24 Νοεμβρίου 2013
Καταργούν την σχολικήν εορτήν των Τριών Ιεραρχών και τον εκκλησιασμόν κατ΄αυτήν.
Από τον Ορθόδοξο Τύπο:
Πραγματικόν «πραξικόπημα» ὑπό τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας.
Τήν θέλουν ὡς μαθητικήν ἀργίαν ἄνευ ἐκκλησιασμοῦ καί διαφωτιστικῶν ὁμιλιῶν διά τήν προσφοράν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἰς τά ἑλληνικά γράμματα, τόν ἑλληνορθόδοξον πολιτισμόν καί τήν ἑδραίωσιν τοῦ χριστιανισμοῦ. Ἔντονος διαμαρτυρία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρός τό Ὑπουργεῖον Παιδείας καί…ἀθρησκείας.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος ὀφείλει νά ἐπιμείνη εἰς τάς ἀντιδράσεις της, διότι ἐάν καταργηθῆ ἡ ἑορτή τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τότε τό ἑπόμενον βῆμα θά εἶναι ἡ κατάργησις τῶν πασχαλίων ἀργιῶν καί ἡ καθιέρωσις τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν «ἡμερῶν τῆς ἀνοίξεως» ὡς συμβαίνει εἰς τήν Γαλλίαν, ἡ ὁποία εἶναι λαϊκόν κράτος. Ὁ Πρωθυπουργός ἀπό τήν Διεθνῆ Ἔκθεσιν Θεσσαλονίκης διεκήρυσσε τόν τερματισμόν τῶν παρεμβάσεων εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας. Σήμερον ἄλλα πράττει ἡ Κυβέρνησίς του. Τά ἐγκλήματα εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας ὑπό τῶν Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ καί ΝΔ. Ὅλα εἰς τό ὄνομα τῆς πολυφυλετικότητος, τοῦ πολυπολιτισμοῦ καί τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ τοῦ Κράτους.
Νέον κτύπημα εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος ὑπὸ τοῦ Κράτους εἰς τὸ ὄνομα τῆς πολυ-πολιτισμικῆς Παιδείας καὶ πολυ-φυλετικῆς Ἑλλάδος. Τὸ ὑπουργεῖον Παιδείας, τὸ ὁποῖον κατέστησε προαιρετικὸν τὸ σημερινὸν μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀκόμη καὶ διὰ τοὺς Ὀρθοδόξους μαθητὰς (μὲ συνεχεῖς ἀπαλλαγὰς ἀπὸ τὸ μάθημα, πρὸς χάριν τῆς θρησκειολογίας), καταργεῖ τὴν σχολικὴν ἑορτὴν τῶν τριῶν Μεγάλων καὶ Οἰκουμενικῶν Διδασκάλων καὶ τὴν καθιερώνει ὡς μαθητικὴν ἀργίαν, ἄνευ ἐκκλησιασμοῦ τῶν μαθητῶν καὶ τῶν μαθητριῶν καὶ ἄνευ διαφωτιστικῶν ὁμιλιῶν διὰ τὴν προσφορὰν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἰς τὰ Ἑλληνικὰ Γράμματα, τὴν Ἑλληνορθόδοξον Παιδείαν καὶ τὴν Ὀρθόδοξον Θεολογίαν. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας ἀντέδρασεν ἀποστέλλουσα πρὸς τὸ ὑπουργεῖον Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων ὑπόμνημα διαμαρτυρίας. Ὀφείλει νὰ ἐπιμένη εἰς τὰς ἀντι- δράσεις καὶ μάλιστα θορυβωδῶς. Διότι τὸ ἑπόμενον βῆμα θὰ εἶναι ἡ καθιέρωσις τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀνοίξεως ὡς συμβαίνει εἰς τὴν Γαλλίαν. Μία τοιαύτη καθιέρωσις σημαίνει ὅτι θὰ καταργηθοῦν αἱ σχολικαὶ ἀργίαι διὰ τὴν Μεγάλην Ἑβδομάδα. Ἐπειδὴ τὸ Πάσχα εἶναι κινητὴ «Πανήγυρις τῶν Πανηγύρεων» ἠμπορεῖ αἱ ἡμέραι τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς ἀνοίξεως νὰ συμπέσουν εἰς ἄλλας ἡμέρας ἀπὸ τὰς Πασχαλίους. Τί θὰ συμβῆ τότε; Θὰ λειτουργοῦν τὰ σχολεῖα τὴν Μεγάλην Ἑβδομάδα;
Ἐντροπή
Ἀποτελεῖ πάντως μεγάλην ἐντροπὴν διὰ τὴν παράταξιν τῆς Ν.Δ. ἡ κατάργησις τῆς σχολικῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ ἡ καθιέρωσίς της ὡς κοσμικῆς σχολικῆς ἀργίας. Ἀποτελεῖ ἐντροπήν, διότι ὁ Πρωθυπουργὸς ἄλλα λέγει καὶ ἄλλα κάμνει. Ἀπὸ τὴν Διεθνῆ Ἔκθεσιν Θεσσαλονίκης ἐδήλωσεν ὅτι τὸ Κράτος τερματίζει τὰς παρεμβάσεις εἰς ζητήματα Θρησκευτικῆς Ὀρθοδόξου διαπαιδαγωγήσεως καὶ Ἐκκλησίας. Ἔκτοτε, ἐμμέσως πλὴν σαφῶς, ἡ κυβέρνησις ἐπιβάλλει τὴν θρησκειολογίαν εἰς τὰ σχολεῖα μὲ τὴν σύμφωνον γνώμην ἀνθρώπων τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν εἰς τὸ Παιδαγωγικὸν Ἰνστιτοῦτον καὶ εἰς τὸ ὑπ. Παιδείας. Τώρα εἰς τὸ ὄνομα τῆς πολυφυλετικῆς καὶ πολυπολιτισμικῆς Ἑλλάδος καταργεῖ τὴν σχολικὴν ἑορτὴν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ τὸν Ἐκκλησιασμὸν τῶν μαθητῶν, προφανῶς διὰ νὰ μὴ «ταράσση» τὸ νὲον προφὶλ τῆς συγχρόνου Ἑλλάδος, τὸ ὁποῖον δὲν ἐπιθυμεῖ «σχέσεις» μὲ τὴν παλαιοτέραν Ἑλλάδα τῶν παραδόσεων, τῆς Ἑλληνορθοδόξου Παιδείας καὶ τοὺς Πατέρας τῆς «κρατούσης» κατὰ τὰ ἄλλα Ἐκκλησίας εἰς τὴν Ἑλλάδα.
Ἀνεμένομεν ἀπὸ τὸν ΣΥΡΙΖΑ τὸ «σάρωμα» τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ διαπιστώνομεν ὅτι ἡ Ἐκκλησία βάλλεται ἀπὸ τὴν Κεντροδεξιάν. Διὰ τὴν ἱστορίαν: Τὸ ΠΑΣΟΚ καθιέρωσε τὸν πολιτικὸν γάμον, κατήργησε τὴν ἀναγραφὴν τοῦ Θρησκεύματος εἰς τὰς ταυτότητας, προώθησε καὶ ἐπέβαλε τὴν πολιτικὴν κηδείαν, τὴν καῦσιν τῶν νεκρῶν κ.λπ. Ἡ ΝΔ ἀπεδέχθη ὅλα τὰ «τερατουργήματα» τοῦ ΠΑΣΟΚ, ἐξοβέλισε τὴν ἐξομολόγησιν ἀπὸ τὰ σχολεῖα (ὑπουργὸς κ. Μαριέττα Γιαννάκου), καθιέρωσε τὴν ὀνοματοδοσίαν τῶν τέκνων εἰς τὸ Ληξιαρχεῖον ἐντὸς ὀκτὼ ἡμερῶν (ἄνευ Βαπτίσεως), ἔκαμνε νόμον διὰ τὴν ἀποτέφρωσιν τῶν νεκρῶν, ἐξέδωσεν ἐγκύκλιον διὰ τὸν περιορισμὸν τοῦ ἤχου τῆς καμπάνας (ὑπουργὸς Γεώργιος Σουφλιᾶς, ὕστερα ἀπὸ διαμαρτυρίας τῆς οἰκογενείας τοῦ κ. Παπανδρέου), ἀλλάζει τὸν χαρακτῆρα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καὶ σήμερον καταργεῖ τὴν σχολικὴν ἑορτὴν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ τὸν Ἐκκλησιασμὸν τῶν μαθητῶν.
Ταυτοχρόνως ΠΑΣΟΚ καὶ ΝΔ, εἰς τὸ ὄνομα τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως, ἀπαγορεύουν τὰς χειροτονίας νέων κληρικῶν, διαθέτουν ἑκατομμύρια εὐρὼ διὰ τὴν συντήρησιν τζαμιῶν ἢ τὴν κατασκευὴν τεμένους, ἐνῶ ἀποστέλλουν τελεσίγραφα εἰς τὴν Διοικοῦσαν Ἐκκλησίαν ὅτι ἀδυνατοῦν νὰ πληρώνουν τοὺς μισθοὺς τῶν κληρικῶν καὶ νὰ χρηματοδοτοῦν τὰς Ἐκκλησιαστικὰς σχολάς.
Ἀποστέλλουν τὰ τελεσίγραφα ὅταν ἡ Ἐκκλησία παρέδωσε τὸ 70% καὶ πλέον τῆς περιουσίας της εἰς τὸ Κράτος μὲ ἀντάλλαγμα τὴν μισθοδοσίαν τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου καὶ τὴν χρηματοδότησιν τῶν Ἐκκλησιαστι κῶν Σχολῶν. Οἱ πολιτικοὶ τῆς σημερινῆς Ἑλλάδος εἶναι ἀγνώμονες πρὸς τὴν προσφορὰν τῆς Ἐκκλησίας εἰς τὸ γένος, τὴν Πατρίδα καὶ τὸ Ἔθνος καὶ ἀποδεικνύουν μὲ τὴν στάσιν των ὅτι δὲν ἔχουν οὐδεμίαν σχέσιν μὲ τὴν πίστιν, τὴν παράδοσιν καὶ τὴν ἑλληνοχριστιανικὴν Παιδείαν. Ἡ Διοικοῦσα Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ ἀντιδρά ση δυναμικῶς. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ Χριστιανομάχοι καὶ Ἐκκλησιομάχοι πολιτικοὶ καταρρέουν. Ἐὰν ἀντιδράση σύσσωμος ἡ Ἱεραρχία, οἱ πολιτικοὶ θὰ προβοῦν εἰς ἄτακτον ὑποχώρησιν, ὅπως προέβη ὁ ἀείμνηστος Ἀνδρέας Παπανδρέου, ὅταν ὁ ὑπ. Παιδείας Ἀντώνιος Τρίτσης προεσπάθησε νὰ ἁρπάξη, διὰ λογαριασμὸν τοῦ Κράτους, τὴν Ἐκκλησιαστικὴν καὶ Μοναστηριακὴν περιουσίαν.
Τὸ ὑπόμνημα διαμαρτυρίας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Παραθέτομεν κατωτέρω τὸ ὑπόμνημα διαμαρτυρίας τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου πρὸς τὸν ὑπουργὸν Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων, διὰ τὴν κατάργησιν τῆς σχολικῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τὴν κατάργησιν τοῦ Ἐκκλησιασμοῦ κατὰ τὴν ἑορτὴν καὶ τὴν καθιέρωσιν τῆς ἑορτῆς ὡς κοσμικῆς ἀργίας ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Ἀξιότιμε κ. Ὑπουργέ, Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, κατὰ τὴν Συνεδρία Αὐτῆς τῆς 11ης μηνὸς Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ., ἔλαβε τὴν ἀπόφαση νὰ ἀπευθυνθεῖ πρὸς τὸ πρόσωπό σας σχετικὰ μὲ τὴν Ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν.
Συγκεκριμένα, ἐπιθυμεῖ νὰ ἐκφράσει τὴν ἔντονη πικρία της, διότι, σύμφωνα μὲ ὑπουργικὸ ἔγγραφο, τὸ ὁποῖο ἀπεστάλη τὴν 27η Ἰανουαρίου π.ἔ. πρὸς τοὺς Διευθυντὲς Γυμνασίων καὶ Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. καὶ ΕΠΑ.Σ., ἡ ὡς ἄνω σχολικὴ ἑορτὴ χαρακτηρίζεται πλέον “ἀργία”, μὲ ἁπλὴ δυνατότητα “συμμετοχῆς σὲ ἐκκλησιασμὸ” ἢ “σὲ ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις”.
Καθίσταται σαφὲς δι᾽ αὐτοῦ τοῦ ἐγγράφου ὅτι ἐπέρχεται πλήρης ἀλλοίωση τοῦ νοήματος τῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν ὡς προστατῶν τῆς παιδείας μας.
Κατὰ πρῶτον, διαχωρίζεται ὁ ἑορτασμὸς μεταξὺ πρωτοβαθμίου καὶ δευτεροβαθμίου ἐκπαιδεύσεως, καὶ κατὰ δεύτερον, γιὰ τὴ τελευταία κατηγορία προσδιορίζεται πλέον ὡς ἀργία καὶ ὄχι ὡς σχολικὴ ἑορτή, συ- νοδευόμενη ἀπὸ ἐκκλησιασμό· θεωρεῖται δηλαδὴ μία ἀκόμη κοσμικὴ ἀργία χωρὶς ἐκκλησιαστικὸ χαρακτήρα, χωρὶς καμμία ἀναφορὰ στοὺς Τρεῖς σπουδαίους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, κατ᾽ ἐξοχὴν προστάτες τῆς παιδείας καὶ ὑπερμάχους τῶν ἑλληνικῶν (δηλαδὴ τῶν κοσμικῶν, ἐξωχριστιανικῶν, στὴν ἐποχὴ τους) γραμμάτων.
Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἐνέχει τὸν κίνδυνο νὰ φτάσουμε στὸ σημεῖο, ἐντὸς ὀλίγων ἐτῶν, τὰ παιδιά μας νὰ ἔχουν ἀργία τὴν 30ὴ Ἰανουαρίου χωρὶς νὰ γνωρίζουν τὸν λόγο. Ἐὰν εἶναι νὰ λάβει τέτοιον χαρακτήρα ἡ ἑορτή, φρονοῦμε ὅτι εἶναι προτιμότερο νὰ καταργηθεῖ καὶ ἀπὸ ἀργία. Τὸ ζήτημα δὲν ἀφορᾶ στὸ γεγονὸς ὅτι ἐλάχιστοι μαθητὲς καὶ μαθήτριες πλέον ἐκκλησιάζονται κατὰ τὴν συγκεκριμένη ἡμέρα, ἀλλὰ κυρίως στὸ ὅτι χάνεται βαθμηδὸν τόσο ἡ ἐκκλησιαστικὴ ὅσο καὶ ἡ κοσμικὴ σημασία τῆς ἑορτῆς αὐτῆς. Ὅπως ἀσφαλῶς γνωρίζετε, στὰ πρόσωπα τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν, Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου καὶ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ἡ Ἐκκλησία μας –καὶ ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη– ἀναγνωρίζει τοὺς ἐπιφανέστερους ἐκπροσώπους μίας πλειάδας ἐμπνευσμένων πρώϊμων Πατέρων καὶ διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ὁποῖοι ἀναδείχθηκαν φωτεινὰ ὁρόσημα τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ τῶν Γραμμάτων, μὲ παγκόσμια ἀκτινοβολία. Κορυφαῖα πνευματικὰ ἀναστήματα, ποὺ μᾶς κληροδότησαν ἕνα κολοσσιαῖο συγγραφικὸ καὶ ὁμιλητικὸ ἔργο, πραγματικὰ ἀδαπάνητο θησαυρὸ γλώσσας, παιδείας καὶ ἐπιστήμης, τὸ ὁποῖο ἐξακολουθεῖ νὰ μελετᾶται, νὰ ἐκδίδεται, νὰ ὑπομνηματίζεται καὶ νὰ ἐμπνέει σὲ οἰκουμενικὴ κλίμακα.
Οἱ τρεῖς αὐτοὶ ἰσότιμοι καὶ ὑπερφυεῖς Ἱεράρχες, ἀξιοποίησαν δημιουργικὰ τοὺς πνευματικοὺς θησαυροὺς τῆς ἀρχαιότητας, συνδυάζοντας ἁρμονικὰ τὴν ἀνθρώπινη γνώση μὲ τὴν χριστιανικὴ πίστη καὶ εἶχαν τὸ θεῖο χάρισμα νὰ ἀποτελέσουν, μὲ τὴν ἀνοιχτὴ καὶ διαυγῆ σκέψη τους, τοὺς θεμελιωτὲς τῆς θαυμαστῆς συζεύξεως τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς σοφίας μὲ τὴν χριστιανικὴ ἀλήθεια.
Ὑπῆρξαν ἔνθερμοι φορεῖς ἑλληνικῆς παιδείας, τὴν ἀξία τῆς ὁποίας ὑποστήριξαν καὶ καλλιέργησαν σὲ ὕψιστο βαθμό. Ἐνδεικτικὸ εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι ἐξεγέρθηκαν μὲ πνευματικὸ ζῆλο κατὰ τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουλιανοῦ, ὅταν αὐτὸς ἀπαγόρευσε στοὺς Χριστιανοὺς νὰ διδάσκουν τὰ ἑλληνικὰ γράμματα. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε συμφοιτητὴς μὲ τὸν ἀδελφικό του φίλο, Μεγάλο Βασίλειο, στὴν φιλοσοφικὴ σχολὴ τῶν Ἀθηνῶν, ἐξαίρει τὴ σημασία τῆς παιδείας, λέγοντας χαρακτηριστικὰ ὅτι «εἶναι τὸ πρῶτο ἀπὸ τὰ ἀγαθά, ποὺ διαθέτουμε».
Καὶ ὄχι μόνο ἡ χριστιανική μας παιδεία, ποὺ εἶναι ἡ εὐγενέστερη καὶ ἐπιδιώκει τὴν σωτηρία [...], ἀλλὰ καὶ ἡ ἐξωχριστιανική, τὴν ὁποία πολλοὶ Χριστιανοί, κρίνοντας ἐσφαλμένα, ἀποστρέφονται ὡς ἐπίβουλη καὶ ἐπικίνδυνη» (Εἰς τὸν Μέγαν Βασίλειον, Ἐπίσκοπον Καισαρείας Καππαδοκίας, ἐπιτάφιος= Λόγος μγ´, 12· PG 36, 508Β). Δύσκολα ἀνιχνεύεται στὴν παγκόσμια γραμματεία ἐνθερμότερη διακήρυξη ὑπὲρ τῆς ἀξίας τῆς παιδείας.
Μὲ τὴν βεβαιότητα ὅτι τυγχάνει τῆς κατανοήσεώς σας ἡ βαρύτητα τοῦ ὡς ἄνω ἐκτεθέντος ζητήματος, καὶ εὐελπιστοῦντες ὅτι στὸν σχεδιασμὸ καὶ στὶς ἀποφάσεις σας θὰ συνυπολογίσετε τὶς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρὸς ἀποκατάσταση τῆς σπουδαιότητος τῆς Ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, εὐχόμεθα ὁ Κύριος νὰ σᾶς εὐλογεῖ καὶ νὰ σᾶς ἐνισχύει στὸ δύσκολο ἔργο σας.
† Ὁ Ἀθηνῶν ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ,
Πρόεδρος
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ».
πηγή
Ποσειδώνας
Πραγματικόν «πραξικόπημα» ὑπό τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας.
Τήν θέλουν ὡς μαθητικήν ἀργίαν ἄνευ ἐκκλησιασμοῦ καί διαφωτιστικῶν ὁμιλιῶν διά τήν προσφοράν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἰς τά ἑλληνικά γράμματα, τόν ἑλληνορθόδοξον πολιτισμόν καί τήν ἑδραίωσιν τοῦ χριστιανισμοῦ. Ἔντονος διαμαρτυρία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου πρός τό Ὑπουργεῖον Παιδείας καί…ἀθρησκείας.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος ὀφείλει νά ἐπιμείνη εἰς τάς ἀντιδράσεις της, διότι ἐάν καταργηθῆ ἡ ἑορτή τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τότε τό ἑπόμενον βῆμα θά εἶναι ἡ κατάργησις τῶν πασχαλίων ἀργιῶν καί ἡ καθιέρωσις τοῦ ἑορτασμοῦ τῶν «ἡμερῶν τῆς ἀνοίξεως» ὡς συμβαίνει εἰς τήν Γαλλίαν, ἡ ὁποία εἶναι λαϊκόν κράτος. Ὁ Πρωθυπουργός ἀπό τήν Διεθνῆ Ἔκθεσιν Θεσσαλονίκης διεκήρυσσε τόν τερματισμόν τῶν παρεμβάσεων εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας. Σήμερον ἄλλα πράττει ἡ Κυβέρνησίς του. Τά ἐγκλήματα εἰς βάρος τῆς Ἐκκλησίας ὑπό τῶν Κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ καί ΝΔ. Ὅλα εἰς τό ὄνομα τῆς πολυφυλετικότητος, τοῦ πολυπολιτισμοῦ καί τοῦ ἐκσυγχρονισμοῦ τοῦ Κράτους.
Νέον κτύπημα εἰς τὴν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησίαν τῆς Ἑλλάδος ὑπὸ τοῦ Κράτους εἰς τὸ ὄνομα τῆς πολυ-πολιτισμικῆς Παιδείας καὶ πολυ-φυλετικῆς Ἑλλάδος. Τὸ ὑπουργεῖον Παιδείας, τὸ ὁποῖον κατέστησε προαιρετικὸν τὸ σημερινὸν μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, ἀκόμη καὶ διὰ τοὺς Ὀρθοδόξους μαθητὰς (μὲ συνεχεῖς ἀπαλλαγὰς ἀπὸ τὸ μάθημα, πρὸς χάριν τῆς θρησκειολογίας), καταργεῖ τὴν σχολικὴν ἑορτὴν τῶν τριῶν Μεγάλων καὶ Οἰκουμενικῶν Διδασκάλων καὶ τὴν καθιερώνει ὡς μαθητικὴν ἀργίαν, ἄνευ ἐκκλησιασμοῦ τῶν μαθητῶν καὶ τῶν μαθητριῶν καὶ ἄνευ διαφωτιστικῶν ὁμιλιῶν διὰ τὴν προσφορὰν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν εἰς τὰ Ἑλληνικὰ Γράμματα, τὴν Ἑλληνορθόδοξον Παιδείαν καὶ τὴν Ὀρθόδοξον Θεολογίαν. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας ἀντέδρασεν ἀποστέλλουσα πρὸς τὸ ὑπουργεῖον Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων ὑπόμνημα διαμαρτυρίας. Ὀφείλει νὰ ἐπιμένη εἰς τὰς ἀντι- δράσεις καὶ μάλιστα θορυβωδῶς. Διότι τὸ ἑπόμενον βῆμα θὰ εἶναι ἡ καθιέρωσις τῆς ἑορτῆς τῆς Ἀνοίξεως ὡς συμβαίνει εἰς τὴν Γαλλίαν. Μία τοιαύτη καθιέρωσις σημαίνει ὅτι θὰ καταργηθοῦν αἱ σχολικαὶ ἀργίαι διὰ τὴν Μεγάλην Ἑβδομάδα. Ἐπειδὴ τὸ Πάσχα εἶναι κινητὴ «Πανήγυρις τῶν Πανηγύρεων» ἠμπορεῖ αἱ ἡμέραι τοῦ ἑορτασμοῦ τῆς ἀνοίξεως νὰ συμπέσουν εἰς ἄλλας ἡμέρας ἀπὸ τὰς Πασχαλίους. Τί θὰ συμβῆ τότε; Θὰ λειτουργοῦν τὰ σχολεῖα τὴν Μεγάλην Ἑβδομάδα;
Ἐντροπή
Ἀποτελεῖ πάντως μεγάλην ἐντροπὴν διὰ τὴν παράταξιν τῆς Ν.Δ. ἡ κατάργησις τῆς σχολικῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ ἡ καθιέρωσίς της ὡς κοσμικῆς σχολικῆς ἀργίας. Ἀποτελεῖ ἐντροπήν, διότι ὁ Πρωθυπουργὸς ἄλλα λέγει καὶ ἄλλα κάμνει. Ἀπὸ τὴν Διεθνῆ Ἔκθεσιν Θεσσαλονίκης ἐδήλωσεν ὅτι τὸ Κράτος τερματίζει τὰς παρεμβάσεις εἰς ζητήματα Θρησκευτικῆς Ὀρθοδόξου διαπαιδαγωγήσεως καὶ Ἐκκλησίας. Ἔκτοτε, ἐμμέσως πλὴν σαφῶς, ἡ κυβέρνησις ἐπιβάλλει τὴν θρησκειολογίαν εἰς τὰ σχολεῖα μὲ τὴν σύμφωνον γνώμην ἀνθρώπων τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν εἰς τὸ Παιδαγωγικὸν Ἰνστιτοῦτον καὶ εἰς τὸ ὑπ. Παιδείας. Τώρα εἰς τὸ ὄνομα τῆς πολυφυλετικῆς καὶ πολυπολιτισμικῆς Ἑλλάδος καταργεῖ τὴν σχολικὴν ἑορτὴν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ τὸν Ἐκκλησιασμὸν τῶν μαθητῶν, προφανῶς διὰ νὰ μὴ «ταράσση» τὸ νὲον προφὶλ τῆς συγχρόνου Ἑλλάδος, τὸ ὁποῖον δὲν ἐπιθυμεῖ «σχέσεις» μὲ τὴν παλαιοτέραν Ἑλλάδα τῶν παραδόσεων, τῆς Ἑλληνορθοδόξου Παιδείας καὶ τοὺς Πατέρας τῆς «κρατούσης» κατὰ τὰ ἄλλα Ἐκκλησίας εἰς τὴν Ἑλλάδα.
Ἀνεμένομεν ἀπὸ τὸν ΣΥΡΙΖΑ τὸ «σάρωμα» τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλὰ διαπιστώνομεν ὅτι ἡ Ἐκκλησία βάλλεται ἀπὸ τὴν Κεντροδεξιάν. Διὰ τὴν ἱστορίαν: Τὸ ΠΑΣΟΚ καθιέρωσε τὸν πολιτικὸν γάμον, κατήργησε τὴν ἀναγραφὴν τοῦ Θρησκεύματος εἰς τὰς ταυτότητας, προώθησε καὶ ἐπέβαλε τὴν πολιτικὴν κηδείαν, τὴν καῦσιν τῶν νεκρῶν κ.λπ. Ἡ ΝΔ ἀπεδέχθη ὅλα τὰ «τερατουργήματα» τοῦ ΠΑΣΟΚ, ἐξοβέλισε τὴν ἐξομολόγησιν ἀπὸ τὰ σχολεῖα (ὑπουργὸς κ. Μαριέττα Γιαννάκου), καθιέρωσε τὴν ὀνοματοδοσίαν τῶν τέκνων εἰς τὸ Ληξιαρχεῖον ἐντὸς ὀκτὼ ἡμερῶν (ἄνευ Βαπτίσεως), ἔκαμνε νόμον διὰ τὴν ἀποτέφρωσιν τῶν νεκρῶν, ἐξέδωσεν ἐγκύκλιον διὰ τὸν περιορισμὸν τοῦ ἤχου τῆς καμπάνας (ὑπουργὸς Γεώργιος Σουφλιᾶς, ὕστερα ἀπὸ διαμαρτυρίας τῆς οἰκογενείας τοῦ κ. Παπανδρέου), ἀλλάζει τὸν χαρακτῆρα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καὶ σήμερον καταργεῖ τὴν σχολικὴν ἑορτὴν τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν καὶ τὸν Ἐκκλησιασμὸν τῶν μαθητῶν.
Ταυτοχρόνως ΠΑΣΟΚ καὶ ΝΔ, εἰς τὸ ὄνομα τῆς οἰκονομικῆς κρίσεως, ἀπαγορεύουν τὰς χειροτονίας νέων κληρικῶν, διαθέτουν ἑκατομμύρια εὐρὼ διὰ τὴν συντήρησιν τζαμιῶν ἢ τὴν κατασκευὴν τεμένους, ἐνῶ ἀποστέλλουν τελεσίγραφα εἰς τὴν Διοικοῦσαν Ἐκκλησίαν ὅτι ἀδυνατοῦν νὰ πληρώνουν τοὺς μισθοὺς τῶν κληρικῶν καὶ νὰ χρηματοδοτοῦν τὰς Ἐκκλησιαστικὰς σχολάς.
Ἀποστέλλουν τὰ τελεσίγραφα ὅταν ἡ Ἐκκλησία παρέδωσε τὸ 70% καὶ πλέον τῆς περιουσίας της εἰς τὸ Κράτος μὲ ἀντάλλαγμα τὴν μισθοδοσίαν τοῦ Ἱεροῦ Κλήρου καὶ τὴν χρηματοδότησιν τῶν Ἐκκλησιαστι κῶν Σχολῶν. Οἱ πολιτικοὶ τῆς σημερινῆς Ἑλλάδος εἶναι ἀγνώμονες πρὸς τὴν προσφορὰν τῆς Ἐκκλησίας εἰς τὸ γένος, τὴν Πατρίδα καὶ τὸ Ἔθνος καὶ ἀποδεικνύουν μὲ τὴν στάσιν των ὅτι δὲν ἔχουν οὐδεμίαν σχέσιν μὲ τὴν πίστιν, τὴν παράδοσιν καὶ τὴν ἑλληνοχριστιανικὴν Παιδείαν. Ἡ Διοικοῦσα Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ ἀντιδρά ση δυναμικῶς. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ Χριστιανομάχοι καὶ Ἐκκλησιομάχοι πολιτικοὶ καταρρέουν. Ἐὰν ἀντιδράση σύσσωμος ἡ Ἱεραρχία, οἱ πολιτικοὶ θὰ προβοῦν εἰς ἄτακτον ὑποχώρησιν, ὅπως προέβη ὁ ἀείμνηστος Ἀνδρέας Παπανδρέου, ὅταν ὁ ὑπ. Παιδείας Ἀντώνιος Τρίτσης προεσπάθησε νὰ ἁρπάξη, διὰ λογαριασμὸν τοῦ Κράτους, τὴν Ἐκκλησιαστικὴν καὶ Μοναστηριακὴν περιουσίαν.
Τὸ ὑπόμνημα διαμαρτυρίας τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
Παραθέτομεν κατωτέρω τὸ ὑπόμνημα διαμαρτυρίας τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου πρὸς τὸν ὑπουργὸν Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων, διὰ τὴν κατάργησιν τῆς σχολικῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, τὴν κατάργησιν τοῦ Ἐκκλησιασμοῦ κατὰ τὴν ἑορτὴν καὶ τὴν καθιέρωσιν τῆς ἑορτῆς ὡς κοσμικῆς ἀργίας ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Ἀξιότιμε κ. Ὑπουργέ, Ἡ Διαρκὴς Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, κατὰ τὴν Συνεδρία Αὐτῆς τῆς 11ης μηνὸς Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ., ἔλαβε τὴν ἀπόφαση νὰ ἀπευθυνθεῖ πρὸς τὸ πρόσωπό σας σχετικὰ μὲ τὴν Ἑορτὴ τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν.
Συγκεκριμένα, ἐπιθυμεῖ νὰ ἐκφράσει τὴν ἔντονη πικρία της, διότι, σύμφωνα μὲ ὑπουργικὸ ἔγγραφο, τὸ ὁποῖο ἀπεστάλη τὴν 27η Ἰανουαρίου π.ἔ. πρὸς τοὺς Διευθυντὲς Γυμνασίων καὶ Λυκείων, ΕΠΑ.Λ. καὶ ΕΠΑ.Σ., ἡ ὡς ἄνω σχολικὴ ἑορτὴ χαρακτηρίζεται πλέον “ἀργία”, μὲ ἁπλὴ δυνατότητα “συμμετοχῆς σὲ ἐκκλησιασμὸ” ἢ “σὲ ἑορταστικὲς ἐκδηλώσεις”.
Καθίσταται σαφὲς δι᾽ αὐτοῦ τοῦ ἐγγράφου ὅτι ἐπέρχεται πλήρης ἀλλοίωση τοῦ νοήματος τῆς ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν ὡς προστατῶν τῆς παιδείας μας.
Κατὰ πρῶτον, διαχωρίζεται ὁ ἑορτασμὸς μεταξὺ πρωτοβαθμίου καὶ δευτεροβαθμίου ἐκπαιδεύσεως, καὶ κατὰ δεύτερον, γιὰ τὴ τελευταία κατηγορία προσδιορίζεται πλέον ὡς ἀργία καὶ ὄχι ὡς σχολικὴ ἑορτή, συ- νοδευόμενη ἀπὸ ἐκκλησιασμό· θεωρεῖται δηλαδὴ μία ἀκόμη κοσμικὴ ἀργία χωρὶς ἐκκλησιαστικὸ χαρακτήρα, χωρὶς καμμία ἀναφορὰ στοὺς Τρεῖς σπουδαίους Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, κατ᾽ ἐξοχὴν προστάτες τῆς παιδείας καὶ ὑπερμάχους τῶν ἑλληνικῶν (δηλαδὴ τῶν κοσμικῶν, ἐξωχριστιανικῶν, στὴν ἐποχὴ τους) γραμμάτων.
Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἐνέχει τὸν κίνδυνο νὰ φτάσουμε στὸ σημεῖο, ἐντὸς ὀλίγων ἐτῶν, τὰ παιδιά μας νὰ ἔχουν ἀργία τὴν 30ὴ Ἰανουαρίου χωρὶς νὰ γνωρίζουν τὸν λόγο. Ἐὰν εἶναι νὰ λάβει τέτοιον χαρακτήρα ἡ ἑορτή, φρονοῦμε ὅτι εἶναι προτιμότερο νὰ καταργηθεῖ καὶ ἀπὸ ἀργία. Τὸ ζήτημα δὲν ἀφορᾶ στὸ γεγονὸς ὅτι ἐλάχιστοι μαθητὲς καὶ μαθήτριες πλέον ἐκκλησιάζονται κατὰ τὴν συγκεκριμένη ἡμέρα, ἀλλὰ κυρίως στὸ ὅτι χάνεται βαθμηδὸν τόσο ἡ ἐκκλησιαστικὴ ὅσο καὶ ἡ κοσμικὴ σημασία τῆς ἑορτῆς αὐτῆς. Ὅπως ἀσφαλῶς γνωρίζετε, στὰ πρόσωπα τῶν Ἁγίων Τριῶν Ἱεραρχῶν, Βασιλείου τοῦ Μεγάλου, Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου καὶ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, ἡ Ἐκκλησία μας –καὶ ἡ σύγχρονη ἐπιστήμη– ἀναγνωρίζει τοὺς ἐπιφανέστερους ἐκπροσώπους μίας πλειάδας ἐμπνευσμένων πρώϊμων Πατέρων καὶ διδασκάλων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ὁποῖοι ἀναδείχθηκαν φωτεινὰ ὁρόσημα τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ τῶν Γραμμάτων, μὲ παγκόσμια ἀκτινοβολία. Κορυφαῖα πνευματικὰ ἀναστήματα, ποὺ μᾶς κληροδότησαν ἕνα κολοσσιαῖο συγγραφικὸ καὶ ὁμιλητικὸ ἔργο, πραγματικὰ ἀδαπάνητο θησαυρὸ γλώσσας, παιδείας καὶ ἐπιστήμης, τὸ ὁποῖο ἐξακολουθεῖ νὰ μελετᾶται, νὰ ἐκδίδεται, νὰ ὑπομνηματίζεται καὶ νὰ ἐμπνέει σὲ οἰκουμενικὴ κλίμακα.
Οἱ τρεῖς αὐτοὶ ἰσότιμοι καὶ ὑπερφυεῖς Ἱεράρχες, ἀξιοποίησαν δημιουργικὰ τοὺς πνευματικοὺς θησαυροὺς τῆς ἀρχαιότητας, συνδυάζοντας ἁρμονικὰ τὴν ἀνθρώπινη γνώση μὲ τὴν χριστιανικὴ πίστη καὶ εἶχαν τὸ θεῖο χάρισμα νὰ ἀποτελέσουν, μὲ τὴν ἀνοιχτὴ καὶ διαυγῆ σκέψη τους, τοὺς θεμελιωτὲς τῆς θαυμαστῆς συζεύξεως τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς σοφίας μὲ τὴν χριστιανικὴ ἀλήθεια.
Ὑπῆρξαν ἔνθερμοι φορεῖς ἑλληνικῆς παιδείας, τὴν ἀξία τῆς ὁποίας ὑποστήριξαν καὶ καλλιέργησαν σὲ ὕψιστο βαθμό. Ἐνδεικτικὸ εἶναι τὸ γεγονὸς ὅτι ἐξεγέρθηκαν μὲ πνευματικὸ ζῆλο κατὰ τοῦ αὐτοκράτορα Ἰουλιανοῦ, ὅταν αὐτὸς ἀπαγόρευσε στοὺς Χριστιανοὺς νὰ διδάσκουν τὰ ἑλληνικὰ γράμματα. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὁ ὁποῖος ὑπῆρξε συμφοιτητὴς μὲ τὸν ἀδελφικό του φίλο, Μεγάλο Βασίλειο, στὴν φιλοσοφικὴ σχολὴ τῶν Ἀθηνῶν, ἐξαίρει τὴ σημασία τῆς παιδείας, λέγοντας χαρακτηριστικὰ ὅτι «εἶναι τὸ πρῶτο ἀπὸ τὰ ἀγαθά, ποὺ διαθέτουμε».
Καὶ ὄχι μόνο ἡ χριστιανική μας παιδεία, ποὺ εἶναι ἡ εὐγενέστερη καὶ ἐπιδιώκει τὴν σωτηρία [...], ἀλλὰ καὶ ἡ ἐξωχριστιανική, τὴν ὁποία πολλοὶ Χριστιανοί, κρίνοντας ἐσφαλμένα, ἀποστρέφονται ὡς ἐπίβουλη καὶ ἐπικίνδυνη» (Εἰς τὸν Μέγαν Βασίλειον, Ἐπίσκοπον Καισαρείας Καππαδοκίας, ἐπιτάφιος= Λόγος μγ´, 12· PG 36, 508Β). Δύσκολα ἀνιχνεύεται στὴν παγκόσμια γραμματεία ἐνθερμότερη διακήρυξη ὑπὲρ τῆς ἀξίας τῆς παιδείας.
Μὲ τὴν βεβαιότητα ὅτι τυγχάνει τῆς κατανοήσεώς σας ἡ βαρύτητα τοῦ ὡς ἄνω ἐκτεθέντος ζητήματος, καὶ εὐελπιστοῦντες ὅτι στὸν σχεδιασμὸ καὶ στὶς ἀποφάσεις σας θὰ συνυπολογίσετε τὶς θέσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πρὸς ἀποκατάσταση τῆς σπουδαιότητος τῆς Ἑορτῆς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν, εὐχόμεθα ὁ Κύριος νὰ σᾶς εὐλογεῖ καὶ νὰ σᾶς ἐνισχύει στὸ δύσκολο ἔργο σας.
† Ὁ Ἀθηνῶν ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ,
Πρόεδρος
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
† Ὁ Διαυλείας Γαβριήλ».
πηγή
Ποσειδώνας
Κατηγορία Θέματος
Εθνική Προδοσία,
Ειδήσεις-Πολιτική,
Θέματα Παιδείας,
Θρησκευτικά θέματα,
Παγκοσμιοποίηση,
Χριστιανικές Εορτές
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)
1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.
3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.
4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.
5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).
6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.
7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.
Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.
ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ
Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.
1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.
3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.
Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου