20 Ιουνίου 2025

Προσωπικός Αριθμός και Εκκλησία

Γράφει ο 
Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
 
Η κατάσταση αυτή με τον δυσώνυμο, γιά τις ατομικές ελευθερίες, αριθμό σε συνδυασμό με την περιρρέουσα διεθνή ατμόσφαιρα που ορέγεται φρέσκου αίματος, μας έχει οδηγήσει όλους σχεδόν σε μιά πνευματική και σωματική “κακομοιριά”. 
 
Άνθρωποι μπλεγμένοι και τρομαγμένοι δεν ξέρουν κατά που να πάνε γιά να αναπαυθούν λίγο και να βρουν την άκρη του κουβαριού μαζί με λίγη παρηγοριά. 
 
Άλλοι πάλι αναλώνονται σε διαδικτυακά “σεργιάνια” που με σιγουριά οδηγούν στον τρόμο, την απελπισία, την μελαγχολία, την ανησυχία. 
 
Κι εγώ που γράφω αυτές τις λίγες γραμμές δεν έχω ισορροπήσει ακόμα και μην νομίσετε ότι έχω βρει απαντήσεις σε όλα τα θέματα που ανεφύησαν τελευταία. 
 
Μας σερβίρουν” νοθευμένο” προϊόν (Προσωπικός Αριθμός, στο εξής ΠΑ) με υψηλή περιεκτικότητα σε πνευματικό “αλκοόλ” και περιμένουν να το πιούμε μονορούφι. Άντε, στην υγειά μας, και άσπρο πάτο! 
 
Περίπου 400.000 “πότες” Έλληνες το κατέβασαν ήδη. 
Θα υπάρξουν πολλοί άλλοι, προϊόντος του χρόνου. 
 
Κάποιοι απογοητεύθηκαν από τη στάση της Εκκλησίας που διά στόματος της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου είπε τα αυτονόητα. Ή μάλλον τα επανέλαβε γιατί ακριβώς τα ίδια μας είπε και η Πολιτεία. 
 
Και είπε το αυτονόητο. Γιατί, λοιπόν, αντιδράτε μερικοί; Σας είπε. Δεν είναι πνευματικό το θέμα αυτό και δεν εξανάγκασε κανέναν να παραλάβει τον ΠΑ, όπως πνευματικό δεν ήταν και το θέμα των εμβολίων κατά του κόβιντ 19. Και πάλι, τότε, μερικοί παρεξήγησαν την ΔΙΣ και έσπευσαν να επιβάλλουν τα εμβόλια – συχνά με τιμωρίες και απειλές και μέτρα βασιλικώτερα του βασιλέως. 
 
Διότι η Εκκλησία απηύθυνε στο λαό ισχυρή σύσταση αλλά ουδέποτε υποχρέωσε κανέναν, συνεπώς δεν παραβίασε το αγαθό της ελευθερίας των προσώπων. 
 
Στην περίπτωση του ΠΑ προέβη σε ανάλογη ανακοίνωση. 
 
Δηλαδή; 
 
1) Το θέμα δεν είναι πνευματικής φύσεως, άρα δεν υποχρεώνεται κανένας να ακολουθήσει την όποια προτεινόμενη ενέργεια. 
2) Επανέλαβε τα όσα ήδη γνωρίζαμε από τις ανακοινώσεις της Πολιτείας μέσω διαφόρων ΜΜΕ όσον αφορά το τι ακριβώς είναι ο ΠΑ. 
 
Με μιά διαφορά. 
 
Ότι δεν τονίστηκε το θέμα της καταστρατηγήσεως της ελευθερίας των προσώπων ενός εκάστου εξ ημών. Αλλά πάλι δεν θα μπορούσε να το θέσει το θέμα αυτό γιατί η ελευθερία του προσώπου, το αυτεξούσιο δηλαδή, συνιστά θεολογικότατο θέμα και αυτό θα ακύρωνε την παράγραφο 1. 
 
3) Μας πληροφόρησε πως η ταυτοποίησή μας ως προσώπων από τις αρχές θα γίνεται παράλληλα με τον ΠΑ και τον συμβατικό γνωστό τρόπο (αστυν. ταυτότητα, διαβατήριο, κλπ). Πολύ σωστό κι αυτό. Και έγκυρο. 
 
Βέβαια, μόνο μέχρι τη λήξη ισχύος των αστυνομικών ταυτοτήτων ενώ μετά μόνο με τον ΠΑ. 
 
Ε, ας πούμε ότι εδώ λίγο φάλτσαραν οι νομικοί σύμβουλοι της Εκκλησίας. Λιγουλάκι. Όσο πατάει η γάτα που λέει ο λαός. 
 
4) Συνεχίζει η ανακοίνωση της ΔΙΣ: 
 
“Επομένως ως προς τον «προσωπικό αριθμό» δεν μπορεί να εγερθεί ούτε επιφύλαξη θεολογικής φύσεως ούτε ισχυρισμός περί αντισυνταγματικού περιορισμού των ατομικών ελευθεριών (π.χ. προσωπικών δεδομένων) λόγω της αντικαταστάσεως τριών υφισταμένων αριθμών μητρώου από ένα ενιαίο αριθμό”. 
 
Με πολύ σεβασμό να θέσω 4 ερωτήματα. Όχι προς απάντησιν διότι μάλλον είναι ρητορικά. 
 
α) Η παραλαβή από όλους μας του ΠΑ (και ενστόλων!), υποστηρίζει η Εκκλησία με προφανή σχετική τοποθέτηση της νομικής της υπηρεσίας, δεν εγείρει θέματα θεολογικής φύσεως. Δεκτόν. 
 
Όμως, η συνακόλουθη προσβολή – αριθμοποίηση του ανθρωπίνου προσώπου το οποίο πλέον θα παύσει να ταυτοποιείται ως πρόσωπο με όνομα δοθέν κατά το πλείστον με το άγιον Βάπτισμα είναι όχι μόνο θεολογικό θέμα αλλά και δογματικό. Προσβάλλει άμεσα το ανθρωπολογικό δόγμα της Εκκλησίας μας. Ναι ή ου; 
 
Άρα το θεολογικό κομμάτι δεν είναι ο ΠΑ αλλά ο άνθρωπος που θα τον παραλάβει και θα μετατραπεί σε…νούμερο! 
 
β) Υποστηρίχθηκε από τους νομικούς της Εκκλησίας πως δεν περιορίζονται τα συνταγματικώς κατοχυρωμένα δικαιώματα του ανθρώπου. 
 
Θα μπορούσε κάποιος εκ των νομικών αυτών, έστω ανωνύμως, να μας δώσει τα “φώτα” του, ώστε να κατανοήσουμε το σκεπτικό του; 
 
Διότι δε μπορώ, αληθινά, να σκεφτώ ότι υπάρχει νομικός ο οποίος βλέπει μέχρι την επίδοση του αριθμού αυτού και όχι στο επέκεινα, στις επιπτώσεις που θα έχει η κίνηση αυτή η οποία δεν πρόκειται μετά να καταργηθεί ποτέ, πάνω στον άνθρωπο και την ελεύθερη μετακίνησή του και την απεριόριστη δυνατότητα των συναλλαγών του – όχι μόνο με το δημόσιο. 
 
Πώς γίνεται ποτέ να μην χαρακτηρίζεται κάποιο μέτρο που περιορίζει τις ατομικές ελευθερίες ως αντισυνταγματικό; 
 
Συγγνώμη, δεν παροικείτε σεις στην Ιερουσαλήμ; Δεν ακούσατε ότι όταν επιβληθεί ο ΠΑ το να μην συναινεί κάποιος πολίτης σ’ αυτόν θα σημαίνει τον πλήρη αποκλεισμό του από την υπόλοιπη κοινωνία, τις δημόσιες παροχές, την περίθαλψη, την παιδεία, την εργασία, την ιδιοκτησία; 
 
γ) Γιατί παρουσιάζετε το θέμα ως υποχρεωτικό και λήξαν; Καμμία διάταξη νόμου δεν ψηφίστηκε ώστε να καταργηθεί νωρίτερα η ισχύς των παλαιού τύπου ταυτοτήτων. Συνεπώς, δεν υπάρχει κανένας λόγος να καλεί η Πολιτεία και να συναινεί η Εκκλησία στο να σπεύσουμε οι πολίτες να πάρουμε αυτοβούλως τον ΠΑ σε αντίθεση με το τι ισχύει αυτή τη στιγμή σε αρκετές άλλες χώρες της Ευρώπης. 
 
δ) Να ρωτήσω επίσης.
  • Οι εκατοντάδες χιλιάδες των λαθρομεταναστών που δεν κουβαλάει η Πολιτεία γιά εποχιακές εργασίες στη χώρα μας αλλά όλοι αυτοί που θέλουν με το στανιό και λίαν ανεπιτυχώς, ως τώρα, να ενσωματώσουν στην κοινωνία μας, θα πάρουν ΠΑ;
  • Που θα τους βρουν όλους αυτούς, πολλοί εκ των οποίων είναι παντελώς αγνώστου διαμονής; 
  • Αυτοί θα κυκλοφορούν ελεύθεροι, δίχως ΠΑ (εδώ ούτε διαβατήρια δεν έχουν μπαίνοντας στη χώρα); 
  • Πως θα ταυτοποιούνται όλοι αυτοί; 
  • Εμείς δεν θα μετέχουμε πχ της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης του κράτους χωρίς ΠΑ. Αυτοί; 
Πολλά άλλα έχω να πώ αλλά δεν “δύνασθε βαστάζειν”, κύριοι, οπότε σταματώ εδώ. 
 
Στο διά ταύτα. Η επίδοση του ΠΑ στους πολίτες συνιστά θεολογικό θέμα το οποίο καλείται ο καθένας μας να αντιμετωπίσει εν τη ελευθερία του. 
 
Και σίγουρα εγείρεται και θέμα αντισυνταγματικότητας. Διότι μπορεί να διατυπώνουν πολλοί την άποψη ότι ο συγκεκριμένος νόμος δεν αντίκειται στο Σύνταγμα αλλά… 
 
Πρέπει και να συμφωνεί με αυτό. 
Ουδείς λόγος βιασύνης λοιπόν. 
 
Ελπίζω δε να μη προβεί η Πολιτεία σε πράξεις μη σύννομες, ύπουλες και παραπλανητικές για τους πολίτες, όπως έντονα φημολογείται διότι τότε θα, εκτεθεί και η Εκκλησία μας. 
Καλό αγώνα και καλή φώτιση σε όλους μας 
 



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.