«Σχεδόν ένας αιώνας πέρασε! Το "Αιγαίον" κλείνει εδώ έναν κύκλο. Αισιοδοξούμε να γλυκάνουμε και πάλι τους πελάτες μας σε νέες συνθήκες στο προσεχές μέλλον!» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Από το 1926, οι Λουκουμάδες Αιγαίον, ιστορικό κατάστημα του κέντρου της Αθήνας, γλύκαιναν ακατάπαυστα την πόλη με τους λαχταριστούς τους λουκουμάδες. Ένας ολόκληρος αιώνας παράδοσης στο ημιυπόγειο κατάστημα της Πανεπιστημίου με την μυρωδιά της χιώτικης συνταγής του Γεωργίου Φύλλα, η οποία άντεξε στον χρόνο, αλλά όχι στην δύσκολη οικονομική πραγματικότητα.
Τα τελευταία χρόνια ο συνεχιστής της επιχείρησης και συνονόματος εγγονός του προσπαθούσε με κάθε τρόπο να βάλει σε τάξη τα χρέη, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Οι επιπλέον φόροι, το υψηλό ενοίκιο και η σημαντική πτώση της κίνησης οδήγησαν στο λουκέτο έπειτα από 91 χρόνια.
«Κλείνουμε λόγω κρίσης. Ήταν μια δύσκολη απόφαση, αλλά δεν γινόταν αλλιώς. Η εταιρεία λύνεται. Τα χρέη συσσωρεύτηκαν, η κίνηση έπεσε σημαντικά, οι φόροι ανέβηκαν. Ίσως έπρεπε να το αποφασίσουμε νωρίτερα. Ένας ακόμη σημαντικός λόγος είναι τα ενοίκια. Το κτίριο είναι του ΙΚΑ, το ενοίκιο ήταν τεράστιο, μειώθηκε, αλλά όχι όσο έπρεπε για να είναι βιώσιμο. Δεν μπορούσαμε να το αντέξουμε. Η Πανεπιστημίου ερήμωσε πλέον.
Πριν δέκα χρόνια έμπαιναν πέντε φορές περισσότεροι πελάτες» λέει με συγκίνηση στο protothema.gr ο κ. Γιώργος Φύλλας, εγγονός του ιδρυτή της επιχείρησης και τελευταίος ιδιοκτήτης.
Και προσθέτει: «Ελπίζω στο μέλλον να καταφέρω να ξαναστήσω την επιχείρηση με το ίδιο όνομα και την ίδια παραδοσιακή συνταγή».
Το κατάστημα Λουκουμάδες Αιγαίον, από την ίδρυσή του και μετά, στεγάστηκε στο νεοκλασικό κτίριο κατασκευής του 1890 στην οδό Πανεπιστημίου 46 και Χαριλάου Τρικούπη, στο κέντρο της Αθήνας. Ο Γιώργος Φύλλας, με καταγωγή από τα Μεστά της Χίου, ήρθε στην Αθήνα για δουλειά και αποφάσισε να ανοίξει ένα καφενείο με την ίδια επωνυμία ως μέλος της Αδελφότητας Καφεπωλών Αθηνών.
Λίγα χρόνια αργότερα, εισάγει στον τιμοκατάλογό του τον λουκουμά, βασισμένο σε μια παραδοσιακή χιώτικη συνταγή της μητέρας του, που το αναγάγει σε περιώνυμο αθηναϊκό στέκι και θα του δώσει ιδιαίτερη φήμη έως σήμερα. Οι Λουκουμάδες Αιγαίον, που προπολεμικά συναγωνίζονταν αρκετά καταστήματα του είδους στην περιοχή, θα επικρατήσουν, μεταφέροντας έναν σχεδόν ολόκληρο αιώνα παράδοσης.
«Από το κατάστημα στην οδό Πανεπιστημίου πέρασαν πολλοί επώνυμοι της Αθήνας, πολιτικοί, ηθοποιοί, τραγουδιστές. Ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν ένας από αυτούς, ερχόταν συχνά στο μαγαζί μας. Επειδή γύρω υπήρχαν πολλά θέατρα, οι περισσότεροι ηθοποιοί, μόλις τελείωναν, περνούσαν για να γλυκαθούν. Έχω χιλιάδες μνήμες στα μαρμάρινα τραπεζάκια. Εκεί μου έβαζε ο παππούς μου να φάω, εκεί έκανα πρόταση γάμου στη γυναίκα μου» αναφέρει ο κ. Φύλλας.
Η φιλοσοφία του ιδιοκτήτη ήταν μία: να διατηρήσει τον χαρακτήρα μιας πιστής οικογενειακής επιχείρησης, που του επέτρεψε τελικά, να μεταφέρει γνήσια μέχρι σήμερα κάτι από την ατμόσφαιρα και την κουλτούρα του παραδοσιακού αυτού γλυκού, της παραδοσιακής γεύσης και της εμπειρίας της στο ανάλογο παραδοσιακό περιβάλλον.
Παρ' όλη την εξέλιξη της σύγχρονης ζαχαροπλαστικής, το Αιγαίον έμεινε ανέπαφο και ανεπηρέαστο, διαιωνίζοντας μια υγιεινή, παραδοσιακή, γλυκιά συνήθεια της ελληνικής κουζίνας που τελικά τους κέρδισε όλους.
Τον ιδρυτή του καταστήματος, Γεώργιο Φύλλα, διαδέχονται το 1973 τα παιδιά του. Αποκομίζοντας ήδη από μικροί μια σχετική εμπειρία του καταστήματος, ο Μιχάλης και ο Ευγένιος Φύλλας παίρνουν την διοίκηση στα χέρια τους, το ανακαινίζουν, το επεκτείνουν και το οργανώνουν σε βελτιωμένα πρότυπα. Έχοντας και οι δυο κάνει ανώτατες σπουδές, ο πρώτος μηχανολόγου ενώ ο δεύτερος οικονομικών, καταφέρνουν να το στήσουν και να το ενδυναμώσουν σε πρότυπα σύγχρονης ανταγωνιστικής επιχείρησης.
Την επιχείρηση συνέχισε ο γιος του Μιχάλη Φύλλα, Γιώργος, ο οποίος, θέλοντας να αξιοποιήσει το πτυχίο του στην Διοίκηση Επιχειρήσεων και στα Οικονομικά, επενδύοντας στη διατήρηση και εξέλιξη της οικογενειακής επιχείρησης, πάντα με σεβασμό στο όνομα, στη φήμη, στο ίδιο το προϊόν και κατ’ επέκταση στην παράδοση και στην ιστορία.
Το Αιγαίον συνέχισε να ελίσσεται μέσα στις απαιτήσεις μιας ανταγωνιστικής αγοράς, πραγματοποίησε καινοτόμες γευστικές προτάσεις που συμπλήρωσαν τις σύγχρονες τάσεις της γευστικής επιθυμίας, με σεβασμό στην ποιότητα και την παράδοση, ενώ έκανε σημαντική στροφή προς τον ευρύτερο επαγγελματικό χώρο του επισιτισμού, με διευρυμένες συνεργασίες.
Ωστόσο, έπειτα από έναν αιώνα δημιουργίας δεν άντεξε στην οικονομική κρίση, που μαστίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις τα τελευταία χρόνια.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου