25 Νοεμβρίου 2016
Αρθρα του Νίκου Λυγερού για την Εξυπνη Παιδεία.
Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Έξυπνη Παιδεία και Νευροεπιστήμες
Ενώ υπάρχουν οι Νευροεπιστήμες που μας δείχνουν μια ζωντανή εικόνα της λειτουργίας του εγκεφάλου μας, η υποχρεωτική εκπαίδευση συνεχίζει να ακολουθεί μια ύλη που καθορίστηκε δίχως να κάνει κάποια αποτελεσματική χρήση αυτού του τομέα. Ενώ η Έξυπνη Παιδεία θεμελιώνεται μέσω της, αφού ξέρει ότι οι ενεργοποιημένοι νευρώνες με τη δράση τους δέχονται περισσότερο οξυγόνο και τροφή, η νευρωνική ενεργοποίηση πολλαπλασιάζει το πλήθος των συναπτικών διασυνδέσεων και η ανανέωση των νευρώνων γίνεται ακόμα και στον ενήλικα. Κατά συνέπεια αξιοποιεί την καλύτερη εικόνα που έχουμε του ίδιου μας του εγκεφάλου και δεν σταματά μόνο πάνω στο θέμα του δείκτη νοημοσύνης, αφού είναι ικανή να βοηθήσει σε οποιοδήποτε επίπεδο και ν’ αλλάξει δεδομένα που όλοι οι συντηρητικοί της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θεωρούν δεδομένα.
Επίσης τώρα που ξέρουμε ότι η πολύπλοκη νοητική δραστηριότητα προστατεύει τον εγκέφαλό μας, γίνεται κατανοητό ότι το εύρος της είναι μεγάλο. Με άλλα λόγια βοηθά σε πρακτικό επίπεδο και τους μικρούς και τους μεγάλους ανθρώπους στην ανάπτυξή τους και την εξέλιξή τους. Η επιλογή των θεμάτων της που βασίζεται σε μια στρατηγική προσέγγιση αυξάνει τις ικανότητες της πλαστικότητας του εγκεφάλου μας και αυτό επιτρέπει μια δράση πιο αποτελεσματική σε φάση επίλυσης προβλημάτων που απαιτούν μια διαχείριση της νοημοσύνης, γιατί αντιμετωπίζει δυσκολίες που δεν γνώριζε πριν.
πηγή
Η Έξυπνη Παιδεία ως ανθρώπινη προστασία
Πολλοί από εμάς λέμε ότι αγαπούμε τα παιδιά μας και τους γονείς μας, αλλά παρκάρουμε τα πρώτα σε μια οθόνη και τους δεύτερους σε ένα γηροκομείο, θεωρώντας ότι έχουμε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις μας επειδή ξεχνούμε πολύ απλά ότι μπορούν να αναπτυχθούν μ’ έναν διαφορετικό τρόπο.
Εδώ έρχεται η Έξυπνη Παιδεία να μας βοηθήσει ως ανθρώπινη προστασία για να προσφέρει και στους μικρούς και στους μεγάλους ανθρώπους μια ποιότητα ζωής που τους είναι παντελώς άγνωστη. Διότι ποιος από εμάς μπορεί να φανταστεί Masterclass Έξυπνης Παιδείας σε προνήπια ή σε υπερηλίκους; Κι όμως είναι μια πραγματικότητα που βοηθάει στρατηγικά και τις δύο κατηγορίες. Δεν πρόκειται για μια αντικατάσταση κάποιας γονικής αγάπης, η διδασκαλία λειτουργεί μόνο συμπληρωματικά.
Το θέμα είναι ότι η ενίσχυση της εγκεφαλικής δραστηριότητας δίνει χαρά και άνθρωποι που θεωρούν ότι δεν έχουν ακόμα ικανότητες ή που πιστεύουν ότι δεν τις έχουν πια αλλάζουν άποψη και για τις ίδιες τους τις επιδόσεις. Διότι η Έξυπνη Παιδεία όταν απαιτεί π.χ μια χωροαντίληψη που να είναι αποτελεσματική, μέσω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, πολλαπλασιάζει τη φαιά ουσία στον δεξί ιππόκαμπο αλλά και στον προμετωπικό φλοιό επειδή είναι περιοχές που αποφασίζουν σ’ ένα περιβάλλον τρισδιάστατο μέσω μνήμης. Αυτό σημαίνει ότι βοηθά έμπρακτα τον εγκέφαλο και αυτός με τη σειρά του την ζωή του ανθρώπου που χαίρεται για τις υπερβάσεις που κάνει.
πηγή
Masterclass Έξυπνης Παιδείας για μεγάλους ανθρώπους
Είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό από μια κοινωνία που φοβάται τους γέρους, ποιο είναι το όφελος ν’ ασχολούμαστε με την ποιότητα ζωής των μεγάλων ανθρώπων, ενώ η απάντηση είναι απλή στο πλαίσιο της Ανθρωπότητας διότι ανήκουν σε αυτή. Η Έξυπνη Παιδεία τους επιτρέπει να ανανεώσουν μερικά δεδομένα και να αντιληφθούν ότι ο εγκέφαλός τους έχει περισσότερες δυνατότητες από ό,τι πιστεύουν.
Επιπλέον όταν το Masterclass ενεργοποιεί το ομαδικό πνεύμα βλέπουμε τη χαρά της δραστηριότητας και στους υπερήλικους, πράγμα που είναι χαρακτηριστικό της δράσης της ανθρωπιάς. Διότι δεν βλέπουν κανένα ανταγωνιστικό πεδίο αλλά αντιλαμβάνονται ότι η αλληλοεπίδραση μεταξύ τους είναι αποτελεσματική για να βρουν ομαδικά τη λύση των προβλημάτων που τους δίνουμε κι αν αυτό γίνεται σ’ ένα χώρο φιλικό που είναι γεμάτος πίνακες στους τοίχους και σπάνιες κατασκευές που εμπεριέχουν στοιχεία της Έξυπνης Παιδείας, τότε βλέπουμε ότι μεγαλώνει η αποτελεσματικότητά τους διότι και το ευχάριστο βοηθάει την ανθρώπινη χαρά. Το θέμα ποιοι από εμάς θα έβαζαν τους γονείς τους σε αυτή την διαδικασία αλλά η απάντηση είναι και εδώ απλή αφού κατά προτίμηση είναι τα εγγόνια που θα ήθελαν αυτό για τους παππούδες τους, διότι εμείς ασχολούμαστε μόνο με την εργασίας μας, ενώ τα εγγόνια θέλουν το χαμόγελο της καλοσύνης που δέχονται από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
πηγή
Έξυπνη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών
Υπάρχουν πολλές τεχνικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση και μάλιστα υπάρχει και προσωπικό που είναι εξειδικευμένο. Όμως βλέπουμε ότι πολλές μεθοδολογίες φτάνουν εύκολα στα όριά τους, όταν οι καταστάσεις είναι ακραίες. Έτσι η Έξυπνη Παιδεία μέσω των Νευροεπιστημών, των Μαθηματικών και της Στρατηγικής, έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό με τρόπο συμπληρωματικό. Με την επικέντρωση στις αναξιοποίητες δυνατότητες του εγκεφάλου του μαθητή πετυχαίνουν αλλαγές, ενώ οι γονείς θεωρούσαν ότι δεν υπάρχει πλαίσιο ανάπτυξης ή πεδίο δράσης. Επειδή οι γονείς δεν έχουν καμία ελπίδα αλλαγής της κατάστασης, δεν βοηθούν πρακτικά τους ειδικούς και αυτοί χωρίς ενίσχυση νιώθουν ότι παλεύουν άδικα.
Η Έξυπνη Παιδεία με την δική της προσέγγιση μέσω των νευροεπιστημών έρχεται να ενισχύσει και τις δύο ομάδες με τρόπο διαφορετικό γιατί οι καθεμία έχει διαφορετικές ανάγκες. Με τα μαθηματικά, εξετάζει τον πυρήνα της σκέψης και με τη στρατηγική, δείχνει μονοπάτια επίλυσης αναλόγως με τα εμπόδια που έχουν εντοπιστεί. Έτσι όταν ο μαθητής τα ξεπερνά κι έχει στη συνέχεια μεθοδολογία αντιμετώπισης αυξάνεται η αυτοπεποίθηση του και χαίρεται περισσότερο που το καταφέρνει, πράγμα που έχει αντίκτυπο και στη νοόσφαιρά του. Με τη διδασκαλία αυτή ξαναβλέπει παλιά δεδομένα μ’ έναν τρόπο καινοτομικό για τον εγκέφαλό του.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Έξυπνη Παιδεία και Νευροεπιστήμες
Ενώ υπάρχουν οι Νευροεπιστήμες που μας δείχνουν μια ζωντανή εικόνα της λειτουργίας του εγκεφάλου μας, η υποχρεωτική εκπαίδευση συνεχίζει να ακολουθεί μια ύλη που καθορίστηκε δίχως να κάνει κάποια αποτελεσματική χρήση αυτού του τομέα. Ενώ η Έξυπνη Παιδεία θεμελιώνεται μέσω της, αφού ξέρει ότι οι ενεργοποιημένοι νευρώνες με τη δράση τους δέχονται περισσότερο οξυγόνο και τροφή, η νευρωνική ενεργοποίηση πολλαπλασιάζει το πλήθος των συναπτικών διασυνδέσεων και η ανανέωση των νευρώνων γίνεται ακόμα και στον ενήλικα. Κατά συνέπεια αξιοποιεί την καλύτερη εικόνα που έχουμε του ίδιου μας του εγκεφάλου και δεν σταματά μόνο πάνω στο θέμα του δείκτη νοημοσύνης, αφού είναι ικανή να βοηθήσει σε οποιοδήποτε επίπεδο και ν’ αλλάξει δεδομένα που όλοι οι συντηρητικοί της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θεωρούν δεδομένα.
Επίσης τώρα που ξέρουμε ότι η πολύπλοκη νοητική δραστηριότητα προστατεύει τον εγκέφαλό μας, γίνεται κατανοητό ότι το εύρος της είναι μεγάλο. Με άλλα λόγια βοηθά σε πρακτικό επίπεδο και τους μικρούς και τους μεγάλους ανθρώπους στην ανάπτυξή τους και την εξέλιξή τους. Η επιλογή των θεμάτων της που βασίζεται σε μια στρατηγική προσέγγιση αυξάνει τις ικανότητες της πλαστικότητας του εγκεφάλου μας και αυτό επιτρέπει μια δράση πιο αποτελεσματική σε φάση επίλυσης προβλημάτων που απαιτούν μια διαχείριση της νοημοσύνης, γιατί αντιμετωπίζει δυσκολίες που δεν γνώριζε πριν.
πηγή
Η Έξυπνη Παιδεία ως ανθρώπινη προστασία
Πολλοί από εμάς λέμε ότι αγαπούμε τα παιδιά μας και τους γονείς μας, αλλά παρκάρουμε τα πρώτα σε μια οθόνη και τους δεύτερους σε ένα γηροκομείο, θεωρώντας ότι έχουμε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις μας επειδή ξεχνούμε πολύ απλά ότι μπορούν να αναπτυχθούν μ’ έναν διαφορετικό τρόπο.
Εδώ έρχεται η Έξυπνη Παιδεία να μας βοηθήσει ως ανθρώπινη προστασία για να προσφέρει και στους μικρούς και στους μεγάλους ανθρώπους μια ποιότητα ζωής που τους είναι παντελώς άγνωστη. Διότι ποιος από εμάς μπορεί να φανταστεί Masterclass Έξυπνης Παιδείας σε προνήπια ή σε υπερηλίκους; Κι όμως είναι μια πραγματικότητα που βοηθάει στρατηγικά και τις δύο κατηγορίες. Δεν πρόκειται για μια αντικατάσταση κάποιας γονικής αγάπης, η διδασκαλία λειτουργεί μόνο συμπληρωματικά.
Το θέμα είναι ότι η ενίσχυση της εγκεφαλικής δραστηριότητας δίνει χαρά και άνθρωποι που θεωρούν ότι δεν έχουν ακόμα ικανότητες ή που πιστεύουν ότι δεν τις έχουν πια αλλάζουν άποψη και για τις ίδιες τους τις επιδόσεις. Διότι η Έξυπνη Παιδεία όταν απαιτεί π.χ μια χωροαντίληψη που να είναι αποτελεσματική, μέσω της πλαστικότητας του εγκεφάλου, πολλαπλασιάζει τη φαιά ουσία στον δεξί ιππόκαμπο αλλά και στον προμετωπικό φλοιό επειδή είναι περιοχές που αποφασίζουν σ’ ένα περιβάλλον τρισδιάστατο μέσω μνήμης. Αυτό σημαίνει ότι βοηθά έμπρακτα τον εγκέφαλο και αυτός με τη σειρά του την ζωή του ανθρώπου που χαίρεται για τις υπερβάσεις που κάνει.
πηγή
Masterclass Έξυπνης Παιδείας για μεγάλους ανθρώπους
Είναι δύσκολο να γίνει κατανοητό από μια κοινωνία που φοβάται τους γέρους, ποιο είναι το όφελος ν’ ασχολούμαστε με την ποιότητα ζωής των μεγάλων ανθρώπων, ενώ η απάντηση είναι απλή στο πλαίσιο της Ανθρωπότητας διότι ανήκουν σε αυτή. Η Έξυπνη Παιδεία τους επιτρέπει να ανανεώσουν μερικά δεδομένα και να αντιληφθούν ότι ο εγκέφαλός τους έχει περισσότερες δυνατότητες από ό,τι πιστεύουν.
Επιπλέον όταν το Masterclass ενεργοποιεί το ομαδικό πνεύμα βλέπουμε τη χαρά της δραστηριότητας και στους υπερήλικους, πράγμα που είναι χαρακτηριστικό της δράσης της ανθρωπιάς. Διότι δεν βλέπουν κανένα ανταγωνιστικό πεδίο αλλά αντιλαμβάνονται ότι η αλληλοεπίδραση μεταξύ τους είναι αποτελεσματική για να βρουν ομαδικά τη λύση των προβλημάτων που τους δίνουμε κι αν αυτό γίνεται σ’ ένα χώρο φιλικό που είναι γεμάτος πίνακες στους τοίχους και σπάνιες κατασκευές που εμπεριέχουν στοιχεία της Έξυπνης Παιδείας, τότε βλέπουμε ότι μεγαλώνει η αποτελεσματικότητά τους διότι και το ευχάριστο βοηθάει την ανθρώπινη χαρά. Το θέμα ποιοι από εμάς θα έβαζαν τους γονείς τους σε αυτή την διαδικασία αλλά η απάντηση είναι και εδώ απλή αφού κατά προτίμηση είναι τα εγγόνια που θα ήθελαν αυτό για τους παππούδες τους, διότι εμείς ασχολούμαστε μόνο με την εργασίας μας, ενώ τα εγγόνια θέλουν το χαμόγελο της καλοσύνης που δέχονται από τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.
πηγή
Έξυπνη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών
Υπάρχουν πολλές τεχνικές αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών στην υποχρεωτική εκπαίδευση και μάλιστα υπάρχει και προσωπικό που είναι εξειδικευμένο. Όμως βλέπουμε ότι πολλές μεθοδολογίες φτάνουν εύκολα στα όριά τους, όταν οι καταστάσεις είναι ακραίες. Έτσι η Έξυπνη Παιδεία μέσω των Νευροεπιστημών, των Μαθηματικών και της Στρατηγικής, έρχονται να καλύψουν αυτό το κενό με τρόπο συμπληρωματικό. Με την επικέντρωση στις αναξιοποίητες δυνατότητες του εγκεφάλου του μαθητή πετυχαίνουν αλλαγές, ενώ οι γονείς θεωρούσαν ότι δεν υπάρχει πλαίσιο ανάπτυξης ή πεδίο δράσης. Επειδή οι γονείς δεν έχουν καμία ελπίδα αλλαγής της κατάστασης, δεν βοηθούν πρακτικά τους ειδικούς και αυτοί χωρίς ενίσχυση νιώθουν ότι παλεύουν άδικα.
Η Έξυπνη Παιδεία με την δική της προσέγγιση μέσω των νευροεπιστημών έρχεται να ενισχύσει και τις δύο ομάδες με τρόπο διαφορετικό γιατί οι καθεμία έχει διαφορετικές ανάγκες. Με τα μαθηματικά, εξετάζει τον πυρήνα της σκέψης και με τη στρατηγική, δείχνει μονοπάτια επίλυσης αναλόγως με τα εμπόδια που έχουν εντοπιστεί. Έτσι όταν ο μαθητής τα ξεπερνά κι έχει στη συνέχεια μεθοδολογία αντιμετώπισης αυξάνεται η αυτοπεποίθηση του και χαίρεται περισσότερο που το καταφέρνει, πράγμα που έχει αντίκτυπο και στη νοόσφαιρά του. Με τη διδασκαλία αυτή ξαναβλέπει παλιά δεδομένα μ’ έναν τρόπο καινοτομικό για τον εγκέφαλό του.
πηγή
Ο Νίκος Λυγερός είναι καθηγητής Γεωστρατηγικής
Κατηγορία Θέματος
Αρθρα Ν. Λυγερού,
Ενημέρωση,
Επιστημονικά θέματα,
Θέματα Παιδείας,
Θέματα Υγείας,
Κοινωνικά θέματα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου