμούς διότι ήταν γρήγορος
και ικανός να δει τη διαφορά που κάνει τη διαφορά
ακόμα και στα πιο δύσκολα.
Χτύπησε την πόρτα με τον κώδικα.
Εκείνη άνοιξε σιωπηλά.
Περπάτησαν για λίγο μέχρι να φτάσουν στην
πέτρινη γέφυρα που ένωνε τους βράχους και
είδαν από κάτω τους τη χαράδρα της προστασίας.
πηγή
Όταν άνοιξε η πύλη
Όταν άνοιξε η πύλη εμφανίστηκαν οι πρώτες μοναχές και το φιλικό τους βλέμμα. Είχαν όλες το φως του μαύρου και του θύμισε την ομορφιά της αλήθειας. Τα πρώτα πέτρινα σκαλοπάτια τους οδήγησαν σε μια άλλη μοναχή που είχαν γνωρίσει την προηγούμενη φορά. Το χαμόγελό της έκρυβε με δυσκολία τη χαρά της και οι μαθητές χαμογέλασαν για πρώτη φορά όσο για τη μαθήτρια είχε ξαναβρεί την αγαπημένη της. Την ακολούθησαν όλοι και πήγαν να προσκυνήσουν στον ναό. Μέσα ο χώρος είχε γίνει Χρόνος λόγω των αγιογραφιών που είχαν διασχίσει τους αιώνες. Οι εικόνες περίμεναν και τις άγγιξε με τα χείλη και τον σεβασμό του πιστού που αγαπά την Ανθρωπότητα. Η μοναχή έδωσε μερικά ιστορικά στοιχεία για τους πιο νέους μαθητές. Ένιωθαν παντού τη δύναμη του Χριστού που πότιζε το βυζαντινό πνεύμα. Αυτό το αίσθημα είχε καρφωθεί μέσα του από παλιά. Εκείνη τη στιγμή όμως είχε άλλη σημασία διότι ένιωθε ταυτόχρονα την ανάγκη. Κάτι έπρεπε να γίνει.
πηγή
Στα βάθη του Χρόνου
Όταν πέρασαν στην πιο παλιά εκκλησία, πλησίασαν τα βάθη του Χρόνου. Είδαν επίσης και τις πληγές της βαρβαρότητας που πίστευε στον αφανισμό της μνήμης. Οι εικόνες είχαν αντέξει τα χτυπήματα κι ακόμα βρίσκονταν μπροστά τους, λαβωμένες αλλά πάντα όρθιες, πιστές στο φως. Ήταν δύσκολο για τους μαθητές να μην νιώσουν την ιεροσύνη του χώρου, έτσι ο Δάσκαλος δεν μίλησε, τους έβλεπε και αυτό επαρκούσε. Εξέταζε όμως τις πληγές και σκεφτόταν την συντήρηση που έπρεπε να γίνει, για να μην καταστραφούν οριστικά οι αγιογραφίες. Δεν ήταν της παρούσης, αλλά τα δεδομένα εμπλούτιζαν την υπερδομή, για να υπάρξει βοήθεια στη συνέχεια. Ήξερε ήδη τα θεμέλια της λύσης, αλλά θα περίμενε την εκφώνηση του προβλήματος. Αυτός ο ναός χρειαζόταν μια ειδική προστασία. Όταν βγήκε η μοναχή την ακολούθησαν και πέρασαν δίπλα από τον πανέμορφο κήπο των λουλουδιών. Η μοναχή που ήταν υπεύθυνη ζωγράφιζε τον χώρο της με τις πινελιές των λουλουδιών κι έμοιαζε με έργο τέχνης.
πηγή
Η μοναχική φιλοξενία
Η μοναχική φιλοξενία τους οδήγησε στο Μουσείο που είχε εγκατασταθεί στην παλαιά τραπεζαρία. Εκεί βρέθηκαν με τα κειμήλια και τις εικόνες του μοναστηριού, με τα βιβλία και τις περγαμηνές του Χρόνου. Κάθε αντικείμενο είχε τη δική του ιστορία σαν να ήταν και το ίδιο κείμενο. Αυτή τη φορά ήταν η ίδια η ηγουμένη που τους έδειχνε κάθε λεπτομέρεια και κάθε μια είχε την αξία της, αφού ξεδίπλωνε το νήμα της ιστορίας για να φανεί η διαχρονική αξία. Έβλεπαν οι μαθητές ολόκληρα κομμάτια ιστορίας μπροστά τους και τους εντυπωσίαζε η ομορφιά του ιερού που ήταν τόσο έντονη για τα μάτια τους. Ο ρυθμός της γερόντισσας δεν είχε αλλάξει, συνέχιζε να μιλά με μεγάλο σεβασμό για τα εκθέματα προσθέτοντας μάλιστα δικές της παρατηρήσεις που έδιναν προοπτικές μελέτης στον Δάσκαλο. Η μουσειολογία ήταν άψογη και η περιποίηση των αντικειμένων ήταν αξιοθαύμαστη. Σκέφτηκε ότι η προστασία τους ήταν από τα θεμελιακά καθήκοντα των μοναχών και χάρηκε για την αγάπη που ένιωθε η ηγουμένη για αυτά. Είχαν ήδη ένα κοινό σημείο που θα ήταν χρήσιμο στην πορεία τους.
πηγή
Όταν οι μοναχές φίλεψαν την αποστολή
Στην τραπεζαρία, περίμεναν την αποστολή κι άλλες μοναχές μεταξύ των οποίων και η ιστορικός με τη βοηθό της. Είχαν συναντηθεί την προηγούμενη φορά και στο μοναστήρι και στη διάλεξη για την Εθνική Επανάσταση. Αφού είπαν την προσευχή κάθισαν στο τραπέζι που ήταν γεμάτο σαν να ήταν γιορτή. Οι μοναχές είχαν ετοιμάσει τα πάντα για το γεύμα. Έτσι τα δύο μεγάλα ψάρια που δέσποζαν πάνω του, συνοδεύονταν από πολλές γεύσεις του μοναστηριακού κήπου. Γι’ αυτόν τον λόγο έπρεπε η αποστολή να τιμήσει το γεύμα και να δοκιμάσει κάθε νέα γεύση. Ο ρυθμός ήταν πιο γρήγορος από τον κανονικό, αλλά η αποστολή δεν είπε τίποτα. Όμως η ηγουμένη τον εντόπισε και έδωσε μια εξήγηση για την ύπαρξή του. Οι μοναχές σέρβιραν γρήγορα για να καθίσουν και ν’ ακούσουν τον λόγο του Δασκάλου για τη συνέχεια του έργου τους και του μοναστηριού αλλά βέβαια και όλων των Μετεώρων. Αυτές χαμογέλασαν, αλλά η αποστολή δεν ξέχασε αυτό το νέο καθήκον. Συζήτησαν για την ιστορία και τα βιβλία της, για τα Μετέωρα και το μέλλον τους, για τη συνέχεια του έργου κάτω από αντίξοες συνθήκες. Όμως αυτός ήταν πάντα καθησυχαστικός κι έτσι άλλαξαν αίθουσα αφού είδαν άλλες αποστολές.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Φως μετεώρων
Το μήνυμα του μαθητή ήταν ξεκάθαρο.
Υπήρχε ανάγκη και μάλιστα επείγουσα.
Θα τους περίμενε στην είσοδο της πόλης
κάτω από τα βράχια των αιώνων
που είχαν αγγίξει το ιερό εδώ και μια χιλιετία.
Δεν ήταν η πρώτη φορά που θα ερχόταν.
Ήταν μια επιστροφή.
Και μια νέα αποστολή.
Όταν έφτασαν, ο μαθητής ήταν στη θέση του.
Η χαρά του φάνηκε άμεσα και αμέσως.
Ήταν σαν να ήξερε από πριν τι θα γινόταν μετά.
Η προετοιμασία ήταν έντονη και είχε ξεπεράσει
και ο ίδιος παλιούς δισταγμούς διότι ήταν γρήγορος
και ικανός να δει τη διαφορά που κάνει τη διαφορά
ακόμα και στα πιο δύσκολα.
Χτύπησε την πόρτα με τον κώδικα.
Εκείνη άνοιξε σιωπηλά.
Περπάτησαν για λίγο μέχρι να φτάσουν στην
πέτρινη γέφυρα που ένωνε τους βράχους και
είδαν από κάτω τους τη χαράδρα της προστασίας.
πηγή
Όταν άνοιξε η πύλη
Όταν άνοιξε η πύλη εμφανίστηκαν οι πρώτες μοναχές και το φιλικό τους βλέμμα. Είχαν όλες το φως του μαύρου και του θύμισε την ομορφιά της αλήθειας. Τα πρώτα πέτρινα σκαλοπάτια τους οδήγησαν σε μια άλλη μοναχή που είχαν γνωρίσει την προηγούμενη φορά. Το χαμόγελό της έκρυβε με δυσκολία τη χαρά της και οι μαθητές χαμογέλασαν για πρώτη φορά όσο για τη μαθήτρια είχε ξαναβρεί την αγαπημένη της. Την ακολούθησαν όλοι και πήγαν να προσκυνήσουν στον ναό. Μέσα ο χώρος είχε γίνει Χρόνος λόγω των αγιογραφιών που είχαν διασχίσει τους αιώνες. Οι εικόνες περίμεναν και τις άγγιξε με τα χείλη και τον σεβασμό του πιστού που αγαπά την Ανθρωπότητα. Η μοναχή έδωσε μερικά ιστορικά στοιχεία για τους πιο νέους μαθητές. Ένιωθαν παντού τη δύναμη του Χριστού που πότιζε το βυζαντινό πνεύμα. Αυτό το αίσθημα είχε καρφωθεί μέσα του από παλιά. Εκείνη τη στιγμή όμως είχε άλλη σημασία διότι ένιωθε ταυτόχρονα την ανάγκη. Κάτι έπρεπε να γίνει.
πηγή
Στα βάθη του Χρόνου
Όταν πέρασαν στην πιο παλιά εκκλησία, πλησίασαν τα βάθη του Χρόνου. Είδαν επίσης και τις πληγές της βαρβαρότητας που πίστευε στον αφανισμό της μνήμης. Οι εικόνες είχαν αντέξει τα χτυπήματα κι ακόμα βρίσκονταν μπροστά τους, λαβωμένες αλλά πάντα όρθιες, πιστές στο φως. Ήταν δύσκολο για τους μαθητές να μην νιώσουν την ιεροσύνη του χώρου, έτσι ο Δάσκαλος δεν μίλησε, τους έβλεπε και αυτό επαρκούσε. Εξέταζε όμως τις πληγές και σκεφτόταν την συντήρηση που έπρεπε να γίνει, για να μην καταστραφούν οριστικά οι αγιογραφίες. Δεν ήταν της παρούσης, αλλά τα δεδομένα εμπλούτιζαν την υπερδομή, για να υπάρξει βοήθεια στη συνέχεια. Ήξερε ήδη τα θεμέλια της λύσης, αλλά θα περίμενε την εκφώνηση του προβλήματος. Αυτός ο ναός χρειαζόταν μια ειδική προστασία. Όταν βγήκε η μοναχή την ακολούθησαν και πέρασαν δίπλα από τον πανέμορφο κήπο των λουλουδιών. Η μοναχή που ήταν υπεύθυνη ζωγράφιζε τον χώρο της με τις πινελιές των λουλουδιών κι έμοιαζε με έργο τέχνης.
πηγή
Η μοναχική φιλοξενία
Η μοναχική φιλοξενία τους οδήγησε στο Μουσείο που είχε εγκατασταθεί στην παλαιά τραπεζαρία. Εκεί βρέθηκαν με τα κειμήλια και τις εικόνες του μοναστηριού, με τα βιβλία και τις περγαμηνές του Χρόνου. Κάθε αντικείμενο είχε τη δική του ιστορία σαν να ήταν και το ίδιο κείμενο. Αυτή τη φορά ήταν η ίδια η ηγουμένη που τους έδειχνε κάθε λεπτομέρεια και κάθε μια είχε την αξία της, αφού ξεδίπλωνε το νήμα της ιστορίας για να φανεί η διαχρονική αξία. Έβλεπαν οι μαθητές ολόκληρα κομμάτια ιστορίας μπροστά τους και τους εντυπωσίαζε η ομορφιά του ιερού που ήταν τόσο έντονη για τα μάτια τους. Ο ρυθμός της γερόντισσας δεν είχε αλλάξει, συνέχιζε να μιλά με μεγάλο σεβασμό για τα εκθέματα προσθέτοντας μάλιστα δικές της παρατηρήσεις που έδιναν προοπτικές μελέτης στον Δάσκαλο. Η μουσειολογία ήταν άψογη και η περιποίηση των αντικειμένων ήταν αξιοθαύμαστη. Σκέφτηκε ότι η προστασία τους ήταν από τα θεμελιακά καθήκοντα των μοναχών και χάρηκε για την αγάπη που ένιωθε η ηγουμένη για αυτά. Είχαν ήδη ένα κοινό σημείο που θα ήταν χρήσιμο στην πορεία τους.
πηγή
Όταν οι μοναχές φίλεψαν την αποστολή
Στην τραπεζαρία, περίμεναν την αποστολή κι άλλες μοναχές μεταξύ των οποίων και η ιστορικός με τη βοηθό της. Είχαν συναντηθεί την προηγούμενη φορά και στο μοναστήρι και στη διάλεξη για την Εθνική Επανάσταση. Αφού είπαν την προσευχή κάθισαν στο τραπέζι που ήταν γεμάτο σαν να ήταν γιορτή. Οι μοναχές είχαν ετοιμάσει τα πάντα για το γεύμα. Έτσι τα δύο μεγάλα ψάρια που δέσποζαν πάνω του, συνοδεύονταν από πολλές γεύσεις του μοναστηριακού κήπου. Γι’ αυτόν τον λόγο έπρεπε η αποστολή να τιμήσει το γεύμα και να δοκιμάσει κάθε νέα γεύση. Ο ρυθμός ήταν πιο γρήγορος από τον κανονικό, αλλά η αποστολή δεν είπε τίποτα. Όμως η ηγουμένη τον εντόπισε και έδωσε μια εξήγηση για την ύπαρξή του. Οι μοναχές σέρβιραν γρήγορα για να καθίσουν και ν’ ακούσουν τον λόγο του Δασκάλου για τη συνέχεια του έργου τους και του μοναστηριού αλλά βέβαια και όλων των Μετεώρων. Αυτές χαμογέλασαν, αλλά η αποστολή δεν ξέχασε αυτό το νέο καθήκον. Συζήτησαν για την ιστορία και τα βιβλία της, για τα Μετέωρα και το μέλλον τους, για τη συνέχεια του έργου κάτω από αντίξοες συνθήκες. Όμως αυτός ήταν πάντα καθησυχαστικός κι έτσι άλλαξαν αίθουσα αφού είδαν άλλες αποστολές.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Ν. Λυγερού,
Εκκλησιαστικά,
Ενημέρωση,
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου