Η τουρκική φρεγάτα με το ελικόπτερό της |
Γιατί η τόσο βίαιη αντίδραση από πλευράς Αεροπορίας (ή καλύτερα γιατί η απόφαση για τόσο βίαιη αντίδραση από το ΓΕΕΘΑ που έδωσε την σχετική εντολή); Γιατί η τουρκική κίνηση δεν είχε μόνο αόριστο χαρακτήρα αμφισβήτησης των ελληνικών χωρικών υδάτων, αλλά είχαν συγκεκριμένο σκοπό και στόχο.
Η περιοχή μεταξύ Κίναρου και Αμοργού δεν είναι τυχαία όπως θα δούμε.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Προερχόμενη από το ναύσταθμο του Ακσάζ, η φρεγάτα έφτασε στην περ ιοχή της Αμοργού εντός των Εθνικών Χωρικών Υδάτων, έχοντας απογειώσει στο μεγαξύ το οργανικό ανθυποβρυχιακό ελικόπτερό της S-70-B, το οποίο προχώρησε σε συγκεκριμένες ενέργειες κατά την μία ώρα που πετούσε εντός του Εθνικού Εναέριου Χώρου: Κατέγραφε την κατατομή του βυθού της περιοχής, μια θαλάσσια περιοχή (Νάξος-Κίναρος) η οποία αποτελεί το βασικό πέρασμα των τουρκικών υποβρυχίων από τα Δαρδανέλια προς το κεντρικό και νότιο Αιγαίο.
Εκεί συνήθως στήνουν ενέδρες τα ελληνικά υποβρύχια στα τουρκικά καθώς δυτικά της Αμοργού το περιβάλλον είναι "επιβαρυμένο" με πιο ρηχά νερά με πολλά νησιά (Μικρές δυτικές Κυκλάδες, τη Νάξο κλπ) και για αυτό το λόγο επιλέγουν να περάσουν ανατολικά της Αμοργού μεταξύ του όμορφου και ιστορικού νησιού και της Κίναρου.
Η περιοχή έχει και πολλές βυθομετρικές εναλλαγές που κάνουν αρκετά δύσκολη την ζωή των χειριστών σόναρ. Ηταν μια μοναδική ευκαιρία για τους Τούρκους να σηκώσουν ένα ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο και να καταγράψει δεδομένα της περιοχής υπερπολύτιμα για τα τουρκικά υποβρύχια, αλλά και για τα τουρκικά ανθυποβρυχιακά μέσα, γενικά.
Να πούμε ότι η ελληνική αντίδραση άργησε; Να το πούμε. Υπήρξε σαφής αιφνιδιασμός από την τουρκική κίνηση και αυτό γινόταν αντιληπτό χθες σε όλα τα επίπεδα...
Και για τον λόγο αυτό άργησε να φύγει και η εντολή αναχαίτισης του ελικοπτέρου.
ελληνικά F 16 |
Έγιναν οι εγκλωβισμοί και οι διελεύσεις σε απόσταση 150 ποδών (μόλις 50 μέτρων) που το "τάραξαν" αρκετά και το μήνυμα που εστάλη, αν και καθυστερήμένο ήταν σαφές.
Η τρίτη διέλευση είχε στόχο την φρεγάτα και πέρασαν και τα δύο μαχητικά σε απόσταση περίπου 70 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας. Πρακτικά η “Barbaros” πρέπει να έχει επάνω της τώρα την σκόνη από τα καυσαέρια των ελληνικών F-16 Block 52+.
Η αντίδραση της ελληνικής πλευράς ήταν ασύμμετρα ισχυρή, όπως σημειώσαμε, καθώς άργησε να έρθει. Θα μπορούσε να έρθει και πολύ ενωρίτερα με την απογείωση του ελικοπτέρου.
Δυστυχώς το γενικό κλίμα και οι γενικές εντολές είναι να αποφεύγονται οι κινήσεις που μπορούν να θεωρηθούν "προκλητικές" από την Άγκυρα αφού ελλοχεύει ο κίνδυνος προβοκάτσιας.
Αλλά χθες φτάσαμε πολύ κοντά σε "ατύχημα". Οι μαρτυρίες που έχουμε αναφέρουν ένα ελικόπτερο "χαμένο" στη δίνη των κινητήρων των ελληνικών μαχητικών.
Εκτιμούμε ότι ένας πολυβολισμός παράλληλα προς το ελικόπτερο θα ήταν πιο ηχηρό και πιο "ασφαλές" για το ελικόπτερο μήνυμα. Και το λέμε αυτό γιατί γνωίζουμε τους Έλληνες πολιτικούς και τι αποτελέσματα (ολέθρια) είχε στην εθνική πολιτική αντιμετώπισης των παραβιάσεων στο Αιγαίο, η τραγωδία με τον Ηλιάκη...
Όσο πιο έγκαιρα ισχυρή είναι μια απάντηση σε μια πρόκληση, τόσο πιο γρήγορα θα τελειώσει ένα επεισόδιο. Το έδειξαν και τα Ίμια...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το άρθρο του defencenet δεν μας λέει βεβαίως γιατί το τουρκικό ελικόπτερο διετάχθει να προσγειωθεί....
Πράγμα το οποίο διευκρινίζεται από ανάρτηση του defence point απόσπασμα της οποίας παραθέτω παρακάτω:
«Παραλίγο οι Αμερικανοί να ρίξουν τουρκικό ελικόπτερο! Tι συνέβη χτες στο Αιγαίο…» ΠΗΓΗ: «http://www.parapolitika.gr/»
Του Λεωνίδα Μπλαβέρη
το αμερικανικό αντιτορπιλλικό USS “Donald Cook” (DDG-75) |
Αυτό γιατί ενώ η τουρκική φρεγάτα “Barbaros” πραγματοποιούσε την κατά τα άλλα «αβλαβή διέλευση» εντός των Ελληνικών Χωρικών Υδάτων (Ε.Χ.Υ.), σε πολύ μικρή απόσταση από αυτήν – οι πληροφορίες μας αναφέρουν κάτω των 10 ναυτικών μιλίων – έπλεε στα διεθνή ύδατα το υπερσύγχρονο πυραυλοφόρο αντιτορπιλικό κατευθυνομένων βλημάτων USS “Donald Cook” (DDG-75), κλάσεως “Arleigh Burke” και εξοπλισμένο με σύστημα “Aegis” του Αμερικανικού Στόλου.
Οι Τούρκοι φυσικά δεν ενημέρωσαν τους Αμερικανούς για τις προθέσεις τους, οι οποίοι με τα υπερσύγχρονα συστήματα του σκάφους διαπίστωσαν έκπληκτοι να απονηώνεται από την τουρκική φρεγάτα το οργανικό της ελικόπτερο, να πετά στην ευρύτερη περιοχή και να πραγματοποιεί επιθετικές ενέργειες, συνασκούμενο με τη φρεγάτα του, χωρίς να έχει εκδοθεί κάποια σχετική ΝΟΤΑΜ ή έστω και κάποια ειδοποίηση.
Επειδή οι καιροί είναι πολύ «περίεργοι» και πλοία του Αμερικανικού στόλου στο σχετικά πρόσφατο παρελθόν έχουν προσβληθεί από τρομοκράτες αλλά και οι ίδιοι στο πλαίσιο των μέτρων ασφαλείας που λαμβάνουν έχουν χτυπήσει (πολιτικό) αεροσκάφος που εξέλαβαν ως «ύποπτο», αμέσως ενεργοποίησαν τα συστήματά τους και – σύμφωνα με τις πληροφορίες μας – απεύθυναν τρεις τουλάχιστον ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ προς το τουρκικό ελικόπτερο να δηλώσει τα στοιχεία του και να προσνηωθεί αμέσως, αλλιώς θα εθεωρείτο εχθρικό και θα ριχνόταν εναντίον του βλήμα στο πλαίσιο των μέτρων αυτοάμυνας του Αμερικανικού πολεμικού.
Στο σημείο αυτό θυμίζουμε ότι η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου θεωρείται από τους Αμερικανούς «θερμή περιοχή» με αυξημένα μέτρα ασφαλείας και προστασίας των σκαφών τους και το ΝΑΤΟ έχει εδώ και πολλά χρόνια σε εξέλιξη – έστω και αν έχει ατονίσει σε σχέση με το παρελθόν – επιχείρηση για την πάταξη της διεθνούς τρομοκρατίας στην προαναφερθείσα θαλάσσια περιοχή.
Εννοείται ότι οι Τούρκοι όταν συνειδητοποίησαν πως εξελισσόταν η όλη πρωτοφανής προκλητική σε βάρος της Ελλάδος ενέργειά τους, διέταξαν την προσνήωση του ελικοπτέρου στο μητρικό του πλοίο και την απομάκρυνση του τελευταίου από την περιοχή, κάτω από την διακριτική ελληνική (και όχι μόνο) ηλεκτρονική… «καταγραφή» των γεγονότων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου