3 Δεκεμβρίου 2024

ΤΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΚΡΕΜΑΣΤΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ;

Γράφει ο Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης Αμφικτύων 
 
Όλοι έχουμε ακούσει για τους περίφημους Κρεμαστούς Κήπους της Βαβυλώνας αλλά πολύ λίγα γνωρίζουμε για αυτούς. Και μπαίνω αμέσως στο θέμα. Δεν ήταν έργο της Σεμίραμης, όπως θρυλείται άλλα άλλης γυναίκας παλλακίδας του βασιλιά Ναβουχοδονόσορα.
 
[Ο Ναβουχοδονόσορ B’ ο Μέγας ( 642 π.Χ-562π.Χ) ήταν βασιλιάς της Βαβυλώνος από 605π.Χ -562π.Χ ), γιος και διάδοχος του Ναβουπολάσαρ του ιδρυτή της Νεοβαβυλωνιακής αυτοκρατορίας. Διατήρησε φιλικές σχέσεις με τους Μήδους στην Ανατολή και επεκτείνοντας το κράτος του προς τη Δύση και συγκεκριμένα στη Συρία και στην Παλαιστίνη.
 
Αφού απώθησε τους Αιγυπτίους από την Παλαιστίνη, υπέταξε τη Φοινίκη, τη Συρία και το Βασίλειο του Ιούδα(Ισραήλ), πολιόρκησε δυο φορές την Ιερουσαλήμ, το 597 π.Χ και το 586 π.Χ και τη δεύτερη φορά την κατέστρεψε, καίγοντας το Ναό του Σολομώντα και εξορίζοντας μεγάλο μέρος των Ιουδαίων. Από τότε κρατάει το μίσος. Τα χρόνια της βασιλείας του αποτελούν ίσως τη λαμπρότερη περίοδο σε όλη την ιστορία της βαβυλωνιακής αυτοκρατορίας. Εκτός από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις, ήταν και η ανοικοδόμηση της Βαβυλώνας και η ολοκλήρωση και επέκταση των οχυρωματικών έργων που είχε αρχίσει ο πατέρας του. Αυτόν διαδέχθηκε ο γιος του Αμέλ Μαρδούκ] 
 
Άλλοι λένε ότι οι Κρεμαστοί Κήποι είναι έργο της γυναίκας του Ναβουχοδονόσορα Αμητης η οποία καταγινόταν στο κυνήγι στα όρη της Μηδίας και θέλησε να έχει το ίδιο ωραίο φυσικό περιβάλλον εγγύς των ανακτόρων στη Βαβυλώνα, ο δε βασιλιάς σύζυγος της έκανε την επιθυμία της. 
 
Οι Κρεμαστοί Κήποι χτίστηκαν επάνω σε σύριγγα (=σύρραγγα;). Το σχήμα τους ήταν τετράγωνο, εκάστη δε πλευρά του είχε μήκος 4 πλέθρων, ή 400 ποδών, συνολικού μήκους 120 μ. Κατά το πάχος ήταν θεατροειδής διαιρεμένος σε πολλά άνισα κατά το ύψος στεγάσματα επειδή οι σύριγγες ήταν σαν αναβαθμοί κλίμακας, λ.χ η δεύτερη ψηλότερη από την πρώτη αλληλοδιαδόχως, η δε τελευταία υψηλότερη όλων των άλλων και είχε 50 πήχες ύψος ώστε έφθανε σε ύψος με τον περιβάλλοντα χώρο. Έπειτα έβαλε επί των συρίγγων δοκούς λίθινους οι οποίοι είχαν 16 πόδες μήκος. Ο Φίλων λέγει ότι οι δοκοί ήταν από ξύλο φοινίκων, επειδή τούτο ούτε σαπίζει, ούτε κάμπτεται και δεν κάνει κοιλιά. Ίσως, όμως αυτοί οι δοκοί των φοινίκων να ήταν πλάι στους λίθινους δοκούς για λόγους ομορφιάς και διότι επ’ αυτών θα αναρριχούνταν ορισμένα φυτά. Επί των δοκών έστρωσαν καλάμια και πάνω στα καλάμια έβαλαν στρώμα ασφάλτου και επ’ αυτής έβαλαν κεραμίδια(πλυνθία) συνδεδεμένα με γύψο. Επ’ αυτών έστρωσαν στέγη από μόλυβδον ώστε να εμποδίζει την υγρασία της γης. Επάνω στην επιφάνεια αυτή έστρωσαν ικανό στρώμα χώματος για την ανάπτυξη των φυτών και των μεγάλων δένδρων. Φύτεψαν παντός είδους φυτά, έφτιαξαν πρασιές και άλλους καλλωπισμούς, έχτισαν και κομψά οικήματα για να μένει η βασίλισσα και να τέρπεται από το ωραιότατο τοπίον. Έπειτα έφτιαξαν πολυτελή περίφραξη βαθμηδόν και εισόδους για προσβάσεις στις σύριγγες 22 ποδών πλάτους. Η αντλία που αντλούσε το νερό από τον Ευφράτη ποταμό που πότιζε τον κήπο ήταν αθέατη και κανείς δε γνώριζε πως και από που ποτίζεται ο κήπος. Όλος ο χώρος ήταν περίστυλος με πολυτελείς στύλους ολόγυρα από το έδαφος έως τη στέγη σε ολόκληρη την περιφέρεια όχι μόνο για την ομορφιά του τοπίου, αλλά και για την στήριξη της εξαιρετικά βαριάς κατασκευής του κήπου. Επομένως, οι Κρεμαστοί Κήποι ήταν έργο της Αμιτης. 
 
Ποια ήταν η βασίλισσα Σεμίραμις; 
 
Σύμφωνα με το θρύλο, ήταν κόρη του Σύρου, και της θαλάσσιας θεότητας Δερκετούς, η οποία την εγκατέλειψε μωρό και πνίγηκε στη θάλασσα. Η Σεμίραμις ανατράφηκε με τη βοήθεια περιστεριών, μέχρι που τη βρήκε και ανέλαβε την ανατροφή της ο Σίμμας, βασιλικός βοσκός. Αργότερα, παντρεύτηκε τον Όννη, στρατηγό του Νίνου, κυβερνήτη της Συρίας. Γέννησε τον Υαπάτη και τον Υδάσπη. Βοήθησε στην κατάληψη της Βακτριανής και ο Νίνος εντυπωσιάστηκε τόσο, ώστε την παντρεύτηκε, προκαλώντας έτσι την αυτοκτονία του Όννη. Μετά το θάνατο του Νίνου, ανήλθε ως βασίλισσα της Σύριας στο θρόνο και κατέλαβε μεγάλο τμήμα των εδαφών της Ασίας. Δε θέλησε να παντρευτεί άλλον άνδρα, αλλά μεταχειριζόταν ερωτικά τους ευπρεπέστατους στρατιώτες τους οποίους φόνευε αμέσως, ώστε να μην αποκαλύψουν το μυστικό. [Ο Νίνος ήταν κυβερνήτης της Συρίας λέγεται ότι ήταν ο ευρετής της ειδωλολατρίας. διότι κατασκεύασε άγαλμα του πατέρα του Βήλου και υποχρέωσε τους υπηκόους του να το προσκυνούν. Ο δε Διόδωρος γράφει ότι στο μέσον της Βαβυλώνας ήταν Ιερόν του Βήλου Διός καμωμένο από πλινθύα και άσφαλτο και ήταν τόσο υψηλό ώστε χρησιμοποιείτο και σαν αστεροσκοπείο από τους Χαλδαίους για τις κινήσεις των αστέρων] 
 
Η Σεμίραμις έφερε από την Αρμενία λίθον και έφτιαξε μονόλιθο Οβελίσκο, τον οποίον έστησε στην κεντρική πλατεία της πόλεως, ώστε αρίθμησαν και αυτόν στα επτά θεάματα. Το ύψος του λίθου ήταν 130 ποδών, το δε πάχος 25 ποδών. Στη Μηδία κατασκεύασε πολυτελή κήπο πλησίον του Βαγιστάνου όρους, με περίμετρο 12 σταδίων. Το όρος αυτό είχε ένα τεράστιο κάθετο βράχο του οποίου το ύψος ήταν 17 σταδίων. Στο κατώτερο μέρος απέναντι από τον κήπο της χάραξε την εικόνα της. Από τότε ονομάστηκε το τείχος της Μηδίας, το οποίον αναφέρει και ο Ξενοφών. Αυτό χρησίμευε σαν οχυρό της Βαβυλωνίας διότι είχε ύψος 100 ποδών, πλάτος 20 και μάκρος 20 παρασάγγες ή 600 στάδια. Μέσα είχε διάφορες κατασκευές και στο μέσον ύψωνε χωμάτινο λόφο και εκεί έστηνε τη σκηνή της να βλέπει όλο το στρατόπεδο. 
 
Τα έργα της Σεμίραμης σώζονταν μέχρι των χρόνων του Διόδωρου και Στράβωνα. Αν αληθεύει ότι στην κατά των Ινδών εκστρατεία είχε 3.000.000 στράτευμα Πεζικό και 500.000 Ιππικό και λοιπά ομοίως δεν είναι παράξενο, μήτε τεράστιο ότι κατασκεύασε και τέτοια μεγαλοπρεπή έργα. 
 
Πανταχού παρών ο Ελληνικός Πολιτισμός 
 
Εκείνο όμως που κρύβουν επιμελώς όλοι από την ιστορία των λαών της Ανατολής είναι ότι ο Πολιτισμός τους ξεκίνησε από την τότε θαλασσοκράτειρα Μινωική Κρήτη. Έλληνες Μινωίτες διαπεραιώθηκαν στην απέναντι ακτή της Μικράς Ασίας και εκείθεν ως Ετεοκρήτες προωθήθηκαν και δημιούργησαν τον Πολιτισμό των Χετταίων (ο οποίος μοιάζει σαν δύο σταγόνες νερού με τον Μινωικό). Εκείθεν κατήλθαν στη Νινευί και μετά στη Βαβυλώνα όπου δημιούργησαν τον Ασσυροβαβυλωνιακό Πολιτισμό. Παράλληλα, από αρχαία χρόνια είχαν κατέβει Έλληνες (Αχαιοί) στην Εγγύς Ανατολή από Κύπρο και Κρήτη και ανέπτυξαν εκεί όλες τις πόλεις που φέρουν Ελληνικά ονόματα. Αυτά φυσικά είναι απαγορευμένα στα Ελληνικά Πανεπιστήμια για τους γνωστούς λόγους και καμία έδρα Ιστορίας δεν τόλμησε να δώσει κάποια διδακτορική διατριβή, ώστε να φανερωθεί η ιστορική Αλήθεια. Όμως οι ανασκαφές όπου κι’ αν γίνονται τους προδίδουν. Τα ίδια ψέματα λένε και για τον Αιγυπτιακό Πολιτισμό, ο οποίος είναι έργο του πρώτου Φαραώ Μένες ή Μιν γιού του βασιλιά Μίνωα της Κρήτης και του πάνσοφου Ερμή του Τρισμέγιστου. Αυτά προς το παρόν 
 
(1/12/24)
 
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Συγγραφεύς, Μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών
amphiktyon@gmail.com



Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Λίγες οδηγίες πριν επισκεφθείτε το ιστολόγιό μας (Για νέους επισκέπτες)

1. Στην στήλη αριστερά βλέπετε τις αναρτήσεις του ιστολογίου μας τις οποίες μπορείτε ελεύθερα να σχολιάσετε επωνύμως, ανωνύμως ή με ψευδώνυμο, πατώντας απλά την λέξη κάτω από την ανάρτηση που γραφει "σχόλια" ή "δημοσίευση σχολίου" (σας προτείνω να διαβάσετε με προσοχή τις οδηγίες που θα βρείτε πάνω από την φόρμα που θα ανοίξει ώστε να γραψετε το σχόλιό σας). Επίσης μπορείτε να στείλετε σε φίλους σας την συγκεκριμένη ανάρτηση που θέλετε απλά πατώντας τον φάκελλο που βλέπετε στο κάτω μέρος της ανάρτησης. Θα ανοίξει μια φόρμα στην οποία μπορείτε να γράψετε το email του φίλου σας, ενώ αν έχετε προφίλ στο Facebook ή στο Twitter μπορείτε με τα εικονίδια που θα βρείτε στο τέλος της ανάρτησης να την μοιραστείτε με τους φίλους σας.

2. Στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας μπορείτε να βρείτε το πλαίσιο στο οποίο βάζοντας το email σας και πατώντας την λέξη Submit θα ενημερώνεστε αυτόματα για τις τελευταίες αναρτήσεις του ιστολογίου μας.

3. Αν έχετε λογαριασμό στο Twitter σας δινεται η δυνατότητα να μας κάνετε follow και να παρακολουθείτε το ιστολόγιό μας από εκεί. Θα βρείτε το σχετικό εικονίδιο του Twitter κάτω από τα πλαίσια του Google Friend Connect, στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας.

4. Μπορείτε να ενημερωθείτε από την δεξιά στήλη του ιστολογίου μας με τα διάφορα gadgets για τον καιρό, να δείτε ανακοινώσεις, στατιστικά, ειδήσεις και λόγια ή κείμενα που δείχνουν τις αρχές και τα πιστεύω του ιστολογίου μας. Επίσης μπορείτε να κάνετε αναζήτηση βάζοντας μια λέξη στο πλαίσιο της Αναζήτησης (κάτω από τους αναγνώστες μας). Πατώντας την λέξη Αναζήτηση θα εμφανιστούν σχετικές αναρτήσεις μας πάνω από τον χώρο των αναρτήσεων. Παράλληλα μπορείτε να δείτε τις αναρτήσεις του τρέχοντος μήνα αλλά και να επιλέξετε κάποια συγκεκριμένη κατηγορία αναρτήσεων από την σχετική στήλη δεξιά.

5. Μπορείτε ακόμα να αφήσετε το μήνυμά σας στο μικρό τσατάκι του blog μας στην δεξιά στήλη γράφοντας απλά το όνομά σας ή κάποιο ψευδώνυμο στην θέση "όνομα" (name) και το μήνυμά σας στην θέση "Μήνυμα" (Message).

6. Επίσης μπορείτε να μας στείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα στην διεύθυνσή μας koukthanos@gmail.com με όποιο περιεχόμενο επιθυμείτε. Αν είναι σε προσωπικό επίπεδο θα λάβετε πολύ σύντομα απάντησή μας.

7. Τέλος μπορείτε να βρείτε στην δεξιά στήλη του ιστολογίου μας τα φιλικά μας ιστολόγια, τα ιστολόγια που παρακολουθούμε αλλά και πολλούς ενδιαφέροντες συνδέσμους.

Να σας υπενθυμίσουμε ότι παρακάτω μπορείτε να βρείτε χρήσιμες οδηγίες για την κατασκευή των αναρτήσεών μας αλλά και στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας ότι έχει σχέση με δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα.

ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ

Χρήσιμες οδηγίες για τις αναρτήσεις μας.

1. Στις αναρτήσεις μας μπαίνει ΠΑΝΤΑ η πηγή σε οποιαδήποτε ανάρτηση ή μερος αναρτησης που προέρχεται απο άλλο ιστολόγιο. Αν δεν προέρχεται από κάποιο άλλο ιστολόγιο και προέρχεται από φίλο αναγνώστη ή επώνυμο ή άνωνυμο συγγραφέα, υπάρχει ΠΑΝΤΑ σε εμφανες σημείο το ονομά του ή αναφέρεται ότι προέρχεται από ανώνυμο αναγνώστη μας.

2. Για όλες τις υπόλοιπες αναρτήσεις που δεν έχουν υπογραφή ΙΣΧΥΕΙ η αυτόματη υπογραφή της ανάρτησης. Ετσι όταν δεν βλέπετε καμιά πηγή ή αναφορά σε ανωνυμο ή επώνυμο συντάκτη να θεωρείτε ΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟ ΚΑΝΟΝΑ ότι ισχύει η αυτόματη υπογραφή του αναρτήσαντα.

3. Οταν βλέπετε ανάρτηση με πηγή ή και επώνυμο ή ανώνυμο συντάκτη αλλά στη συνέχεια υπάρχει και ΣΧΟΛΙΟ, τότε αυτό είναι ΚΑΙ ΠΑΛΙ του αναρτήσαντα δηλαδή είναι σχόλιο που προέρχεται από το ιστολόγιό μας.

Σημείωση: Να σημειώσουμε ότι εκτός των αναρτήσεων που υπογράφει ο διαχειριστής μας, όλες οι άλλες απόψεις που αναφέρονται σε αυτές ανήκουν αποκλειστικά στους συντάκτες των άρθρων. Τέλος άλλες πληροφορίες για δημοσιεύσεις και πνευματικά δικαιώματα μπορείτε να βρείτε στην κάτω μπάρα του ιστολογίου μας.