"Εγώ ο ρατσιστής" Κοιν. & Πολ. Αγωγή ΣΤ΄ Δημοτικού σ. 54-56
Αγαπητοί, καλημέρα σας.
Μία ενδεικτική είναι και η παρακάτω.
Συμπεράσματα που πρέπει, όπως-και-δήποτε, να «βγάλουν» τα παιδιά... – δηλαδή, που τους τα βάζουν «με το έτσι θέλω» στο μυαλό οι επιτήδειοι:
2. ο «έγχρωμος» ενοικιαστής είναι καλός, δεδομένο εκ προοιμίου αυτό, ως αδιαμφισβήτητο «γεγονός»
3. ο «λευκός» φίλος του, δεν είναι ρατσιστής, συμπερασματικά – είναι καλός κι αυτός
4. ο «λευκός» φίλος του, είναι πολύ καλός παρ’ ότι εξαπατά την κακιά γριά - αφού δεν την ενημερώνει ότι θα έχει συγκάτοικο τον έγχρωμο φίλο του που η γριά προηγουμένως έδιωξε (τον οποιονδήποτε συγκάτοικο και να είχε, δεν έπρεπε να το πει;... «όχι», αυτή η παράμετρος είναι αμελητέα, ανύπαρκτη για τους συγγραφείς, δεν τους απασχολεί καθόλου). Έτσι, αυτή η πράξη, σύμφωνα με τη νεοταξίτικη αντίληψη, είναι θεμιτή, αποδεκτή, «καλή», κανένα πρόβλημα, τα παιδιά διδάσκονται, αφομοιώνουν και εμπεδώνουν το «έτοιμο» από πριν ηθικό αγαθό, την αρετή που λέγεται: «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»
5. οι δυο φίλοι αφού κατέστρωσαν το ηρωικό τους σχέδιο, πώς να κοροϊδέψουν και να εξαπατήσουν τη γριά ρατσίστρια, τα καταφέρνουν, και στη συνέχεια περνούν μαζί επιδεικτικά μπροστά της και την περιγελούν... Η «(σκατό)γρια» (δηλαδή... η μάνα μας, η γιαγιά μας), έχει στραβομουτσουνιάσει, «σκάει από το κακό της», περιδεής και κεραυνόπληκτη, πώς την έπαθε από τους... ΗΡΩΕΣ (όπως χαρακτηρίζονται πιο κάτω από τους οι συγγραφείς) της ιστορίας και είναι έτοιμη για «εγκεφαλικό». Επιμύθιον : «Δεν πειράζει, η γριά ήταν κακιά και καλά να πάθει, οι καλοί νίκησαν» - έστω κι αν πέτυχαν με απάτη τη νίκη τους!!!
6. οι συγγραφείς του βιβλίου, αφού «καρφώνουν» αυτές τις υψηλές ιδέες στο μυαλό των μικρών παιδιών μας, τους βάζουν στο τέλος και άσκηση ...«ελεύθερης» κρίσης και «αυτενέργειας». Τους δίνουν την «ευκαιρία» στο τέλος, στην 4η εικόνα, να φανταστούν και να γράψουν μέσα σε ένα πλαίσιο, τι θα μπορούσαν να λένε μεταξύ τους οι δυο «καλοί φίλοι» καθώς βλέπουν και περιγελούν τη γιαγιά που έχει πάθει... συμφόρεση...
7. ιδιαίτερη αξία έχει η πληροφορία-ενημέρωση στο τέλος της ιστορίας, που μας κατατοπίζει από πού κατευθύνεται αυτή η πολιτική: «Η ιδέα του σκίτσου προέκυψε από το έντυπο της Ε.Ε. «Εγώ, ο ρατσιστής;!»
Πηγή : http://www.europa.eu.int.»
Μετά από αυτά...
... Άιντε, καλά μου παιδάκια, «αυτενεργήστε» και εσείς τώρα, μπείτε στη θέση αυτών των... «ΗΡΩΩΝ», και, μετά από τέτοια περιφανή νίκη, σκεφτείτε, πείτε, γράψτε στο «πλαίσιο», τι θα λέγατε εσείς στην κακιά γριά-ρατσίστρια...
Μετά από αυτά...
... Άιντε, καλά μου παιδάκια, «αυτενεργήστε» και εσείς τώρα, μπείτε στη θέση αυτών των... «ΗΡΩΩΝ», και, μετά από τέτοια περιφανή νίκη, σκεφτείτε, πείτε, γράψτε στο «πλαίσιο», τι θα λέγατε εσείς στην κακιά γριά-ρατσίστρια...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου