Υπό τη σκιά (και τη συνεχή ειδησεογραφία) του σοβαρού τραυματισμού του Felipe Massa (εξ ου και τα πολλά μηνύματα συμπαράστασης σε κάθε γωνιά της πίστας), η εκκίνηση, όπως αναμενόταν, κρίθηκε στη διαχείριση του KERS και στην ακάθαρτη, δεξιά γραμμή. Ο Alonso κρατήθηκε πρώτος, ο Vettel έπεσε θύμα της δεύτερης θέσης (και της γραμμής του) όπως φοβόταν στη συνέντευξη Τύπου μετά τα δοκιμαστικά, ο Webber τον προσπέρασε, αλλά από πίσω του οι Hamilton και Raikkonen ήρθαν μανιασμένοι προσπαθώντας να ανακτήσουν όσο το δυνατόν πιο πολλές θέσεις (παραλίγο να συγκρουστούν μάλιστα). Ο Βρετανός βρέθηκε πίσω από τον Webber, ο Raikkonen ακολουθούσε και ο Vettel έμεινε αρκετά πίσω.
Στον 4ο γύρο, μάλιστα, ο Hamilton προσπέρασε τον Webber και πλέον μία μάχη των πρώην αντίζηλων της McLaren προσιαγραφόταν στον ορίζοντα. Φευ. Οι μηχανικοί της Renault είχαν διαφορετική άποψη, αφού στον γρήγορο (εκκίνησε με πολύ λίγα καύσιμα) ανεφοδιασμό του Alonso, δεν κούμπωσαν καλά το μπροστά δεξιό ελαστικό, με συνέπεια αυτό να καταστραφεί ολοσχερώς μέσα στον επόμενο γύρο και ο Ισπανός να ξαναμπεί στα pits. Στον 17ο γύρο ο αγώνας του ολοκληρώθηκε, αφού το μονοθέσιο είχε υποστεί εκτεταμένη ζημιά κινούμενο στους τρεις τροχούς.
Στο 19ο γύρο ο Raikkonen με τον Webber μπήκαν μαζί για pit stop, αλλά ο σηματωρός της Red Bull έκανε λάθος και λίγο έλειψε ο Αυστραλός να πέσει πάνω στον Φινλανδό. Σε συνδυασμό με ένα πρόβλημα στον ανεφοδιασμό που προκάλεσε καθυστέρηση, ο Raikkonen πέρασε δεύτερος και πλέον είχε μπροστά του μόνο τον Hamilton, σε μία επανάληψη της κόντρας τίτλου του 2007. Ειρήσθω εν παρόδω, ο Βρετανός ανεφοδιάστηκε ένα γύρο αργότερα (κακό pit stop), όπου έβαλε πολύ μαλακή γόμα.
Η κατάσταση στον αγώνα ήταν τέτοια που οι άνθρωποι της McLaren κάλεσαν τον Hamilton να κάνει συντήρηση στα ελαστικά, αφού ο Raikkonen ήταν μακριά του ακόμα (ειδοποίησαν για απόσταση 15 δευτερολέπτων). Ο Jarno Trulli μπορεί να βρισκόταν στη δεύτερη θέση, αλλά θα έμπαινε για ανεφοδιασμό στα μέσα του αγώνα κι έτσι δεν απειλούσε. Το ενδιαφέρον μεταφέρθηκε πιο πίσω, με τον Webber να χάνει συνεχώς θέσεις, αφού δεν μπορούσε να κινηθεί άνετα με τη μαλακή γόμα και τον Vettel να έχει πρόβλημα με την μπροστινή αεροτομή (είχε επαφή στα αριστερά με τον Raikkonen η οποία ευθύνεται εν μέρει) και να αφήνει τον Button να τον προσπεράσει. Ο Γερμανός μπήκε σε αναγκαστικό pit stop, άλλαξε αεροτομή, αλλά λίγο αργότερα εγκατέλειψε. Ο πρωτοπόρος της γενικής κατάταξης, πάντως, δεν είχε ούτε αυτός άνετο αγώνα, αφού έκανε μεγάλα παράπονα για υπερστροφή, που δεν του επέτρεπε να ελέγξει το μονοθέσιό του.
Ο Raikkonen είχε σταθεροποιήσει την απόστασή του από τον Hamilton στα 6-7 δευτερόλεπτα, ο Nico Rosberg διατηρήθηκε στις υψηλές θέσεις και βρισκόταν σε διεκδίκηση βάθρου, ενώ αθόρυβα οι Heikki Kovalainen και Timo Glock γύριζαν επίσης σε ευνοϊκές θέσεις. Ο Button βραδυπορούσε πίσω από τον 7ο Trulli.
Κάπου εκεί ήρθε η ώρα για τα δεύτερα pit stops, στα οποία δεν προέκυψε κάποια αλλαγή ούτε για τον Hamilton, ούτε για τον Raikkonen (αφού αμφότεροι έβαλαν τη μαλακή γόμα), εκτός από την αύξηση της διαφοράς τους στα 16 δευτερόλεπτα, αφού ο Φινλανδός δυσκολευόταν να βάλει πρώτη αμέσως μετά τον ανεφοδιασμό. Ο Webber έβαλε την πολύ μαλακή γόμα για να ανταπεξέρθει στο τρίτο σκέλος του αγώνα και τα κατάφερε κάνοντας και ταχύτερο γύρο, αφού όταν ο Glock μπήκε τελευταίος για το δεύτερο pit stop του, ο νικητής του προηγούμενου GP ανέκτησε την τρίτη θέση.
Πιο πίσω, Rosberg, Kovalainen και Glock σχημάτισαν τη δεύτερη τριάδα, ο Button χωρίς να πείσει κατάφερε να περάσει τον Trulli, με τον Ιταλό να συμπληρώνει τη βαθμολογούμενη οκτάδα. Ο Rubens Barrichello δεν... ενόχλησε στον αγώνα και τερμάτισε δέκατος (είχε χάσει πολλές θέσεις στην εκκίνηση), ενώ στα αξιοσημείωτα ο τερματισμός του Jaime Alguersuari και μάλιστα μπροστά από τον ομόσταυλό του στην Toro Rosso, Sebastian Buemi (είχε μία έξοδο που του στοίχησε). Ο Ισπανός σε ηλικία 19 ετών και 125 ημερών έγινε ο νεαρότερος οδηγός στην ιστορία των GP.
Η κατάταξη του GP ΟυγγαρίαςΘέση | Οδηγός | Ομάδα | Διαφορά | Βαθμοί |
1 | Lewis Hamilton | McLaren | - | 10 |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | +11.5 | 8 |
3 | Mark Webber | RBR | +16.8 | 6 |
4 | Nico Rosberg | Williams | +26.9 | 5 |
5 | Heikki Kovalainen | McLaren | +34.3 | 4 |
6 | Timo Glock | Toyota | +35.2 | 3 |
7 | Jenson Button | Brawn | +55.0 | 2 |
8 | Jarno Trulli | Toyota | +68.1 | 1 |
9 | Kazuki Nakajima | Williams | +68.7 | |
10 | Rubens Barrichello | Brawn | +69.2 | |
11 | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +70.6 | |
12 | Nelsinho Piquet | Renault | +71.5 | |
13 | Robert Kubica | BMW Sauber | +74.0 | |
14 | Giancarlo Fisichella | Force India | +1 γύρος | |
15 | Jaime Alguersuari | STR | +1 γύρος | |
16 | Sebastien Buemi | STR | +1 γύρος | |
Sebastian Vettel | RBR | Εγκατέλειψε | ||
Fernando Alonso | Renault | Εγκατέλειψε | ||
Adrian Sutil | Force India | Εγκατέλειψε |
Η κατάταξη των οδηγών
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
1. | Jenson Button | Brawn | 70 |
2. | Mark Webber | RBR | 51,5 |
3. | Sebastien Vettel | RBR | 47 |
4. | Rubens Barrichello | Brawn | 44 |
5. | Nico Rosberg | Williams | 25,5 |
6. | Jarno Trulli | Toyota | 22,5 |
7. | Felipe Massa | Ferrari | 22 |
8. | Lewis Hamilton | McLaren | 19 |
9. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 18 |
10. | Timo Glock | Toyota | 16 |
11. | Fernando Alonso | Renault | 13 |
12. | Heikki Kovalainen | McLaren | 9 |
13. | Nick Heidfeld | BMW | 6 |
14. | Sebastien Buemi | STR | 3 |
15. | Robert Kubica | BMW | 2 |
16. | Sebastien Bourdais | STR | 2 |
17. | Giancarlo Fisichella | Force India | 0 |
18. | Kazuki Nakajima | Williams | 0 |
19. | Adrian Sutil | Force India | 0 |
20. | Nelsinho Piquet | Renault | 0 |
21. | Jaime Alguersuari | STR | 0 |
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
1. | Brawn | 114 |
2. | RBR | 98,5 |
3. | Ferrari | 40 |
4. | Toyota | 38,5 |
5. | McLaren | 28 |
6. | Williams | 25,5 |
7. | Renault | 13 |
8. | BMW Suaber | 8 |
9. | STR | 5 |
10. | Force India | 0 |
Το ατύχημα του Massa στα δοκιμαστικά
Στην εντατική μονάδα θεραπείας του νοσοκομείου "ΑΕΚ" της Βουδαπέστης νοσηλεύεται ο Felipe Massa μετά τη χειρουργική επέμβαση στην οποία υποβλήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου (25/7).
Ο άτυχος πιλότος της Ferrari διακομίστηκε στο νοσοκομείο μέσω ελικοπτέρου μετά το ατύχημα που είχε όταν ένα κομμάτι από την πίσω ανάρτηση του Rubens Barrichello εκτινάχθηκε στο κράνος του και στη συνεχεία, όντας αναίσθητος, προσέκρουσε στα προστατευτικά ελαστικά με υψηλή ταχύτητα. Το ατύχημα του προκάλεσε κάταγμα στο κρανίο, διάσειση και ορισμένες πληγές στο πρόσωπο.
Η κατάστασή του είναι "σοβαρή, αλλά σταθερή", όπως ενημέρωσε το νοσοκομείο το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων, ενώ η Ferrari γνωστοποίησε πως η έκβαση της επέμβασης ήταν "θετική", προσθέτοντας ότι ο Βραζιλιάνος παραμένει υπό παρακολούθηση και πως θα προχωρήσει σε νέα ενημέρωση το πρωί της Κυριακής.
Ο Barrichellο, από την πλευρά του, ήταν ανήσυχος για την υγεία του συμπατριώτη του και με αφορμή και το προ ημερών δυστύχημα με τον ίδιο τρόπο στη Formula 2 με θύμα τον Henry Surtees, έκανε έκκληση για ακόμα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας: "Δεν πιστεύω στις συμπτώσεις. Τα πάντα συμβαίνουν για κάποιο λόγο και αυτό είναι το δεύτερο μήνυμα. Στην Ιμολα, όταν και πέθανε ο Ayrton Senna, ήταν ένα μήνυμα και τα μονοθέσια βελτιώθηκαν. Δυστυχώς χάσαμε ένα αγόρι (σ.σ. Surtees), που είναι εξαιρετικά λυπηρό. Δεν είναι σύμπτωση αυτό που συνέβη τώρα. Πρέπει να γίνει κάτι οπωσδήποτε, αλλά δεν ξέρω τι. Πρέπει να καθίσουμε και να το εξετάσουμε".
Ο Lewis Hamilton περιέγραψε το ατύχημα του Massa ως "πολύ τρομακτικό", ενώ ο Jenson Button τόνισε ότι "υπάρχουν ακόμα πολλά να κάνουμε για την ασφάλεια".
Το αφεντικό της Brawn GP, Ross Brawn, μιλώντας για τα θραύσματα που αποκολλήθηκαν από το μονοθέσιο του Barrichello, σημείωσε: "Είχαμε ένα πρόβλημα με το πίσω μέρος του αμαξιού και ακόμα το ερευνούμε. Δεν έχουμε πάρει πίσω το κομμάτι από τη FIA και μόλις το πάρουμε θα μπορέσουμε να αντιληφθούμε τι συνέβη. Είναι η πρώτη φορά που είχαμε πραγματικά ένα πρόβλημα με το μονοθέσιο, το οποίο μέχρι τώρα ήταν πολύ αξιόπιστο".
από το Contra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου